Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206

Gestart door v200marklin zaterdag 09 juni 2012, 11:38:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Onderstaande Loc v/d week aangeschaft voor slechts ? 85.-- nieuw bij de dealurt :thumbup:



Voor dit geld mag je natuurlijk niet veel verwachten, loc ontspoorde bij iedere bochtwissel, zit een sleper onder van lik m'n billen :thumbdown:, dus sleperschoen verwijderd door de koperen lipjes door te knippen vlakbij de sleper en er een Roco fluistersleperschoen op gezet :thumbup:, dat klonk niet alleen stukker beter maar ook geen ontsporingen meer.

Verder na 2 rondjes stond loc stil en was er een cardanasje uit geflikkerd 8o, wat bleek de 2 draaistellen worden door een plastic U-vormig lipje op hun plaats gehouden, zaten dus alle 2 niet vast geklikt !, dus cardannetje er weer in gefrotseld en draaistellen gefixeerd met U lipje , dan hoor je dus duidelijk KLIK  :D

Nu.........................24 uur later, decoder (volgens mij Uhlenbrock) even afgesteld , optrek en afrem afzonderlijk !, licht beetje gedimd, rijdt de loc als een zonnetje ;)

En...loc heel voorzichtig beet pakken, bij het metalen gewicht a/d onderkant, anders heb je zo een plastic hekje in je handen, met daaraan vast de lensjes voor de 2 onderste lampjes :?

Maar Piko , zet er voortaan voor een paar euries meer ff een fatsoenlijke sleper onder B)

Slotconclusie : Leuk ding, zeker voor dat geld, maar categorie Speelgoed !

Mvg Gert
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Heb geen enkele probleem Gert met die slepers gehad.

Alleen bijstellen (dat had zeker anders gekund).

Heb er nu een stuk of 6-7 van dat model, en er waren er 2 die geen herrie maakten.

Beetje hol of bol buigen en klaar.

Maar jij hebt altijd pech he.....zoals te lezen.....volgens mij zijn je vingers gewoon te dik...... :D

Maar blij dat ie nu naar tevredenheid rijd , en dan he je toch leuk "speelgoed" voor je 85 eurie.... :D

Mvg: Alex
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Citaat van: v200marklin op zaterdag 09 juni 2012, 11:38:22

zit een sleper onder van lik m'n billen cardanasje uit geflikkerd

Gezellige "stamgast" is die Gert zeg! Als je zo rauw met de Nederlandse taal omgaat dan zal het met de spoorwegmodellen wel op dezelfde manier gaan....

Was Gert een beetje zenuwachtig vanwege "het voetbal", want langs de zijlijn willen ook wel eens dergelijke termen weerklinken.

Rob
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Rob.

Dat is meer Rotterdams he , we schrijven vaak hoe we het zeggen.......snappie het nog......???

Ik niet.... :D :D :D

Het kwam er in ieder geval op neer , dat Gert niet zo heel erg tevreden was over de sleper van die

bewuste loc.

Helaas bij het om wissellen van die vervelende sleper, kwam hij er achter dat er een aandrijfasje niet

goed gemonteerd was.

Hierdoor was het mogelijk dat hij los kwam.

Maar na het opnieuw goed monteren is alles weer in orde......

Beter zo....hahahahhaahahaha :D :D :D

Mvg: Alex
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 09 juni 2012, 15:13:02

Het kwam er in ieder geval op neer , dat Gert niet zo heel erg tevreden was over de sleper van die bewuste loc.

Helaas bij het om wisselen van die vervelende sleper, kwam hij er achter dat er een aandrijfasje niet goed gemonteerd was.

Hierdoor was het mogelijk dat hij los kwam. Maar na het opnieuw goed monteren is alles weer in orde......


Raar taaltje dat nette Hollands. :)

Fraai lokkie voor niet al te veel geld.

Gr, Ben.
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Ach, als je van het woord "billen" al ondersteboven bent, wat doe je dan hier ?

Zal het netjes uitdrukken !, wij noemen dat azijnplassers ! :D

Get a life !

Mvg Gert
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
 :D
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Ik heb ook zo'n mak1206 gehad van piko, ik was er echt super tevreden over. Zelfs op de oude M-rails reed hij priema, ik heb hem verkocht omdat hij niet bij m ij tijdperk paste maar stiekem heb ik daar een beetje spijt van :oops:
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Maar niet verder vertellen dan he Jan.... :D

Ze rijden echt mooi, heb er niet voor niets enkele van...

Mvg: Alex
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Ik zit er stieken wel eens aan te denken om het tijdperk v.w.b. de loc's een beetje los te laten, want ik wil eigenlijk wel graag weer zo'n 1206 hebben :oops: wat zeg ik nou voor geks  :D Tegen niemand zeggen hoor Alex  ;)
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Joh Jan....van mij horen ze niks.....

En dat tijd perken gedoe...is mooi....maar er is meer dan alleen mooie locs en rijtuigen in je tijdperk , ook in andere tijdperken komen mooie dingen voor hoor....

Dat heb je nu eenmaal ook met locs uit verschillende landen....kunnen vaak ook niet bij elkaar op bezoek.....maar op de baan kan het ineens wel.... :D

Dus wat let je Jan , doe lekker waar je zin in hebt....enne oja

Ze rijden echt heel heel mooi Jan.... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Ik heb zelf twee G1700en en een 1206 ( een DC met geluid ) het eingste nadeel is de er weinig kracht in zit , maar voor dat geld , koop je een extra voorspanloc . rijden met meer dan 15 wagens op een redelijke heuvel kan problemen geven .
Re: PIKO MAK A/C DIG. NR. 59206
Dat kan zeker problemen geven , of het moet een klim percentage van 2 procent of minder zijn.

Bij mij is 10 container wagens het matje , maar is voor mij meer dan genoeg voor 1 loc.

Maar de rijeigenschappen zijn zeker niet verkeerd.

Ook de decoder valt best mee hoor....heb met die loks erg weinig problemen , ondanks dat het Uhlenbrock decoders zijn.

Heb er in een een ESU ingezet....maar het blijft echt bij die ene van wege de extra zwaailampen.

Maar verder ben ik zeker dik te vereden met dit soort locs.

Mvg: Alex

Mvg: Alex