Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.

Gestart door treinfan070 vrijdag 01 juni 2012, 15:19:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Hoi Bas

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Vooral de foto van de MAT 24.

Tony
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Een maand na de vorige post heb ik weer nieuws. Nieuwe foto's dan wel te verstaan. Eerst maar eens reageren?

Citaat van: Gerard op woensdag 04 december 2013, 14:07:34
Fantastisch deze foto's :thumbup:, ik heb ze met plezier bekeken.
Dat doet mij een groot plezier. ;)

Citeer
Vooral de archiefplaatjes zijn toppie, die mag je er wat mij betreft vaker tussendoor gooien.
Kijk, daar kunnen we wat mee. Ze zitten er deze keer niet bij, maar dat betekend meer de volgende keer...

Citaat van: frank-103 op woensdag 04 december 2013, 14:15:07
Mooie foto's Bas, van mij mag je er veel meer plaatsen!
Merci. Gaan we doen.

Citaat van: blauweengel op woensdag 04 december 2013, 21:07:42
Heel veel :thumbup:
Vooral de foto van de MAT 24.
Dank je. Met die foto ben ik wel blij idd.




Antwerpen, en wat foto's uit december 2013 (och, die zijn allemaal zó 2013..........).

2013 eerst dan maar. Die zij zou oud. Alweer een jaar!

2013


HTM 3022 bij Den Haag Scholekstersingel. by TreinBas, on Flickr
We zien een van de laatste nog onverbouwde HTM-trams van de 3000-serie. De oudere koplampen, geen LED-verlichting en binnenin is geen DRIS (Dynamisch Reizigers Informatie Systeem) aangelegd. Ook bezit deze tram geen ARI, waardoor deze nooit op de lijnen 2, 3, 4 & 6 zou mogen rijden. Op 3 en 4 zal 'ie sowieso nooit rijden. Dat is de RandstadRail.


NSM Mat '54 386 te Rotterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr


NSM Mat '54 386 te Rotterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
We zien het museumstel 386 van het SpoorwegMuseum tijdens de jaarlijkse Oliebollenrit stilstaan op station Rotterdam Centraal. Exact volgens dienstregeling kwam het treintje binnen en reed ook weer weg.


1996 Cobra. by TreinBas, on Flickr
Een mooie auto is deze. Op het onderstel van een Suzuki is dit een Marvia Cobra. Een maat van mij rijdt ermee.

Bewerking
Rode auto:
Dit is een bewerking met schuifjes. Ik heb enkel alle kleuren behalve rood en oranje eruit gehaald.

Gele auto:
Rood werd geel. Originele auto is rood. Dit is géén bewerking met alleen maar wat schuifjes. Hier is de auto zelf even uit de foto gehaald met kleurherkenning van Paint.Net. Daarna de kleur wat aangepast in Lightroom door 'm op te slaan (alleen de carosserie) en de kleur hier wel met het schuifje veranderd naar oranje, daarna door naar geel. Kentekenplaat is overigens niet behandeld, maar de zon stond er blijkbaar beduidend fel op. Verder zijn de hooglichten, schaduwen en zwart/wit-tinten iets bewerkt, waarna de auto en zijn omgeving weer in elkaar zijn geplakt.


ICMm 4032 & 4036 te Gilze-Rijen. by TreinBas, on Flickr
IC 1944 wordt deze dag gereden met tweemaal ICMm, te weten de 4032 & 4036. We zien de twee stellen 4036 en 4036 over de overweg zoeven.


HTM Infra 1315 te Zoetermeer Voorweg. by TreinBas, on Flickr
HTM Infra's 1315 reed op 15 december 2013 geheel onverwachts even naar Zoetermeer. Bij voorweg even de auto gestopt en een plaatje gemaakt.


HTRS 1621 & 653-05 te Amersfoort. by TreinBas, on Flickr
HTRS 1621 en 653-05 staan gereed om als trein 49667 te vertrekken met een mooi leeg dolimetreintje in de richting van Hermalle.


NSR 1739 te Amersfoort. by TreinBas, on Flickr
We zien NSR 1739 met IC-B 242 te Amersfoort. De trein zal nog stoppen te Hilversum en de eindbestemming Amsterdam Centraal.

Antwerpen

De Lijn 7018 in Antwerpen. by TreinBas, on Flickr
We zien PCC-car 7018 van de Vlaamse OV-autoriteit De Lijn de Korte Koepoortstraat indraaien. Nog altijd rijden hier de antieke PCC-trams.


NMBS 403 & 2751 te Antwerpen Centraal. by TreinBas, on Flickr
We zien NMBS loc 2751 op spoor 5 te Antwerpen Centraal. De nog altijd mooie locs hebben een leuke kleurstelling (vind ik), die leuk afwijkt van de rest (al hebben vele andere reeksen deze kleurstelling ook) van het materieel. De locomotieven uit de jaren '80 worden nog volop gebruikt! Vlak na aankomst werden de deuren alweer gesloten. De frontseinen stonden nog aan. Plaatje is dan ook maar gemaakt.
Natuurlijk zijn de frontseinen niet aan. Die zijn geshopt. Hoe? Lampen vervangen en de kleuren van de lampen verdraaid.


NMBS 08038 te Antwerpen Centraal. by TreinBas, on Flickr
We zien NMBS Desiro 08038 op het Centrale station van Antwerpen. De trein is net binnengekomen en zal leeg weer wegrijden. Let ook op de achtergrond.


NMBS 4136 te Antwerpen Centraal. by TreinBas, on Flickr
We zien het dieselstel 4136 klaarstaan voor een Lokale trein (Stoptrein, Sprinter) naar Mol, via Lier en Herentals. De dieseltjes rijden op het nog altijd niet geëlectrifieerde gedeelte Herentals - Mol (Spoorlijn 15).


NMBS 782 & 739 te Antwerpen Centraal. by TreinBas, on Flickr
We zien twee Klassiekjes als IC-trein op weg naar Brussel en Charleroi-Zuid. De treinstellen zijn al oud, maar zien er weer als 'nieuw' uit na de revisie.


De Lijn 7005 te Antwerpen Schoenmarkt. by TreinBas, on Flickr
PCC 7005 op de Antwerpse Schoenmarkt op weg naar Hoboken. De Groenplaats is de volgende halte.


NMBS 2832 te Antwerpen Centraal. by TreinBas, on Flickr
De IC Den Haag Hollands Spoor - Brussel v.v. wordt al een jaar of wat verzekerd door de reeks 28 van de NMBS en ICRm-PRIO rijtuigen. Hier zien we de loc 2832 (186 224) de trein trekken op weg naar Den Haag Hollands Spoor. In Nederland krijgt hij het treinnummer 1230.


NMBS 386 te Antwerpen Centraal. by TreinBas, on Flickr
De IR-trein naar Herentals en Turnhout staat gereed voor vertrek.

Grtz,
Bas.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Bedankt voor het plaatsen van deze foto's, ook al zijn ze zooo 2013 :wink:.

CiteerEen mooie auto is deze. Op het onderstel van een Suzuki is dit een Marvia Cobra. Een maat van mij rijdt ermee.
Een hele leuke auto, maar jammer genoeg haalt die het niet bij mijn cabrio :P. Maar misschien ben ik "een klein beetje" (:wink:) bevooroordeeld.

