Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan ontwerp

Gestart door rspddcnl zaterdag 21 april 2007, 07:52:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan ontwerp
rspddcnl
gast

Baan ontwerp
Goedemorgen forumleden.

Hierbij plaats ik mij nieuw baantontwerp.
afmetingen circa 4.5 meter bij 3.5 meter
3 lagen
Tijdperk III
De baan zal via de computer bestiird moeten gaan worden.

ben benieuwd na de reactie.



Groetjes rene
Re: Baan ontwerp
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan ontwerp
Hallo rspddcnl , Is het mogelijk om de verschillende hoogten in verschillende plaatjes af te beelden. Ik vind het zo nogal onoverzichtelijk.
Re: Baan ontwerp
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan ontwerp
Heey,

Mooi en groot plan. Is weinig aan op te merken. 2 dingen die ik nu kan zeggen:

1) Er loopt 1 heel lang Oranjespoor langs het station. Is dit niet te lang ?

2) Misschien moet je was wisselplaatsen tussen de paradestecken zodat je kan switchen van rechts rijden naar links rijden. Je kan nu vanuit het schaduwstation en het Station wisselen maar daarna niet meer.

Veder kan ik nu niet veel zeggen want ik weet niet wat hoog en laag is. Ik neem aan dat het donker grijze je pedieningspaneel is ?

3) Je kan vanuit je Depot je station niet goed zien. Is dit hoger gelegen ?

Dus wat wij willen weten is wat zijn de hoogte's van de kleuren!

Groetjes,

Robbert
Re: Baan ontwerp
rspddcnl
gast

Re: Baan ontwerp
Hallo Johnny


kleur geel  >  is het schaduwstation Laag 0
hoogte circa 75cm

kleur blauw > is laag 1
hoogte circa 90cm
                               
kleur groen/oranje > laag 2
hoogte circa 115cm

de exacte hoogtes staan nog niet vast, maar het is de bedoeling dat
de groene baan rondt loopt, met als hoogste punt (bovenkant tekening)
Rechts komt het station, vanuit het station gaat het verder via blauw/groen aan de onderkant.
Hier zal blauw hoger komen te liggen dan de groene baan, blauw loopt onder oranje (draaischrijf en rangeer terein) aan het eind hiervan is een keer lus.

Bovenkant station moet blauw uitkomen op het schaduwstation, deze zal tot aan de overgang naar geel zichtbaar zijn.

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is!!!!! :roll:

Groetjes reen

Re: Baan ontwerp
rspddcnl
gast

Re: Baan ontwerp
Hallo robert,

Het oranje spoor langs het station is bedoel als uithaal spoor, voor het rangeren, dit zou eventueel wat korter kunnen, ben bij het ontwerp er van uit gegaan om maximaal met treinlengtes van 1.5 te kunnen rijden.

Inderdaad is het handig om hier en daar een paar wissels bij te plaatsen zodat je van spoor kunt veranderen.

Het depot/draaischrijf zal iets lagen komen te liggen dan het station.

heb de hoogtes nog niet vastgelegd, in mijn antwoord op johnny heb ik ongeveeer aangeven wat de bedoeling zou kunnen zijn, kan hier uiterraad nog wijzigingen in aanbregen.

thankx

groetjes rene
Re: Baan ontwerp
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan ontwerp
Hallo Rene.
Heel mooi baanontwerp,mooie lange rijlengtes en de niveau-indeling spreekt mij zeker aan!
Hoe had je gedacht het verschil van 25 cm te overbruggen van niveau 1 blauw naar niveau 2 groen/oranje?
De 15 cm van geel naar blauw zal al een behoorlijk stuk rijlengte (zo'n 5-6 meter) nodig hebben.
Heb je ook nog rekening gehouden met evt. mangaten of kun je rondom overal bij?
Mijn treintafel heeft ongeveer dezelfde maat en indeling, alleen zit de achterkant tegen de schuine dakwand aan, daarom heb ik in het midden van de brede poot van de U 2 mangaten uitgespaard, wel zonde omdat je met leggen van de sporen hier behoorlijk last van heb maar anders kan ik hier later niet meer bij! :?
Succes met de bouw, zelf hoop ik binnen 1 of 2 weken ook te kunnen beginnen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Baan ontwerp
JanPieter
gast

Re: Baan ontwerp
Hallo,
Mooi baanplan, maar ik vind zoveel spoor wel een beetje overdreven. Is een beetje scenery ook niet leuk?
Re: Baan ontwerp
rspddcnl
gast

Re: Baan ontwerp

Goedenavond

De hoogtes kunnen overbrugt worden, er vanuit gaande dat ik per meter 3 cm kan stijgen of dalen.
Met een spoorlengte van 7 meter is dit al 21cm, dus dat moet wel lukken.

Hoop dat ik overall bij kan heb circa 40 a 50 cm ruimte aan de stations kant.

Voor de rest lijkt het mij geen probleem te zijn, althans nu nog niet  :lol:

Scenery heb ik op het station en de draaischijf na nog niet gepland, maar uiteraard komt dit ook, anders wordt hel wel saai. Nu moet ik wel zeggen dat het spoor plus rijden martiaal en de elektronica mij in eerste instantie meer aanspreken dan scenery.

En aangezien de ruimte toch beperkt is moet je concessie doen.

Alberjan waar kan ik jouwn baanplan bekijken?

Groetjes rene
Re: Baan ontwerp
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan ontwerp
Hallo Rene.
Dit kan nog niet, simpel omdat ik nog helemaal geen baanplan heb! :?
Ik ben bijna klaar met de treintafel(s), zodra ik de tafel helemaal heb staan ga ik eerst een grote (proef)baan uitleggen om eerst weer wat te kunnen rijden en testen, daarna ga ik een baan tekenen of met een comp. prog. ontwerpen, dat weet ik nog niet helemaal want met die comp. prog's kan ik niet zo goed overweg! :(
Aangezien ik de segmenten helemaal zelf, en dus ook alleen, maak (ik moet er nog 2 van in totaal 10) heb ik, ruwe schatting, nog 1 tot 2 weken nodig om de laatste segmenten te bouwen en te plaatsen.
Hierna zal ik op het forum het e.e.a. plaatsen!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
 
Re: Baan ontwerp
Tim
gast

Re: Baan ontwerp
Mooie baan zeg lekker groot 8)