Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos

Gestart door Alpen Bassie zondag 17 juni 2012, 13:01:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Goedemiddag allemaal.

omdat de vakantie tijd er weer aan komt lijkt het me leuk om wat mooie vakantie foto,s uit de oude doos :D te plaatsen.
de eerste 2 foto,s zijn van vorig jaar in brig gemaakt.

RE 460 091-2 in brig

een RE 460 bij het vallen van de avond in brig.
persoonlijk vint ik dit dan de heerlijkste plaatjes net een modelbaan :D
de volgende foto is uit 2010 van het beroemde kander viaduckt.

de gemene eiger en monch gezien van af de thunnersee deze foto komt ook uit 2010

en in 2011 het hoogtepunt van de vakantie klein matterhorn een hoogte van 3883 meter B) met een blik om het lager gelegen gornergrat.

zo bas gaat even een bakkie later zal ik nog meer plaatsen.

groetjes Bas



Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Goedeavond

hier weer wat plaatjes uit de oude doos.
we gaan naar 2009 het uitje naar de pilatus met een foto vanuit het treintje gezien de wissel paseer spoor.

Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hi Bas - mooie foto's weer...laat ze maar komen. Hoe is het met de Re 460 verzameling?

Groeten,
Marc
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Marc.

Ja ik zal morgen nog wat foto,'s plaatsen.
Met de verzameling die staat even stil nog op 18 maar zal wel in het najaar weer gaan groeien.
Wat wel groeit is de canon verzameling.
Gisteren een canon 28-135 lens gekocht wel is waar geen l lens maar hierdoor blijft wel ruimte voor een 300 l of een 400 5.6
Er gaan de komende vakantie veel mooie plaatjes komen van zeker veel RE 460,ers.

Groetjes Bas

Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hi Bas,

18 woow, ik heb er nu 15...nog ff doorverzamelen dus.

Ben zelf ook bezig een tripje naar Der Schweiz te plannen & mijn Canon gaat ook mee. Denk dat ik iniedergeval naar Goschenen, Erstfeld, Locarno, Lugano aan de Gotthard baan ga en nog wat nader te bepalen locaties aan de BLS Bergstrecke (oude traject). Zo veel mogelijk met de trein natuurlijk!

Lees met veel belangstelling jou fotografische inzichten. Ben ook op zoek naar beter lenzen.

Groeten,
Marc
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Marc.

ik kom tijdens mijn vakantie met Syl OA ook op de Gotthard route dit jaar.
ik ben het eigenlijk zat gisteren met de fc knudde wedstrijd toch laat geworden en vroeg op maar wil toch nog een paar mooie plaatjes plaatsen.
onder een RE 460 over de brug bij interlaken foto komt uit 2011

ook uit 2011 meiringen ja wat wil je hotel bij station dan gaan we toch even met camera op pad en natuurlijk even een ijsje halen :D
ook hier weer een avond foto.

nog een plaatje uit 2011 genomen in Bern een RE 460 021-9 met dubbeldekkers wachtend om te vertrekken.

zo hier hou ik het even bij zal morgen weer even verder kijken in de oude doos met foto,s.

fijne avond gr bas

Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Geweldige foto's weer Bas,ik herken de Lukfurher Re 460, heb hem zelf van Roco in model. Heel mooi, dank voor het plaatsten weer!

Groeten,
Marc
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Marc.


Ik zal straks nog even kijken naar een paar mooie foto,'s.
wel jammer dat je de eenigste bent die reageert maar goed daar wen je hier aan.


Groetjes Bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hi Bas,

Inderdaad de reacties vallen soms wat tegen...maar goed wellicht waardeerd niet iedereen echt mooie fotos...ik wel!  :D

Groeten,
Marc
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Om de nieuwe lading veilig te stellen maar snel even reageren. ;)
Top dat je je archief met ons deelt.
Je haalt nog weleens herinneringen naar boven met je foto's.
Meestal kijk ik stiekem mee met dit soort draadjes.(en vele met mij gok ik)

Groeten van een dorpsgenoot,

Robin
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Bas,
man wat geweldige fotos :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Heb je er nog laat maar komen volg dit draadje.
Wat een sfeer daar puur trein genot top.Vertrek een dezer dagen ook weer richting Trier Coblenz.

PS.Raar dat er soms weinig reactie is???tijdstip van verzenden?.heb onlangs ook paar fotos gestuurd van mijn baan,
was ook verrast op.
Mvg
Jos
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Bas,

blijf maar plaatsen hoor, die foto's. En weinig reacties en veel kijkers, dat hoort er wel een beetje bij. Dat doe ik eerlijk gezegd zelf ook, ik kan moeilijk in elk topic dat ik bekijk een reactie plaatsen, dan wordt dit forum een dagtaak....

