Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Losse containers

Gestart door realpolarbear maandag 23 april 2007, 11:51:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Losse containers
realpolarbear
gast

Losse containers


Hallo (model) spoorders

Heeft iemand ook enig idee waar je losse kant en klare containers kunt aanschaffen, die bijvoorbeeld ook weer op de set van fleischmann passen.

graag reactie

Groet Frits
Re: Losse containers
JanPieter
gast

Re: Losse containers
Ze zijn ook erg makkelijk zelf te maken!
Bij de doe het zelfer oid heb je van die brokken hout (25 ct per stuk).
Als je dan logo's uitprint op karton, en die op het hout plakt, heb je een best mooie container.
Re: Losse containers
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Losse containers
Plaatjes voor containers om zelf op karton te printen en dan te knippen/vouwen/plakken kun je ophalen op http://www.igshansa.de/igsorg.html. Klik links op download (beschikbaar in Duits en Engels) en voila.
Er staan containers van o.m. Evergreen, Maersk, P&O, en nog meer. Ook eentje waarmee je noodkantoren kunt maken.

Print de boel niet op te licht papier, anders waaien de containers van je wagons af!  :mrgreen:
Re: Losse containers
Tighfield
gast

Re: Losse containers
Hallo Frits,

Trein2000, in Breda en in Den Bosch, heeft van de Fa Wathers en Fa Electrotren heel mooie kant en klare containers met opschriften van diverse maatschappijen.

Groetjes,

Minto :D
Re: Losse containers
JanPieter
gast

Re: Losse containers
CiteerTrein2000, in Breda en in Den Bosch, heeft van de Fa Wathers en Fa Electrotren heel mooie kant en klare containers met opschriften van diverse maatschappijen.

Groetjes,
Zelfmaken 4 life  :roll:
Re: Losse containers
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Losse containers
Heey,

Welke ik zeker weet die op de Fleischmann wagens kunnen zijn de Herpa containers. Blanco's hebben ze zoals onderstaande voorbeelden :

Artikel nummer :075732



Artikel nummer :075756



Artikel nummer :075862



Weet niet of je er iets aan hebt, maar je moet anders zelfs maar even kijken op www.herpa.de :!:.

Marcel
Re: Losse containers
Blausee-Mitholz
gast

Re: Losse containers
Hi marcel.

De steek van de puntjes van de Fleischmann containerwagen komt wel overéén met Herpa. Echter tussen de container heeft Fleischmann ook puntjes staan (staan om de 10 ft).
2 mogelijkheden, of je snijdt puntjes weg van de Fleischmann wagon of je boort in de Herpa container gaatjes bij.

Dat laatste ga ik t.z.t. doen (plan is om een boormalletje te maken - CNC steek altijd goed-  :lol: 0

Er is dus wel een mouw aan te passen maar vraagt wel kluswerk  :wink:

mvg, Johan
Re: Losse containers
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re: Losse containers
En wat dacht je van deze:

http://www.rwy.ripper-works.com/index.htm

Gratis en makkelijk terug te schalen en dan bouwen.
Kleuren aanpassen, andere teksten met b.v. de IGS-Hansa-site.
Succes!
Re: Losse containers
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Losse containers
Heey,

Ik weet dat Kibri ook containers maakt voor de fleischmann wagens.
Deze moet je wel zelf in elkaar zetten maar is erg simpel.
Ik hbe deze ook en heb ze geverfd waar een topic over is. ;)

Groetjes Antal.
Re: Losse containers
ik heb ze gemaakt van hout en papier
zie  www.spoorzolder.nl
kijk maar bij tips
het kost niet veel en je hebt keuze uit honderden containers
veel plezier

gr.jan
Re: Losse containers
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Losse containers


Dit zijn containers van Conrad (211508). Het zijn bouwpakketjes van wit plastic, ?1,75 per stuk als je er vijf koopt. Ze staan bij de Modelbaan Laadgoederen en het zijn 40 voet containers.

In elkaar zetten is eenvoudig. De containers zijn wel relatief hoog: 33mm is 2m87 omgerekend, maar ik weet dat 2m85 een bestaande hoogtemaat is voor zeecontainers (al is het niet de standaardmaat).

Twee heb ik NATO Green geschilderd voor m'n 4MFOR-trein, de andere drie zijn mat grijs geworden (verf = Tamiya XF-54). Deze verf schildert heerlijk en droogt razendsnel (5 min) maar niet helemaal effen op. Na de tweede verflaag op de eerste container bleek dat juist een mooi realistisch effect te hebben: ze zien er uit alsof ze al een tijdje in gebruik zijn en de verf ietsje aan het verweren/verkleuren is.

Martijn
Re: Losse containers
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Losse containers
Heey Martijn,

Bedankt voor de info.
Ikzelf ehb hier ook wat aan.
Zoek nog goedkope containers die ik een beetje realistischer wil maken.
Ik zal zelf even op de site van conrad kijken.

