William,
egmaf bedoelt, dat in het "echt", 3-wegwissels bijna niet gebruikt worden. Maar op onze kleine ruimtes kan het wel, om ruimte te besparen. maar ik zou ze zo min mogelijk gebruiken.
Je hebt naast het stationsgebouw een kopspoor liggen. Is dit voor pasagiers, of staat er een loods naast? Ik zou het kopspoortje midden tussen de doorgaande sporen laten vervallen. Hier is geen perron, en dus kan het niet voor een trein zijn, die jou stations als eindstation heeft. Voor goederentreinen is het al helemaal niks. Dus ik zou hem laten vervallen, of een doorgaand spoor van maken.
Daarnaast heb je voor zover ik kan zien, maar 1 spoor wat aan een perron ligt. Dit kan natuurlijk, maar dan moeten treinen vanuit beide richtingen, binnenkomen op spoor 1. Ik zo minimaal spoor 2 ook aan een perron leggen, en evt van spoor 3 dan een kopspoortje maken. Dat kan.
En dan nog een puntje. Treinen rijden, net als auto´s, zoveel mogelijk op het rechterspoor. Als jij dat doet, en je komt vanaf niveau-1, dan kan je trein niet rechtstreeks naar je opstelsporen of loconderhoud. De 2 sporen die vanaf niveau-1 komen, zijn namelijk niet vóór je station, met wissels verbonden.
Ik zou het e.e.a nogeens goed bekijken als ik jou was. Zou balen zijn als je er straks 10 jaar aan gewerkt hebt, en er dan achterkomt, dat je plan niet naar wens was.
Probeer zoveel mogelijk wissels al vóór het station gehad te hebben. Op die manier kan je zoveel mogelijk sporen bereiken.
En ik zou denk ik de 2 schaduwniveau´s combineren tot 1 groot schaduwstation.
Roy