Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes

Gestart door The_Knitter zondag 10 juni 2012, 19:23:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes
Vandaag rondom Venlo...

CentralBahn E42 151 (242 151)
Staat te wachten tot hij permissie heeft om naar het loccenspoortje aan de andere zijde van het station te vertrekken.


SBB 482 004-9+LM-BAC trein (800105)
Vandaag kwam het LedigMat weer het land in van 2 BAC-treintjes, die overnacht hebben bij CentralBahn in Mönchengladbach. De tweede LM-trein van de dag werd door SBB getrokken, en passeert hier Vierpaardjes met een fraaie sleep rijtuigen.


Veolia D-GTW 7.202 'Floriade'
Komt bij Venlo binnen opweg naar Nijmegen.


ERB ET6.04 (RRX)

Vervolgens een zwaar vertraagde AutoSlaapTrein uit Allessandria of Livorno:

DB 110 410-8+AutoSlaapTrein
Met een fraaie Bugelfahlte


NS1747+AutoSlaapTrein
En na de lokwissel word er vertrokken


HTRS 189 288 + Rheinhausen-shuttle (341725)

Maar toen kwam er wéér een AutoSlaapTrein aan... Huh?

DB 110 488-2+AutoSlaapTrein
En een halfuur later kwam de zwaar vertraagde tweede AutoSlaapTrein het land binnen met een wederom een fraaie BR110 op kop. Deze trein is ook beduidend langer als de vorige.
Er werd afwijkend buiten de kap al gestopt, omdat NSR met een ICMm op 1B stond (spoor 3 moest de BAC-trein arriveren)


NS 1760+BAC-trein (29101)
Komt met circa 10 minuten vertraging Venlo binnen rijden. Deze vertraging was te wijten aan de vertraagde AutoSlaapTrein en de benodigde rangeerbewegingen. Afwijkend word de BAC-trein op spoor 2 binnengenomen, omdat Veolia op 3 binnen komt, NSR ICMm op spoor 1B staat, en achter de fotograaf op spoor 1A buiten de kap een zwaar vertraagde AutoSlaapTrein. Spoor 6 was ook niet beschikbaar voor de ICMm, want daar stond al een ander stel (die net vertrokken is)

Je hoopt op volle zon, en als de trein eraan komt krijg je dit. Paar seconden daarvoor volop zon ...

SBB 482 004-9+BAC-trein
Met enkele minuten vertraging vertrekt SBB weer met de trein verder naar Duitsland.

Omdat ik de trein van 15:49 MOEST hebben (was ICMm, en moest om 18u thuis zijn ivm andere afspraken) ben ik bij het station gebleven, een goede keuze...


NS 1732+BAC-trein
Arriveert te Venlo waar de CentralBahn E42 151 (242 151) de trein zal overnemen.


Veolia D-GTW 7.353 te Venlo naar spoor 1
Nadat de BAC-trein op spoor 3 geplaatst was, was het even afwachten. Veolia kwam voor de wissels en het sein tot stilstand, en 2 minuten later mochten zij weer door. Spoor 3 werd immers door de BAC-trein bezet voor de komende minuten. Toen het wissel omgelegd werd, had ik al het vermoeden, en dit bleek ook zo te zijn. Hier komt Veolia door de wisselstraat gereden om spoor 1 aan te doen. Hij mocht voor de verandering stoppen op spoor 1B, wat pas om 15:31 werd omgeroepen..


CentralBahn 242 151-9 - ook wel bekend als E42 151
CentralBahn huurt de E42 151 momenteel, en rijdt hier ook vandaag weer treinen mee. Opvallende aan deze loc is dat hij aan één kant het nummertje 242 151-9 heeft, maar aan de andere zijde het nummer E42 151.


CentralBahn E42 151 (242 151-9) + BAC-trein
Hier is de laatste BAC-trein van de dag overgenomen door CentralBahn, die momenteel loc E42 151 huren. Een prachtige, oude loc. Ook typisch dat er nog 2 noteringen op de loc staan, aan de ene zijde E42 151 en de andere zijde 242 151-9

Zo, dat was 'm wel weer voor vandaag.
Re: Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes
pfffff

ik wist niet dat dit soort dingen in Vnl gebeurde, en zeker die treinen niet (veel zwitsers)

mooie foto's
Re: Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes
Mooie plaatjes, vooral die van de autoslaaptrein.

Groet,

André
Re: Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes
En vergeet die van de E42 / 242 niet. Ik had geen idee dat dit soort loc's nog gebruikt werden.
Re: Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes
Mooie foto's, bedankt voor het plaatsen.

groeten Martin.
Re: Bauer Agency Cup treintjes en Autotreintjes
Dit zijn inderdaad mooie foto's!

Voor de mensen die niet weten wat BAC is (zoals ik ;)), wat is dat? Volgens mij heb ik die rode wagons afgelopen winter al eens in Utrecht gezien. Daar zat toen een wagon met een dieselmoter erin, neem aan dat dat voor de keuken was. Zijn die autoslaaptreinen al voor het vakantieseizoen? Deze staan vrij vol namelijk.

Hoe dan ook, mooie foto's.

Groeten Dennis