Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...

Gestart door Leeeke dinsdag 15 mei 2012, 22:50:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marinushoven Update - Werkzaamheden schaduwstation en Helix
Hoi Leo,

Eindelijk kun je weer met rails aan de gang. Ziet er goed uit.
Maar je gaat wel een groot probleem krijgen op deze manier.
Eerder in post #252 van 14 Oktober staat een plaatje van je baan in Itrain.
Het schaduwstation 1 (in Itrain) komt niet overeen met je schaduwstation zoals je dat uitgelegd hebt in post #296.
De wissels aan de rechterkant kloppen niet.
Ik weet niet of je het zelf al gezien had, maar ik dacht ik waarschuw je toch nog even.

Je hebt wel een mooi plan.
Succes met de verdere bouw en al het testen van de aankomende tijd.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Marinushoven Update - Werkzaamheden schaduwstation en Helix
Peter,

Die wissels zijn een hot item geweest afgelopen dagen.
Ik had Leo vrijdag gemeld dat er nog wel wat opstellengte te winnen was als het lag zoals het op die Itrain uitdraai wordt weergegeven.
Gelukkig is het computerscherm de onvoordelige situatie.

Mvg Robin
Re: Marinushoven Update - Werkzaamheden schaduwstation en Helix
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Werkzaamheden schaduwstation en Helix
Klopt helemaal heren.
Heb gisteravond mijn iTrain plan aangepast.
Bedankt voor de oplettendheid!  :thumbup:
Gelukkig was het alleen in iTrain en niet op de baan.
Heb m'n plan nog niet helemaal rond, vandaar dat ik het nog niet gepost heb...
Re: Marinushoven Update - Werkzaamheden schaduwstation en Helix
Hoi Leo,

Wat leuk om de bouw van jouw project te volgen. Je gaat grondig te werk. En wat Wintrack betreft: je bent niet de eerste die hiermee te maken krijgt. Wintrack en de praktijk, dat zijn toch echt twee verschillende werelden. Veel succes verder. Ik blijf graag meelezen.

Groet,

Marco
Re: Marinushoven Update - Werkzaamheden schaduwstation en Helix
Hoi Leo,

Goed bezig. Ziet er allemaal degelijk en doordacht uit.  :thumbup:

Gr. Joachim
Re: Marinushoven Update - Werkzaamheden schaduwstation en Helix
Hallo Leo,

Mooi gedaan die ringleiding, is wel zo handig als je om de zoveel cm, een marker hebt.

Nou nog lekker solderen.

Waar zijn die wissels voor in je helix???

Gr Einte
Marinushoven Update - Plan & iTrain Schaduwstation en Helix
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven Update - Plan & iTrain Schaduwstation en Helix
Hoi allemaal,
Bedankt voor de complimenten! :thumbup:
Gebruik Wintrack nog maar als leidraad, maar laat me er niet meer door vastpinnen.
@Einte : Die 2 wissels op niveau 500 (en strak 1 op niveau 950 en 1 op 1100) dienen voor de toekomstige uitbreiding.
Zeker onderin kan ik daar later heel moeilijk bij, en zo is dat opgelost. In mijn iTrain plan komen ze nog niet terug, is ook niet nodig....

Omdat mijn plan toch enigzins gewijzigd is sinds de laatste update hierbij de laatste versie.
Het schaduwstation :

Dit is inclusief toekomstige uitbreiding (1e ontwerp) van mijn "mega" schaduwstation, wat in 2 of 3 lagen komt te liggen...

Het Frontstation met paradespoor


Het achterstation met fly-over en mini spiraal (voor dalend verkeer)


En het totaalplaatje (is eigenlijk niet meer te volgen  :D)


Ook heb ik op aangeven van Robin en Peter(Thanks guys  :thumbup:) mijn iTrain plan voor mijn schaduwstation aangepast... Het is nog niet helemaal 100% ,maar die kleinigheden haal ik er nog wel uit....