Groetjes Antal.
Re: Losse containers
bezoek een een autotjesbeurs, altijd keus in die dingen, kijk ook eens onder de tafel. tijdschrift+ modelauto en het blad van de namac, beide verkrijgbaar bij tijdschriftenzaak of bruna, acterin railhobbe staan ook wel een autobeurzen aangekondigd...
Re: Losse containers
Davekuh
gast

Re: Losse containers
Citaat van: frankvandevelde op maandag 23 april 2007, 12:23:22
Plaatjes voor containers om zelf op karton te printen en dan te knippen/vouwen/plakken kun je ophalen op http://www.igshansa.de/igsorg.html. Klik links op download (beschikbaar in Duits en Engels) en voila.
Er staan containers van o.m. Evergreen, Maersk, P&O, en nog meer. Ook eentje waarmee je noodkantoren kunt maken.

Print de boel niet op te licht papier, anders waaien de containers van je wagons af!  :mrgreen:

Deze tip is handig :D  printen maar en vouwen  net zoals je t  geleerd hebt op de kleuterschool  :P
Re: Losse containers
Blausee-Mitholz
gast

Re: Losse containers
Citaat van: Davekuh op woensdag 09 mei 2007, 20:26:08
Citaat van: frankvandevelde op maandag 23 april 2007, 12:23:22
Plaatjes voor containers om zelf op karton te printen en dan te knippen/vouwen/plakken kun je ophalen op http://www.igshansa.de/igsorg.html. Klik links op download (beschikbaar in Duits en Engels) en voila.
Er staan containers van o.m. Evergreen, Maersk, P&O, en nog meer. Ook eentje waarmee je noodkantoren kunt maken.

Print de boel niet op te licht papier, anders waaien de containers van je wagons af!  :mrgreen:

Deze tip is handig :D  printen maar en vouwen  net zoals je t  geleerd hebt op de kleuterschool  :P

Voor het vouwen eerst netjes uitprikken

Mvg, Johan
Re: Losse containers
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Losse containers
Ik weet niet wat uitprikken is????
Voor het knippen eerst ritsen (dat ismet een bot mes eerst op de lijn indrukken), Is uitprikken hetzelfde?

                                                           Mvg.  Arie
Re: Losse containers
Davekuh
gast

Re: Losse containers
hahaha uitprikken  deed je vroeger op de basisschool is als grap bedoeld.  :lol:
Re: Losse containers
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Losse containers
Niet aan gedacht, stom he, maar wel leuk.
Re: Losse containers
Lid sinds: 2007

offline
Re: Losse containers
Link werkt niet meer
Re: Losse containers
nobody
gast

Re: Losse containers
 @citaat Deze? (PDF) ===> klik
Re: Losse containers
Nspoor
gast

Re: Losse containers

Hallo Frits,


ik heb u een pb gestuurd.


Mvg,

Citaat van: realpolarbear op maandag 23 april 2007, 11:51:30


Hallo (model) spoorders

Heeft iemand ook enig idee waar je losse kant en klare containers kunt aanschaffen, die bijvoorbeeld ook weer op de set van fleischmann passen.

graag reactie

Groet Frits
Re: Losse containers
Lid sinds: 2010

offline
Re: Losse containers
Hoi,

Citaat van: Nspoor op vrijdag 20 oktober 2017, 21:56:41

Hallo Frits,


ik heb u een pb gestuurd.


Mvg,


Buiten dat het een beetje apart is om na 10 jaar nog iemand een PB te sturen over waar hij iets kan krijgen. Zeker als iemand als sinds 2012 ergens nog niet op gereageerd heeft. Kan je rustig ook je verhaal hier neerzetten. Dan hebben andere mensen er later ook iets aan. Daar is een forum voor. Kennis delen zodat iemand anders later kan terugvinden en het kan gebruiken of toepassen.

Nu lijkt het of je iets te verbergen hebt, zoals je voornaam.

Groet Ronald.
Re: Losse containers
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Losse containers
Gevonden op https://scalescenes.com/product/t031-shipping-containers/
Tijdelijk voordeel:  downloadbaar en zelf af te drukken PDF-pakket van 13 verschillende kartonnen containers voor 1,99 £ (Britse ponden).
Keuze uit schaal N of OO*

* Schaal 00 afdrukken op 87 % geeft schaal H0

Ter info: op de site vind je ook een containerschip in N of OO voor 7,99 £

Succes  :)
Re: Losse containers
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Losse containers

Hallo containerzoekers  :P

Ik heb hier https://www.modelbouwveendam.nl/index.php?route=product/category&path=64 extra containers gekocht.
Ruime keuze, redelijke prijzen en met kleine stukjes dubbelzijdige tape overal op vast te zetten.

Grtz Tony