Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

3756 Krokodil, massaprobleem?

Gestart door HdW vrijdag 25 mei 2012, 22:37:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3756 Krokodil, massaprobleem?
Een ander technisch vraagje: Ik heb een 3756, en die heeft, naar ik aanneem, problemen met de massa. De loc rijdt een stukje, staat dan stil, herpakt zichzelf (ik geef geen duwtje) en rijdt weer een stukje, waarna het proces zich herhaalt. Op stukken waar ik de baan schoon gemaakt heb met wasbenzine is het probleem minder, maar beslist niet weg. Andere locs hebben volstrekt geen probleem met datzelfde baanvak.

Iemand enig idee/suggesties?

HdW
Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Citaat van: HdW op vrijdag 25 mei 2012, 22:37:28
Een ander technisch vraagje: Ik heb een 3756, en die heeft, naar ik aanneem, problemen met de massa. De loc rijdt een stukje, staat dan stil, herpakt zichzelf (ik geef geen duwtje) en rijdt weer een stukje, waarna het proces zich herhaalt. Op stukken waar ik de baan schoon gemaakt heb met wasbenzine is het probleem minder, maar beslist niet weg. Andere locs hebben volstrekt geen probleem met datzelfde baanvak.

Iemand enig idee/suggesties?

HdW

Beste HdW

De sleper kan ook het probleem zijn, soldeer een draadje aan de sleper (dat wat direct contact maakt met de puko's) en de rode draad.

mvg teunis
Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Blausee-Mitholz
gast

Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Zie Wiki klik

Mvg, Johan
Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Kan dit absoluut aanraden. Ook van die twee probleemlocs gehad. Altijd maar afvragen waarom ze stil staan, terwijl ik bij Roco locs altijd deze truc toepas. Tot ik eens nadacht wat het probleem kon zijn, draadje er tussen en ze staan nooit meer stil.
Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Kan het zijn dat de lok veel gereden heeft en wat vervuild is?
Dan kun je het beste het chassis uit elkaar halen, dus motor en decoder etc eruit en een wasbenzine badje geven.
Vooral de assen in de asbussen geleiden minder goed als er een prutje van olie en vuil tussen zit.
Re: 3756 Krokodil, massaprobleem?
Heren,

Ik ga morgen eerst maar even solderen en kijken of het probleem in de sleper zit.

Wordt vervolgd!

HdW