Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem

Gestart door fredrans vrijdag 25 mei 2012, 15:27:51

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Ik heb een omgebouwde Rivarossie 1113 op wisselstroom uit de jaren 70. Het moterdraaistel is los weet iemand hoe je zo een draaistel moet bevestigen?

Graag uw hulp.
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Wil je ook een foto maken van de onderkant van het draaistel?

vr.gr.
Jurrien
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Citaat van: Jurrien op zaterdag 02 juni 2012, 17:36:47
Wil je ook een foto maken van de onderkant van het draaistel?


Bijgaand een foto van de onderkant.
De onderkant kan open dan zie je de tandwielen. Ik heb dat al open gehad en uren geprobeerd om het stuk dat op de moter zit op de een of andere manier in de "tndwielkast"te plaatsen. Maar wat ik ook probeeer ik zie de oplossing niet.
Iemand die zo een lok heeft zal bereid moetn zijn om het bij zijn lok eens te bekijken anders lukt het volgens mij niet. In dat geval gaat de lok maar in de verkoop hoe jammer dan ook..

vr.gr.
Jurrien
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
ik weet het niet zeker, maar het lijkt of je iets mist.
Waar moet de beugel in die aan de lok zit achter het wormwiel?


Groetjes Dennis
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Kan het bij mijn exemplaar niet zo goed zien. Zelfs niet na het verwijderen van de bodemplaat uit het aangedreven draaistel. Ik ben niet zover gegaan om het draaistel los te maken.
De punt van die beugel steekt in ieder geval aan de zijkant uit het draaistel net boven de kunststof draaistelbekleding. Rechtsvoor met het aangedreven draaistel aan de voorkant. Mijn gok is dat je de worm in het draaistel moet duwen en dat je dan die beugel een kwartslag of zoiets moet draaien om de boel vast te zetten. Het is in ieder geval niet lastig om het draaistel uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Ik zou het draaistel dus ontmantelen. Dan wijst zich denk ik wel hoe een en ander nou precies moet zitten.
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Citaat van: henkv op zaterdag 02 juni 2012, 22:22:35
Kan het bij mijn exemplaar niet zo goed zien. Zelfs niet na het verwijderen van de bodemplaat uit het aangedreven draaistel. Ik ben niet zover gegaan om het draaistel los te maken.
De punt van die beugel steekt in ieder geval aan de zijkant uit het draaistel net boven de kunststof draaistelbekleding. Rechtsvoor met het aangedreven draaistel aan de voorkant. Mijn gok is dat je de worm in het draaistel moet duwen en dat je dan die beugel een kwartslag of zoiets moet draaien om de boel vast te zetten. Het is in ieder geval niet lastig om het draaistel uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Ik zou het draaistel dus ontmantelen. Dan wijst zich denk ik wel hoe een en ander nou precies moet zitten.

Kun je een foto plaatsen?

Naar mijn idee toch de bodemplaat van het draaistel los maken. Kan dat lipje aan de worm ok gedraaid worden naar de kan waar de buffers zitten?
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

online
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Hallo Fred,

aan de linkerkant van het draaistel lijkt een uitsparing te zitten, zou de zwarte beugel daar niet in moeten vallen, het wormwiel lijkt door de zwarte beugel in het draaistel gedraaid te moeten worden. Maar misschien lukt dit ook door de wielen te verdraaien.

Ik denk dus dat HenkV gelijk heeft.

De voorste ziilverkleurige handel lijkt meer een bovenleidingsschakelaar oid.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Hier is het uiteinde van de lip te zien.

Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Ik heb de lok maar in de kast gezet. Ik kom er zo niet uit. Het heeft me dagen gekost zonder een geod resultaat.
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Hoi Fred,

heb je het onderstel al eens uit elkaar gehaald.
Ik heb zelf de indruk dat het niet heel spannend zou moeten zijn.
Kan je het onderstel wel in het wormwiel krijgen?

Groetjes Dennis
Re: Rivarossie 1113 NS draaistelbevestigingsprobleem
Hoi Fred,

Als je in de buurt van Werkendam woont, zou je misschien de lok kunnen meenemen.
Dan kan de lokdokter :D er naar kijken en hopelijk een oplossing vinden.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23189.msg674808#msg674808

Groeten Sander.