Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?

Gestart door Roy dinsdag 07 maart 2006, 20:25:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Het probleem is dat analoge automatisering niet per definitie moeilijker of simpeler is dan digitaal. Ik heb als herintreder gekozen voor digitaal omdat het met meerdere treinen op hetzelfde spoor rijden eenvoudiger te realiseren is omdat er constant spanning op de rails staat. De computer komt ook nog wel eens, maar niet direct. Dus ik rij nu vergelijkbaar met analoog, alleen heb ik ipv vele regelbare trafo's een controler met twee knoppen. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld.
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Hallo
Ik ben toch maar weer analoog gaan rijden op mijn 2e baan, heb laatst een roco startset ( 51141 ) gekocht,sinds toen ben ik weer analoog gaan rijden,

Groetjes marklingek
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Ik rij analoog omdat punt 1 de de boven leiding geen dienst doet.
Maar wel wat euro,s gekost hebben,een boven leiding moet een functie hebben.
Punt 2. geluid heb ik ook in mijn stoom loc,s van busch in gebouwd.
Led verlichting in mijn loc,s als de loc nog niet rijd brand de verlichting al.
Punt 3 Er zitten te veel ogen en haken aan digitaal de ( decoders)
Op mijn baan staan 28 loc,s die ik kan op roepen door een schakelaar
van 1,euro om te zetten.
Punt 4 waneer laat je nou op een door snee baan 20 loc,s tegelijk rijden.
Ik durf te zeggen praktichs nooit. ( bij een clubbaan waar schijnlijk wel)
Ik zou zeggen een baan met dubbelspoor 1 spoor voor bloksystem 10 blok.s
En de andere lekker analoog veel geluk.
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Ik begrijp het citaat niet. Iedereen maakt zijn of haar keuze. De keuze voor analoog / digitaal zit niet alleen in schakelaars van 1 euro. Maar ik ben wel nieuwschierig hoe je de leds van de loks in een analoge baan laat branden terwijl de locs stilstaan. Volgens mij heeft ook een analoge baan nog een hele trits electronica nodig om zaken meer realistisch te maken: optrekversnelling, vertraging bij stoppunten zoals een perron en seinen etc. Ook dat heeft een behoorlijk kostenplaatje.

Zoals jij het stelt is een digitale baan niet zinvol wanneer je niet heel veel treinen gelijktijdig wil laten rijden. Ik vind dat erg kort door de bocht.

Ik ben niet voor- of tegen analoog of digitaal. Nogmaals iedereen maakt zijn keuze. Als je al analoog rijdt en heel veel treinen (analoog) dan is het digitaliseren een dure grap. Maar als je vers (her)begint en nog niet zo veel treinen hebt is het een goede optie omdat veel zaken geen aparte electronica vereisen maar door de computer kan worden gedaan.  Digitaal rijden is in ieder geval niet per definitie dat ook de treinenloop automatisch gaat (al kan het wel). Je kunt zo best op een digitale manier 'analoog' rijden. Het grootste verschil is gewoon de wijze waarop de trein zich laat aansturen. Verder is het iets waar je gewoon een goed gevoel bij moet hebben. Werken met analoge electronica, relais e.d. of digitale eenheden.
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Hallo,

Ik rij analoog!! Als ik nu weer digitaal wil moet ik alles om laten bouwen :??!
Maar het is prima zo! De trein gaat toch wel vooruit en daar gaat het om!

Groetjes Mark :D
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Citaat van: aideeaidee op dinsdag 24 april 2012, 22:24:34
Dat digitaal rijden 10 maal moeilijker is?  :P

nee hoor, 2 draadjes zijn genoeg.

gr
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Hier zijn de twee digitale draadjes  :P :P :P :P :P
(overigens voor een baan in aanbouw, ziet er inmiddels nog wat bosseriger uit)
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
hoewel je het natuurlijk wel ingewikkeld kunt maken als je daar zin in hebt :D

gr