Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Zolderbaan Puth(LB)Dag en nacht in Puth, Intellilight filmpje

Gestart door Kahubi123 zondag 17 juni 2012, 13:57:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zolderbaan Puth(LB)Dag en nacht in Puth, Intellilight filmpje
Hallo allemaal,

Een half jaar geleden heb ik mijn oude baan afgebroken, omdat ik geen zin meer had onder de treintafel met draadjes en andere dingen te klussen.
Mijn nieuwe plan is om alle digitale componenten in een centrale kast onder te brengen.
De baan wordt 4.40 m x 2.10 ,met schaduwstation, klimspiraal en een bovengedeelte uit delen. Besturing met
de ecos en windigipet. Ik ben al een tijdje bezig maar start vandag met deze topic.

Schaduwstation


Groetjes Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB)
veldkamp
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Dat ziet er al best mooi uit!
gr erik
Re: Zolderbaan Puth(LB)
peterke33
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
hallo hybert,


welkom op het forum,het begin ziet er supper uit.ik zie dat jij een spiraal gebruik van noch,ik heb dat hier ook liggen maar kan helaas niet uit de handleiding om ze te maken.kan jij mss uitleggen of tekening maken voor mij hoe ik ze maak dat spiraal.

groeten en alvast veel succes met je baan;
peterke(ke33)
Re: Zolderbaan Puth(LB)
Kahubi123
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Hallo peterke(ke33)

Welk pakket van noch heb je enkel of dubbelspoor???

Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB)
Kahubi123
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
noch een paar foto's van de kast en bekabeling schaduwstation...
Re: Zolderbaan Puth(LB)
zozo daar zit nog een beste techniek achter

dit ga ik zeker weten volgen

mvg danny
Re: Zolderbaan Puth(LB)
peterke33
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Citaat van: Kahubi123 op zondag 17 juni 2012, 14:09:12
Hallo peterke(ke33)

Welk pakket van noch heb je enkel of dubbelspoor???

Hubert
hallo hubert,
dank je wel voor je snelle reactie,ik heb hout liggen voor dubbel spoor.heb destijds een set gekocht via... helaas kan ik aan het plan geen begin of einde maken,als je wil kan ik je mijn mail adres geven voor eventuweel tekening of plan hoe het te maken.

groeten
peter(ke33)
Re: Zolderbaan Puth(LB)
RRvdBeek
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Hoi Hubert,

Dat ziet er imposant uit.
Bijzonder is dat jij kiest voor een centrale kast met alle apparatuur.
Mijn baan is ruim tien jaar oud en destijds heb ik er ook voor gekozen om de apparatuur zoveel mogelijk centraal te plaatsen. Het (on)aardige is dat ik de afgelopen jaren meermalen te horen heb gekregen dat een digitale baan er juist voor is om alle decoders e.d. zoveel mogelijk rond de plekken te plaatsen waar zij de kortste verbindingen hebben met de betreffende wissels, seinen e.d. Het voorkomt veel extra draden trekken.
Niettemin moet ik zeggen dat er daardoor nog nooit een probleem is ontstaan.
Wel heb ik onlangs een wijziging doorgevoerd (op aanraden van medemforumleden) betreffende de aansluiting van de K83 decoders. Net als jij had ik alle aansluitingen doorgelust, maar dat heb ik veranderd in een ringleiding met voor elke K83 een aparte aansluiting.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, maar weet in elk geval dat het onze hobby is, en we dus gewoon zelf beslissen wat we doen!

Veel succes (ik ga je draadje in elk geval volgen).

René
Re: Zolderbaan Puth(LB)
Dat ziet er echt mooi strak uit Hubert.  :P

Gr. Leo
Re: Zolderbaan Puth(LB)
Kahubi123
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Citaat van: RRvdBeek op zondag 17 juni 2012, 18:45:48
Hoi Hubert,

Dat ziet er imposant uit.
Bijzonder is dat jij kiest voor een centrale kast met alle apparatuur.
Mijn baan is ruim tien jaar oud en destijds heb ik er ook voor gekozen om de apparatuur zoveel mogelijk centraal te plaatsen. Het (on)aardige is dat ik de afgelopen jaren meermalen te horen heb gekregen dat een digitale baan er juist voor is om alle decoders e.d. zoveel mogelijk rond de plekken te plaatsen waar zij de kortste verbindingen hebben met de betreffende wissels, seinen e.d. Het voorkomt veel extra draden trekken.
Niettemin moet ik zeggen dat er daardoor nog nooit een probleem is ontstaan.
Wel heb ik onlangs een wijziging doorgevoerd (op aanraden van medemforumleden) betreffende de aansluiting van de K83 decoders. Net als jij had ik alle aansluitingen doorgelust, maar dat heb ik veranderd in een ringleiding met voor elke K83 een aparte aansluiting.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, maar weet in elk geval dat het onze hobby is, en we dus gewoon zelf beslissen wat we doen!