Vrgr

Frank
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Ook ik ben Bassie-fan en Bas weet dat. Altijd leuk CH foto's en het roept altijd weer herinneringen op van vakanties de afgelopen jaren.

Blijven posten Bas en neem nog een bakkie. :thumbup:

Groet van Ben.
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hallo allemaal.

kijk dat maakt zo een draadje veel leuker met wat leuke reackties :thumbup:
we gaan weer even terug naar voorig jaar en dan naar brig.
syl en ik zaten in leukerbad en een dag voor vertrek naar huis :-( wou ik nog wat avond sweer plaatjes hebben.
dus in de auto en hub naar brig.
waar OA een twee RE 460 gekoppeld klaar stond voor vertrek.


als ik zo deze plaatjes ziet dan gaat het toch kriebelen om een 85 mm 1.8 prime of een 100 mm 2.0 prime te kopen :?
hier nog een RE 460 die net vertrok.

en een aankomende waarvan ik even de naam model niet meer van weet :?

terug naar 2010 bas had nog de canon 400 D mijn eerste digitale spiegelreflex camera met een sigma 150 500 bij thun stonden twee mooie nina treinstellen van de bls

en in 2008 het eerste jaar van bas en syl in zwitserland en de eerste avond bij brienz ik weet het nog goed deze avond ging het behoorlijk regenen.

zie hier de lucht ofwel de regen buien die steeds meer gingen dreigen de paraglijders waren net geland.


zo dat was het voor vandaag ik ga naar me mand :P

groetjes Bas





Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Heel mooi weer Bas. Bedankt!  :thumbup:Meer is altijd welkom!
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Wauw, dat Zwitserland is echt echt mooi gewoon. Begin er haast van te houden. Is de bevolking ook aardig?

groeten Martin
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Bas,

Ik reageer even op je mooie foto's :-) Ben zelf een enorme Zwitserland fan en kan geen genoeg krijgen van de foto's dus plaats ze maar lekker. Ik ga zelf in september een reisje plannen naar Zwitserland.

groetjes Martin.
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
mooi hoor ,waar is de laatste foto van het meer gemaakt?
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Goedeavond.

manus de laatste twee foto,s zijn gemaakt in Brienz tegenover het station bij de aanlegsteiger voor de rondvaart boot.
dit jaar ga ik richting de overkant van de foto namelijk in dit hotel in iseltwald

en daarna gaan we nog naar het vierwoudsteden meer en mochten er nog franken overzijn een paar dagjes ergens anders wallis denk ik dan.
tot later ik moet weer even in de digitale doos gaan graven
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
zo daar zijn we weer.
ik heb weer een foto gevonden het is er 1 uit 2010 de visser en de trein :D

gemaakt op de thunnersee net voor interlaken.

Groetjes Bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
oke leek op het eerste gezicht op het uitzicht wat ik op mijn vakantiebestemming heb maar dat is aan de andere kant van de bergen
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
hoi manus.

waar zat je dan in lugern soms?.
daar heb je ook een meertje wel wat kleinder als de brienzersee of de thunnersee soms.

groetjes bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Goedenavond.

hier nog een leuke avond foto van 2011 gemaakt in meiringen.

en nog een foto eerder die dag in bern twee RE 460 naast elkaar.

meer mooie treinen en landschap foto,s volgen later.

groetjes bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
het meertje waar ik aan zit is iets groter lago maggiore je steekt de berg over naar het zuiden en je bent er.
Komen veel treinen langs maar aan de andere kant van het meer dus geen last van.
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hey Bas,
Hier nog zo'n figuur die alle foto's bekijkt en bijna nooit reageert, maar ze zijn echt prachtig  :thumbup:, ik ben ook zo'n Zwitserland fan en ga er nu voor het 2e jaar heen.
Vorig jaar zijn we in Lauterbrunnen geweest, vlakbij de Thunersee, dit jaar gaan we naar Wassen en Goschenen. De Gotthard hé.

Maar ga lekker door met het plaatsen van de foto's ik waardeer het zeer.

Groetjes Herman
de iris
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi herman.

leuk dat je naar de gotthard gaat.
ja ik zit de tweede vakantie termijn er ook niet ver vandaan en zal zeker op jacht gaan naar het oude matriaal.

groetjes bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hallo Bas,

Mooie plaatjes van plekjes, waar ik ook al eens ben geweest. Ik ga ook het liefst ergens tussen de (hoge) bergen.
Elke keer, als mijn vakantie ten einde gaat........nou, ik mag wel zeggen.........dan HAAT ik het, om dit prachtige land te verlaten. Echt waar.

