Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Noord-Korea diorama

Gestart door ykram donderdag 07 juni 2012, 08:21:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Noord-Korea diorama
ykram
gast

Noord-Korea diorama
Hallo,

In mijn gekke hersenen speelt zich (weer) wat raars af! Ik heb plannen!
Aangezien ik Noord-Korea een interessant land vind zou ik er naar toe willen gaan.
Maar om in Noord-Korea te komen is heel erg moeilijk. Daarom wil ik mijn eigen kleine Noord-Korea diorama maken! Dan wil ik een plein maken in Pyongyang (hoofdstad van Noord-Korea). Met een optocht met soldaten en een typische Noord-Koreaanse optocht! En natuurlijk wil ik ergens op een balkonnetje Kim Jong-Un(leider van Noord-Korea) willen laten kijken.. wel 1:87!
Dit zijn mijn plannen.

Een diorama voor op mijn kamer!

Mvg Mark

Foto van gebouw dat ik na wil maken:



Re: Noord-Korea diorama?!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Noord-Korea diorama?!
Pfoeh Mark, da,s idd wat apart, ik doel vooral op je reisplannen.
Geen makkelijke opgave maar niet onmogelijk.
Heb ook een reportage gezien ik meen van de VPRO over een treinreis die kant uit.
Heb je deze al eens gezien?
Zelf was ik in begin jaren 80 meerdere malen in de Deutsche Demokratische Republik, dat waren al hele aparte ervaringen..
Dat was nog relatief dicht bij huis, en de taal is ook niet al te moeilijk. Toch daar wel spannende momenten meegemaakt
aan gensovergangen, op parkeerplaatsen en in stations.
Noord-Korea lijkt me nog een tikje erger dan dat overigens; nog meer gesloten is mijn indruk.

Zat ik daarnet gelijk al plaatjes te zoeken van Noordkoreaanse locs maar ik vond niet zoveel. :(
In zulk soort landen wel vaak locs van (voormalige) USSR-makelij zoals ze in Oosteuropa ook nog wel rondrijden.
Succ6, Houd ons op de hoogte!!
Re: Noord-Korea diorama?!
Ik heb wat voor je gevonden, in de hoop dat je er wat aan hebt.
Voor wat foto's uit Noord-Korea uit 2005 (ook locomotieven) klik je hier.


Pyongyang, January 5, 2011 (KCNA) ? The Kim Jong Thae Electric Locomotive Complex in the DPRK has developed an asynchronous locomotive of the latest style. The locomotive, called Songun Red Flag No. 1, is lower in electricity consumption, larger in output and better in operation system and traction than other kinds of locomotives. The developers of the new locomotive have invented a high-capacity asynchronous motor, self-steering bogie, high-speed compressor, various kinds of converters and electric apparatuses and established a computer control system. They have also made an asynchronous electric tractor, auxiliary gearing and running gear. The new locomotive has proved successful in test run. Its development is a step forward in putting the country′s railway transport on a scientific and technological basis.

Bron: Nico Spilt
Re: Noord-Korea diorama?!
Citaat van: Spoorman op donderdag 07 juni 2012, 11:58:14
Vrij smakeloos als ik zo vrij mag zijn. Dit soort landen horen er niet te zijn laat staan dat je op je modelbaan iets daarvan namaakt en ook nog post op een forum.
Dit soort landen zijn er (helaas) wel, daar kunnen we niks aan doen. Als Mark daar iets van wil nabouwen heeft hij daar alle recht toe, net zo goed als daar iets over te posten op dit forum.
Door hem dat af te raden of te verbieden ben je net zo als de leiders van dat soort landen. Wij leven in een ander soort land.

Laten we hier geen politiek bedrijven, daar zijn andere fora voor.
Re: Noord-Korea diorama?!
Ja! Ik had al zo'n een vermoede dat er enige ophef over zou komen! Maakt niks uit! Ieder zijn mening.
Het is dan wel een gevaarlijk en gewelddadig land maar ik vind het erg interessant en daarom deze diorama!
Maar er moet nog wel het een en ander gedaan worden om zo iets te maken, want... in de modelbouw winkel vind je niet al te snel iets van Korea. Maar goed gelukkig ben ik aardig creatief en heb dus al het een en ander bedacht! Maar ik zit nog aan een ding te denken: Zijn er poppetjes die er een beetje zo uit zien:
?
Het doet een beetje denken aan Sovjet uniformen... zijn die op de markt te verkrijgen in 1:87??