Veel succes (ik ga je draadje in elk geval volgen).

René

Hoi Rene

Bedankt voor je reactie, ik heb ervoor gekozen omdat ik niet meer goed onder de treintafel kon werken i.v.m. heupproblemen.
Maar waarom zou je de k83 niet doorlussen, ik heb voor de K83 en de schakeldecoders een aparte booster.
Ik had een paar test doorgevoerd en geen problemen ondervonden.
Het is verder geen punt om dit te veranderen, maar hoezo. Wat kabels aanbetreft gebruik ik gewoon Cat 6 kabel, ik zal een paar foto?s laten zien hoe makkelijk het is.



Groetjes Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB)
RRvdBeek
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Hubert,

Ik ben geen elektronicaman maar wat mij is verteld dat het doorlussen van de voeding door alle K83ers heen, de componenten in de eerste exemplaren teveel belast. Het apart voeden van de K83ers heeft er dus niet mee te maken. Nou was het voor mij niet zo'n probleem de voeding zo aan te passen dat ze allemaal apart gevoed worden. Twee uurtjes werk en ik weet nu zeker dat daar geen problemen kunnen ontstaan.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik van de 16 decoders die ik heb er in de afgelopen jaren al drie waren doorgebrand. Of dit de oorzaak is geweest? Maar zekerheid voor alles!
Naar jouw centrale kast kijkend denk ik overigens niet dat het doorvoeren van deze verandering heel erg veel werk is.

Succes,

René
Re: Zolderbaan Puth(LB)
Kahubi123
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Citaat van: RRvdBeek op zondag 17 juni 2012, 19:48:30
Hubert,

Ik ben geen elektronicaman maar wat mij is verteld dat het doorlussen van de voeding door alle K83ers heen, de componenten in de eerste exemplaren teveel belast. Het apart voeden van de K83ers heeft er dus niet mee te maken. Nou was het voor mij niet zo'n probleem de voeding zo aan te passen dat ze allemaal apart gevoed worden. Twee uurtjes werk en ik weet nu zeker dat daar geen problemen kunnen ontstaan.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik van de 16 decoders die ik heb er in de afgelopen jaren al drie waren doorgebrand. Of dit de oorzaak is geweest? Maar zekerheid voor alles!
Naar jouw centrale kast kijkend denk ik overigens niet dat het doorvoeren van deze verandering heel erg veel werk is.

Succes,

René

Rene,

bedankt voor de uitleg, zal ik zeker doen.

Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB)
Hallo Hubert,

Welkom op dit prachtige forum, ik zie dat je uit Limburg komt (Puth) redelijk kort bij Maastricht waar ik woon.

Je baan ziet er leuk uit, je onderstel ziet er stevig uit, bij mijn eerste baan had ik ook een centrale plaat (kast) waar alles op zat het nadeel is dat je dan erg lange kabels moet trekken naar de aansluitpunten, bij mijn nieuwe baan plaats ik alle decoders zo kort mogelijk via een ringleiding bij de aansluitpunten.

Als ik het goed heb gelezen dan ga je het bovenste gedeelte in modules bouwen, dan kun je natuurlijk per module de decoders daar plaatsen schilt je weer in het kabelwerk.

Veel plezier met bouwen,

Ik blijf dit zeker volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Zolderbaan Puth(LB)
Kahubi123
gast

Re: Zolderbaan Puth(LB)
Citaat van: Piwie op zondag 17 juni 2012, 20:06:29
Hallo Hubert,

Welkom op dit prachtige forum, ik zie dat je uit Limburg komt (Puth) redelijk kort bij Maastricht waar ik woon.

Je baan ziet er leuk uit, je onderstel ziet er stevig uit, bij mijn eerste baan had ik ook een centrale plaat (kast) waar alles op zat het nadeel is dat je dan erg lange kabels moet trekken naar de aansluitpunten, bij mijn nieuwe baan plaats ik alle decoders zo kort mogelijk via een ringleiding bij de aansluitpunten.

Als ik het goed heb gelezen dan ga je het bovenste gedeelte in modules bouwen, dan kun je natuurlijk per module de decoders daar plaatsen schilt je weer in het kabelwerk.

Veel plezier met bouwen,

Ik blijf dit zeker volgen.

Gr.
Piwie.


Hallo Piwie,

Bedankt ?.

Maastricht is inderdaad niet ver , maar zoals gezegd geen zin meer om onder de tafel de kruipen. En een kabeltje
meer of minder maakt ook niet meer zoveel uit.

