Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ET-403

Gestart door d.vanaalst maandag 01 december 2008, 15:07:19

ET-403

ET-403
Aangezien Märklin ook bezig is met de treinstellen een grotere plaats te geven binnen het assortiment (koploper, tee, br 628 etc), zou ik een uitgave van de ET-403 (Lufthansa treinstel) graag zien komen. Het was ook een voorloper van de huidige generatie ICE-treinstellen, dus ook nog historisch verantwoord;)
Re: ET-403
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

De ET-403 lijkt me een typische kandidaat voor een Insider model.

Nou dan houdt ik mij aanbevolen. (als ie mooi genoeg is, en redelijk geprijsd natuurlijk;)) Weet iemand trouwens wat er nu met de treinstellen is gebeurd?
wibi
gast

Daar bestaat al een model van!  Wim   (ff google he)

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

Ja er bestaat wel een model van, maar die is vrij oud en van Lima en heeft nogal slechte rij eigenschappen.
Als de Donald Duck ooit nieuw op de markt komt, dan komt die meteen in Bahnhof Neustadt.

En wat er met deze stellen gebeurt is kan je hier zien. Klik

Gr.  Charlie
EgMaf
gast

Citaat van: d.vanaalst op dinsdag 02 december 2008, 09:15:10
en redelijk geprijsd natuurlijk

Zijn Insider modellen dan wel eens redelijk geprijsd?  8)

Citaat van: EgMaf op dinsdag 02 december 2008, 12:59:53
Citaat van: d.vanaalst op dinsdag 02 december 2008, 09:15:10
en redelijk geprijsd natuurlijk

Zijn Insider modellen dan wel eens redelijk geprijsd?  8)
D'r zat ook een knipoogje bij, maar door de haakjes is ie weggevallen:)
@Charlie thanks voor de link

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

LS Models heeft ze toch aangekondigd. Zowel als Lufthansa en InterCity uitvoering. Zie www.lsmodels.com.

Leon
wibi
gast

check ook nog maar eens de volgende # 2867 en de 2868. tussen de 100 en 150 euro,s, geen cent meer! Wim
Forum Moderator

Wibi, de 2867 is een set met de Br 111 en drie rijtuigen:

En de 2868 is op de lok na bijna gelijk aan de 2867, maar een Br103 ipv een Br 111.

Deze hebben niets met de ET-403 te doen.
wibi
gast

Ok, ging even om de compleetheid van de firma Lufthansa, als je er aan begint, wel compleet!  Wim
Forum Moderator

Citaat van: wibi op vrijdag 05 december 2008, 09:29:11
Ok, ging even om de compleetheid van de firma Lufthansa, als je er aan begint, wel compleet!  Wim

Maar het ging hier niet om de Lufthansa, maar om de ET-403.

Even een kleine aanvulling voor wie geïnteresseerd is:
Ik heb de huidige eigenaar (PEG) gemaild over de plannen. Als ik wat hoor, laat ik het weten.
@wibi: d'r zijn plaatjes van te vinden, durf die alleen niet te posten, zijn niet van mij. Kijk maar eens op railfaneurope of bahnbilder
Dennis
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Citaat van: Kappa op vrijdag 05 december 2008, 23:06:06
Maar het ging hier niet om de Lufthansa, maar om de ET-403.

Zo vind ik 'm ook mooi :-)

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

Hij is mooi he.
Echt de voorloper van de ICE. Ze hebben ook het type nummer voor de ICE3 gebruikt. BR403

gr. Charlie

even een update:
Na flink wat mailen, internetten en vertalen (voordat ik google's vertaalfunctie ontdekte... :?) ben ik achter het volgende gekomen:
De treinstellen zijn nu eigendom van de Prignitzer Eisenbahn en staan in Prignitz. De bedoeling was om van de drie stellen, 1 werkend en asbestvrij exemplaar te maken en aan het Prignitzer Eisenbahnmuseum te schenken. Helaas blijkt dit toch niet haalbaar, en in oktober 2008 is besloten om de treinstellen toch te slopen. Ze blijven hier staan tot er capaciteit is bij de sloper.
Het lijkt dus einde oefening voor de et-403.
Ik vind het zonde, maar misschien dat Märklin als grote verrassing het stel in de loop van het jubileumjaar uitbrengt? (fingers crossed)

even een plaatje geleend van railpix.de
Forum Moderator

Toevallig net tegen gekomen. Is weliswaar oud nieuws, maar voor hier wel belangrijk nieuws:

Zoals te zien is komt LSmodels er mee. De kleurcode geel geeft aan dat ze bezig zijn met de eerste prototypes. Het 'nieuws' is een jaar oud dus ze zullen nu misschien wel iets verder zijn. Model is zowel in gelijk als wisselstroom te krijgen.

