Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin 37477 / E69 03 weigert dienst

Gestart door Oscar zaterdag 16 juni 2012, 18:25:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 37477 / E69 03 weigert dienst
Paar weken terug een lokje gekocht waar ik al een tijdje naar op zoek was, de E69 03 / 37477. Heeft na aankoop een uurtje op de baan gestaan, alles perfect, toen de vitrine in. Vandaag weer op de baan gezet, storing. Een aantal seconden nadat er spanning op de baan wordt gezet stopt 'ie ermee. De eerste 10 tot 20 seconden alles OK, dan gaan de lampjes knipperen en dan is 't voorbij. Dit gebeurt zowel bij stilstand als bij rijden. Als de loc dan van de baan wordt gehaald en na een tijdje weer erop wordt gezet, dan herhaalt zich dit.

Er zit 2 jaar garantie op, maar mijn ervaringen met inleveren en laten repareren zijn niet zo positief. Daarnaast ben ik de loc dan een paar weken kwijt. Dus als iemand tips heeft: heel graag :).



Met groet,
Oscar
Re: Märklin 37477 / E69 03 weigert dienst
Knipperende lampjes duidt doorgaans op overbelasting van de decoder. Zal wellicht iets mechanisch zijn?

Je kunt de lok openen door de kap af te nemen en/of de assen af te nemen, zie de gebruksaanwijzing. Maar pas op dat je niet gaat knutselen, je verliest anders wellicht je garantie.

Gr, Ben.
Re: Märklin 37477 / E69 03 weigert dienst
Ik zit te denken aan een breukje op de print of een los kabeltje. Als de boel opwarmt gaat 't dan mis. Zit weinig anders op dan terugbrengen onder garantie...
Re: Märklin 37477 / E69 03 weigert dienst
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Märklin 37477 / E69 03 weigert dienst
Even checken voor een los kabeltje kan geen kwaad. Indien het los kabeltje is weer even vast solderen. Daar vervalt je garantie niet van.