Groetjes Hubert

Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
Update  bouw schaduwstation zoals belooft. Hij is inmiddels gereed en aangesloten in de centrale kast.
Die behoorlijk vol begint te raken, maar alles volgens plan.
Tevens enkele impressies van de treinen die er al geparkeerd staan op hun standaard plaats (besturing)


Groet Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
Hallo Hubert,

Dat ziet er strak uit, je hebt prachtig materieel op je baan staan.

Veel plezier met aansluiten.

Gr.
Piwie.
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
Hallo Piwie

dank je wel, zal wel lukken met het aansluiten.

Gr. Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
hallo hubert,

prachtige locs staan er op je baan,die amerikaanse loc vind ik supper.als ik die ooit vind die koop ik gelijk:


groeten en succes verder;

peter(ke33)
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
He Peter,

Dat is de Blue Bird heb ik in belgie gekocht was en stuk goedkoper dan in nederland of duitsland.

Gr

Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
hallo,

Hetlijkt me niet zo slim om een 3wegwissel in je SS te plaatsen, hoor dat er altijd veel problemen mee zijn.
Succes met de vorderingen.

Chopper.
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
Citaat van: chopper op zondag 24 juni 2012, 17:31:09
hallo,

Hetlijkt me niet zo slim om een 3wegwissel in je SS te plaatsen, hoor dat er altijd veel problemen mee zijn.
Succes met de vorderingen.

Chopper.

Hoi Chopper,

Ik had bij mijn oude baan ook 3 wegwissels in het ss, maar nooit problemen gehad.

Gr.

Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 20.06
Hoi

Ik heb maar eens een filmpje gemaakt kwaliteit is helaas
niet de beste.



ik hoop dat dit lukt

gr

Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 29.06 filmpje
Hallo Hubert,

Jammer van de kwaliteit er is bijna niets te zien :-(, volgende keer beter.

Gr.
Piwie.
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 29.06 filmpje
Hallo Hubert,

Wat wil je laten zien?   :D 

groet,
Michiel
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Hoi

ik was al een tijdje met lcd schermpjes bezig om op het peron de aankomst-en vertrektijden zichtbaar te maken net zoals bij de NS
Het zijn lcd schermpjes van sleutelhangers waar je tot 150 foto's via usb kan uploaden.
De groote van het schermpje 27mm x 27mm of 128 x128 pixel.

Kijk maar eens naar het resultaat, zie en huiver. Filmpje met geluid van internet.

Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
nou met peron....... ;)
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Hallo Hubert,

Dat ziet er leuk uit, geinig idee.

Gr.
Piwie.
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Whoaaa...dat ziet er tof uit. Hier kan ik wel wat mee (nu nog uitvinden waar ik zo'n ding kan krijgen).  :thumbup:
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
klikkie

nog een klikkie

en nog een klik

en de om je wat op weg te helpen, klik maar :D
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Ik wilde inderdaad niet gaan zagen en (ver)prutsen, dank je.  :)
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Gaaf dit! Wanneer zijn ze gereed voor de verkoop? Denk als de prijs goed is, dat er wel markt voor is! hahaha

Roy
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Citaat van: Roy op dinsdag 10 juli 2012, 09:38:53
Gaaf dit! Wanneer zijn ze gereed voor de verkoop? Denk als de prijs goed is, dat er wel markt voor is! hahaha

Roy

Dit is zelfbouw... Gewoon zo'n sleutelhanger met daarop foto's van de reisplanningen en reclame.


groeten Dylan
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron

Dit is zelfbouw... Gewoon zo'n sleutelhanger met daarop foto's van de reisplanningen en reclame.


groeten Dylan
[/quote]

Beste Dylan

Zo makkelijk is het ook weer niet, alleen al de foto's is een uitdaging. Je moet maar eens proberen
een foto met 128 x 128 pix of 22 x22 mm nog zo scherp te krijgen dat het leesbaar is.

Hier was al een hele dag met bezig. Powerpoint of word en photoshop..... :)


Groetjes Hubert

Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Citaat van: Kahubi123 op dinsdag 10 juli 2012, 19:05:55

Citeer
Dit is zelfbouw... Gewoon zo'n sleutelhanger met daarop foto's van de reisplanningen en reclame.


groeten Dylan

Beste Dylan

Zo makkelijk is het ook weer niet, alleen al de foto's is een uitdaging. Je moet maar eens proberen
een foto met 128 x 128 pix of 22 x22 mm nog zo scherp te krijgen dat het lesbar is.