Groeten,
Herman

Hoi Herman,
dank voor de tip.
Weten mensen hier misschien iets meer over LS models?
Hoe duur, waar te koop, kwaliteit etc.
Ik ken het merk niet namelijk (shame on me waarschijnlijk?)
Het stel ziet er wel veelbelovend uit. Ook de Intercity uitvoering
Forum Moderator

LSmodels is een kleinseriefabrikant. De prijzen liggen ongeveer gelijk aan Märklin. Heb zelf de ICR rijtuigen van LSm en deze zijn geweldig mooi gedetailleerd. Wat welk betekent dat ze minder stevig zijn als de Märklin metalen kap modellen. Maar het is over het algemeen volgens mij z'n prijs dubbel en dwars waard :)

LSmodels is onder andere te koop bij Kuijpers Hobbyhuis in Utrecht, Modeltreinexpress in Vlaardingen, Brekelmans in Rosmalen etc etc. Meestal dus de grotere winkels. Waarschijnlijk zullen ze dit model wel voor je moeten bestellen en je moet dan veel geduld hebben. LSm staat er namelijk ook bekend om laat, heel laat uit te leveren. Ter vergelijking, de ICR rijtuigen kwamen 2 jaar te laat. Ze waren in 2006 aangekondigd en uiteindelijk werd het 2008. Wel is het verstandig dat je van te voren reserveert omdat je anders kans hebt dat je achter het net vist.

Groeten,
Herman
Re:ET-403

Even een update:
Het laatste nieuws over de serie et 403 is dat ze weer opgebouwd worden.
In oktober 2008 stonden de stellen op de slooplijst, maar wegens te weinig capaciteit kregen ze nog wat respijt. In februari is toch weer besloten om de stellen op te bouwen...
Ik zou het erg gaaf vinden als dit weer zou gebeuren.
I'll keep ya'all posted :D

Om even te laten zien dat het onderhoudsbedrijf flink wat werk te doen heeft heb ik deze foto's even opgezocht.

Forum Moderator

Ah,.. nu ik dit draadje toch weer tegen kom weer een berichtje. LSmodels heeft ondertussen van dit model de 3d-tekeningen gemaakt. :)

Beloofd (zoals gewoonlijk) een mooi treinstel te worden van LSm.

Groeten,
Herman
marklinfan
gast

maar een vraag heeft iemand weleens een ls model gekocht.
ik ga misschien de beneluxtrein kopen van ls model
hoe zijn de rijeigenschappen van die loc

Citaat van: marklinfan op zaterdag 09 mei 2009, 12:02:43

op de site van Chris kan je wel info vinden
in dit draadje staat ook een link daar naartoe

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15744.msg249694#msg249694

Citaat van: Herman05 op zaterdag 09 mei 2009, 11:20:16
Ah,.. nu ik dit draadje toch weer tegen kom weer een berichtje. LSmodels heeft ondertussen van dit model de 3d-tekeningen gemaakt. :)

Beloofd (zoals gewoonlijk) een mooi treinstel te worden van LSm.

Groeten,
Herman

Inderdaad Herman, erg mooie plaatjes, als het model er zo uitziet. :lol: Fingers crossed

Ik kijk net op de site van ls models en zie daar dat de et403 in het 4e kwartaal van 2009 moet verschijnen.
Heb direct een mail gestuurd met een aantal vragen.

Citaat van: d.vanaalst op dinsdag 07 juli 2009, 22:38:26
Ik kijk net op de site van ls models en zie daar dat de et403 in het 4e kwartaal van 2009 moet verschijnen.
Heb direct een mail gestuurd met een aantal vragen.

Nou ja heb dus gemaild en nog niet gehoord. Weet iemand iets meer over dit model?
Verschijnt ie nog volgens planning, wet voor decoder zit erin, (misschien een gokje mbt de prijs) :D

Even een nieuwtje:
Het is de museumvereniging van de Prignitzer spoorweg (arriva) niet gelukt om de stellen op te knappen, ze hebben er waars. de financiën niet voor.
Daarom worden ze nu te koop aangeboden
hier klikken

Het lijkt er steeds meer op dat deze stellen alleen nog in model bewaard zullen worden, :cry:
Over de uitvoering van LS models even een algemene vraag:
gebruiken zijn schaal 1:87 of 1:100??

Warnsveld (GLD)

Citaat van: d.vanaalst op donderdag 10 december 2009, 20:35:53
Even een nieuwtje:
Het is de museumvereniging van de Prignitzer spoorweg (arriva) niet gelukt om de stellen op te knappen, ze hebben er waars. de financiën niet voor.
hier klikken

Het lijkt er steeds meer op dat deze stellen alleen nog in model bewaard zullen worden, :cry:

L.S models kennende in 1:87 (1:100 vind ik persoonlijk een zeer slecht compromis.....