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama?!
ik heb al iets gevonden maar moet ze dan wel groen schilderen:

Chinese spoorwegmedewerkers


en nog verkeer politie/regelaars:


Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama?!
zozo mark dat word een erg groote maar mooie klus

veel succes!!

mvg danny
Re: Noord-Korea diorama?!
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Noord-Korea diorama?!
dat hoor je inderdaad niet zo snel maar wel leuk dat iemand het wil maken

ik hoop dat het gebouw en de figuren er mooi uitkomen te zien

gr john
Re: Noord-Korea diorama?!
Citaat van: jptrain op donderdag 07 juni 2012, 18:38:17
dat hoor je inderdaad niet zo snel maar wel leuk dat iemand het wil maken

ik hoop dat het gebouw en de figuren er mooi uitkomen te zien

gr john

Dankje! gaat zeker lukken!
Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama?!
Dit is ongeveer mijn schets! Alleen is die iets breder (ja het is ten slotten een schets)!

Mvg Mark

Gemaakt op paint:
Re: Noord-Korea diorama?!
Vanavond ga ik al lekker beginnen aan het gebouw!
Kunnen btw die poppetjes als militairen?(dan ga ik ze schilderen)
De foto's komen er wel!

Mvg Mark ;)
Re: Noord-Korea diorama?!
Lid sinds: 2007

offline
Re: Noord-Korea diorama?!
Je hebt ook blanke figuren.
Die zijn goedkoper en die kan je naar wens een kleurtje geven.

Ik weet alleen niet of er ook een blanco legertje bestaat...

Dennis
Re: Noord-Korea diorama?!
michiel(BE)
gast

Re: Noord-Korea diorama?!
is weer eens iets anders
hoe ga je dat gebouw maken ? met karton of iets anders ?
Re: Noord-Korea diorama?!
Citaat van: michiel(BE) op vrijdag 08 juni 2012, 18:12:30
is weer eens iets anders
hoe ga je dat gebouw maken ? met karton of iets anders ?

Hallo michiel,

Ik ga de basis van karton maken en daaroverheen een beetje gips doen!
De foto van het gebouw op het begin ga ik niet echt namaken maar een klein beetje (minder pilaren en kleiner)!
Dankjewel!

Citaat van: minirailz op vrijdag 08 juni 2012, 16:54:46
Je hebt ook blanke figuren.
Die zijn goedkoper en die kan je naar wens een kleurtje geven.

Ik weet alleen niet of er ook een blanco legertje bestaat...

Dennis

Hallo Dennis,

Ja ik wil wel blanco poppetjes daarvan maar die zijn volgens mij niet te verkrijgen!

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama?!
Hallo,

Ik heb al tijdje niks over mijn diorama laten horen! Vanavond ga ik een beetje verder met mijn diorama!
Als het lukt en ik ben een beetje tevreden komen er foto's!

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama?!
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Noord-Korea diorama?!
Citaat van: Spoorman op donderdag 07 juni 2012, 12:43:24
Citaat van: Gerard op donderdag 07 juni 2012, 12:21:33

Dit soort landen zijn er (helaas) wel, daar kunnen we niks aan doen.


Dat klopt. Maar je kunt er wel afstand van nemen.

Gr, Ben.

Pakweg 8370 kilometer genoeg?  :D

Gedurfd project, maar als je er je ziel in wilt leggen: ga ervoor en we zien de foto's natuurlijk graag verschijnen!
Re: Noord-Korea diorama?!
Citaat van: Kermit65 op maandag 11 juni 2012, 18:26:46
Citaat van: Spoorman op donderdag 07 juni 2012, 12:43:24
Citaat van: Gerard op donderdag 07 juni 2012, 12:21:33

Dit soort landen zijn er (helaas) wel, daar kunnen we niks aan doen.