Vraagje: waar wordt die HTM 1315 Infra voor gebruikt? Om de infra te controleren?
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Mooie platen Bas :P :P


Wat is dat toch een geweldig station Antwerpen.
Maar geweldige foto s.
Bedankt voor het plaatsen. :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Gerard: HTM infra ===> klik
Meet railtoestand enzo.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Dank u zeer.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Zo af en toe heeft dit land toch wel eens voordelen. :D
Zo mogen studenten gratis met de trein, tram, metro, boot en bus.

Dat doe ik dan ook vaak, en foto's worden iedere keer toch weer gemaakt, vervelend zeg... :P

We beginnen dit keer met drie Franse archiefplaatjes.

SNCF 7312 te La Pointe de Grave. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - Treinstel 7312 van de Z7300 serie staat te wachten op vertrek op het zeer eenvoudige stationnetje van La Pointe de Grave, dat niet eens een naambord heeft. Hier stoppen alleen treinen van eind juni tot begin september. De Franse spoorwegen kenmerken zich vaak door het 'ach, dat komt nog wel een keertje'-achtige sfeertje. Zie ook de bovenleiding (Die hier overigens nog altijd hangt, wat in Nederland of diesel was geworden, of helemaal geen trein meer...) en de bovenleidingspaal. Perronverlichting is er niet. Schuilhuisje/abri? Wat is dat?


SNCF 7334 en 72501 te Bordeaux Saint Jean. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - In een zonnig Bordeaux Saint Jean zien we een Franse Sprinter in de dienst op Le-Verdon-sur-Mer en een dieselstelletje op de dienst naar Perigeux.


Progres van "Le Train des Mouettes" te La Tremblade. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - Een treinritje La Tremblade - Saujon voor €13,00 gedaan. Voor dat geld rij je 21 km heen, en weer 21 km terug. Dit grappige treintje gaat over een kleine 70 overwegen, wordt voortgetrokken door de oudste stoomlocomotief van Frankrijk, te zien op deze foto, en heeft als leuke afwisseling een zeer wisselend landschap tijdens de rit.
Op deze foto zien we een Schneider 030 T, een van vier identieke locomotieven. De loc is eigendom van het 'Conseil Général de la Charente-Maritime', het departement waarin dit lijntje zich bevind. De stoomloc rijdt, meestal samen met de dieselloc, een stoptrein, en stopt in de stations van Chaillevette en Mornac.


NSR 7508 te 't Harde. by TreinBas, on Flickr
We zien DDZ 7508 op weg naar Utrecht Centraal voorbij tuffen als trein 5654. Het treintje zal stoppen op het station.


NSM 1312 te Zwolle. by TreinBas, on Flickr
De 1312 van het SpoorwegMuseum reed vandaag met rijtuigen Plan D, Plan E, Plan K, Plan W een rit naar Leeuwarden.


NSM 1312 te 't Harde. by TreinBas, on Flickr
De 1312 van het SpoorwegMuseum reed vandaag met rijtuigen Plan D, Plan E, Plan K, Plan W een rit naar Leeuwarden.


ICMm 4069, 4236 & 4067 te 't Harde. by TreinBas, on Flickr
Tijdens het wachten op de 1312 van het Spoorwegmuseum kwamen deze jongens voorbij geraced. Het is trein 552 op weg naar Rotterdam.


Arriva 33 te Mariënberg. by TreinBas, on Flickr
Sinds 15 december 2013 rijdt Arriva zelfstandig over de Vechtdallijnen. Ik was in de regio voor de 1312 van het NSM, en tussen de doorkomsten in even naar Mariënberg geweest. We zien Lint 33 op weg naar Almelo als trein 31050 vertrekken in Mariënberg.


NSH 186 114 te Amsterdam. by TreinBas, on Flickr
We zien de InterCity Direct met loc 186 114 op weg naar de Watergraafsmeer. De trein gaat onder nummer 70931 naar het opstelterrein. De trein was een halfuur vertraagd en reed achter Thalys 9364 aan.
De rijtuigevolgorde is bij deze trein als volgt:
91 84 11 86 114-2 NL-HSA
NL HSA 50 84 20-70 406-8
NL HSA 50 84 20-70 421-7
NL HSA 50 84 82-70 439-3
NL HSA 50 84 10-70 361-7
NL HSA 50 84 10-70 362-5
NL HSA 50 84 20-70 582-6



Cabine DDZ 7535 te Leidschendam. by TreinBas, on Flickr
Ik kreeg een WhatsApp-bericht dat er een ERTMS-SLT zou staan bij de Werkplaats in Leidschendam. Omdat dat naast de RandstadRail is (halte Leidschendam-Voorburg) heb ik even een kijkje genomen. En jawel, daar stond er een. Na héél lief vragen mocht ik een kijkje nemen op het terrein van NedTrain Leidschendam. Daar kwam ik erachter dat er niet één stond, maar twee!
We zien de cabine van DDZ/NID 7535, die ook op de werkplaats stond. Deze heb ik niet gevraagd, maar werd gewoon toegelaten. Overigens, het rechter deurslot was kapot...


Cabine SLT 2615 (ERTMS) te Leidschendam. by TreinBas, on Flickr
Ik kreeg een WhatsApp-bericht dat er een ERTMS-SLT zou staan bij de Werkplaats in Leidschendam. Omdat dat naast de RandstadRail is (halte Leidschendam-Voorburg) heb ik even een kijkje genomen. En jawel, daar stond er een. Na héél lief vragen mocht ik een kijkje nemen op het terrein van NedTrain Leidschendam. Daar kwam ik erachter dat er niet één stond, maar twee!
We zien de cabine van ERTMS-SLT 2615. Dit is dus niet de SLT die ik zag staan, daar mocht ik niet in...


NSM 1202 + Rijtuigen Plan W, E & D + 1312 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
Het SpoorwegMuseum reed op 6 januari een retourrit naar Utrecht Centraal. Hier zien we het materieel binnenkomen op spoor 4, in gezelschap van een tiental spotters, twee agenten, zes NS Service & Veiligheidsmedewerkers en een vijftal reizigers, waarvan er blijkbaar één moeilijk deed.


NSM 1202 + Rijtuigen Plan W, E & D + 1312 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
Het SpoorwegMuseum reed op 6 januari een retourrit naar Utrecht Centraal. Hier zien we het materieel binnenkomen op spoor 4.

Grtz,
Bas.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Hoi Bas

Leuke reportage weer. :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen.

groet Tony
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Daar sluit ik me graag bij aan.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
En we gaan weer verder met de 'Foto's van de afgelopen tijd'.

Allereerst bedankt voor de reacties! Er zijn de afgelopen tijd een heleboel plaatjes gemaakt. Zo ben ik naar Rheine geweest, ben ik dichter bij huis gebleven (0.a. Den Haag HS) en zijn er ook ritjes naar Eindhoven (alleen zijn er hier geen foto's van grote treinen gemaakt...), Utrecht en zelfs Antwerpen geweest.

Archiefplaatjes staan deze keer onderaan!


Zonsopkomst te Den Haag Leidschenveen. by TreinBas, on Flickr
Ook op 15 januari kwam de zon zoals altijd op. Natuurlijk levert dat zo af en toe leuke plaatjes op. Na de lichten wat te hebben opgelicht en de lucht wat omhoog te halen zien dat er zo uit. Op de voorgrond de late ochtendspits.


