Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200

Gestart door Bahnhof Kloten woensdag 23 mei 2012, 19:58:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
Hallo Allemaal,

Sinds vanmiddag ben ik een trotse eigenaar van een nieuwe Airbrush set.
Daarom is het tijd om uit te kijken naar goede verf voor de te spuiten treinen. Welke verf kan ik het beste nemen om de koploper te spuiten, en welke voor andere stellen?
(ik moet bij beiden nog wat bestellen, dus wat dat betreft maakt het niet uit ;) )
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
tsja, ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie van het forum. Over verschillende soorten verf, is al veel gesproken. Ik weet iig, dat kleinspoor diverse ns-kleuren heeft. Hoe deze zich laten spuiten, weet ik niet. Ik werk altijd met verf van tamiya.

Roy
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
Tip van mijn kant:
Gebruik de verf van phildie. Dit is verf die het strakste resultaat geeft als je een model wilt spuiten. Enamel verf zoals van Kleinspoor heeft ongeveer alles tegen voor een mooi resultaat.

Succes.

Ik gebruik ook alleen maar verf zoals van Phildie.
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
@Roy, Ik weet niet goed hoe ik dat zou moeten zoeken. Ik krijg of een onoverzichtelijk lange lijst met verhalen, of 3 hits waaronder deze.

@willem twee, Helaas is dat nu een beetje mosterd-na-de-maaltijd, Ik ben Zaterdag begonnen met spuiten met kleinspoor verf. Tot nu toe ziet het er heel aardig uit. Ik ga dus eerst gewoon proberen, ik kan altijd nog de andere verf nemen. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
k dacht zelf aan die kleine revell potjes
ik heb ze wel eens vaker tegen gekomen op het forum
zelf moet ik ook nog een airbrush hebben ;)

mvg danny
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
Modelmaster levert ook mooie dunne verf. Het is niet overal verkrijgbaar, maar vast en zeker de moeite waard uit te zoeken waar het in jouw omgeving te koop is.
Re: Verf Kleinspoor/Phildie, en nummerschilden 1200
Een andere erg goed merk is Vallejo. Het is er zowel voorverdund voor direct gebruik in een airbrush alsdikk voor penseel.
Weet niet of ze NS kleuren hebben.

Walter