Dat klopt. Maar je kunt er wel afstand van nemen.

Gr, Ben.

Pakweg 8370 kilometer genoeg?  :D

Gedurfd project, maar als je er je ziel in wilt leggen: ga ervoor en we zien de foto's natuurlijk graag verschijnen!

Dankjewel!!
Dat is erg ver om te fietsen hihii!
Mvg mark ;)
Re: Noord-Korea diorama
Hoi Mark,

Interessant onderwerp heb je uitgekozen. Ben benieuwd hoe alles (straks) vorm zal krijgen zodra de foto's van de bouw binnen stromen.
Ik hoop dat je via via toch op een (leger) set van figuren stuit die je nog moet verven, anders wordt het misschien zo'n duur kostenplaatje.
Hoeveel figuren wil je eigenlijk ongeveer gaan plaatsen op je diorama?

Succes met de bouw,

Mvg,

Jeroen
Re: Noord-Korea diorama
Hoi Mark,

Roco minitanks maakt aardig wat Sovjet leger spul, dat is ook in grote aantallen aan Noord Korea en China geleverd en daar later ook in licentie gebouwd. Te denken valt aan T34, T54 en T62 tanks, verschillende pantserrupsvoertuigen zoals de BTR 60, BMP-1 maar ook de ZSU-23 (luchtafweer). Uiteraard de SCUD launchers, die mogen niet ontbreken op de parade. Vrachtwagens zoals de KRaZ 214 of 255, MAZ 537, ZIL, Ural.

Bijgaand een fotootje van een SCUD in lanceerpositie. Tijdens het vervoer ligt de SCUD plat op de vrachtwagen, zo zie je ze dan tijdens parades rijden.

Veel succes met het stukje Noord Korea!



Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: Roeny op dinsdag 12 juni 2012, 19:41:23
Hoi Mark,

Interessant onderwerp heb je uitgekozen. Ben benieuwd hoe alles (straks) vorm zal krijgen zodra de foto's van de bouw binnen stromen.
Ik hoop dat je via via toch op een (leger) set van figuren stuit die je nog moet verven, anders wordt het misschien zo'n duur kostenplaatje.
Hoeveel figuren wil je eigenlijk ongeveer gaan plaatsen op je diorama?

Succes met de bouw,

Mvg,

Jeroen

Ik denk dat ik 3 doojes van 6 poppetjes ga kopen jeroen! Bedankt voor je leuke complimenten!

Citaat van: marc-lin op dinsdag 12 juni 2012, 19:52:56
Hoi Mark,

Roco minitanks maakt aardig wat Sovjet leger spul, dat is ook in grote aantallen aan Noord Korea en China geleverd en daar later ook in licentie gebouwd. Te denken valt aan T34, T54 en T62 tanks, verschillende pantserrupsvoertuigen zoals de BTR 60, BMP-1 maar ook de ZSU-23 (luchtafweer). Uiteraard de SCUD launchers, die mogen niet ontbreken op de parade. Vrachtwagens zoals de KRaZ 214 of 255, MAZ 537, ZIL, Ural.

Bijgaand een fotootje van een SCUD in lanceerpositie. Tijdens het vervoer ligt de SCUD plat op de vrachtwagen, zo zie je ze dan tijdens parades rijden.

Veel succes met het stukje Noord Korea!





Dankjewel marc-lin! ik ga meteen op zoek op het internet!!

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama
Lid sinds: 2011

offline
Re: Noord-Korea diorama
Hallo Mark,

ik had al eens dit draadje bekeken. Bijzonder onderwerp, leuk om kennis te mogen maken met aziatische preisers. Ben benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien. Laat de foto's maar komen  :thumbup:.

groeten Martin
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: martjo op dinsdag 12 juni 2012, 22:49:40
Hallo Mark,

ik had al eens dit draadje bekeken. Bijzonder onderwerp, leuk om kennis te mogen maken met aziatische preisers. Ben benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien. Laat de foto's maar komen  :thumbup:.

groeten Martin

Dankje Martin!

Ik heb dit ook gekozen omdat het iets bijzonders is... (bijna iedereen maakt berggebied...)