NSR 7535 te Uitgeest. by TreinBas, on Flickr
Downtown Uitgeest, 13 januari 2014. - DDZ als Sprinter naar Haarlem.


DB 110 469-4 te Salzbergen. by TreinBas, on Flickr
Vandaag zou de laatste zekere dienst met een BR 110 bij DB zijn. Om de serie even een passend afscheid te geven ben ik naar Rheine afgereisd om wat foto's te maken. De terugweg verliep ietsje anders, ik ben om 16.21 weggereden in Rheine met IC 144. Ondertussen zit ik nog zo'n drie uur in de trein... Meer van dit verhaal komt nog, zodra de rest van de foto's komen (ergens in dit bericht dus). Stay tuned.
We zien DB Regio's 110 469-4 klaarstaan voor vertrek te Salzbergen.


NSR 943 & 941 te Deventer. by TreinBas, on Flickr
Als trein 7031 komen de treinstellen 943 en 941 binnen op de dienst Apeldoorn - Enschede. Nog altijd de niet te slijten treintjes...


DB Regio 110 469-4 te Rheine. by TreinBas, on FlickrOp één van z'n laatste dagen in dienst van de forens tussen Salzbergen, Rheine en Münster (Westfalen) rijdt loc 110 469-4 als trein 31776 (RB68) Rheine binnen op weg naar Salzbergen. Deze kant van de loc zag er nog erg mooi uit, in vergelijking met de andere kant. Stomtoevallig heeft deze foto de bestandsnaam spoor-110.jpg...


DB Regio 110 469-4 te Salzbergen. by TreinBas, on Flickr
Op één van z'n laatste dagen in dienst van de forens tussen Salzbergen, Rheine en Münster (Westfalen) staat loc 110 469-4 klaar voor vertrek richting Rheine en Münster als trein 31783.


DB Regio 111 204-4 te Rheine. by TreinBas, on Flickr
Ook de serie 111 van de Duitse Spoorwegen doen nog altijd goede zaken. Zo ook de 111 204-4, die als trein 4849 op weg is naar Braunschweig.


BE Schienenersatz-Verkehr te Hengelo. by TreinBas, on Flickr
De IC 144 mocht niet verder rijden dan Bad Bentheim. Dat betekende gestrande reizigers. Na een kwartiertje wachten brulden er ineens twee SETRA's het stationsplein van Bad Bentheim op. Er staat een locomotiefje op, in dit geval gelukkig een 'Vervanged Vervoer'-bus. De Bentheimer Eisenbahn bracht ons vrolijk zingend naar Hengelo alwaar meneer de chauffeur de weg niet wist. Ik met mijn behulpzame zelf pakt de navigatie erbij op de telefoon (want we zitten weer in Nederland, dus er is weer internet :-), waardoor de kaarten kunnen worden ingeladen) en die geef ik aan de treinbegeleider van NS-Hispeed. De navigatie zegt Sla Linksaf. Dus meneer chauffeur slaat links af. Een kleine 300m verder zien we het spoor al, helaas is dat een spoorburg van 3.1m hoog. Nét te hoog dus, zal je net zien. Onder een ware kannonnade van Duitse scheldwoorden worden de twee bussen gekeerd, waarna de navigatie inziet dat er omgereden gaat worden. Op de uitvoegstrook dan maar even snel uitstappen, bagage uit het ruim halen, rennen naar de trein die over vijf minuten komt. Heerlijk weer natuurlijk. Ach, we zijn weer een leuk, speciaal plaatje rijker en vooral ook een ervaring.


ENERCON 223 156 te Salzbergen. by TreinBas, on Flickr
ENERCON 223 156 is met de Cementtrein Geseke-Nord - Emden op pad.


DBS 140 028-2 te Salzbergen. by TreinBas, on Flickr
DBS 140 028-2 met DB Cargo-opschriften zoeft voorbij Salzbergen in de richting van Rheine.


WFB ET 018 te Rheine. by TreinBas, on Flickr
De FLIRT-treinstellen van de WestFalenBahn rijden tussen Bad Bentheim en Münster/Bielefeld. We zien treinstel ET 018 klaarstaan voor vertrek richting het opstelterrein, na een rit uit Bielefeld.


NMBS 2802 te Den Haag Hollands Spoor. by TreinBas, on Flickr
Vandaag ben ik voor de DDZ-VI naar Den Haag Hollands Spoor gereden. Ik was een halfuurtje te vroeg en de Beneluxtrein was er ook nog niet. Loc 2802 staat te wachten om de Beneluxtrein over te nemen voor de richting Brussel.


NMBS 2802 te Den Haag Hollands Spoor. by TreinBas, on Flickr
Vandaag ben ik voor de DDZ-VI naar Den Haag Hollands Spoor gereden. Ik was een halfuurtje te vroeg en de Beneluxtrein was er ook nog niet. Loc 2802 staat te wachten om de Beneluxtrein over te nemen voor de richting Brussel. Op de achtergrond zien we het strijkijzer, de hoogste toren van het Haagse.


NSR 7625 te Den Haag Hollands Spoor. by TreinBas, on Flickr
Vandaag ben ik voor de DDZ-VI naar Den Haag Hollands Spoor gereden. We zien 'm hier binnenkomen op spoor 5, op weg naar Den Haag Centraal als trein 1948.


NSR 7625 te Den Haag Centraal. by TreinBas, on Flickr
Vandaag ben ik voor de DDZ-VI naar Den Haag Centraal gereden. We zien 'm hier wegrijden, op weg naar Venlo als trein 1949.


HTM 3026 te Den Haag Hollands Spoor. by TreinBas, on Flickr
De HTM rijdt met een aantal wagens die niet gemoderniseerd zullen worden. Deze niet-ARI trams hebben geen botsneus, geen ARI (Het beveiligingssysteem in en rond het tunneltracé en het Centraal Station Boven) en de informatiesystemen maken gebruik van de aloude lichtkranten. Tot eind 2014 zijn deze trams nog dagelijks te zien, tot de indienststelling van de Avenio-stellen serie 5000.
Op zaterdag 18 januari komt stel 3026 de hoek om rijden bij het Hollandse Spoor. Onder tramnummer 4440 rijdt de tram de halte Station Hollands Spoor binnen. Dit is de eindbestemming voor deze tram.


EETC 1251 te Rotterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
EETC rijdt de skitrein van Venlo. Op zondag 19 januari is het weer bijna afgelopen voor de wintersporters, als trein 80610 klaarstaat om te vertrekken naar de Watergraafsmeer.


EETC 1254 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
EETC rijdt de skitrein naar Venlo. Op vrijdag 17 januari is het weer bijna tijd, als trein 13417 klaarstaat om te vertrekken naar Bischofshofen. Nee, klopt. Mijn camera is niet de beste met nacht foto's. Zeker niet met die irritante bouwlichten.


SBB CFF FFS Cargo 482 019-7 te Rheine. by TreinBas, on Flickr
SBB Cargo staat met loc 482 019-7 gereed met een gifgroene keteltrein richting Emden.


NSR 4242 te Nootdorp. by TreinBas, on Flickr
Na een jaar besloot ik in een verloren uurtje weer eens de spotplek bij de 's-Gravenweg in Nootdorp op te zoeken. We zien ICMm stel 4242 als trein 1755, op weg naar Enschede.