Op het 1100 niveau van de uitbreiding moet in de toekomst een groot station komen, inclusief draaischijf en heel de mikmak... Plan is het deel wat ik nu aan het bouwen ben Duits, tijdperk III-IV. De oversteek voor het raam wordt de grensovergang naar NL, waardoor de uitbreiding Nederlands georienteerd wordt, ook tijdperk III-IV.
Een heel ambitieus plan, zeker als je nagaat dat dit mijn 1e echte baan is (als je mijn testbaan niet meerekend).
Ben nog wel aan het dubben of ik de zichtgedeeltes in C-rails of in K-rail ga uitvoeren... Ik weet het, de menigingen hierover zijn verdeeld  ;)

Voor de liefhebbers ook bijgevoegd de tra file (Wintrack 10) en de iTrain file (tcd).

Heb nog veel werk, maar dat gaat zeker goedkomen... Nog een paar weken en dan lekker 2 weken vakantie... Buiten veel verjaardagen en koken (mijn andere hobbie) veel tijd voor nieuwe diorama's, samen met de meiden, en ook voor mijn baan... Ik zou mijn schaduwstation toch al wel redelijk compleet willen hebben tegen die tijd  :D
Marinushoven Update - 3rail forum gastendag 2013
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven Update - 3rail forum gastendag 2013
Hoi Allemaal,
Net terug van de 3rail forum gastendag bij MSG in 's Hertogenbosch.
Voor mij de 1e keer, maar het was een topdag  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Chapeau voor alle organisatoren, demogevers en de mensen van MSG 's Hertogenbosch.
Ben er samen met Ton (Yeoman), die bij mij in de buurt woont heen geweest.

Heb voor  de lunch de draaischijf demo van TreinBert gevolgt : Een door iTrain gestuurde draaischijf met electronica van Dinamo. Zeer mooi compleet systeem wat nagenoeg feilloos werkt.

Na de zeer goed verzorgde lunch aan de demo MCC (Faller) Car systems door Remco en Marcel (2 leden van MSG 's Hertogenbosch) deelgenomen.... Ook dit is een optie die ik naar alle waarschijnlijkheid ook in mijn baan ga inpassen  :D
En ik dacht dat het ombouwen van een loc priegelwerk was.... Ha ... fout.... micro SMD leds solderen met lakdraad en vervolgens 8 stuks inbouwen in een bumper van een veegwagen.... Dat is een uitdaging  :thumbup: Vervolgens ook nog een accu, decoder etc inbouwen.
Voordat ik daaraan begin toch maar een workshop SMD solderen volgen bij MSG... Ook voor een workshop auto ombouwen ga ik me inschrijven als hij er aan komt (Remco/Marcel ik houd me aanbevolen!!!)

De laatste demo was van Walter Wissels... het programmeren van een Telexkoppeling in een Lokpilot... Zodanig dat de loc automatisch achteruit rijdt, ontkoppelt en weer vooruit rijdt. Tevens een demo gezien van de nieuwe achteraf in te bouwen nieuwe telexkoppeling van M*.... Ga ik zeker toepassen bij elke loc die ik ga voorzien van een nieuwe Lokpilot!!! Past in een standaard NEM koppeling, 2 draadjes naar binnen op de AUX en klaar is Klara....

Buiten de Demo's ook bij andere demo's meegespiekt en ook daar nog ideeen opgedaan....

Geweldige ruimte daar in 's Hertogenbosch....
Omdat ik teveel bekende en nieuwe bekenden heb gezien ga ik ze niet allemaal opnoemen.... maar het waren er heel wat...
Gents, was zeer gezellig en kom volgend jaar zeker weer!! Tot binnenkort in Houten of bij HIP! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Heb volgend jaar veel meer oude bekenden.... Maar hoop dan ook weer nieuwe bekenden tegen te komen....
Re: Marinushoven Update - 3rail forum gastendag 2013
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven Update - 3rail forum gastendag 2013
Hoi Leo,

Dat is weer een mooie update van je baan. Ziet echt profi uit hoor.

Ik lees hier en daar dat het gezellig en leerzaam was bij MSG. Helaas had ik andere verplichtingen, was graag mee gegaan. De volgende keer dan maar.
Re: Marinushoven Update - 3rail forum gastendag 2013
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - 3rail forum gastendag 2013
Zou het zeker doen, was echt super. :thumbup:
Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Ondanks het feit dat we voor onszelf weinig aan Sinterklaas doen had de goedheiligman toch nog wat "treincadeautjes" in petto.
Niet echt trein, maar wel erg bruikbaar in de zeer nabije toekomst....

