Hoi allemaal,
Op volgende foto zie je een fotokader hangen.
Dit is eigenlijk wat je ziet als je m'n modelspoorkamer binnenkomt. (dit is de achterkant van een module)

Ondertussen is alles geschilderd, en ziet het er allemaal wat "netter" uit, maar eigenlijk ben ik niet tevreden om dit als eerste "zicht" te hebben.
We willen van dit stuk toch graag een blikvanger maken. (dat zou voor mij m'n modelspoorkamers "perfectioneren")
De beschikbare breedte/hoogte is 1m60 x 65 cm.
Aangezien de doorgang tussen deze module en de vaste werkbank, 90 cm is, kan ik gerust nog een 12-tal centimeter "afsnoepen" om iets met "diepte" te creëren ofzo ?
De gekste ideeën zijn al gepasseerd, gaande van een doorsnede van een kolenmijn, tot een grote TV, waarop een presentatie draait van de steden van m'n modelspoorwereld.
(uiteraard gaat die laatste snel vervelen voor terugkerende "bezoekers" en ook voor ons uiteraard)
Daarom ben ik op zoek naar foto's/voorbeelden/ideeën om inspiratie op te doen, ik kan al googlend namelijk niks vinden van "smalle" diorama's.
Ik weet dat Faller (of een andere fabrikant) ooit eens setje met 4 foto-kaders had, waarin je telkens een klein diorama diende te bouwen. (Volgens mij waren het zelfs de 4 seizoenen)
Ook weet ik van het bestaan af van een diorama in een TFT-scherm. Echter kan ik van beide voorvermelde items, niks vinden

Ik zou natuurlijk mezelf niet zijn, als ik gewoon voor statische dio's zou gaan, uiteraard wil ik er wat beweging en lichtjes in

(N-spoor baantje misschien op die "diepte" ?)
Dus foto's en links naar sites met héél smalle dio's, zijn altijd welkom

Uiteraard zijn andere (gekke) ideeën ook altijd welkom. Niet dat ik van "voorgekauwd" hou, maar soms kan een idee van een ander, hoe gek het ook is,
me aanzetten tot een eigen creatie

groeten,
Kris