Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?

Gestart door Thurbo maandag 04 juni 2012, 14:10:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Dan was de CS2, misschien niet de juiste keuze...
Mvg
Koos
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ben er erg tevreden mee, dus zie niet in waarom.
Had bij aanschaf ook nog niet gehoord van Koploper.
Maar om een moderne centrale niet aan te schaffen vanwege een gedateerd en op doodspoor lopend programma, lijkt me niet de juiste keuze.

Groeten,
Ton.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Yeoman op donderdag 11 oktober 2012, 21:40:11
Maar om een moderne centrale niet aan te schaffen vanwege een gedateerd en op doodspoor lopend programma, lijkt me niet de juiste keuze.
:thumbup: :thumbup:

Maar laat iedereen vooral kiezen waar hij zich het beste bij voelt, heeft ook veel met gewenning te maken. Hoewel ik moet constateren dat iTrain nog veel stappen kan en moet zetten..

Groet,

Guus
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Beste Ton

Ik ben blij voor je dat tevreden bent met jouw keuze voor de CS2.
Ik deel jouw mening niet dat 'Koploper op een doodspoot zit', er komen nog steeds nieuwe gebruikers bij.
Ik hoop echt dat Itrain in de toekomst een concurrent kan worden van Koploper, want dan kan je een keuze maken, maar nu voorlopig nog niet.(mijn mening).

Mvg
Koos
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Yeoman op donderdag 11 oktober 2012, 21:40:11
Maar om een moderne centrale niet aan te schaffen vanwege een gedateerd en op doodspoor lopend programma, lijkt me niet de juiste keuze.

Ai, daar raak je een gevoellige snaar. Het ziet er inderdaad ouderwets uit. Maar is zo ongeveer het enige programma wat bijna 'af' is. Itrain is eigenlijk 'niets' in vergelijking met koploper kwa mogenlijkheden.

En als je dan een vergelijking trekt tegen de tegenhanger van de CS2, de Ecos2....
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
CS2 of Ecos lopen al andere draadjes over.
Maar toch kleine toelichting...
Ik heb in het verleden eigenlijk altijd Märklin artikelen gekocht naar volle tevredenheid.
Heb ook weinig slechte ervaringen.
Jaar of vier geleden werd een locje (zonder aankoopbon) gewoon gratis gerepareerd door M*.
Richt me dus ook het meest op M*.
Andere aanbieders heeft minder tot geen aandacht bij me.

Groeten,
Ton.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Yeoman op vrijdag 12 oktober 2012, 19:47:26

Andere aanbieders heeft minder tot geen aandacht bij me.


Niks mis mee. :thumbup:

Bijzonder is dan wel dat je een uitgesproken mening over Koploper hebt.. :D

Gr, Ben.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Hoi Ben,

Is niet zo bijzonder, hoor.
Heb de afgelopen jaren tijdens gasten- en ontmoetingsdagen demo's gezien/uitleg gekregen over meerdere programma's. Ook van makers zelf, waaronder Paul en Sander.
Op dit onderdeel heb ik wel buiten de Märklinstal gekeken en me ondertussen een mening kunnen vormen.
Een ieder mag uitaard zelf kiezen wat hij wil; geef slechts mijn mening...

Groeten,
Ton.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Wijbe op donderdag 11 oktober 2012, 22:41:10
Citaat van: Yeoman op donderdag 11 oktober 2012, 21:40:11
Maar om een moderne centrale niet aan te schaffen vanwege een gedateerd en op doodspoor lopend programma, lijkt me niet de juiste keuze.

Ai, daar raak je een gevoellige snaar. Het ziet er inderdaad ouderwets uit. Maar is zo ongeveer het enige programma wat bijna 'af' is. Itrain is eigenlijk 'niets' in vergelijking met koploper kwa mogenlijkheden.

En als je dan een vergelijking trekt tegen de tegenhanger van de CS2, de Ecos2....

Amen
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ik heb zelf voor iTrain gekozen vanwege de volgende redenen.
Het werkt makkelijk
Ondersteuning is goed
Het werkt ook op mijn Apple computers
Ziet er goed uit
Als er wensen zijn zal Xander die zeker proberen op te lossen
Mijn kennis van het digitaal rijden is niet zo ver als de meeste hier dus ik kies dan liever een makkelijk programma dan dat ik iedere keer hier mijn "noob"vragen moet stellen

Natuurlijk zijn er mensen die er niet zo over denken als ik doe, maar ieder zijn mening.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: dennisreij op donderdag 15 november 2012, 12:21:42
Als er wensen zijn zal Xander die zeker proberen op te lossen
Dat is voor mij al een keer gedaan door eindschakelcontacten van wisselmotoren in de beveiliging op te nemen.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
En was dat dan de rede om iTrain niet te kopen?

Groetjes
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: mphoi op maandag 01 juli 2013, 22:31:15
Citaat van: dennisreij op donderdag 15 november 2012, 12:21:42
Als er wensen zijn zal Xander die zeker proberen op te lossen
Dat is voor mij al een keer gedaan door eindschakelcontacten van wisselmotoren in de beveiliging op te nemen.

Dat is dan weer wel een hele gave optie van i-train, ik heb zelf alle eindcontacten uit de wissels gesoldeerd maar het is natuurlijk wel gaaf om ze te gebruiken om zo de wisselstand terug te kunnen melden. En kan i-train ook op basis daar van rijwegen vrij geven dan?
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Als de eindschakelaars in de verkeerde stand staan, dan wordt de rijweg niet vrij gegeven. Er wordt daarbij tevens gelet op het terugschakelen van het eindcontact aan de andere kant van het wissel. Hiermee bedoel ik dat als het wissel van recht naar afbuigend omgezet gaat worden, dat iTrain het wissel als afbuiged ziet staan als 1) het eindcontact van de afbuigende stand gemaakt is; EN 2) het eindcontact van de rechtuit-stand verbroken is. Aan beide voorwaarden moet zijn voldaan.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Dit alles lezende en mezelf eens verdiept te hebben in iTrain zie ik nog steeds geen reden om het wel te kopen.

Rondje om de kerk rijden is allemaal niet zo ingewikkeld maar ik mis nog een heleboel mogelijkheden voor specifieke treinbewegingen, lokwissel enz. Of ik kijk niet goed. :(

Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 05 juni 2012, 20:16:05

Moet wel uitkijken wat ik zeg en doe,want anders krijgt Ben de Spoorstaaf eh man nog gelijk dat ik binnen een jaar ben geautomatiseerd.


Waarvan akte Alex.

Met groet, Ben de Spoorstaaf. :D
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Als je tevreden bent met het ene product (software) dan zou ik het daar bij houden.
Met beide programma's is niks mis mee, ze hebben beide hetzelfde doel.
Een trein automatisch laten rijden via een PC.
Er zijn nog veel meer software programma's maar ook die hebben dit zelfde doel.

Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ik ben altijd op zoek naar beter dan wat ik nu heb. iTrain heeft de toekomst dus ben ik me aan het oriënteren en verdiepen. Maar hier en elders zie ik alleen nog de min of meer eenvoudige toepassingen van iTrain en geen (of nog geen) meer ingewikkelde treinbewegingen.

Het goed bedoelde advies in de vorige post doe ik dus niets mee. :)

Met groet, Ben.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Thurbo op maandag 04 juni 2012, 14:10:18
Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Mijn reden is dat ik tevreden ben met wat ik hebt, en wat ik er zelf bij kan maken.
Mijn hobby is niet digitaliseren, of tot in de puntjes alles bestuurlijk vastleggen.

Ik vind het prima als anderen die hobby wel hebben. Maak je een bewuste afweging, geniet er dan vooral van. Anderen zullen op wellicht dezelfde gronden, en met dezelfde informatie  komen tot een ander besluit.

Dat is altijd het boeiende van afwegingen maken. Het gaat niet alleen om vooronderstellingen, argumenten, techniek en logica. Er bestaat ook andere overwegingen zoals persoonlijke intuïtie, golflengte, clubbinding, verwantschapsgevoel, en ideologie die allemaal meespelen in de besluiten die we uiteindelijk nemen. Ik heb het niet zo op quasi-rationele gronden: de keus voor 3-rail noem ik ook niet rationeel, en de keus voor 2-rail+3-rail al evenmin. Toch zijn het keuzes waar ik achter sta, en waar ik uitstekende (drog-)redenen bij kan verzinnen ...

De inhoud van de portemonnee is in deze hobby wel de minst doorslaggevende factor.

Voor mensen die wel geloven in puur rationele afwegingen, had ik een beslissingsmatrix (bijvoorbeeld iTrain-Koploper) verwacht als basis voor een discussie in plaats van deze vraagstelling. Want aan de hand van zo'n schema (spreadsheet) kun je de discussie puntsgewijs aflopen, en voorkom je dat mensen zoals ik er zich mee gaan bemoeien.
Ik zie dat de Spoorman die link ook al gaf.

Omdat het gelinkte schema ouder is, verwacht ik dat dit forum met een update komt. Immers rijders van beide systemen zijn aanwezig om de lacunes aan te vullen.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Het altijd op zoek zijn naar beter is natuurlijk een prima gedachte.
Ik heb nooit het idee gehad dat de achterliggende gedachte van iTrain was, beter te zijn of te worden dan wat er zoal op de markt te verkrijgen is.

iTrain is voor gebruikers wel wat eenvoudiger toe te passen, wellicht dat die gebruikers waar ik zelf ook toe behoor al sneller tevreden zijn met wat het programma hen te bieden heeft.
Een ander zal daar echter weer anders over denken en wil dat er Kijfhoekachtige treinbewegingen kunnen plaats vinden, prima, is ook niks mis mee.

De ontwikkelingen gaan ook in iTrain verder en waar dat op houdt, tja wie het weet mag het zeggen.

Misschien dat men verder moet gaan zoeken naar software wat nog meer te bieden heeft, Windigipet, Modellstellwerk en waarschijnlijk zijn er nog veel meer programma's te verkrijgen.
Natuurlijk hebben ze allemeel wat voor's en tegen's het zal er dan enkel omgaan wat men zelf wil bereiken met de software en of men er voor wil betalen of niet.

Ik ben meer van de scenery en als dan mijn treintjes zo af en toe door het landschap rijden vind ik het prima.
iTrain had ik sneller operationeel dan andere programma's en zodoende was de keuze voor mij snel gemaakt.

Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Hoewel hier al heel veel gezegd is over iTrain en Koploper wil ik toch nog mijn visie hieraan toevoegen. Vooropgesteld, dat iedereen dat moet kiezen, wat hem het meest aanspreekt en het best past bij wat hij wil uitbeelden, wil ik hier nog enkele argumenten voor Koploper aandragen.

Ik lees hier herhaaldelijk, dat in de werkelijkheid een trein van A naar B rijdt en geen ommetjes maakt, althans daar komt het op neer. En daar is iTrain heel geschikt voor. Als je een baan maakt met bijvoorbeeld een strakke dienstregeling is daar geen speld tussen te krijgen. Maar stel je hebt een baan met een aantal stoomlocs, een draaischijf en een locloods. Daar wil je wat mee doen. Dan volstaat het strak van A naar B niet. Dan moet een loc af en toe verzorgd worden: water halen, kolen laden, sintels lozen, in de loods nagekeken worden enz. Dan kom je vanzelf op het wisselen van locs en omlopen. Hoe doe je dat met iTrain?
Dan blijkt de kracht van Koploper. Dit kun je allemaal realiseren met Kl. Tot en met het volautomatisch met de kont de locloods inrijden van de loc en hem weer automatisch laten vertrekken, als hij weer nodig is voor een andere rit. Inclusief het laten draaien van de waterkraan, de kolenkraan en de sintelafvoer. Dat is voor mij de kracht van Koploper. Dat je er de nodige moeite voor moet doen om dit te realiseren, met name heel veel experimenteren,  is zonder meer waar. Dat dit ten koste gaat van de scenery bouw is ook waar. Maar des te groter is de voldoening, als je dit levensechte "spel" uiteindelijk met succes hebt voltooid. Dan komt de scenery maar wat later klaar.

Dit laat onverlet dat ik iedereen zijn eigen keuze gun, maar dit is voor mij de reden, dat ik onverdeeld enthousiast blijf voor Koploper, ook al vervloek ik het ook wel eens, omdat je lang niet in een keer bereikt, wat je wilt.

Iedereen succes wensend met zijn keus en vriendelijke groet,
Carel
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
En zeker niet omdat het gratis is, zoals elders wordt gesuggereerd, maar het benutten van de vele mogelijkheden geeft heel veel speelplezier.
Zelf heb ik nu bv een kopstation welke van 2 kanten kan worden in- en uitgereden, met een keerdriehoek voor stoomlocs het automatisch aan- en afkoppelen enz. volledig geautomatiseerd, OK nog wel in simulatie mode want ik ben nog aan het bouwen maar de mogelijkheden zijn hierin wel aanwezig. Tussendoor kan ik me dan uitleven op mijn rangeertafel om handmatig treinen te lossen, samen te stellen enz.
Nogmaals ik kraak iTrain niet af, maar heeft voor mijn baan nog lang niet alle mogelijk heden om over te kunnen stappen, ik hoop dat het het ooit zover komt dat er een alternatief is voor Koploper.

Mvg
Koos
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Hallo Koos,
Leuk, dat je hetzelfde plezier aan Kl beleeft, maar waarom zou er een opvolger voor Kl moeten komen? Tenzij de toekomst draadloze oplossingen voor het aansturen van de modelbaan gaat bieden en daarmee bedoel ik echt draadloos, niet zoals de Z21 van Roco of RocRail, want daarvoor moet de baan nog steeds bedraad zijn, maar decoders met een zender en ontvanger, die een draadloze baan mogelijk maken, kan Koploper nog een hele tijd mee. Echte draadloze besturing zou voor mij een reden kunnen zijn om KL te vervangen, maar dan praten we over iets heel anders. Maar waarschijnlijk is dan al het materiaal, wat met de huidige decoders is uitgerust, waardeloos geworden.

Dat KL de CS2 van Maerklin of een enkele andere nieuwe centrale niet ondersteunt, kan ik nauwelijks een gebrek noemen. De Ecos van ESU wordt wel ondersteund en dat is een veel betrouwbaarder fabrikant op dit gebied, dan Maerklin, zoals is gebleken en biedt vrijwel alle mogelijkheden van elke centrale. Naar mijn ervaring gaan de Z21 en KL heel goed samen. Ik kan met de Z21 treinen en wissels aansturen op elke plaats, waar ik mij bevind. Heel prettig, als ik ergens bezig ben en dan niet naar de computer hoef te gaan om te zien of het werkt. Wat mij betreft kan Koploper nog een hele tijd mee.

Groet,
Carel
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Daarnaast: als het software bedrijfje Berros omvalt zit je mooi te kijken met een half ontwikkeld pakket waar je centjes voor hebt betaald. Ook daar kennen we de voorbeelden van.

Met groet, Ben.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
En als de hemel naar beneden komt hebben we allemaal een blauwe pet.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Hoi Carel

Wat ik bedoelde met een opvolger voor koploper is dat dan deze discussie iTrain vs Koploper dan niet meer nodig is  >:-D, zelf blijf ik met Koploper rijden.
Vwb het draadloos daar heb ik echt nog geen weet van, zie het ook niet zitten om al mijn loc's te moeten ombouwen.

Mvg
Koos
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Barros kan omvallen, Koploper ook.

De kwestie is of de makers bereid zijn om tot open source over te gaan op het moment dat de markt tegen zit, en voordat ze failliet gaan, en dan de source niet meer kunnen vrijgeven.

Bestaande open source software uitbouwen en onderhouden, dat kunnen er meer. Maar hacken en reversed engineering als het fout gaat, daar zijn maar heel weinig programmeurs goed in.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
De verkoop van pc's en laptops is flink verminderd ten gunste van tablets, ik ben er van overtuigd dat iTrain mee zal gaan naar deze "toekomst".

Groet, Anne W
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Spoorman op zaterdag 24 augustus 2013, 13:27:10
Daarnaast: als het software bedrijfje Berros omvalt zit je mooi te kijken met een half ontwikkeld pakket waar je centjes voor hebt betaald. Ook daar kennen we de voorbeelden van.

Met groet, Ben.

Alleen de dood is voor altijd, de rest is vergankelijk.
Slecht argument.

Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Dus als je geld teveel hebt koop je I-Train,
anders neem je Koploper...

of is dat nou te kort door de bocht?
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Als je geld teveel hebt koop je Traincontroller, en alleen Märklin spullen.

Maar maakt verder niet uit het gaat erom of jij er tevreden mee bent, niet je buurman.
Maar om de lat op de juiste hoogte te leggen is zo af een toe een kritisch noot niet verkeerd, en houd iedereen scherp.

Mvg
Wim.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Anne W op zaterdag 24 augustus 2013, 14:27:34

De verkoop van pc's en laptops is flink verminderd ten gunste van tablets, ik ben er van overtuigd dat iTrain mee zal gaan naar deze "toekomst".


Ik ook. Een tablet is overigens gewoon een PC in een ander jasje.

Met groet, Ben.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ik vind het prima dat er kritische noten worden gekraakt en dat van programma's de voor- en nadelen bekend zijn.
Of het gratis is of niet zal voor sommige wel een argument zijn, voor mij niet. Een programma moet doen wat ik wil dat het kan,
anders overweeg ik het geen eens, gratis of niet.

Van Koploper weten we allemaal dat het heel uitgebreid is, veel tijd kost om het te doorgronden en niet verder ontwikkeld wordt.
En van I-train weten we dat het beperkter is, dat het er modern uitziet en schijnbaar vlot kan worden doorgrond.

Ik heb bv. nog geen software, maar plan momenteel een baan met een kopstation waar loc's moeten omlopen.

Leuk zou zijn als de maker van I-train eens aangeeft wat er in de toekomst allemaal in de planning zit en wanneer we dat zouden
kunnen verwachten. Voor sommige maakt dat beslissen misschien eenvoudiger.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Op het iTrain forum staat de functionaliteit beschreven welke in de uit te brengen V3.0 zit.

Verder wordt Koploper ook nog steeds doorontwikkeld, versie 8.2 staat op punt van release.

Met groet, Ben.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ik ga Paul maar eens sponsoren, zo dan is het voor mij niet gratis meer.
Hopelijk ervaart hij dat als een waardering voor zijn inspanningen van dit prachtige programma.
Mvg
Koos
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
8 Jaar geleden al gedaan Koos. ;)

Met groet, Ben.

Van: Paul Haagsma [mailto:XXXXXXXX]
Verzonden: woensdag 27 april 2005 20:21
Aan: XXXXXXXXX
Onderwerp: Bedankt voor je bijdrage

Hallo Ben,

Tijdens het bijwerken van bankzaken zag ik dat jij een bijdrage hebt gedaan in de 'ontwikkelingskosten' van Koploper. Ik wil je hiervoor hartelijk bedanken. Ik ben zelf bezig om een nieuwe treinbaan te bouwen. Het geld zal dus zeker in de hobby worden gestoken.

Ik hoop dat jij nog lang en met veel plezier van Koploper gebruik zal blijven maken.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma / PaHaSOFT
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Beste Ben,

Ik zou je iets meer verdiepen in de verschillen tussen een pc en een tablet....

Groet, Anne W
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ongeveer vergelijkbaar met iTrain en Koploper...... :D

Werken beiden  :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Anne W op zaterdag 24 augustus 2013, 14:27:34
De verkoop van pc's en laptops is flink verminderd ten gunste van tablets, ik ben er van overtuigd dat iTrain mee zal gaan naar deze "toekomst".
Zou kunnen, maar dan moet het wel heel erg omgegooid worden.
Het draait volledig onder Java en dat kom je op de Android en Apple tablets nog niet tegen.
http://www.jhlabs.com/java/tablet/
Dus als daar verder voor ontwikkeld gaat worden zullen de functionele ontwikkelingen even stop staan.
Maar goed Koploper loopt ook niet op een tablet, vermoed ik.

Dit is m.i. voorlopig een argument om ff te wachten, als je met een tablet wilt werken.

grt Piet.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
ITrain heeft een goed functionerende app en draait dus al op een tablet, die kun je gebruiken voor de meest voorkomende functies. Verder kun je natuurlijk je tablet gebruiken om je pc over te nemen,

Guus
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ja inderdaad maar weer alleen voor de Apple apparatuur.
En dan wetende dat het markt aandeel terugloopt ten faveure van Android................weet ik niet of je daar nou zo blij van moet worden.

grt Piet.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Zit je weer te somberen Piet? :D

Die Android app komt er gewoon aan is te lezen op het forum. De ontwikkelaar kan niet alles tegelijk.

Met groet, Ben.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Nee Ben ik zit niet te somberen, ik ben juist heel blij, zie klikkie
En dat Xander niet alles te gelijk kan kan ik ook begrip voor op brengen.
Maar dat onderschrijft mijn stelling dat er aan op functioneel geied minder vooruitgang wordt geboden.
En dat zo die achterstand op andere programma's dus niet wordt ingelopen.
En dat allemaal om de "stadse fratsen", als tablet support, maar te ondersteunen. :help:

grt Piet.

Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Ik zal er wel weer verkeerd tegenaan kijken
en verkeerd lezen
Itrain = prachtig
Koploper is compleet zeer goed werkend en uitgebreid
Als willekeurig welk programma ook,op de markt komt met er word aan gewrkt :O
Dan weet je al dat er een programma is dat niet compleet is maar voor de ? op de markt komt om dat de ? nodig zijn voor de ontwikkeling
KL is gratis en werd met testers en verzoeken steeds uitgebreid
En nog steeds is er niets in mijn beleving wat dat evenaard
En ik wil Itrain best eens proberen
mnaar dan wel gratis en zonder de restrictie van 3 treinen
Dan geef ik daarna mijn mening wel
Ik weet nu al dat het niet kan wat ik gebruik in KL
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: nero op zondag 25 augustus 2013, 15:24:29
..... En ik wil Itrain best eens proberen, maar dan wel gratis en zonder de restrictie van 3 treinen .....

Even een demo licentie bij Xander aanvragen en je wens gaat gedurende 30 dagen in vervulling  :thumbup:.

Groeten,

Jan
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
mmm tablets en aansturing van de baan. Paar dingen. Een tablet heeft geen serial port. Wellicht ook een emulatie beschikbaar maar veel tablets hebben geen usb aansluiting. Het aansturen van de treinen zal met de vinger nog wel gaan. Maar het definieren van de baan? Dat doe ik toch liever icm muis en toetsenbord. Dat toetsenbord is zowiezo al iets dat ik bij een tablet mis, daarom heb ik een tablet met een los toetsenbord... maar dan is het eigenlijk een android laptop... Met een tablet een pc overnemen? Als ik toch al een pc nodig heb waarom dan die overnemen met een tablet?

Ik weet niet of ik zit te wachten op een tablet versie om de baan aan te sturen. Maar ik hoef dat natuurlijk niet te gebruiken. Dit is een appel en peren discussie. Koploper bestaat al lang, heeft een hele grote reeks van gebruikers die ermee zijn opgegroeid en vergroeid. Zolang het goed draait is er voor die gebruikers geen enkele reden om over te stappen, dat snap ik heel goed. Dat zou ik ook nooit doen.

Ik ben een herintreder. Ik verzuip in de mogelijkheden van Koploper. Ik snap het gewoon niet. Het systeem wordt nog ontwikkeld, maar met restricties. Als ik het forum mag geloven dan gaat het alleen om bugfixes.

Ik heb ITrain geprobeerd met een proeflicentie. Binnen korte tijd had ik de boel aan de praat, en ook mijn (bijna) 15 jarige zoon. Minder opties dan KL van horen zeggen, maar dat heb ik nooit kunnen ontdekken want ik heb kl nooit echt goed aan de praat gekregen. Voor mij is het belangrijk dat een product echt wordt ondersteund. Dat het wat kost is voor mij een onderdeel van de hobbie. Prachtig dat kl gratis is, maar de keerzijde is dat ik er eindeloos tijd in moet steken om het te doorgronden en het leverde mij een hoop ergernis op.

Waarom ITrain? Geen bijzondere reden, het is een van de vele alternatieven en was het eerste product dat ik na kl testte. Het is een NL product met NL support. In korte tijd had ik de filosofie door en kon ik de baan al aansturen. Reden waarom ik het onlangs heb aangeschaft.

Als ik een ding geleerd heb op dit forum dan is het wel dat iedereen een eigen configuratie heeft met eigen ideeen wensen en voorkeuren. Daar is niets mis mee. Het uiteindelijke resultaat is gewoon een plaat hout met spoor waarop treintjes rijden. Op welke manier aangestuurd dan ook. Daar is het toch om te doen?
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Gelezen het verhaal van Albert.

Koploper of iTrain, de discussie is voor mij niet zo interessant, ieder z'n keuze. Wat voor beide geldt is dat het één niet gemakkelijker is dan het ander naar mijn mening. Als je de programma's niet kunt doorgronden wordt het geen succes en blijf je vragen stellen en databases uploaden, zie de gemelde problemen in het HIP draadje om de boel aan de gang te krijgen, zelfs ook na het volgen van een workshop.

Met groet, Ben.
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
is het niet met alles
Lees eerst de gebruiks aanwijzing 8o
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Wel met die verschillen , dat de een een sneller snappertje heeft dan de andere Ben.
Dat probleem heb ik helaas.....en je weet waardoor.
Maar koploper is voor mij gewoon te ingewikkeld (maar wel met nu nog iets meer mogelijkheden).
Itrain is daar in tegen toch wel degelijk makkelijker.

Alleen de extra decoder aanhang was wat moeilijker......en dan zeker met een IB die men niet kent.
Maar daar hebben we de kopsloper expert toch voor.

En tja de prijs....ik moet hem eind van de week gaan kopen , doet wel beetje pijn , maar als ik straks weer naar boven gaat , zit ik weer met heel veel plezier achter of eigenlijk voor het scherm.... met heel veel plezier.....en daar gaat het toch om niet waar....

Mvg: Alex
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Beste Alex, jij snapt het helemaal.
Het zou toch mooi zijn als iedereen elkaar helpt, om het even welk programa men ook gebruikt.

Re: Wat is reden om iTrain niet te kopen behalve dat je ervoor moet betalen?
Citaat van: Aliebengalie op maandag 26 augustus 2013, 13:49:14

Wel met die verschillen , dat de een een sneller snappertje heeft dan de andere Ben.
Dat probleem heb ik helaas.....en je weet waardoor.


Weet ik Alex, weet ik. ;)

Ik heb beroepsmatig de nodige ervaring als trainer. Wij trainen op inzicht en niet op kennis. Met het laatste blijf je aan de gang en is het "aapje leert kunstje". Dat gaat goed totdat het kunstje verandert. Doe je het eerste dan stel je anderen in staat zelf oplossingen voor problemen te bedenken.

Met groet, Ben.