Dankjewel!!

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama?!
mathijs-spoor3
gast

Re: Noord-Korea diorama?!
Citaat van: ykram op donderdag 07 juni 2012, 14:18:31
Zijn er poppetjes die er een beetje zo uit zien:
?
Het doet een beetje denken aan Sovjet uniformen... zijn die op de markt te verkrijgen in 1:87??

Mvg Mark

nou, je hebt  in ieder geval maar 1 soort nodig :D
succes met je dio, vind het onderwerp erg gewaagd. maar ben wel benieuwd.

gr
Re: Noord-Korea diorama?!
Citaat van: mathijs-spoor3 op woensdag 13 juni 2012, 17:10:03
Citaat van: ykram op donderdag 07 juni 2012, 14:18:31
Zijn er poppetjes die er een beetje zo uit zien:
<foto>
Het doet een beetje denken aan Sovjet uniformen... zijn die op de markt te verkrijgen in 1:87??

Mvg Mark

nou, je hebt  in ieder geval maar 1 soort nodig :D
succes met je dio, vind het onderwerp erg gewaagd. maar ben wel benieuwd.

gr

Dankjewel! Ja inderdaad maar ik zou niet weten welke ik zou moeten kopen! Iemand een idee?
Mvg Mark


Edit Gerard: onnodige foto-quote verwijderd
Re: Noord-Korea diorama
Google ff op:

UdSSR Soldaten 1:87
of
UdSSR Armee 1:87
of
NVA Soldaten 1:87

en je krijgt wel het een en ander te zien.


Re: Noord-Korea diorama
RPJdeWeert
gast

Re: Noord-Korea diorama
Klik

Is dit niks? Je zult ze toch moeten schilderen..


Edit Gerard: link ingekort
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: marc-lin op woensdag 13 juni 2012, 23:27:59
Google ff op:

UdSSR Soldaten 1:87
of
UdSSR Armee 1:87
of
NVA Soldaten 1:87

en je krijgt wel het een en ander te zien.

Die zijn perfecto!! Hmmm die kan ik nog wel eens kopen ja!!
Citaat van: RPJdeWeert op donderdag 14 juni 2012, 06:48:47
http://www.modelbouwoverloon.nl/index.php?item=preiser-16593--eregarde-nva--1_87&action=article&group_id=20000058&aid=1498&lang=NL

Is dit niks? Je zult ze toch moeten schilderen..

Dankjewel RPJdeweert,
Maar dat zijn Duitse soldaten die pofbroeken hebben en vooral ronde helmen.
Dankjewel voor je moeite!! ;)

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama
 Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurt:

- Ik heb de ondergrond gekregen (de plank voor de diorama)
- Ben bezig met het gebouw (waarvan de foto's pas erop komen als hij klaar is)
- Een propaganda altaar gemaakt die je daar steeds op straat ziet
- Ik heb 2 auto's gemaakt met portretten erop van Kim Il-Sung en Kim Jong-Il, zoals de foto hier onder:
(foto gemaakt bij de begrafenis van Kim Jong-Il, deze auto reed voor de lijken wagen. Bovenop de auto natuurlijk een grote foto van de ''lijder''.)

vandaag komen de foto's wel! Dan kan ik in ieder geval ook al de diorama ondergrond schilderen
Mvg groet Mark  ;)
Re: Noord-Korea diorama
Ik ben zeer benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien!

Re: Noord-Korea diorama
Straks: De foto's!!! Hou maar goed in de gaten :D :D!! (ongeveer 1 á 2 uur)

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama
Hallo,

Na een tijdje wachten zijn de eerste foto's er! Er is nog niet heel veel te zien maar je krijgt wel een beeld van wat er komen gaat. Ik heb auto's zwart gemaakt met een spuitbus en daarna heb ik er grote lijsten met foto's er op gezet van Kim Il-Sung en Kim Jong-Il! De foto's van het gebouw komen er later op te staan (als het gebouw pas klaar is). Hier zijn de foto's dan! Als je tips/opmerkingen heb hoor ik het erg graag!

Mvg Mark

Foto's:

Foto van het geheel(nog niet veel te zien dus..)