NSR 2630 te Nootdorp. by TreinBas, on Flickr
Als trein 9857 passeert SLT 2630 mij op weg naar Zoetermeer, Gouda en Utrecht. Wederom met mooie luchten!


EETC 1251 te Rotterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
EETC rijdt de skitrein van Venlo. Op zondag 19 januari is het weer bijna afgelopen voor de wintersporters, als trein 13410 binnenkomt te Rotterdam Centraal.


NS 1211 te Driehoven. by TreinBas, on Flickr
De Modelspoorbaan van de heer Kosterman is een hele mooie. Driehoven heeft een eigen station gekregen, gedoneerd door deze meneer. Vandaag was ik op bezoek om de autotrein, die ik daags van te voren uit Westerhaak had weggestuurd, op te vangen. Op de trein zien we de geliefde wagen van mijnheer Kosterman. (Rustig Gerard, citaat van Flickr, waar ze natuurlijk niet weten wie jij bent :P)


NS 1211 te Driehoven. by TreinBas, on Flickr
Met een rijtje DDM-1 komt de 1211 de hoek omzeilen. Op de achtergrond wordt de BR 52 opgestookt en de Duitse rijtuigen verwarmd voor de museumtrein.

Deel 2 onderweg...
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.


De Lijn 7148 & 7100 te Nationale Bank. by TreinBas, on Flickr
De Halte Nationale Bank in Antwerpen is een leuke. Op vier aparte sporen komen een aantal tramlijnen bij elkaar, samen met wat buslijnen. We zien twee tramstellen type PCC (7148 en 7100) als lijn 24 vertrekken.


NMBS 4141 & 4189 te Antwerpen Centraal. by TreinBas, on Flickr
Op het station van Antwerpen staan twee dieseltjes te wachten op een volgende dienst.


SLT 2634 te Zoetermeer. by TreinBas, on Flickr
Dat Zoetermeer geen intercity-dienst heeft vind ik zelf onbegrijpelijk. Men moet het dus maar doen met de kwartiersdienst van de sprinterserie 9800 en 19800. We zien treinstel 2634 wachten op de passagiers op het station van Zoetermeer. Als het vertreksein is gegeven, zal de trein verderrijden als trein 9863 op weg naar Utrecht Centraal. De gloed van de ondergaande zon maakt het geheel af. Toch blijf ik vinden dat telefooncamera's best goed aan het worden zijn.


Doomed to be an instructor... by TreinBas, on Flickr
Och, het is weer eens wat anders hè? Plan V 924 op het opstelterrein Binckhorst als instructiestel.


NMBS 2812 & NSR 1764 te Roosendaal. by TreinBas, on Flickr
Dat Roosendaal nog altijd internationaal reizigersverkeer ontvangt blijkt uit het her-indienststellen van de beneluxtrein. Naast het gewone boemeltje tussen Roosendaal, Antwerpen en Brussel Nationaal Luchthaven  is dit de enigste. We zien loc 2812 binnenkomen via spoor 2 als trein 1217. Rechts een stammetje TD-7 met loc 1764.


DE-III 115 te Roosendaal. by TreinBas, on Flickr
In Roosendaal stond ik te wachten op de DE-III van de gelijknamige stichting. We zien het prachtig gerestaureerde stel klaarstaan voor vertrek richting Amersfoort.


NMBS 804 te Roosendaal. by TreinBas, on Flickr
Elk uur rijdt de NMBS tussen Roosendaal en Antwerpen met de Omnibus. We zien het verder niet interessante treinstel 804 klaarstaan voor vertrek naar Brussel Nationaal Luchthaven, en niet naar Antwerpen, zoals aangegeven.


NSR 2403 & St. DE-3 115 te Geldermalsen. by TreinBas, on Flickr
Ondanks het koude weer ben ik even op pad geweest om het DE-III'tje te platen. In een winderig Geldermalsen kwam ik hem voor de tweede keer tegen. Rechts SLT 2403 als trein 6040 op weg naar Utrecht Centraal.


DE-III 115 te Geldermalsen. by TreinBas, on Flickr
Ondanks het koude weer ben ik even op pad geweest om het DE-III'tje te platen. In een winderig Geldermalsen kwam ik hem voor de tweede keer tegen.


HTM 3070 te Leidschendam Noord. by TreinBas, on Flickr
Eindpunt Leidschendam is voor de GTL-fans een leuke. In de bocht zijn de trams prima te fotograferen en de doorgaans vriendelijke HTM'ers die hier op de volgende dienst wachten leggen graag wat uit. Vandaag moest ik even naar de kapper hier om de hoek, waarna de trams even op de plaat werden vastgelegd. Lijn 6, die als enigste nog met de GTL-stellen in Leidschendam rijdt, heeft hier sinds de keerlus bij het ziekenhuis is weggehaald zijn eindpunt.


Zoetermeerlijn Feestpuzzel. by TreinBas, on Flickr
Bij het afval gevonden. Nog compleet zien we hier de ter gelegenheid van de opening van de Zoetermeerse Krakeling uitgegeven feestpuzzel. De Zoetermeerlijn is op 29 september 1979 officieel geopend.


EETC 1252 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
In het veels te felle tegenlicht zien we EETC's 1251 met +20 als trein 13410 binnenkomen te Utrecht Centraal. Na alle wintersporters te hebben uitgeladen gaat het konvooi verder naar de Watergraafsmeer als trein 80610.


GVB 19 + 40 te Diemen Zuid. by TreinBas, on Flickr
In de bocht bij Diemen Zuid zien we metrostellen 19 & 40 op metrolijn 53 naar het Centrale Station. Het zomerse winterzonnetje maakt dat de stellen weer mooi glimmen in het licht.


NSR 9595 te Diemen Zuid. by TreinBas, on Flickr
We zien VIRM-stel 9595 als trein 734 door het station heen schieten op weg naar Den Haag Centraal.


GVB 103 + 95 te Diemen Zuid. by TreinBas, on Flickr
Leeg materieel op weg naar het eindpunt. De twee stellen type M4 van CAF zijn de 103 en de 95.


NSR 2432 te Diemen Zuid. by TreinBas, on Flickr
Als trein 4339 halteert SLT 2432 op station Diemen Zuid. Op de achtergrond komen Zilvermeeuwen 28 & 42 aan, als lijn 53 op weg naar de Gaasperplas.


NSR 4247 te Diemen Zuid. by TreinBas, on Flickr
Als IC 11639 komt ICMm stel 4247 solo door het station Diemen Zuid, op weg naar Amersfoort  Schothorst.


NSR 1743 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
Met de nachttrein uit Duitsland komt loc 1743 binnen. Met flink tegenlicht zien we 'm afremmen zodat hij een pauze van 10 minuten kan inlassen. Voor een panic-shot een leuk plaatje vind ik.


HTM 3093 te Den Haag Centraal. by TreinBas, on Flickr
Op 2 februari rijst HTM 3093 op lijn 17 met een zeer vriendelijke bestuurder. Onder nummertje 12180 zien we 'm voorbij rijden, op weg naar Wateringen.


EETC 1251 te Amsterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - We zien EETC's 1251 klaarstaan met een nachttrein naar Warschau. Nadat de nachttrein weg is, zal de 1251 weer terugrijden naar de Watergraafsmeer.