Een lijmpistool met extra patronen. Zeer welkom, had tot op heden alleen een mini uitvoering tot mijn beschikking....
Deze gaan we morgen geiljk eens uitproberen met de bindruggen....
Een een draad snij en tapset vanaf M3.... Ook die gaan we nog nodig hebben.... Heb al wel wat ideetjes  :D
Hopelijk zondag een update met de voortgang... Heb niet veel kunnen doen afgelopen dagen... Hoop dat echter morgen goed te maken
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Dat zijn heel handige hebbedingetjes Leo!

Ben benieuwd wat jij gaat tappen: zal geen bier zijn vrees ik  :(
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Nee, ben niet zo'n bierliefhebber, liever een schrobbeler.... Weet alleen niet of jullie dat kennen....
Ik heb een paar ideetjes met wat beweegbare zaken... Asje met servootje, draad erop voor een moertje etc...
Maar wat dat wordt hou ik nog ff voor mezelf  :D...
Eerst mijn schaduwstation maar eens aan de praat zien te krijgen.... Nog veel werk ben ik bang, ook op de spiraal heb ik me verkeken....
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Schrobbeler of Schrobbelaer: wij kennen het zelfs in Dordt. Heerlijk..

We laten ons verrassen Leo.
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lekker verder werken Leo, het is een hobby en dus leuk!!  :)
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Mooi bruikbare Sinterklaas presentjes Leo. Handig dat tapset. Lijmpistool is een prima stuk gereedschap, ik heb dezelfde en werkt super. Wel opletten dat de punt ondanks het rubber erom flink heet wordt en je, jezelf er aardig aan kan branden. Snap je natuurlijk wel dat ik die ervaring al eens heb mogen voelen :(

Schrobbeler is een redelijk pittige ruim 21%. Meer dan bij een pintje. ;)

Groet, Ronald
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Hallo Leo,

Nou kom op wat is je spiraal probleem misschien kunnen we je helpen.
Heb er zelf ook een gebouwd en op 3rail zijn voorbeelden zat.
Kijk bij voorbeeld eens bij John(Tilly) die heeft er mooie tekeningen bij gemaakt.
Hij heeft er verschillende.
Of kijk bij mij klikkie doen.

vr.gr. Gunther.
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
@Gunther,
Het grote probleem is niet het bouwen zelf, maar de grote hoeveelheid tijd die erin kruipt....
Ik ben een redelijke pietlut, en alles moet goed zijn....
Ik hoop echter vandaag te kunnen testen met de bezetmelders van de 1e lus, dan kan ik ze vastleggen en het 2e deel gaan lijmen. Dit moet dan ook weer in de verf, isolatie eronder enz...
We gaan echter gewoon door.... Iedereen met spiraal loopt hier tegenaan...
Bedankt voor de bemoedigende woorden :D
@ Ronald
Lekker hoor :P
Met carnaval drink ik niet anders... Bier valt bij mij niet zo lekker in grotere hoeveelheden ivm de overbekende bloeddrukmedicijnen. Ik drink met Schrobbeler er menig gerenommeerd bier drinker onder tafel >:-D als het moet...maar kan mezelf ook prima onderhouden met cola.alcohol is geen must...
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Vooral deze regel :

maar kan mezelf ook prima onderhouden met cola.alcohol is geen must...

Is het helemaal , dit zouden de coma zuipers ook is goed moeten realiseren.

Makkelijk gezegd hoor van mijzelf , drink geen druppel alcohol daar ik het niet lust , althans niet lekker vind.

En na vroeger na het nuttigen van een flesje breezer stond me bakkes helemaal niet meer dicht , en voor de mensen die me een beetje kennen hebben die ook liever maar dat ik me bij cola hou...... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Nog meer kletsen Alex? Is dat mogelijk dan >:-D
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Tuurlijk...... :D :D :D

mvg: Alex
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Leo

Schrobbelaer  als tie maar lekker koud is dan is zo'n aarde flesje lekker gauw op

gr

john
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Leuke cadeautjes ad.