Propaganda, typisch Noord-Koreaans!
Re: Noord-Korea diorama
michiel(BE)
gast

Re: Noord-Korea diorama
mooi geworden die auto's ik ben benieuwd naar het gebouw
Re: Noord-Korea diorama
Ik heb al enig ophef gehoord over de 'brede autoweg'.
Ik vind dat die nog erg smal is vergeleken met een normale Noord-Koreaanse weg.
Wil je het resultaat zien?? Hier is een foto van een typische Noord-Koreaanse weg:


Bijna niemand heeft ook een auto daar dus ik zelf snap er niks van waarom ze dan zulke lange en brede wegen maken. Hier nog een foto:


Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: michiel(BE) op vrijdag 15 juni 2012, 21:25:38
mooi geworden die auto's ik ben benieuwd naar het gebouw

Dankje Michiel! Jazeker het gebouw is en blijft nog wel even een verassing.

Mvg Mark ;)
Re: Noord-Korea diorama
Hey mark

het ziet er schitterend uit
die auto s en dat billboard heb je erg mooi nagemaakt als ik de echte foto s zie

de wegen vind ik ook goed

is het nog wel een idee om dan aan de buitenkanten van de wegen een rij bomen te plaatsen en wat kleine verhogingen door middel van kippengaas en papier mache? zo leer je veel dingen in 1 diorama

mvg danny
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: ykram op vrijdag 15 juni 2012, 21:26:48
Ik heb al enig ophef gehoord over de 'brede autoweg'.
Ik vind dat die nog erg smal is vergeleken met een normale Noord-Koreaanse weg.
Wil je het resultaat zien?? Hier is een foto van een typische Noord-Koreaanse weg:
XX
Bijna niemand heeft ook een auto daar dus ik zelf snap er niks van waarom ze dan zulke lange en brede wegen maken. Hier nog een foto:
XX

Mvg Mark

Nou......ehh....stel je voor dat er een vliegtuig een noodlanding moet maken............RUIMTE GENOEG B)

Leuk gedaan zo met die auto's joh!! Blijven toch rare jongens hè, die koreanen.....
Re: Noord-Korea diorama
Die lange, brede wegen zijn er ook niet voor de burger. Ze zijn aangelegd om grootschalige troepenverplaatsingen snel en over grote afstand mogelijk te maken. Het Noord Koreaanse leger is over het hele land verspreid om uitschakeling door een zogenaamde 'first strike' te voorkomen maar moeten in geval van nood toch snel naar de grens met Zuid Korea.

Groeten,
Marc

Re: Noord-Korea diorama
Ik heb geen idee hoe je plan eruit ziet, maar persoonlijk zou ik het gebouw tegen de achterwand zetten en de weg daarvoor langs laten lopen. Maar we gaan zien wat je bedacht hebt en wellicht blijkt dan dat ik iets te voorbarig was :oops:.
Re: Noord-Korea diorama
hallo,

Danjewel voor jullie reacties!

Citaat van: Gerard op zaterdag 16 juni 2012, 00:16:16
Ik heb geen idee hoe je plan eruit ziet, maar persoonlijk zou ik het gebouw tegen de achterwand zetten en de weg daarvoor langs laten lopen. Maar we gaan zien wat je bedacht hebt en wellicht blijkt dan dat ik iets te voorbarig was :oops:.

Dat zou ook wel kunnen maar voor het gebouw loopt een plein langs en over het plein wil ik het liefste geen autoweg maken. Bedankt voor je reactie!

Citaat van: marc-lin op zaterdag 16 juni 2012, 00:08:27
Die lange, brede wegen zijn er ook niet voor de burger. Ze zijn aangelegd om grootschalige troepenverplaatsingen snel en over grote afstand mogelijk te maken. Het Noord Koreaanse leger is over het hele land verspreid om uitschakeling door een zogenaamde 'first strike' te voorkomen maar moeten in geval van nood toch snel naar de grens met Zuid Korea.

Groeten,
Marc

Klopt Marc, maar die wegen dienen ook voor autowegen.. maar er rijd bijna niemand op want bijna niemand heeft daar een auto. Alleen mensen die een hogere rang hebben (wel absurd..)

