Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem

Gestart door p.ghijsen maandag 28 mei 2012, 19:17:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
In België is een man omgekomen toen hij tegen een stoomtrein reed. De 39-jarige Belg reed bij Maldegem met zijn bromfiets tegen de trein.

Het ongeluk gebeurde bij een overweg met lichten maar zonder slagbomen. Wat er precies is misgegaan, is nog niet duidelijk. De man reed tegen de flank van de trein. De trein had op dat moment een snelheid van zo'n 20 kilometer per uur.

De stoomtrein was waarschijnlijk afkomstig van het Stoomcentrum Maldegem, waar de grootste collectie stoomlocomotieven in Vlaanderen staat.


Klik hier.

Een video van het afgelopen stoomfestival

Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
heb ik ook gelezen in de krant.
vind ik ook zeer jammer.

groeten flori2703(florian) :(
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
Rood licht is stoppen, slagbomen of geen slagbomen.
Als je dat niet doet, tja...

Dennis
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
tsja, knipperlichten, stoomloc (met zijn geluid en rook), wat moet je nog meer hebben, om te merken dat er een trein aan komt? En dan reed ie ook nog "maar" 20km/h. Bij 100km/h kan ik me voorstellen, dat je het te laat opmerkt, maar bij 20? Beetje vreemd verhaal, maar wellicht weten we maar de helft van wat er werkelijk gebeurd is.

ROy
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
De bromfietser schijnt door rood gereden te zijn, ondanks rood licht en belsignaal, zie hier en hier.
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
Een video van het recente festival. Rond 9 minuten in de video, hoor je het signaal. Alleen als de loc en de rijtuigen langskomen, verstomt het signaal enigszins.


Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
Citaat van: p.ghijsen op donderdag 31 mei 2012, 00:31:23
Een video van het recente festival. Rond 9 minuten in de video, hoor je het signaal. Alleen als de loc en de rijtuigen langskomen, verstomt het signaal enigszins.

Pff, kan iemand die telefoon opnemen  :D
Lijkt me dus duidelijk genoeg dat er iets aankomt.

grtn,
Herman
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
Dat heb ik bij "Terug naar Toen" van de VSM ook al eens gemerkt. Op de één of andere manier vinden sommige mensen een stoomtrein minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld een Koploper of een IRM. Als je ziet wat voor risico sommige bezoekers nemen om nog gauw even voor een trein langs te komen. Kennelijk denken ze dat het maar speelgoed is of zo...
Re: Belg dood na botsing met stoomtrein in Maldegem
Citaat van: 1200Blauw op donderdag 31 mei 2012, 11:16:54
Als je ziet wat voor risico sommige bezoekers nemen om nog gauw even voor een trein langs te komen. Kennelijk denken ze dat het maar speelgoed is of zo...
Ik heb meerdere malen over de schouder van een ICE machinist meegekeken en je houdt je hart vast van die fietsers die nog even tussen de bomen een zigzagje doen. Ook vanuit de achterop lopende cabine meerdere malen gezien dat fietsers (alweer) direct NA passage van de trein de overweg al overstaken, zonder uitzicht op het nevenspoor (die van: er kan nog een trein komen).
En beide stunts gaan soms inderdaad fout.

Patrick