Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuwbouwwoningen 2-onder-1-kap Beschikbaar.

Gestart door Roeny zondag 03 juni 2012, 19:47:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwbouwwoningen 2-onder-1-kap Beschikbaar.
Hallo allemaal,

Zoals ik in onderstaand topic al heb uitgelegd, ben ik nu (o.a.) bezig met het ontwerpen van leuke modelbouw gebouwtjes.
En omdat ik dit voor mijzelf ook al graag zou willen hebben, ben ik begonnen met een fraaie 2-onder-1-kap woning.
Het leuke ervan is dat je er een straat mee kan vullen met twee hoekwoningen, of (zoals in mijn voorbeeld) een luxe uitstraling kunt geven met een 2-onder-1-kap.

-> http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37118.0


De werktekening.

En de uitvoering, inc. bestrating voor het hoektuintje.

De gekleurde delen zijn houten stijlen in een leuke ''beits'' kleur, en de witte delen hebben een stucwerk uitstraling.
Alles is gezaagd met de radiaal afkortzaag, dus alles is recht en haaks. Eventuele foutjes kunnen in het proefmodel overigens mooi worden ontdekt en voorkomen.
Ik denk er al aan om in het volgende model meer met schuinte te werken. Maar of dat ook praktisch mogelijk is moet ik nog even bekijken.



Morgen ga ik verder met de: deuren, ramen, dak, anti-doorschijn materiaal, en er moet nog één achtergevel gemaakt worden.
Hoop dat jullie het wat vinden!

Mvg,

Jeroen
Re: Nieuwbouwwoningen 2-onder-1-kap Beschikbaar.
Dat is weer eens wat anders dan het "normale" model met puntdak. Deze ga ik eens volgen en misschien maak ik daar ooit eens een variatie op in karton. Succes met de bouw.
Re: Nieuwbouwwoningen 2-onder-1-kap Beschikbaar.
Leuk! Ik ga dit volgen!!

Mvg Mark :D
Re: Nieuwbouwwoningen 2-onder-1-kap Beschikbaar.
dit ga ik ook zeker volgen  :D
ga zo door