Syntus 35 te Hengelo Oost. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - We zien treinstel 35 voorbij rijden, op weg naar Oldenzaal.


Labor te Lochem. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - Over het Twentekanaal komt de Labor met een Liebherr voorbij varen.

Zo, dat waren ze weer. Tot de volgende keer maar weer.

Grtz,
Bas.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Hoi Bas

Geweldige platen Bas.
Bedankt voor het plaatsen. :thumbup:

Tony
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Fantastisch mooie foto's, waarvan er 2 wel heel erg bekend voorkomen :eek:. Bedankt voor het plaatsen :thumbup:.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Mooie foto's.  :thumbup:
Wel leuk trouwens, een schoolbus als 'Vervanged Vervoer'-bus. :)

Gr.  Charlie
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Daar ben ik weer! Er zijn weer een heleboel foto's gemaakt sinds 3 februari. 4628 om precies te zijn 8o...

Een selectie. Klikken op de foto's brengt je naar een grote versie!


NSR 3433 & 3434 te Naarden-Bussum. by TreinBas, on Flickr
Met de 3434 op sleeptouw komt de 3433 door Naarden-Bussum gereden, op weg naar Hengelo.


GVU 4067 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - Vanaf spoor 1 had je een mooi uitzicht op de bussen. Helaas is het busstation verplaatst...


RET metro's op lijn E. by TreinBas, on Flickr
Station Blijdorp, Rotterdam.


DB 4603 & NSR 9405 te Amsterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
ICE 125 staat gereed voor vertrek naar Frankfurt. De mooie stationsoverkapping heb eens meegenomen in de foto. Rechts VIRM 9405 op de dienst naar Nijmegen.


NSR 3421 & 7532 te Haarlem. by TreinBas, on Flickr
DM '90 stel 3421 staat opgesteld, terwijl NID 7532 binnenkomt als trein 4836, op weg naar Amsterdam Centraal.


NSR 7625 te Nootdorp. by TreinBas, on Flickr
En daar is de 7625 weer, waardoor dit de zesde keer is dat ik 'm op de plaat zet. De trein is onderweg naar Den Haag Centraal, onder treinnummer 2042.  Eerder deze dag zat ik er al in, tussen Den Haag en Utrecht en Utrecht en Rotterdam. Toen had ik echter de camera niet bij me. Jammer van de graffiti, wat me een rede gaf om de andere zijde ook te platen...


NSR 7625 te Den Haag Ypenburg. by TreinBas, on Flickr
Als trein 2055 komt DDZ-VI stel 7625 op station Den Haag Ypenburg afstormen. De trein is op weg naar Utrecht.


EETC 1254 te Abcoude. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - Trein 87704 reed een viertal rijtuigen (staan hieronder) van Zutphen naar Amsterdam. Hier bij doorkomst te Abcoude.


NSR 446 & 478 te Zutphen. by TreinBas, on Flickr
ARCHIEF - Als trein 7650 staan Plan V stellen 446 & 478 in Zutphen klaar voor vertrek naar Nijmegen.


QBuzzz 4916, 1941 & 4905 op de Graadt van Roggenweg (Utrecht) by TreinBas, on Flickr
De Spitstram van Utrecht wordt gereden met de HTM-achtig rood-wit gekleurde Weense tramstellen serie 4900 en 1900 (tussenwagens). We zien hier stellen 4916, 1941 en 4905 op weg naar Nieuwegein Zuid. de tram is net vertrokken van het centrale station van Utrecht.
Zie ook mijn DRGL Spitstram Utrecht.


NSR 2662 te Zoetermeer. by TreinBas, on Flickr
Als trein 9844 komt SLT 2662 het station van Zoetermeer binnen.


HTM 3120 te Den Haag Centraal. by TreinBas, on Flickr
Ter gelegenheid van de opening van de Marks & Spencer op donderdag 20 februari 2014 12:00 rijdt er in Den Haag een tram rond met een totaalreclame voor M&S. Hello Den Haag, Hello M&S, Hello Good Food! Links zien we een ongebruikt opstelspoortje, waarvan ik de bovenleiding heb verwijderd om dat te benadrukken. :-)


NSR 9520 te Den Haag Laan van NOI. by TreinBas, on Flickr
Eindelijk, de VIRM 9520 heb ik goed op de foto. We zien 'm hier als trein 2145 voorbijrijden, op weg naar Den Haag Centraal.


NMBS 2810 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
NMBS' 2810 staat te wachten op groen licht waarbij ik handig gebruik maakte van de vertraagde IC naar Den Haag, waardoor er nu open zicht is op de gehele trein.


EETC 1252 te Utrecht Centraal. by TreinBas, on Flickr
Met trein 80617 staat EETC's 1252 gereed voor vertrek te Utrecht Centraal.


EETC 1252 te Rotterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
De laatste keer? Waarschijnlijk wel. EETC's 1252 rijdt nog rond in het blauw. Binnenkort hebben we weer een zwart-witte lok om te achtervolgen...


NSR 7625 te Rotterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
Daar is 'ie weer. DDZ-6 7625. Achtste keer. Negen én tiende keer heb ik ook gedaan vandaag. Wordt wel veel zo. Och, mooi treintje zo! Mocht er zelfs in zitten. :-D


HTRS 189 092 te Tilburg. by TreinBas, on Flickr
Met een HUPAC-trein staat HUSA's 189 092 te wachten op een IC, zodat deze niet gehinderd wordt. Op de valreep nog een plaatje van HUSA!


NSR 8655 & 2428 te Tilburg. by TreinBas, on Flickr
In Tilburg vertrekken twee treinen elk halfuur tegelijk in de richting Breda. De IC naar Roosendaal en de SPR naar Tilburg Universiteit. We zien VIRM-stel 8655 en SLT-stel 2428 vertrekken van het station.


LOCON 203 163, 189 099, 1571 & 1796 te Tilburg. by TreinBas, on Flickr
Met een drietal locs komt LOCON's 203 163 het station van Tilburg voorbij, in de richting van Breda.


EETC 1251 te Rotterdam Centraal. by TreinBas, on Flickr
EETC's 1251 staat met de eerste omgeleide wintersporttrein klaar om te vertrekken naar de Watergraafsmeer. Waarom ze werden omgeleid? Geen idee....


SNCF 76801 & 76829 te Charleville-Mézières. by TreinBas, on Flickr
Twee stelletjes uit de serie 76800 staan te wachten op een volgende dienst. Vanaf dit station zou dat nog tot 15.45 duren (zo'n 2,5 uur!!!), dan zou de eerste trein pas vertrekken... Mooi de tijd dus om de treinen met de hand volledig in te zepen, zoals voor op de schortplaten van het linker treinstel te zien is, en daarna met veel water weer af te spoelen. De auto waarmee ik kwam heb ik uit de foto gehaald.
De haast zorgde er helaas wel voor dat ik de automatische stand moest gebruiken, wat resulteerde in een wat onderbelicht en iets bewogen plaatje. In Lightroom valt daar natuurlijk wel weer wat aan te doen. :-D


SNCF 543 B te Hirson. by TreinBas, on Flickr
Vanuit Lille Flandres komt het dubbeldeks-stel 534 het station van Hirson binnen.
Het treinstel is op weg naar Lille Flandres, en verlaat het startpunt Hirson onder treinnummer 841913. Even een snelle LR-schuifjes bewerking maakte dat de trein ineens de andere kant op reed. :-D


NSR 456 & 955 te Deurne. by TreinBas, on Flickr
Als trein 9651 komen Plan V's 456 en 955 aan in Peelstrekelrijk.