Groetjes

Harry
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
dit is waar ik zit als je snel kijkt lijkt het erop
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Harry

Ja ik heb er ook een hekel aan als ik vanuit ch bij Basel weer Duitsland in rijd
Maar het gevoel als je ch in rijd bij Basel jaja dat is fijn hopelijk hebben we eens goed weer wand ik vind het super als je bij Basel de tunnels door rijd en dan rechts gaat richting Bern in plaats de gottard route dan zie met helder weer al de Alpen

Manus trek je regenpak maar aan wat een bui.
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Bas,

Toch een paar dagen niet gekeken en er zijn weer wat mooie foto's bij! Bedankt voor het plaatsten.

Groeten,
Marc
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Citaat van: Kroko14253 op vrijdag 22 juni 2012, 21:09:08
Mooie plaatjes van plekjes, waar ik ook al eens ben geweest. Ik ga ook het liefst ergens tussen de (hoge) bergen.
Elke keer, als mijn vakantie ten einde gaat........nou, ik mag wel zeggen.........dan HAAT ik het, om dit prachtige land te verlaten. Echt waar.

Zeer herkenbaar. Ik ben daar niet weg te krijgen. Maar ja het moet toch.
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Heerlijke foto's Bas!

Maar euh... Iseltwald..., waarom ga je niet naar Grand Hotel Giessbach? :D

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Dennis

Hahaha ja dat had gekunt.
Wie weet de volgende keer.
Maar goed voorigjaar hadden we een zeer luxe kamer niet geboekt in het lindner in leukerbad het kan niet altijd mee zitten wie weet hebben we in het hotel een kamer met uitzicht op het meer
En we gaan ook nog weggis naar Alexander gerbi in gerbi dan.

Maar het grand hotel ja dat is er wel een zie me daar al zitten krijg toch een soort Flodder idee hahaha
Lekker deze nieuwe forum software kan met de y pad niet veel meer hier.
Kan dat niet aangepast worden.

Groetjes Bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Leuk trouwens ik zit net mijn oude foto's een door te spitten. Ik hield me vroeger weinig bezig met de treinen daar. Maar toch vond ik nog een leuke foto's uit Zwitserland. :) Ik denk dat ze wel goed passen in dit draadje. zelfs de naam klopt ;)

De eerste foto spreekt voor zich. Uit mijn hoofd was dit icn richting Basel. In 2009


De volgende twee plaatjes zijn van een funiculare in Tessin. Bij Piotta Tussen Faido en Airolo. Dat ding is ook erg stijl!



Deze twee foto's zijn vanaf de San Salvatore gemaakt richting de dam van Melide in het meer van Lugano. Met een 460er.



En de funiculare die de San Salvatore opgaat.



Dit is de tandradbaan die de Monte Generoso opgaat. Een dure maar zeker de moeite waard ritje. Omhoog met de trein naar een prachtig uitzicht. En dan langs het spoor weer naar beneden lopen. En de diverse leuke stationnetjes onderweg zijn ook de moeite waard.



En dit is dan een raadplaatje! Het antwoord is al gegeven maar toch. (edit: eigenlijk is het zichtbaar op een van de foto's). Wie weet waar dit is?


Groetjes Sebas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
 :O wauw, ook dit zijn schitterende plaatjes :thumbup:
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
hoi sebas.

bedankt voor het toevoegen van de mooie plaatjes.
ik weet niet waar de laatste lokage is op de foto maar de voorbij razende 460 is natuurlijk wel leuk :D
Dennis ik heb een foto van het grand hotel giessbach.

en hier nog een foto van het hotel op een bewolke ochtend.

groetjes bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Dat zal een mooi uitzicht zijn daar zeg!

Een tip bij de foto is dat het een spoor 1 lok is :)
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
ja ik had wel het idee dat het om een model lok ging al werkt het wel veel naar de werkelijkheid.
ja er zal daar zeker een mooi uitzicht zijn over de brienzer see.

morgen zal ik weer wat nieuwe plaatjes plaatsen.

groetjes bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Goedeavond Zwitserland vrienden.

gisteravond was het een grote dure avond voor bas.
ik kan reeds verklappen dat ik nu ook een bezitter ben van een canon 400 5.6 prime samen met de 1,4 extender en de 2.0 extender kan ik hier mee 560 mm f8 en zelf 800 mm F 11  8o B) dus jongens en meisjes opgepast bas paparazzi is weer in het land :D
verder gaat er natuurlijk mee de 70 200 mm 2.8 de 50 mm 1.4 voor de korte afstanden en de avond natuurlijk met ondersteuning van de speedlite 580
en natuurlijk een statief en monopod.
goed vandaag weer wat foto,s uit de oude doos normaal gesproken maakt bassie de foto,s maar in het verleden heeft syllie ook leuke foto,s gemaakt en dan vele uit de auto en geeft een mooi beeld van de weg en de natuur er om heen en als het weer dan mee werkt dan krijg je nog leuke plaatjes die allemaal uit het jaar 2009 komen.
veel kijkplezier.