Tony
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Vind ik ook, lijmpistool zat ik om te springen.....
Moet nog veel bindruggen plakken...
Schrobbeler is idd ijskoud het lekkerst.... :D
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
IK had deze problemen niet.
Heb het in een keer gelegd.
En tijd daar heb ik geen probleem mee.
Mijn ziekte wel.
Succes met het bouwen.

vr.gr. GĆ¼nther
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven Update - Dank U Sinterklaasje
Hoi Leo,

Kijk dat zijn weer mooie aanwinsten. Ik vraag me wel af wat je met de tapset van plan bent  :D.

Zo'n lijmpistool heb ik ook liggen, erg handig apparaatje .

Citaat van: Leeeke op zaterdag 07 december 2013, 10:09:09
Schrobbeler is idd ijskoud het lekkerst.... :D
En ook al op zeker haha?!?!
Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
@Barry
Nee hoor, ik zorg altijd voor een voorraadje :D en zo vroeg op de dag zeker al niet  :D....
Ik drink voornamelijk met maten (en af en toe zonder), maar dat is maar zelden.
Ben meer een Cola Junkie  :P

Vandaag ook nog wat gedaan, en uiteraard wat standaard bezetmelderproblemen tegengekomen....
De spiraal moet nodig eens af zodat ik rondjes kan rijden.
Per lus moet er echter wel eea gebeuren voordat de volgende erop kan:
Alle melders aangesloten op de S88, getest en werkend in iTrain.
De standaard fouten:
- Rail niet geknipt  :?
- Contact via railstaaf... Dus gelijk bij allemaal de dremel er doorheen (blij dat het nu gebeurt is  :D)
- Na vastschroeven toch weer een spookmelding.... Dan weer los, dremelen en weer vast   :P

Oh ja, ben er trouwens achter gekomen dat er 2 verschillende soorten schroefjes zijn.... Voor K rail en voor C rail...
De K rail schroefjes passen echt niet  :o), gelukkig had ik 2 verschillende doosjes en kon ik alles toch vastzetten.

Wat een rommeltje, PC tafel komt echter met de volgende fase... Nu alvast plaatst gemaakt door de boekkenkast op te schuiven richting trap. Waar de oude workmate van mijn vader nog goed voor is  :D


De eerste bezetmelderprint deels aangesloten... Waarschijnlijk vol als de spiraal gereed is...
Een adres spare voor de toekomstige uitbreiding, dan wordt 1 sectie opgesplits in 2en


Nog genoegd aan te sluiten in het schaduwstation.


De testopstelling.... Nu nog een definitief plaatsje geven...


En als alle bezetmelders dan goed werken kunnen we eindelijk verder.


Heb ook nog wat werk aan iTrain... op aanraden van diverse mensen heb ik mijn spiraal opgedeelt in meerdere secties.
Al wel begonnen met verwerken in iTrain, echter nog niet klaar...
Hopelijk morgen nog wat tijd over om nog wat te doen.... Eerst moeten morgenochtend de meiden echter een wedstrijd Crossen (Hardlopen) door de bossen van Lievensberg. De vrouw doet het wedstrijdsectretariaat, dus ik ben weer bevorderd tot sjouw en pakezel  :D

Hopelijk tot morgen bij de volgende update
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lekker bezig Leo. Je nieuwe lijmpistool is in ieder geval al van pas gekomen.

Groet, Ronald
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Gaat lekker Leo! Wat een z........  :D Ik zie de dremel niet liggen?? Ik vind het trouwens vreemd dat ik bij de bouw niet Ć©Ć©n spookmelding heb gehad, heb ook nergens gedremeld... Ik gebruik de rode M* isolatoren en heb elke sectie gelijk doorgemeten tijdens de bouw. Ook na het ballasten en verven nergens problemen. Wat doe ik anders dan jij? Zo te lezen niets....
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Hoi Leo,

Mooie spullen gekregen, zie ik.
Verder ga je aardig tekeer, wat een tempo.
Gelukkig mag je van je vrouw af en toe pakezel zijn, anders is je baan dit jaar nog af ;) :P

Suc6 voor de dames morgen!