DBS 189 028 & 189 074 te Deurne. by TreinBas, on Flickr
Met een omgeleide kolentrein  komen locs 189 028 en 189 074 door het station van Deurne.


EETC 1251 te Peelstrekelrijk. by TreinBas, on Flickr
Op Facebook zag ik dat EETC de skitrein-rijtuigen naar Venlo bracht, zodat deze terug konden naar de eigenaars. Ik miste deze trein in Lampegat, maar in Peelstrekelrijk kwam hij door op de terugweg.


NSR 955 & 456 te Deurne. by TreinBas, on Flickr
Plan V's 955 en 456 staan op spoor 3 van het station van Deurne gereed voor trein 9656.


NSR 9514 & 9401 te Nootdorp. by TreinBas, on Flickr
Door de belachelijk hoge ISO-waarde van 6400 is het plaatje wat ruisig en 'soft'. Ook zit er wat beweging in de neus. Toch maar even plaatsen. We zien de Lekker-lezen VIRM 9514 met de 9401 op sleeptouw voorbijrijden als trein 2060 op weg naar Den Haag Centraal.


NSR 4027 & 4081 te Deurne. by TreinBas, on Flickr
NSR's 4027 en 4081 komen te Deurne binnen als trein 1951, op weg naar Venlo.


RTB 189 285 te Tilburg. by TreinBas, on Flickr
Met een rustig vaartje komt RTB's 189 285, met stickers van de European Gateway Services, voorbij als trein 51401 op weg naar de Maasvlakte.


NSR BDs & 1764 te Dordrecht. by TreinBas, on Flickr
Tijdens de overstap kwam er een TD-9 het station binnenrollen. We zien het ICRm klaarstaan voor vertrek naar Breda, Tilburg, Eindhoven, Helmond en verder naar Venlo als trein 1945.


NMBS 7868 & 7867 te Lage Zwaluwe. by TreinBas, on Flickr
Daar zijn ze. De Reeks 77/78 van de NMBS. Ik had er ooit een op de foto, maar die zat vol met paaltjes. De locs gaan trein 47601 rijden, naar Virton, met een lading Kalkslurry.


NSR 2995 & 2954 te Zevenbergen. by TreinBas, on Flickr
Als trein 5149 komen SGMm stellen 2995 & 2954 binnen te Zevenbergen.


NMBS 7868 & 7867 te Zevenbergen. by TreinBas, on Flickr
De verrassing van de dag was vandaag dit duo. Tweemaal Reeks 77/78 op weg naar Virton, als trein 47601. Het rijtje ketelwagens bevat kalkslurry.


RF 4401 te Zevenbergen. by TreinBas, on Flickr
De lege Dolimetrein zal vast de meest gefotografeerde trein zijn geweest vandaag. Als trein 49667 komt loc 4401 met een Class 66 voorbij de fotograaf.

Dat was hem weer. Ik hoop dat jullie er van genoten hebben. Ik in ieder geval wel!

Grtz,
Bas.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Bedankt voor het plaatsen van deze selectie :thumbup: :thumbup:.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Het blijft leuk om al die mooie plaatje te bekijken. :thumbup:
Bedankt weer voor het schieten en plaatsen van al dit moois. :)
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Pfoe, drie maanden geleden alweer... :O

Laten we snel beginnen, veel kijkplezier!
Alle foto's kunnen worden vergroot door erop te klikken, en op de nieuwe pagina op de toets 'L' te drukken. ;)


HTM 3132 te Leidschendam Noord. par TreinBas, sur Flickr
Nog zonder - lelijke - botsneus. HTM lijn 6 naar Leyenburg.


NSR 9520 te Leidschendam. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 2167 komt de 9520 uit Amsterdam vandaan, om te eindigen op Den Haag Centraal.


HTM 3008 te Scheveningen. par TreinBas, sur Flickr
Halte Strandweg. In het namiddagszonnetje staat HTM 3008 te wachten op vertrek naar Hollands Spoor.


Willem Alexander @ Rotterdam Centraal. par TreinBas, sur Flickr
Met een lach op zijn gezicht heeft onze koning het Centrale station van Rotterdam geopend. Hier zien we Alex en Achmed over de Rotterdamse Loopbrug lopen, tijdens een rondje over het station.


NSR 958, 954 & 447 te Utrecht Centraal. par TreinBas, sur Flickr
Op 24 maart 2014 werd, als noodoplossing, 3x Plan V ingezet in de IC-serie 800. We zien hier stellen 958, 954 en 447 wachten op vertrek op station Utrecht Centraal, op weg naar Maastricht als trein 859.


NSR 451 & 447 te Slek. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 6841 komen Plan V stellen 451 en 447 door langs Slek, op weg naar Susteren, Sittard en Maastricht Randwyck.


NSR 2437 & 2649 te Hillegom. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 6363 komen SLT's 2437 en 2649 langs de in de bloemenvelden staande fotograaf, op weg naar Den Haag Centraal.


Dordrecht Zuid, RF 17 + GE 29008. par TreinBas, sur Flickr
Met de PowerHaul 28009 en een setje rongenwagens komt loc 17 van Rail Feeding langs het onderstation. Het treintje rijdt in de richting Dordrecht.


Amsterdam Flevopark, GVB 816 & 781. par TreinBas, sur Flickr
Tweemaal blokkendoos op het Flevopark.


Gilze-Rijen, EETC 1251. par TreinBas, sur Flickr
Een flinke rij autotransporters werden op 24 april 2014 van Roosendaal naar 's-Hertogenbosch gereden door de 1251. We zien de loc hier als trein 87002 naar 's-Hertogenbosch.


's-Hertogenbosch, EETC 6005. par TreinBas, sur Flickr
Met de zojuist afgeleverde set autowagens staat loc 6005 gereed om ermee te gaan rangeren.


Wijlre, Veolia 205 & 203. par TreinBas, sur Flickr
Vandaag werd de eerste Koningsdagrit van de Stichting NVBS Excursies gereden. Met een tweetal GTW'tjes werd er een rondrit gereden door Limburg. We zien hier de twee excursiestellen type GTW 2/6 vlak voor Wijlre onder het viaduct door rijden.


Basel, BVB 651 & 642. par TreinBas, sur Flickr
Twee Düwag-stelletjes hebben het einde van de rit bereikt, en gaan verder als lijn 14. Lijn 1 vormt samen met lijn 14 de ringlijn.


Helmond, NSR 482 & 464. par TreinBas, sur Flickr
De tweemaal Plan V die mij van Eindhoven naar Helmond Brandevoort had gebracht, kom ik hier weer tegen op het hoofdstation van Helmond. De trein is als 9636 onderweg naar Nijmegen.


Venlo Grens, SSN 01 1075 + 8 rijuigen. par TreinBas, sur Flickr
De Eifelrit van de SSN wordt deze keer weer gereden met de 01 1075, een loc uit de serie 01. We zien de trein, die bestaat uit 8 rijtuigen, hier voorbij de fotograaf rijden op weg naar Mönchengladbach, waar een tweede loc zal worden bijgeplaatst.


