Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Een dag spotten in NL

Gestart door Myron zondag 20 mei 2012, 11:17:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Een dag spotten in NL
Hallo allemaal,
Gisteren Heb ik samen met forumlid SanderdeGoede een dag gespot. De dag begon om 6:15, toen kwam Sander mij op halen en vertrokken we naar station Amersfoort. Dit werd de eerste trein van vandaag, die om 7:08 aan zou komen:


Nog een foto van een sein op station Amersfoort:


Op station Almelo stond deze loc nog:


We gingen met de Syntus Lint naar Mariënberg. Eenmaal daar aangekomen ook een aantal foto's gemaakt:








En een Twentse Lint:





Vervolgens ging de reis naar Zwolle:

We waren nog even naar De Wit geweest om daar nog wat spullen voor de modelbaan te kopen ;).

Onderweg naar Zutphen kwamen we deze nog tegen:


En eenmaal bij Zutphen stond er iets achter de bosjes 8o


Het is een belg 8o 8o:


Maar aan de andere kant staat ook iets leuks:














Vervolgens stond Winterswijk op het lijstje:








Deze stonden er ook:








Bij de brug voor Nijmegen stonden we even vast, er was iets mis met de stroom.


Het volgende station was:








Tilburg:


En toen kwamen we aan in Breda, een leuke spotplek:





We waren even patat aan het halen, we komen net weer op het perron aan, komt er een goederensleep langs 8o. Vervolgens waren we het aan 't opeten, en toen kwam er weer een :-(, daar is helaas alleen deze foto uit gekomen:

Maar er kwam nog een 3e goederensleep aan:








Vervolgens gingen we met de Fyra mee, van Breda naar Schiphol:





Een stop bij Rotterdam:


En uiteindelijk op Schiphol aangekomen, hier hangen blijkbaar de oude cta's nog:

Vervolgens gingen we naar Den Haag, En Utrecht.


Vervolgens naar Amersfoort gegaan, en daarna naar huis. Het was een erg leuke (en lange) dag :thumbup:
Nou ben ik benieuwd naar jouw foto's Sander ;)

Gr, Myron
Re: Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Een dag spotten in NL
Hoi Myron,

Dat was inderdaad een lange trein dag, maar aan je verslag te lezen erg geslaagd.
Leuk informatief geschreven

Ik blijf het mooi vinden, dat je mekaar hier op het forum treft, en dan zulke dingen samen onderneemt  :thumbup:

Nu kijken wat Sander er aan toevoegt

Gr RUud
Re: Een dag spotten in NL
Bedankt voor het plaatsen van de foto's. (Volgens mij heb je gisteren alleen maar via de zoeker van de camera gekeken :lol:.)
Re: Een dag spotten in NL
MarklinKoen
gast

Re: Een dag spotten in NL
Leuk Myron! En net als wat Gerard al zegt, heb je ook een beetje genoten van de treinen en omgeving ipv alleen van de camera/foto;s? :D :mrgreen:
Re: Een dag spotten in NL
SanderdeGoede
gast

Re: Een dag spotten in NL
Een lange dag was het inderdaad.
Ik haak in bij 's Hertogenbosch...







Breda:



Schiphol:
De trein naar Den Haag HS


Verder heb ik nog een aantal filmpjes gemaakt, deze komen later, waaronder van de div. goederentreinen
in Breda en nog div. andere.
moet de usb-kabel nog even vinden.


Sander
Re: Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Een dag spotten in NL
Citaat van: Gerard op zondag 20 mei 2012, 12:21:12
(Volgens mij heb je gisteren alleen maar via de zoeker van de camera gekeken :lol:.)
Zucht.



Re: Een dag spotten in NL
Die "belg" is gewoon een 2200 die voor de aanleg van een hogesnelheidslijn aan de nmbs verkocht. Nu is ze eigendom van de SHD.

Gr L0.6
Re: Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2007

offline
Re: Een dag spotten in NL
hoi myron en sander

zijn weer mooie foto's

mvg gerard
Re: Een dag spotten in NL
Hey myron en sander

wat een prachtige foto s allemaal ik wou maar dat die treinen hier rondijden... hier rijd alleen maar een arriva spurt...  :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:


daarom is dit forum zo leuk je komt een keer iets anders tegen  :-) :-) :-) :-) :-) :-)

mvg danny
Re: Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re: Een dag spotten in NL
hier rijd alleen maar een arriva spurt...     

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Geweldige dingen en af en toe zit er een kleine goederen verrassing tussendoor >:-D

Hugo
Re: Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2011

offline
Re: Een dag spotten in NL
Beankt voor het plaatsen van de foto's. Jullie hebben een geslaagde dag gehad, das wel duidelijk. Gelukkig kunnen wij ook een beetje meegenieten.

groeten Martin
Re: Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Een dag spotten in NL
Dat noem ik nog es een rondreis! :|
Was zeker erg geslaagd, leuk hoor! :D

Groetjes Daniël
Re: Een dag spotten in NL
SanderdeGoede
gast

Re: Een dag spotten in NL
Geslaagd was het zeker, alleen jammer van de diverse werkzaamheden en toevallige storingen en of oponthoud.
Oorspronkelijk had ik ook nog Leeuwarden en Groningen aan de rit willen toevoegen, maar door werkzaamheden
reden er tussen Zwolle en Meppel/Hoogeveen bussen ipv treinen, daardoor duurde het +/- 3 kwartier langer,
maar dat geeft niet.

Tussen Zwolle en Zutphen, eigenlijk nét voor Zutphen in het bos, ging de Koploper plotseling 30 km/h rijden,
er liepen, waarschijnlijk, kind eren rond het spoor. Hierdoor waren we iets later in Zutphen,
Op de brug over de Rijn tussen Arnhem en Nijmegen kregen we last van een stroomstoring in Nijmegen,
We stonden midden op de brug stil, apart om te zien die containerschepen, zo onder je door te gaan.

Verder ging het schema goed af.
Ik ben bezig met het uploaden van een aantal filmpjes, dit gaat nog even duren, maar ze komen hier weldra te staan.

Sander
Re: Een dag spotten in NL
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re: Een dag spotten in NL
Citaat van: myron777 op zondag 20 mei 2012, 11:17:25
En toen kwamen we aan in Breda, een leuke spotplek:

Leuke stad he, Breda  :D  :D

Grote ronde hebben jullie gemaakt, en met de Fyra terug is wel net zo leuk.
Mooie foto's, bedankt voor het delen :)