Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Viessmann 5235 programmeren met Intellibox

Gestart door Willem van Wijk zondag 20 mei 2012, 18:54:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Ik heb een driewegwisseldecoder Viessmann 5235 en een baan die wordt aangestuurd door de Intellibox IR. Ik krijg de wisseldecoder niet geprogrammeerd, wie kan mij helpen? Ik heb al op het forum gespeurd maar niets vergelijkbaars aangetroffen, of heb ik verkeerd gezocht?
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Willem, ik heb er ook zo een , en heel toevallie ook een intellibox , ik krijg hem ook niet geprogrammeerd .
Maar dat ligt vast aan mij hoor , daar benk van overtuigt.

Ik denk dat we samen http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16452.0 eens goed moeten gaan lezen... :D

Wens je veel suc6.
Mvg: Alex
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Goed aangesloten?

Motorola of DCC, dat maakt verschil. Voor het eerste druk je één keer op de prog toets van de decoder, voor het tweede 3x.

Komt de decoder wel in de programmeerstand?

Staat het betreffende wisseladres in de IB ook goed (motorola of DCC)?

Verder ken ik de decoder niet, zie een manual bij:

http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/dokumente/DE/2813G.pdf

Gr, Ben.
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Ben , ik heb de decoder al heel lang in mijn bezit, maar heb er echt wat tijd ingestoken destijds.
Nu heb ik in mijn baan geen 3 weg wissels er meer in zitten (heb er nog 3 in de kast) , maar wil dat ding toch is proberen....en hij zou moeten werken , hij komt bij iemand vandaan waar ie wel gewerkt heeft.
Ik wil van dat spul af , maar wil wel graag weten of het werkt.
Als ik v/d week nog ff tijd heb ,  ga ik dit zeker nog is proberen.

Mvg: Alex
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Dag Ben,
Dank voor de reactie. Op het gewone spoor kan ik de drukknop indrukken op de decoder en reageert deze zoals in de handleiding beschreven.

Wanneer ik deze op het programmeerspoor aansluit, reageert deze niet op het indrukken van deze knop en kan ik de decoder ook niet in DCC uitlezen. Heb je enig idee waar het bij mij fout gaat?
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Hallo Willem,

Gewoon via het normale spoor programmeren. Deze decoders kun je niet uitlezen.

Mvg,
Peter
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Dag Peter,
Kan je mij iets verder op weg helpen. Ik heb de IB in de normale rij modus staan. Ik heb de decoder op mijn plan aangesloten en druk de toets drie keer in, de aandrijving werkt inderdaad. Nu wordt het mij figuurlijk zwart voor de ogen, op het display van de ib staan de twee lok's die ik aan kan sturen, moet ik hier nu in een ander menu komen en zo ja, welk?
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Hallo Willem,

Sluit de wissel aan op je centrale. Schakel de centrale uit en weer in.
Bij Motorola: Druk op de programmeerknop van de wisseldecoder.
In de programmeerstand gaat de wissel heen en weer.
Kies het wisseladres (centrale keyboard) waarop de wissel moet reageren (b.v. Adres 1).
Als het adres geaccepteerd is door de decoder zal de wissel nog één maal heen en weer bewegen.
De 3-weg wissel is nu geprogrammeerd. Uit voorbeeld adres 1 en 2.
De wissel wordt geprogrammeerd met twee opeenvolgende adressen.
Adres 1 en 2, adres 3 en 4, adres 5 en 6 enz.

Mvg,
Peter
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Duidelijk , gaan we zeker proberen v/d week...bedankt Freak.

Mvg: Alex
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Dag Peter,
Ik ben je heel erg dankbaar, hij rijdt als een trein. Ik zat constant in de IB in de programmeer modus van de wissel te zoeken en probeerde deze uit te lezen, wat dus niet lukte. Ik heb jou aanwijzingen opgevolgd en hij schakelt prima.
Elke dag weer een beetje wijzer ... O:-D
Re: Viessmann 5235 programmeren met Intellibox
Hallo Willem,

Geen dank, veel plezier verder met de decoder(s).

Mvg,
Peter