Amsterdam Science Park, Locon 1571 + NSB BM 73009. par TreinBas, sur Flickr
Het is 11 mei 2014 als het eerste treinstel uit de serie BM 73 van de NSB, Norges Statsbaner, naar Haarlem overgebracht wordt voor een revisie. Het treinstel is in Rostock aangekoppeld aan Locon-loc 1571. Het transport stond gewoon in de reisplanner, waardoor makkelijk kon worden bekeken waar het zich bevond. Het treintje komt hier door Amsterdam Science Park, vlak naast opstelterrein Watergraafsmeer, op weg naar Haarlem als trein 13491.


Soest, EETC 1252. par TreinBas, sur Flickr
Op 17 mei 2014 komt EETC's 1252 langs de Spiekerweg, onderweg naar de Watergraafsmeer. De loc is ter gelegenheid van 175 jaar spoorwegen in Nederland uitgevoerd in het zwart met de teksten 'Das original gibt's bei Märklin.' en 'Märklin gratuliert den Niederlandenzu 175 Jahre Eisenbahn.', in opdracht van de Duitse modeltreinfabrikant Märklin.


Den Haag, HTM 3035 (Hoftrammm). par TreinBas, sur Flickr
HTM 3035, een GTL-1 passeert de Koninginnegracht, nabij Madurodam. De tram is omgebouwd tot restaurant, waarbij de kleur ook is gewijzigd van Creme/Rood naar Zwart met een gouden bies. De tram maakt dagelijks een rondrit door Den Haag vanaf de Grote Kerk naar onder andere Scheveningen, Centrum, Binnen/Buitenhof, Hollands Spoor en Scheveningen Haven.


Dordrecht Zuid, EETC 1254. par TreinBas, sur Flickr
Geheel onverwachts komt EETC's 1254 langs met het Ledige Materieel voor de AutoSlaapTrein naar Livorno. De trein is onder nummer 80609 onderweg naar 's Hertogenbosch.


Dordrecht Zuid, DBS 6505. par TreinBas, sur Flickr
Herik Rail reed op 23 mei 2014 een rit tussen Tilburg Industrie en Zwijndrecht. Hier komt het geheel langs de overweg in de Zuidendijk, vlak voor Dordrecht Zuid. De loc is van DB Schenker en is ingehuurd door Herik Rail om de boel van tractie te voorzien.


Marche-en-Famenne, NMBS/SNCB 636. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 5563 komt NMBS-stel 636 het stationnetje van Marche-en-Famenne binnenrollen, op weg naar Jemelle. De trein, die van Liège Guillemins via Hony, Esneux en Rivage naar Jemelle rijdt, doorsnijdt de Ardennen van noord naar zuid.


Bilthoven, NS 20. par TreinBas, sur Flickr
Op 27 mei 2014 reed de Kameel, NS 20, van het SpoorwegMuseum een rit naar Beekbergen. Door omstandigheden kon ik niet naar Beekbergen, maar hier in Bilthoven lukt het prima. Staand op de trap van de loopbrug komt de Kameel langs voor de laatste meters naar Utrecht Maliebaan.


Marloie, NMBS/SNCB 1355. par TreinBas, sur Flickr
Met Lourdestrein 13241 komt NMBS-loc 1355 langs de fotograaf, die op een brug staat. De trein komt uit Nederland en is op weg naar van Maastricht naar Lourdes via Tilff, Marche en Famenne, Marloie, Jemelle, Arlon, Luxemburg en Thionville. Het Franse traject van Thionville naar Lourdes is mij onbekend.


Bodegraven, NSR 4244 & 4015. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 8849 komen NSR stellen 4244 en 4055 met +6 het station van Bodegraven binnen. Omdat de lijn enkelsporig is, moest trein 8842 wachten, en kreeg daardoor ook +6.


Scheveningen Strandweg, HTM 1304 & 58. par TreinBas, sur Flickr
HTM PCC en Buitenlijner op eindpunt Strandweg in Scheveningen. Vanwege Vlaggetjesdag reed het HOVM met trams in een kwartierdienst vanaf Hollands Spoor via lijn 11 naar Scheveningen Haven. Vanaf hier werd dan teruggereden via lijn 17 naar het Centraal Station, waarna door het centrum weer Hollands Spoor bereikt werd. De Tramweg Stichting reed met drie stokoude trams, waarvan de 58 de jongste is, retourritten Scheveningen Haven - Scheveningen Kurhaus. De 58 komt net uit restauratie, en is erg mooi opgeknapt.


Amsterdam Centraal, NSR 1734. par TreinBas, sur Flickr
NSR 1734 staat met CNL 457 klaar op het station van Amsterdam. De bijzonder korte combinatie die werd vastgelgd, is een zeer zeldzaam iets. Een treindeel kon de trein niet bereiken vanuit Duitsland, waardoor met vijf rijtuigen is doorgereden. In de trein zitten drie rijtuigen van PKP InterCity, één rijtuig van DB Fernverkehr en één rijtuig van de ČD.

Dat waren ze weer.

Grtz,
Bas.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Een zeer gevarieerd aanbod van railvervoer :thumbup: :thumbup:. Bedankt voor het maken en het plaatsen van deze fotoserie.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lekkere update hoor!
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Hoi Bas

Leuke foto s en van alles wat. :P

Tony
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Om er even in te blijven, heb ik weer een paar plaatjes voor jullie!

Alle foto's kunnen worden vergroot door erop te klikken, en op de nieuwe pagina op de toets 'L' te drukken.


Tiel, Arriva 253. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 31149 komt Arriva GTW 253 langs de fotograaf. De trein heeft net het station van Tiel verlaten en is op weg naar Arnhem.


Amersfoort, RF 4402 & PB 06. par TreinBas, sur Flickr
De dolimetrein in Amersfoort. Ik had dit plaatje al eens in de HUSA-tijd gemaakt, maar omdat er nu twee nieuwe locs voor zitten, en de wagens ook nieuw zijn maar even een nieuw plaatje. RF (Rail Feeding, ook bekend als RRF, Rotterdam Rail Feeding) staat klaar om als trein 94667 richting Sittard te vertrekken.


Barneveld, HSL 1832. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 92900 komt de losse 1832 "Dambord" langs Barneveld, op weg naar Oldenzaal, om daar een trein op te halen en naar Bad Bentheim te brengen.


Barneveld, CXX 5032. par TreinBas, sur Flickr
Als trein 31433 komt Protos 5032 op de fotograaf af, op weg naar Barneveld Centrum. Dit is een van de weinige elektronische displays die goed fotografeerbaar zijn.


Moordrecht, SSN 01 1075. par TreinBas, sur Flickr
Op 21 juni werd in het kader van 175 jaar spoorwegen in Nederland met een stoomtrein van Rotterdam naar Amsterdam gereden. Op de terugweg vanuit Amsterdam zien we de 01 1075 van de Stoom Stichting Nederland voorbij Moordrecht komen richting Rotterdam Centraal. Het complete spoor is nog tijden voorzien van dikke rook, die de stoomlocomotief uitspuwt.