Hier was al een hele dag met bezig. Powerpoint of word en photoshop..... :)


Groetjes Hubert

Dat weet ik best... Zo'n opdracht is echt niet makkelijk  8o Maar je hebt het netjes gedaan  :thumbup:


groeten Dylan
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
 :thumbup: Mooi
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Wauw, das echt gaaf. Mooi gemaakt hoor :thumbup:!!!

groeten Martin
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Hallo,

Wat een leuke reacties     :thumbup: :)

Groet

Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 08.07. Schermpje peron
Hallo

Update  bouw middengedeelte boven zoals belooft. Hij is inmiddels gereed en aangesloten in de centrale kast.
Die stets voller begint te raken, maar alles volgens plan.



Baanplan 1



Baanplan 2 ( Kleuren en nummers zijn terugmeldcontacten)



Bekabeling






Groet
Hubert


Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 04.08
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 04.08
Hallo Hubert,

Ik zit voor het eerst op jou draadje te kijken en ben erg onder de indruk van je aanpak.

Ja wat is nu beter, alles bij elkaar of toch los onder de baan?

Op dit moment heb ik alles onder de baan gemonteerd, maar ook ik zit er aan te denken om bij mijn volgende baan op zolder de techniek bij elkaar te houden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 04.08
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 04 augustus 2012, 08:48:56
Hallo Hubert,

Ik zit voor het eerst op jou draadje te kijken en ben erg onder de indruk van je aanpak.

Ja wat is nu beter, alles bij elkaar of toch los onder de baan?

Op dit moment heb ik alles onder de baan gemonteerd, maar ook ik zit er aan te denken om bij mijn volgende baan op zolder de techniek bij elkaar te houden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

Veel mensen zeggen, dat een digitale baan er juist voor is om alle decoders e.d. zoveel mogelijk rond de plekken te plaatsen waar zij de kortste verbindingen hebben met de betreffende wissels, seinen e.d.  .

Ik heb voor centrale kast gekozen omdat ik niet meer goed onder de treintafel kon werken i.v.m. heupproblemen. Ik ben van mening dat het een hoop voordelen heeft, als je een onderdeel moet vervangen is dit zo gebeurd. Nadeel, je hebt een hoop kabel nodig. Ik gebruik voor de terugmeldcontacten  Cat 6 en voor de wissels,seinen e.d. Cat 5 kabel.

Groet Hubert


Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 04.08
Hallo Hubert,

Mooi segment heb je daar staan. Ziet er netjes uit.
Begrijp dus dat je keuze van plaatsen van de decoders om gezondheidsredenen was. Die rollen kabel zien er inderdaad wat apart uit want meteen bekruipt het idee "kan het niet wat minder"  :) Hoe je het ook plaatst, je moet er wel bijkunnen.

groet,
Michiel
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 04.08
Citaat van: Golfer op zaterdag 04 augustus 2012, 09:49:15
Hallo Hubert,

Mooi segment heb je daar staan. Ziet er netjes uit.
Begrijp dus dat je keuze van plaatsen van de decoders om gezondheidsredenen was. Die rollen kabel zien er inderdaad wat apart uit want meteen bekruipt het idee "kan het niet wat minder"  :) Hoe je het ook plaatst, je moet er wel bijkunnen.

groet,
Michiel

Hallo Michiel,
Soms denk ik dit ook ?kan het wat minder? maar ik wil ook een aantal gadgets inbouwen, die ik apart wil schakelen. Op de foto van de achterkant kun je zien dat ik pianoscharnier  heb aangebracht, zo kan ik achteraf altijd nog bijkomen.
Groet Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 04.08
Hallo

Update  bouw middengedeelte boven zoals belooft. Zover is alles aangesloten. Er kan nu gereden worden :) ( Schaduwstation en middengedeelte boven )



Groet
Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 15.09
Hele mooie brug! Is dat zelfbouw?
De rest ziet er ook goed uit hoor!

Erwin
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 15.09
Hoi Erwin,

Ik denk je bedoeld de houten brug, ja het was een bouwpakket had ik ooit op de beurs in Keulen gekocht.

Groet Hubert
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 15.09
 :thumbup: :thumbup: Schitterend. Niet alleen de baan zelf, maar zeker ook de sfeer op de baan. Erg mooi geworden.

groeten Martin
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 15.09
Is een kleine baan maar ziet er geweldig uit  :thumbup:
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 15.09
Gewoon geweldig deze baan :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Zolderbaan Puth(LB) Update 15.09
Hallo

@ Erwin, Martin, Piwie bedankt.
@ loc6400 (helaas geen naam) dit is maar een gedeelte van de baan uit eigenlijk wordt de baan 4.40 m x 2.10 op 3 niveaus met 86 m rails, 44 wissels en 160 terugmeldcontacten.
Voor mij is dit groot genoeg, of beter gezegd ik heb geen plek meer.

Groet
Hubert