rara waar is dit  :D :D

de volgende foto jaja ook van syl is van het station in lauterbrunnen

de volgende foto plaats ik omdat harry me op het idee had gebracht door zijn bezoek aan een stuwdam en ja dan kunnen we natuurlijk niet langs de Grande Dixence een grote kans dat we er meschien weer heen gaan.

en als je er dan voor staat ppffff wat een jukel van een bouwwerk  :thumbup:

bij aankomst parkeer je gratis jaja holanders opgelet je auto wel kan je tegen betaling met de kleine kabelbaan omhoog scheeld wel even een kleine 300 meter klimmen ik zal het nog even na kijken wat de hoogte van de dam is.
wel licht die op ruim 2000 meter zee nivo.

zo word vervolgd.

groetjes bas


Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Wow die regenbogen...prachtig zeg. En ook een erg imposante impressie van die dam. Mooie plaatjes van een mooi land.
Nogmaals dank voor het plaatsen.

groeten Martin
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Goedenavond.

zo en dan nu het vervolg van bassie,s oude doos foto,s
en om gelijk maar mooi te beginnen voor de gene met hoog te vrees die kunnen meschien even beter voetbal kijken :D

zoals te zien trap ik gelijk af met de stuwdam grande dixence met een hoogte van 285 meter.



en de dam vanuit onderin gezien.

zo de volgende keer weer andere foto,s

groetjes bas

Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Ja, dat zijn beste dingen. Zelf op dat doorgebroken ding in Fréjus gestaan.
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Mooie plaatjes weer!
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hallo Bas,

WOW, wat een machtige dam is dat. heb even op Google earth opgezocht, waar die ligt.
Ja, logisch.........van 285 m hoog omlaag kijken, krijg ik wel hoogtevrees.
Ik dacht trouwens, dat het een kromme dam was (krom aan de kruin)

Kijk al uit naar meer van dit fraais

Harry

PS weet niet, waar die ene foto gemaakt is........
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Goedenavond.

ja Harry het is inderdaad een machtige dam de grande dixence de natuur is daar ook lekker ruig.
je kunt er een rondleiding krijgen.
waar de stroom opgewekt woord weet ik niet er staan geen hoogspannings masten of zo wel weet ik dat je bij sion net voordat je het dal in rij richting deze dam een centrale tegen komt meschien gaat het met een tunnelbuis daar heen maar ik heb nog wel een boekje van dit geweldige bouwwerk zal wel even kijken.
de eerste foto is van het dal val d heres in wallis in de buurt van van sion wat ze lekker uitspreken in de trein als sjon :D :D

en een foto van de dam gezien vanaf de onderkant en de grove uitgehakte rotsen.


uitzicht vanaf de dam op de parkeerplaats en hotel dacht ik.

het meer met de vele gebouwde tunnels om het smeltwater naar het meer te leiden.

hier op de info borden is de werking te zien ik weet niet of het goed te zien is maar volgens mij gaat het water de centrale bij nendaz waar er vervolgens stroom op woord gewekt voor de mooie re 460,s :D


zo tot zo ver even de grande dixence dam de foto,s van de mini kabelbaan zal ik later nog plaatsen
de volgende keer gaan we naar ticino de de naam zeg ik even niet wel wil ik de hint 007 jump geven :D :D
of toch maar een foto er bij ach vooruit.

harry de foto,s met de regenbogen zijn door syl gemaakt vanuit de auto rijdend omhoog de grimselpass op met het uitzicht op de furka pass als je goed kijk zie je het hotel op de pas herkenbaar uit de bond film goldfinger en onderin het kleine plaatsje genoemt naar de gletser.

groetjes bas





Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Wat een mega dam Bas...hele mooie foto's. Ga de dam ff opzoeken op google.  :thumbup:

Bedankt voor het plaatsen,
Marc
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
hallo Bas,

In Zwitserland gebeurt het wel vaker, dat het water van 1 of meerdere meren via een buizensysteem naar de centrale wordt geleid.
De centrale in Tavanasa krijgt via een leidingensysteem water uit 3 omliggende meren. Dus het water uit het meer van de Grande Dixence zal dan ook wel via buizen naar het dal worden geleid, en daar (zoals je aangaf) voor opwekken van elektriciteit wordt gebruikt.

Harry
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
De komende twee weken ben ik in de buurt van die dam te vinden. En sta er waarschijnlijk ook nog wel ff naar te kijken :) Dat ding is Machtig.
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Hoi Sebas.

veel plezier daar in wallis.
Syl en ik gaan ook snel weg en meschien ook nog wel naar de grande dixence.
heb er erg zin in maar hoop wel dat er geen afsluiting is van de A5 dit weekeind is het daar wel raak.
maar goed ik wel in de nacht rijden.

groetjes Bas
Re: vakantie foto,s bassie in die schweiz uit de oude doos
Prachtige foto s Bassie.

Tony :thumbup: :thumbup: