Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin 60521,gleisplanung

Gestart door Huib woensdag 22 augustus 2012, 21:18:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 60521,gleisplanung
Lid sinds: 2006

offline
Märklin 60521,gleisplanung
Hallo,ik wilde mijn programma M 60521 gebruiken met het besturingssysteem Windows 7,64 Bit.Nu geeft mijn Pc aan dat dit niet onder 64 Bit kan draaien.Heeft hier iemand mischien een oplossing voor.Alvast bedankt.

groetjes Huib.
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Euhm ik ben niet meer zo thuis in het Windows gebeuren, aangezien ik al een jaar met Linux (Ubuntu) werk.

Maar ik zal een poging wagen:

1. Kan je niet bij eigenschappen (rechtermuisknop op de snelkoppeling) selecteren: 'Uitvoeren als Windows XP SP3 (32-bit) '
2. Als je Windows 7 Enterprise gebruikt kan je natuurlijk de optie XP-modus gebruiken
3. Als je de 2de oplossing niet kunt gebruiken omdat je een andere W7 gebruikt, download je Virtual PC 2007 of een gelijkaardig programma. Hier in installeer je dan Windows XP 32 Bit. Je simuleert met zo'n programma een computer in een computer  8o  :)



groeten Dylan
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Hoi Dylan,bedankt voor de tips,de eerste werkt niet helaas.Ik gebruik windows 7 premium Home edition.Ik zal de laatste optie van jou gaan proberen.Als ik zover ben dan laat ik de resultaten horen.Alvast bedankt voor het mee denken.    :)

groetjes Huib.
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Hoi,virtual PC 2007 werkt ook niet,althans in de 32Bits uitvoering.Ook hier geeft de PC aan dat ik met een 64 Bits besturingsysteem werk en dan alleen de 64 Bits versie dan kan installeren.Ik zal is bij Märklin zelf kijken of daar mischien een nieuwe driver of iets dergelijks is voor dit programma,ik laat het wel horen als ik wat gevonden heb.Meedenken mag altijd.Maar ik ben bang dat ik toch aan nieuwe software moet gaan denken.

groetjes Huib.

Re: Märklin 60521,gleisplanung
Citaat van: Huib op woensdag 22 augustus 2012, 21:54:57
Hoi,virtual PC 2007 werkt ook niet,althans in de 32Bits uitvoering.Ook hier geeft de PC aan dat ik met een 64 Bits besturingsysteem werk en dan alleen de 64 Bits versie dan kan installeren.Ik zal is bij Märklin zelf kijken of daar mischien een nieuwe driver of iets dergelijks is voor dit programma,ik laat het wel horen als ik wat gevonden heb.Meedenken mag altijd.Maar ik ben bang dat ik toch aan nieuwe software moet gaan denken.

groetjes Huib.

Jouw PC is 64Bits, dus je moet de 64Bits versie van Virtual-PC hebben.
Overigens kan je het ook met de Virtual XP Mode proberen. Hier wat leesvoer (in het engels):
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7?woldogcb=0
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Citaat van: EgMaf op woensdag 22 augustus 2012, 22:52:59
Citaat van: Huib op woensdag 22 augustus 2012, 21:54:57
Hoi,virtual PC 2007 werkt ook niet,althans in de 32Bits uitvoering.Ook hier geeft de PC aan dat ik met een 64 Bits besturingsysteem werk en dan alleen de 64 Bits versie dan kan installeren.Ik zal is bij Märklin zelf kijken of daar mischien een nieuwe driver of iets dergelijks is voor dit programma,ik laat het wel horen als ik wat gevonden heb.Meedenken mag altijd.Maar ik ben bang dat ik toch aan nieuwe software moet gaan denken.

groetjes Huib.

Jouw PC is 64Bits, dus je moet de 64Bits versie van Virtual-PC hebben.
Overigens kan je het ook met de Virtual XP Mode proberen. Hier wat leesvoer (in het engels):
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7?woldogcb=0

Dat bedoel ik... Daarin kan je wel de 32-bit installeren.



groeten Dylan
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 60521,gleisplanung
Hallo,dit zal ik gaan proberen ,jullie horen van mij.

groetjes Huib.