Gr.Wim
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Hoi Leo, dat is weer een mooie update. Wel balen van de spookmeldingen dat kost een hoop tijd en zoek werk. Jij gebruikt toch de M* isolatoren? Dacht dat je deze problemen alleen met krimpkous had?!?
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Citaat van: wila op zaterdag 07 december 2013, 23:52:07
Gelukkig mag je van je vrouw af en toe pakezel zijn, anders is je baan dit jaar nog af ;) :P
Gr.Wim

Misschien moet ie wel een pakezel zijn, anders is ie zijn baan kwijt 8o 8o

Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Bedankt voor alle reacties! :thumbup:
Omdat ik stukje voor stukje doe valt het zoeken wel mee, maar het kost idd wel tijd.
Met de meiden op sjouw is niet vervelend...
Probeer sporten te promoten bij de meiden. Ik heb het nooit meegekregen van thuis uit, dus vind ik het ook niet leuk om te doen
Ze zijn beide fanatieke ateletiekers.... 2x per week 1,5 uur trainen en regelmatig wedstrijden. Ze draaien niet mee in de top maar hebben er wel enorm veel plezier in :D
Wat die baan betreft ga ik niet hard genoeg naar mijn zin....
Sinds ik een nieuwe baan heb ben ik 's avonds redelijk afgebrand.... en ontbreekt de ambitie om nog 3 uur onder tafelte liggen.... Moet nu wel hard gaan, vanaf februari tot en met juli ga ik op het werk fors in de overuren.... Dan zal er van trein wel niks terecht komen.
Nieuwe lijmpistool is een uitkomst. Werkt een stuk beter dan het kleintje wat ik had.
Ik gebruik idd m* isolatoren, maar ook die laten wel eens een steekje vallen.
Kan een wintr* probleem zijn. Had bij de 1e poging redelijk spanning op sommige stukken staan...
Misschien is dit een erfenis :D neem, zeker bij de spiraal, geen enkel risico, nu kan ik er nog goed bij, straks niet meer....
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Leo, sporten voor kinderen is idd belangrijk ja. Misschien ook iets voor jou? :P Denk dat jou werk al een sport op zich is!

Je kan beter wat langer over de spiraal doen en dat het goed is dan straks de boel moeten afbreken. Wel balen dat je straks minder tijd heb en dat juist in de winter periode. Ik baal zelf ook, ik kan ook wegens (bij jou bekend) omstandigheden niet flink aan de bak met bouwen.
Maar goed, de baan hoeft ook niet in Ć©Ć©n keer af te zijn.
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
@ Barry,
Hoeft idd niet in 1x af, maar rondjes rijden zou wel prettig zijn  :D
Ik ben ook wel sportief hoor, fiets minimaal 3x per week op een spinningbike. 1x op de sportschool en 2x thuis voor de buis  :D Als het wat drukker wordt op het werk dan sport ik daar ook wel wat meer, nu is het afwachten tot er wat klaar is :|
Bij jou gaat het ook wel goedkomen.... Bij mij duurde het ook even  ;)
We gaan volgend jaar gezellig samen naar Houten :D

Speciaal voor KeesZ heb ik een beetje opgeruimd, en mezelf een bult gezocht naar mijn Dremel...
Dan kan ik blijven zoeken tot ik een ons weeg, het is namelijk geen Dremel  :D
Ook zoiets waar ik last van heb... Storingzoeken en problemen oplossen is leuk, maar gereedschap kwijt zijn een ramp...


Had vanmiddag pas na 14.00 uur gereed om wat voor mezelf te doen.... Een hele morgen in het bos rondgesjouwd met de meiden.... Wel gezond  :P

Ook ben ik aan het ballasten geweest, net als Peter (de geluidsman)  en heb een rol maten opgezocht... Heb er toch meer dan ik dacht


Ook nog wat progress gemaakt vandaag.... Gisteren begonnen met de bezetmelders van de 1e lus en nu een cirkel omhoog, inclusief isolatie en geschilderd.... Misschien de hoogte nog een beetje bijtunen, maar heb ongeveer 0,5 tot 1 cm over bij omhoogstaande panthografen...


Hopelijk morgen nog wat tijd om wat te doen, maar garantie tot de deur :D
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Dit ziet er weer prima uit. Handig tooltje hĆØ zo'n Dremel machine.

