Ben bang dat dat niet erg betrouwbaar wordt. Je zal ook moeten weten of er nog een deel van de trein op de brug staat. Die moet volledig vrij zijn voor hij weer open gaat. Ook zal de brug dicht moeten zijn voor er een trein op rijdt, totdat het zover is zal de trein moeten stoppen voor de brug. Eigenlijk is de situatie goed vergelijkbaar met een overweg met spoorbomen, die moeten ook dicht zijn als de trein eraan komt, en weer open gaan als hij voorbij is. Kijk eens of je zo'n schakeling kan vinden, bij M of Faller of Viessmann.
Andere vragen die van invloed zijn zijn oa moet de brug vanaf twee kanten kunnen worden bereden? Rij je analoog of digitaal? Als je analoog rijd zal je stopsecties aan beide zijden moeten maken die rechtstreeks beïnvloed worden door de eindschakelaar voor het gesloten zijn van de brug. je zal een zootje relais nodig hebben om alle logische toestanden te kunnen regelen. Digitaal is het iets simpeler vwb bezetmeldingen en logische acties.
Verder lijkt het me een nogal onrustig geheel worden op je baan.