Leiden Centraal, Locon 203 163-1. par TreinBas, sur Flickr
Locon rijdt nog altijd dagelijks de afvaltrein van en naar Noordwijkerhout, al is het niet veel meer. Met twee wagens staat loc 203 163-1 klaar voor trein 50086 naar eindbestemming Noordwijkerhout.


Emmerich, KRE 189 095. par TreinBas, sur Flickr
KombiRail MRCE 189 095 (ES 64 F4 995) komt met containertrein 41750 naar Rotterdam Maasvlakte West binnen op het station van Emmerich. Na een klein uurtje vertrok het geheel weer.


Emmerich, NRE 1142-635 & 1142-579. par TreinBas, sur Flickr
Vanwege werkzaamheden werden de autoslaaptreinen omgeleid via Emmerich. De trein uit Livorno werd binnengebracht door NorthRail met twee locs serie 1142. Hier staan locs 1142-635 & 1142-579 klaar om weg te rangeren, waarna de 1251 van EETC ervoor werd gezet.


Maastricht, NSR 943, 455, 464, 482, 450 & 963. par TreinBas, sur Flickr
Zesmaal Plan V op het opstelterrein van Maastricht.


Liège Guillemins, DB 4603. par TreinBas, sur Flickr
DB 4603 vertrekt naar Koln Hbf en Essen Hbf vanaf het schitterende hoofdstation van Luik. De trein is op weg als ICE 17 naar Aachen, Koln, Limburg Sud, Frankfurt Flughafen Fbhf en Frankfurt Hbf.


Liège Guillemins, NMBS 4301. par TreinBas, sur Flickr
De eerste Thalys PBKA van de serie. De trein heeft inmiddels een brand overleefd, en rijdt rustig heen en weer tussen Parijs en Keulen. Hier vertrekt het stel als trein 9437, op weg naar Köln Hbf en Essen Hbf.


Amsterdam Centraal, NSR 1730. par TreinBas, sur Flickr
De oranjegekte is ook bij de NS losgebarsten. Zo hebben we de 'Wilhelmusjes', en op verschillende treinen staat de graffiti-tag #oranjegekte. Omdat dat dan wel weer leuk is maakte ik op 24 juni 2014 maar een plaatje, en zien we loc 1730 vertrekken met trein 145 naar Bad Bentheim.


Amsterdam Muiderpoort, VR 203-3. par TreinBas, sur Flickr
VolkerRail maakte met 8 DD-AR rijtuigen een retourrit Amsterdam - Amersfoort. Hier komt de 203-3 met de 8 bakken door de boog bij Amsterdam Muiderpoort, op weg naar Amsterdam Zaanstraat als trein 51922.


Rotterdam Centraal, EETC 1252. par TreinBas, sur Flickr
Het lege materieel van de AutoSlaapTreinen rijdt op vrijdagen in drie uur met drie treinen van de Watergraafsmeer naar 's Hertogenbosch. De route loopt dan via Woerden, Gouda, Rotterdam en Breda. Omdat er weer drie AST's rijden, worden er ook drie LM-ritten ingepland. Hier komt EETC's 1252, de Märklin-reclameloc, binnen op het Rotterdamse 'Centraal Station', om rustig richting Dordrecht en 's Hertogenbosch te rijden.


Emmerich, EETC 1251. par TreinBas, sur Flickr
Vanwege werkzaamheden werden de autoslaaptreinen omgeleid via Emmerich. De trein uit Livorno werd binnengebracht door NorthRail met twee locs serie 1142. Trein 13408 zal vertrekken met +30. Waarschijnlijk voor de laatste keer staat hier een 1200 voor een trein in Emmerich, vanaf 1 augustus zijn ATB-treinen niet meer toegestaan op het Duitse traject.


Den Haag Hollands Spoor, NSR 7646. par TreinBas, sur Flickr
DDZ 7646 rijdt als trein 1977 het station van Den Haag HS binnen.


Visé, NMBS 2836. par TreinBas, sur Flickr
Met een staaltreintje komt MBS 2836 het emplacement van Visé op, om verder te rijden richting Duitsland.


Soest, NSR 1730. par TreinBas, sur Flickr
Onze #oranjegekte loc, de 1730, komt met de Berlijntrein langs Soest.


Soestdijk, NSR 2403. par TreinBas, sur Flickr
SLT treinstel 2403 rijdt het stationnetje van Soestdijk binnen als trein 5742, op weg naar Amsterdam Zuid.


Soest, EETC 1252. par TreinBas, sur Flickr
De eerste lege Autoslaaptrein kwam rond 12.30 uur langs Soest, op weg naar de Watergraafsmeer. De loc, de 1252 van EETC, is ter gelegenheid van 175 jaar spoorwegen in Nederland in het zwart-wit gespoten.


Wijhe, NSR 943, 482 & 466. par TreinBas, sur Flickr
In het weekend van 28 en 29 juni 2014 werden drie stellen Plan V ingezet in de treinserie 3600 (Zwolle - Roosendaal). Plan V's 943, 482 en 466 zijn net vertrokken uit Wijhe en zijn als trein 3650 op weg naar eindbestemming Zwolle.


Hollandse Rading, DB 4602. par TreinBas, sur Flickr
ICE 227 reed op 29 juni een omleiding via Hilversum. Omdat dat niet dagelijks gebeurd, ben ik vanuit Wijhe direct doorgereden naar Hollandse Rading. Hier komt de snelle trein door het station van Hollandse Rading heen, op weg naar Utrecht Centraal. De trein is een niet vaak geziene gast op dit station.


Hollandse Rading, NSR 1736. par TreinBas, sur Flickr
In het weekend van 28 en 29 juni werden diverse treinen omgeleid via Hilversum. Voor de CNL betekend dat een 1700 onder de boogjes! Loc 1736 komt met CNL 457 langs Hollandse Rading met een mooi 0 minuten vertraging. Mag ook wel eens gezegd worden!

Dat waren ze weer.

Grtz,
Bas.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Dat zijn 'n boel mooie foto's  :thumbup: actief bezig geweest zo te zien
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Goh, Bas !

Mooie foto's/composities maak jij zeg  :thumbup:
Effe doorgeklikt op de eerste foto en het leuke is, die van de BBa bus in Dordrecht vind ik echt een plaatje.
Zo ontdek je nog eens wat hier, lekker doorgaan, ik kijk graag mee !!!

Grtz Tony
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Bedankt voor het maken en het plaatsen van deze reportage :thumbup:.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Citaat van: treinfan070 op zondag 15 juni 2014, 12:34:14
De 58 komt net uit restauratie, en is erg mooi opgeknapt.
Mooie en goed gedocumenteerde opnamen. :thumbup:
Kiekje van haar zusje, de 57, toen ze nog "herstellende" was.
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Citaat van: treinfan070 op zondag 15 juni 2014, 12:34:14
HTM PCC en Buitenlijner op eindpunt Strandweg in Scheveningen. Vanwege Vlaggetjesdag
Als Scheveninger, word 'k hier blij van.
Tijdens afgelopen vlaggetjesdag was ik, wegens sociale verplichtingen, in Duitsland.
Vlaggetjesdag 2005 kiekte ik deze trams. (aanzienlijk minder mooi weer...)
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Had al een tijdje niet meer gekeken maar er zijn weer prachtige foto's bijgekomen. Bedankt!
Re: Foto's van Bas; Foto's van de afgelopen tijd.
Wow. Das een hele berg mooie foto's!