Dat ik je vanmorgen niet ben tegengekomen, ben in je achtertuin wezen mountainbiken. ;)

Groet, Ronald
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Kan kloppen, ik was in de voortuin bezig :D
Kids moesten lopen bij het Appeltje bij het ziekenhuis.... Druk druk druk
Dremel gebruik ik idd regelmatig...
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven Update - Voortgang Spiraal
Kijk goed bezig, toch nog wat kunnen doen.
Volgend jaar gaan we zeker naar houten  :D
Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Hoi,
Heb deze week wel wat gedaan aan de baan, maar dit is zo weinig (bedraden duurt erg lang, zeker bij een spiraal) dat een foto niet interessant is. Wel ben ik vollop bezig geweest met mijn schaduwstation in iTrain. Kwam er afgelopen weekend achter dat het niet compleet en volledig was.
Ik denk dat doe ik wel ff.... Yep... 2 avonden dus... Liep tussendoor ook nog Java vast (nog nooit gehad) waardoor ik 1 uur wijzigingen weer kwijt was  :(
Bijgevoegd het huidige resultaat... totale bloklengtes moeten nog, maar dit doe ik na het definitief inkloppen van het adres en het checken van de real life melderlengtes....
Morgen helaas geen Houten... Had Doreen beloofd dat ik dit jaar niets meer uit zou geven... Nu komt er (als het goed is) toch nog wat  :D
Houdt het iTrain forum maar in de gaten dit weekend.... Hij komt... hij komt....  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Ben erg nieuwsgieg... >:-D


Voor de liefhebbers ook de iTrain file
Met een beetje geluk heb ik dit weekend nog wat tijd om wat te doen.... Dat volgt dan zondag  :D
Moet eerst mijn auto uitsoppen... Krijg als het goed is eind volgende week of net voor kerst mijn nieuwe Prius (Plug-in) ben benieuwd of hij zuiniger is als mijn "oude". De oude moet uiteraard wel netjes retour.
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Hoi Leo,

Flinke klus dat I-Train, maa als het werkt lijkt het me fantastisch. Weet ik alvast als ik daaraan ga beginnen wie ik als helpdesk kan benaderen ;)

Leuk een nieuwe auto. De huidige was toch nog geen plug-in?

Er staat trouwens een stuk op autoblog over een laadpaal thuis bij een plug-in van de zaak. Moet je eigenlijk eens lezen vanwege de belastingdienst.

Haha ook niet naar Houten om de uitgaven niet op te laten lopen. Je bent niet de enige hoor.
Succes verder met I-Train.

Groet, Ronald
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Hoi Leo,

Soms is het ook wel fijn om een klein baantje te hebben :D
Dit jaar niks meer uit mogen geven? Gelukkig is dit jaar nog maar heel kort,haha.

Hier is het ook zo, hoor. Gelukkig nog genoeg andere dingen te doen.
Je bent voorlopig nog wel even bezig met de bedrading enzo.

Sterkte!

Gr.Wim
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Goed bezig Leo.

Ik heb je draadje nog eens doorgenomen, ziet er allemaal goed verzorgd uit. :thumbup:
3.0 ga je straks vast veel plezier aan beleven.
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
@Ronald,
Ik wil je gerust komen helpen hoor, geen enkel probleem! Een testbaantje is echter wel aan te bevelen om eea onder de knie te krijgen.
Nee, mijn leasecontract liep eind maart af. In overleg met mijn baas hebben we dat afgekocht en ik krijg nu een plug-in vanwege de bijtelling.
Of ik thuis ga opladen weet ik nog niet... Mijn baas betaald wel de benzine, maar niet de stroom  >:-D
Tevens rij ik meer dan 70 kilometer enkele weg, voor stroom is dat niet meer interessant.
Ik heb nog zoveel werk dat ik voorlopig nog vooruit kan... Wil de vakantie gebruiken om eea tot en met tijdelijke keerlus af te ronden. Ik ben net na kerst jarig en heb al een deal gesloten met de financiele commissie dat ik in januari de ontbrekende rails aan mag schaffen en dat het totaalbedrag wat ik tekort kom bij leg als verjaardagscadeau  :D. Ik twijfel eigenlijk of ik dit in Houten ga aanschaffen, bij Lippe of bij Crail Michael in Lelystad...