Citaat van: r.bles op vrijdag 15 juni 2012, 22:43:12
Citaat van: ykram op vrijdag 15 juni 2012, 21:26:48
Ik heb al enig ophef gehoord over de 'brede autoweg'.
Ik vind dat die nog erg smal is vergeleken met een normale Noord-Koreaanse weg.
Wil je het resultaat zien?? Hier is een foto van een typische Noord-Koreaanse weg:
XX
Bijna niemand heeft ook een auto daar dus ik zelf snap er niks van waarom ze dan zulke lange en brede wegen maken. Hier nog een foto:
XX

Mvg Mark

Nou......ehh....stel je voor dat er een vliegtuig een noodlanding moet maken............RUIMTE GENOEG B)

Leuk gedaan zo met die auto's joh!! Blijven toch rare jongens hè, die koreanen.....

Hihi klopt ruimte zat.. RUIMTE GENOEG!

Citaat van: oetbeem op vrijdag 15 juni 2012, 21:32:18
Hey mark

het ziet er schitterend uit
die auto s en dat billboard heb je erg mooi nagemaakt als ik de echte foto s zie

de wegen vind ik ook goed

is het nog wel een idee om dan aan de buitenkanten van de wegen een rij bomen te plaatsen en wat kleine verhogingen door middel van kippengaas en papier mache? zo leer je veel dingen in 1 diorama

mvg danny

een rij met bomen langs de weg lijkt me wel een erg goed idee! Dat 'billboard' is een Noord-Koreaanse mozaïek propaganda. Vaak staan er dingen op dat Noord-Korea het beste is en de U.S.A het slechte.....


Dankjullie wel voor de reactie!  Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama
Lid sinds: 2011

offline
Re: Noord-Korea diorama
Hoi Mark,

nou het begin is er. Ziet er leuk uit. Ben erg benieuwd naar de volgende update. Lukt het al om wat aziatische preisers op de kop te tikken?

suc6

groeten Martin
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: martjo op zaterdag 16 juni 2012, 18:34:59
Hoi Mark,

nou het begin is er. Ziet er leuk uit. Ben erg benieuwd naar de volgende update. Lukt het al om wat aziatische preisers op de kop te tikken?

suc6

groeten Martin

Dankjewel voor je leuke compliment!!
Ik heb al wel poppetjes op het oog!! Ga ik druk naar opzoek!

Mvg Mark
Re: Noord-Korea diorama
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Noord-Korea diorama
Wat je in Noord Korea veel hebt natuurlijk is groots machtvertoon. Naar de buitenwereld tonen dat het met Noord Korea helemaal niet slecht gaat, dat het land zeer modern is (kijk voor de gein eens naar reisverslagen van mensen die legaal naar Noord Korea gereisd zijn, want dat is zeker mogelijk).

Erg interessant thema!
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: Laurent op vrijdag 22 juni 2012, 00:54:18
Wat je in Noord Korea veel hebt natuurlijk is groots machtvertoon. Naar de buitenwereld tonen dat het met Noord Korea helemaal niet slecht gaat, dat het land zeer modern is (kijk voor de gein eens naar reisverslagen van mensen die legaal naar Noord Korea gereisd zijn, want dat is zeker mogelijk).

Erg interessant thema!

Dankjewel Laurent!
Ja klopt (ik heb al talloze filmpjes gekeken en al veel info op gezocht, ik blijf het interessant vinden)
En ze willen inderdaad heel erg machtig overkomen. Daarom hebben ze een parade om de zoveel tijd waarin ze hun millitaire troepen laten zien en hun tanks (tanks en wapens is hartstikke oud spul)

Mvg Mark ;)
Re: Noord-Korea diorama
Goedemorgen,

Ik heb wat inkopen gedaan voor mijn diorama (evenals mijn treinbaan ;)).
Ik heb de verkeers politie gekocht van Merten die ik groen ga schilderen.
En ik heb bij de Action 2 tanks gekocht, ik vind ze erg goed op schaal passen!
Ik ga de tanks wel mooi even veranderen, nu staat er UN op dat is 1 van Noord-Korea's grootste vijanden.

