Allen,
Bedankt voor de tips. Ik heb het artikel op
www.x-train.de gelezen maar ik durfde dit niet aan omdat de schoorsteen dan wel heel dunwandig zou worden.
Dus ben ik te werk gegaan zoals het artikel wat ik gevonden heb.
http://www.trainman.eu/projecten/projecten/br86132.html
en het is gelukt!!
Eerst heb ik met een een 2mm boortje de schoorsteen met de hand doorgeboord... daarna ben ik verder gegaan met een boor voor 3.5mm.
Dit was even zenuwslopend maar het is allemaal goed gegaan.
Omdat de Seuthe 21 eigenlijk is bedoeld voor locomotieven met een metalen behuizing maar deze loc een kunststof kap heeft heb ik een draad voor de massa gesoldeerd aan de buitenkant van de rookgenerator.
De rookgenerator schoof er zonder problemen in en is met een klein blubje hete lijm vastgezet.
De draden heb ik aangesloten op een vrije functieuitgang van de decoder en de decodermassa en vervolgens getest. Het was even onduidelijk welke functieknop gebruikt werd maar na wat instellingen in de CV's is hij schakelbaar onder F4.
En roken deed ie! Ik hield de schoorsteen goed in de gaten en ik voelde hem wat 'soepeler' worden en heb meteen de boel uitgeschakeld.
Vervolgens wederom met de CV's aan de slag gegaan en dit maal heb ik de functieuitgang gedimd.
Hij staat nu op waarde 9 van de 31(max) waar de loc nog mooi bij rookt maar de schoorsteen gewoon zijn eigen vorm behoudt.
Ik heb hem ook getest bij een 'droogloper' maar zelfs na een paar minuten word de boel niet warm.
Achteraf viel het reuze mee en ik heb er weer een stomende stomer bij!
Grtz
Feike (Trainz4Fun)