@Wim
Ik heb werk zat... Zo'n spiraal is leuk en mooi, maar bekabeling netjes wegwerken met bindruggen is een heidens karwei... Gelukkig heb ik nu wel een goed lijmpistool. Scheelt stukken. Aanschaffen komt weer over een maandje...

@Tom
Bedankt voor het compliment!
Ik doe mijn best.... Ik ben wat sommige dingen betreft een pietlut... Ik wil bijvoorbeeld persee het hout van mijn spiraal en de isolatie geschilderd hebben omdat dit deels in het zicht blijft... Verder heb ik van iedereen de beste dingen proberen te onthouden... Hoop hiermee ook weer een voorbeeld te zijn voor anderen. En iTrain gaan we vanzelf zien.
Misschien wat iTrain betreft iets om samen een korte startershandleiding voor "Dummies" in elkaar te knutselen, zoals jij al aangaf op het iTrain forum. Heb dit eerder in mijn topic al eens aangegeven dat ik dit zou gaan doen. Vele handen maken ligt werk....
Als je weet hoe het moet is het een "fluitje van een cent".
Mijn Schaduwstation had ik in een uur of 5 a 6 in elkaar staan, compleet virtueel functionerend
Voorbereidingen zijn het belangrijkst....
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Leo,

Ik ga in de kerstvakantie ook met itrain beginnen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken!! Met mijn testbaantje was het redelijk gelukt op wat rare probleempjes na. Ik ga als het schaduwstation, spiraal en tijdelijke keerlus klaar is dit even als uitgebreide testbaan gebruiken om itrain goed onder de knie te krijgen. Heb me ingeschreven bij HIP voor een workshop, dus dat komt tegen die tijd goed van pas :D.
De 19e kan ik iig alvast bij jou komen spieken. Beter goed gejat dan slecht verzonnen haha.
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven Update - iTrain update Schaduwstation
Leo, weer bedankt voor de gastvrijheid. Je baanbouw ziet er ook toppie uit, maar dat kan ook niet anders met zo'n goede voorbereiding. :-)

Hoop dat ik ook snel aan het spoor leggen kan gaan beginnen.
Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Hoi allemaal,
Even een korte fotoloze update...
Ben weer (nog steeds) aan mijn spiraal bezig...
Vandaag alle voedingen weggewerkt van de ovalen die al klaar en getest zijn.
Tevens alle blokken en bezetmelders gecodeerd met de dymo.
Had gisteren al een nieuw deel van de spiraal gelijmd en van isolatie voorzien.
Vanavond na het sporten nog snel ff in de verf gezet.
Omdat mijn bezetmelderproject stil ligt dankzij de spiraal vandaag nog maar 2 extra bezetmelderprinten besteld, zodat ik mijn schaduwstation af kan maken
Ook heb ik groen licht om na mijn verjaardag de ontbrekende financiƫn aan te vullen en de ontbrekende rails aan te schaffen :D :D Ook het hout wat ik daarvoor nodig heb gaat nog dit jaar aangeschaft worden met de nodige kortingsbonnen....
En heb ook iTrain 3 pro draaien...
Morgen tussen de kookbedrijven hopelijk nog wat tijd voor de baan, maar we krijgen morgen en 1e kerstdag eters, en na treintjes is koken mijn 2e passie :)
Mocht dit niet meer lukken allemaal hele fijne dagen toegewenst!


Re: Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
OK OK, we snappen dat je een druk baasje bent!! Succes, ook ik ga morgen koken voor 1e kerstdag!
Re: Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Wat gaat het worden Kees?
Bij mij:
Voorgerecht: bruchetta als aperitief, champignons al 'escargot
Hoofdgerecht: wildrollade en gemarineerde varkenshaas uit de oven
Met eigen aardappelkroketjes, geroerbakte boontjes, stoofpeertjes en salade

1e kerstdag ongeveer hetzelfde, maar dan gerookte zalm en een pasteitje uit eigen keuken, gepocheerde zalm en een stoofpotje van rundvlees.... Voor het hoofdgerecht....
Re: Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Wordt smullen Leo.

Vast voor woensdag een smakelijk eten toegewenst.

Groet, Ronald
Re: Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven update: Spiraal bijna halfweg
Ik heb morgenavond ook geen tijd, appeltaart bakken en daarna de keuken schoonmaken ;)