Ik laat wel weer eens foto's zien!

Mvg Mark ;)
Re: Noord-Korea diorama
Lid sinds: 2012

offline
Re: Noord-Korea diorama
Citeernu staat er UN op dat is 1 van Noord-Korea's grootste vijanden.


Misschien kun je een fictieve situatie bouwen dat de VN het land is binnengevallen ;)
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: harm78 op vrijdag 22 juni 2012, 11:37:26
Citeernu staat er UN op dat is 1 van Noord-Korea's grootste vijanden.


Misschien kun je een fictieve situatie bouwen dat de VN het land is binnengevallen ;)

Goed idee harm! Maar die tanks zijn voor in de optocht :P!
Als er oorlog drijgt te komen in noord korea zijn er binnen een uur 1miljoen doden!
Dat komt door al die checkpointen aan de grenzen van beide zijdens!
Noord en zuid Koreanen staan dan tegenover elkaar! Kijk maar deze foto!

Foto genomen vanaf de noord koreaanse grens
Re: Noord-Korea diorama
michiel(BE)
gast

Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: ykram op vrijdag 22 juni 2012, 15:04:24
Citaat van: harm78 op vrijdag 22 juni 2012, 11:37:26
Citeernu staat er UN op dat is 1 van Noord-Korea's grootste vijanden.


Misschien kun je een fictieve situatie bouwen dat de VN het land is binnengevallen ;)

Goed idee harm! Maar die tanks zijn voor in de optocht :P!
Als er oorlog drijgt te komen in noord korea zijn er binnen een uur 1miljoen doden!
Dat komt door al die checkpointen aan de grenzen van beide zijdens!
Noord en zuid Koreanen staan dan tegenover elkaar! Kijk maar deze foto!
*foto knip*
Foto genomen vanaf de noord koreaanse grens
7
hahaahahaha die is eigelijk wel goed ze staan misschien 2 meter van elkaar
leuk idee van die tanks

- Edit Nameless: Onnodige foto quote verwijderd. -
Re: Noord-Korea diorama
Citaat van: michiel(BE) op vrijdag 22 juni 2012, 16:36:14
Citaat van: ykram op vrijdag 22 juni 2012, 15:04:24
Citaat van: harm78 op vrijdag 22 juni 2012, 11:37:26
Citeernu staat er UN op dat is 1 van Noord-Korea's grootste vijanden.


Misschien kun je een fictieve situatie bouwen dat de VN het land is binnengevallen ;)

Goed idee harm! Maar die tanks zijn voor in de optocht :P!
Als er oorlog drijgt te komen in noord korea zijn er binnen een uur 1miljoen doden!
Dat komt door al die checkpointen aan de grenzen van beide zijdens!
Noord en zuid Koreanen staan dan tegenover elkaar! Kijk maar deze foto!
*foto knip*
Foto genomen vanaf de noord koreaanse grens
7
hahaahahaha die is eigelijk wel goed ze staan misschien 2 meter van elkaar
leuk idee van die tanks

- Edit Nameless: Onnodige foto quote verwijderd. -

Ja het is erg bizar ja! Ze kijken elkaar recht in de ogen aan maar zijn elkaars grootse vijanden.
Binnen in een zo'n blauw huisje kan er worden gepraat door hoge leiders van beide landen.
Ook binnen in de blauwe huisjes heb je als het ware een grens en grens bewakers.
Dit filmpje is erg leuk als je meer wilt weten over Noord-Korea (filmpje is in het engels).
Als eerst is hij in zuid korea en via daar gaat hij naar Noord korea toe. Het is erg bijzonder als je het land in mag. Hier is het filmpje hij bestaat uit 3 delen(neem je tijd, het is een erg leuk filmpje):







Mvg mark
Re: Noord-Korea diorama
Lid sinds: 2011

offline
Re: Noord-Korea diorama
Sow das wel gezellig op die foto daar zeg.
Re: Noord-Korea diorama
mathijs-spoor3
gast

Re: Noord-Korea diorama
indrukwekkend en gestoord... heb er echt geen woorden voor. :O

gr