Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Zwarte klaas.

Gestart door yoshi zondag 22 april 2007, 17:52:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zwarte klaas.
yoshi
gast

Zwarte klaas.
Hallo iedereen,

bij deze de eerste foto's van de ERS 6616 in het zwart. Er komen nog een paar meer lettertjes op en ook dienen er nog een paar details aangebracht te worden, maar voor een eerte indruk van de uiteindelijke lok zeggen deze plaatjes toch al iets.

En dan nu de vraag,
aangezien er nog een stevige laag blanke lak over het model moet zit ik te twijfelen tussen hoogglanzend, of zijdeglans.
Wat vinden de "deskundigen"?

Zitten er nog grove fouten in de uitwerking, of klopt het wel aardig?

Groeten Bart










Edit Gerard: afbeeldingen verkleind naar forumformaat
Re: Zwarte klaas.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zwarte klaas.
CiteerEn dan nu de vraag,
aangezien er nog een stevige laag blanke lak over het model moet zit ik te twijfelen tussen hoogglanzend, of zijdeglans.
Wat vinden de "deskundigen"?





In het grootspoor is het Hoogglans afgeleverd. Na een paar weken is deze door de zon en regen zijdeglans...

Groetjes,

Robbert
Re: Zwarte klaas.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zwarte klaas.
Hallo,

Nou de kleur is in ieder geval geslaagd. 2 veranderingen tussen de nieuwe en oude klaas:
1. Zoals al eerder geschreven de 5e deur die erin is gemaakt vanwege de motor.
2. Het raamwerk aan de zijkanten bij de cabine is ook anders dan bij de vorige reeks klazen. Het zijraam bestaat bij de oudere class 66's uit 3 delen en de nieuwere versies bestaan uit 2 delen. Dit is gedaan vanwege dat het vaak tochtte in de machines. En met standje 8 is dat niet lekker in de winter :(.

Hier de oude:



Hier de nieuwe:




Dus daar "moet" ook op gelet worden ;).
Maar we wachten het eindresultaat van zeker de verf even af :mrgreen:. Ben toch wel beetje benieuwd hoe die gaat worden :D.

Marcel
Re: Zwarte klaas.
chris
gast

Re: Zwarte klaas.
Zijdeglans.

Nooit hoogglans gebuiken. Ziet er niet uit.
Daarbij, kijk naar de andere klazen van mehano.
Zeker als je dit voor anderen gaat maken ? (ik lees MTE) Dan kan je beter aansluiten op het hele gamma van klazen.

Verder TOPPIE (kost ie)  8)
Re: Zwarte klaas.
yoshi
gast

Re: Zwarte klaas.
Citaat van: chris op zondag 22 april 2007, 21:29:15
Zijdeglans.

Nooit hoogglans gebuiken. Ziet er niet uit.
Daarbij, kijk naar de andere klazen van mehano.
Zeker als je dit voor anderen gaat maken ? (ik lees MTE) Dan kan je beter aansluiten op het hele gamma van klazen.

Verder TOPPIE (kost ie)  8)

Hogglans is zeker wel mooi,mits je niet de potjes van revell neemt. Dan word het nogal snel "kitsch". Waarschijnlijk vanwege de structuur van de revell verf, weet het ook niet, gebruik het eigenlijk nooit.

Wat de prijs betreft; geen idee wat ze er bij MTE voor gaan vragen. :shock:  Ik had gewoon zin om een zwarte te maken en heb aan wim gevraagd of hij een lok mee wou geven. Ik heb er  twee meegekregen,zodoende.
Het zijn wel geluidsversies, dus...  :lol:

De deur en de ramen zijn "as is",dit betekend dat hierin geen aanpassingen gedaan worden. De meeste kopers zal dit niet storen, en degenen die dit wel storen hoeven de lok niet te kopen. Ik maak er ook maar twee, dan is het model voor mij niet interessant meer en stort ik me op wat nieuws. (Tenzij iemand vet betaald natuurlijk :D,dan krijgen ze wat mij betreft de deur en de ramen kado :lol: :lol:)

Hij wordt dus zijdeglans :D


Bart
Re: Zwarte klaas.
chris
gast

Re: Zwarte klaas.
En het is vrees ik een 3 rail model ? (logisch hoor hier)  :D
Re: Zwarte klaas.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zwarte klaas.
Bart,

Ik vind de 6616 zonder een 5e deur en raamaanpassingen geen 6616. Helaas.

Groetjes,

Robbert
Re: Zwarte klaas.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zwarte klaas.
Citaat van: Robbert op maandag 23 april 2007, 07:57:34Ik vind de 6616 zonder een 5e deur en raamaanpassingen geen 6616. Helaas.
Hallo,

Ik ben het helemaal met Robbert eens :!:.
Groetjes,

Marcel
Re: Zwarte klaas.
Silvester
gast

Re: Zwarte klaas.
Bart,

Het is een mooi model, alleen wat er gezegd word over de nieuwe serie is wel waar de deur enz enz, ik zie die loccen elke dag voor mij valt het erg op!.
Het logo is iets te breed getrokken het logo hoort kleiner qwa breete!

voor de rest ziet het er mooi uit! ik hoop dat we de loc zo houden alleen jammer dat het niet de 15 is geworden was leuker geweest als 15e ers loc!

model zit mooi in de verf ik wacht de totale loc af en kijk uit naar de volgende lichting foto's

m.v.g.

Silvester