Citaat van: 100%erik op donderdag 17 december 2009, 17:12:41
Citaat van: d.vanaalst op donderdag 10 december 2009, 20:35:53
Even een nieuwtje:
hier klikken

L.S models kennende in 1:87 (1:100 vind ik persoonlijk een zeer slecht compromis.....

Das dus precies waar ik al bang voor was... 1:87 is prachtig, maar ik ben bang dat ik ij ge ergeren aan m'n huidige 1:100 collectie :?
Nou ja, eerste maar eens wachten tot LS ze op de markt brengt, dan kijken en vervolgens heel lang twijfelen en toch kopen en me dan gaan storen. (als ik mezelf een beetje ken :mrgreen:)
woutje
gast

Citaat van: d.vanaalst op maandag 04 januari 2010, 19:29:42Nou ja, eerste maar eens wachten tot LS ze op de markt brengt, dan kijken en vervolgens heel lang twijfelen en toch kopen en me dan gaan storen. (als ik mezelf een beetje ken :mrgreen:)

Ik herken mezelf. :P

De laatste stap zal zijn al het 1:100 spul te koop zetten. :wink: Eenmaal aan de 1:87 en je bent verkocht.

Gr, Ben.

Even een update over deze treinstellen:

Ze waren eigendom van de Prignitzer Eisenbahn, die ze te koop aanbood. Inmiddels zijn ze verkocht, twee aan een handelaar, en een de laatste aan het verkeersmuseum Nurnberg.
Ik hoop dat ze weer worden opgekapt.

Groeten Dennis
Spoorman
gast

Volgens LSModels komt het stel nog in Q4 dit jaar. Maar bij LSModels weet je dat nooit zeker.

Gr, Ben.

Fan vanaf mijn geboorte

Citaat van: marklinfan op zaterdag 09 mei 2009, 12:02:43
De meeste Benelux rijtuigen zijn uitverkocht. Er zijn nog wel enkele locomotieven te koop. De stuurstand komt hopelijk ook nog dit jaar.

De ET-403 zal ook erg goede eigenschappen hebben als ik het zo merk van LSM. Mijn Benelux en ICR rijtuigen rijden erg goed, zelfs als duwtrein. Wel heb ik alle assen vervangen door wisselstroomassen en er kortkoppelingen van Roco op geplaatst. Er zitten geen gaten tussen de rijtuigen.

Groet,
Bert

als er maar een "v" voor op staat

@ Ben,

Als je niet uitkijkt dan kan het best Q4 worden,maar het jaartal blijft een ? :)

Mvg Hans V200.0

MystiQ
gast

Best wel een vet treinstel die 403.

Beste mensen,

Er is toch wat nieuws te melden over de et-403 stellen. Namelijk: ze staan op dit moment bij VIS in Halberstadt, waar ze opgeknapt zullen gaan worden. Wat ik er van begreep is dat er een stel in rijvaardige staat wordt gemaakt. Twee bakken zijn in dusdanig slechte staat, dat alleen sloop nog een optie is. Wat er met de andere gaat gebeuren, weet ik nog even niet.

Het een en ander is hier te volgen.

Nu nog in model!

Groeten,

Dennis

Dennis ,

Dat de Donald Ducks bij VIS Halberstadt staan wist ik al een week eerder . Ik was in Bad Suderode , samen met mijn ouders op vakantie . Via de HSB en HEX naar Halberstadt gegaan om te kijken of in daar een paar "Halberstadter" kon fotograveren . De Halberstadter is een oost duits rijtuig type . Geen aanwezig dus maar een foto of 5 van de DD gemaakt en ze ff van binnen bekeken . 

Wow, heb je daar foto's van? Zijn ze echt van plan om een rijvaardig stel te maken?
Kun je daar gewoon aankloppen bij die werkplaats. Misschien iets voor in de kerstvakantie :)

Groeten Dennis

Er was toen ik er was een mogelijkheid . Er stonden geen bordjes verboden toegang of zo .

Nadere info via pm lijkt me

Foto's ben ik nu aan het uploaden van de camera

Gelukkig zijn er ook weer wat andere foto's verschenen.

Die heb ik opgevist via jouw linkje Dennis :thumbup:

En de foto's kun je hier bekijken:  ET 403

Het stel staat nu toch in de werkplaats,en wie weet zien we weer betere beelden van dit aparte treinstel ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Forum Moderator

Citaat van: Kappa op dinsdag 02 december 2008, 08:13:48
Vooruitziende blik hè!  :D

Citaat van: Kappa op vrijdag 30 december 2011, 10:52:10
Citaat van: Kappa op dinsdag 02 december 2008, 08:13:48
Vooruitziende blik hè!  :D
Mmmm, volgens mij heb jij aandelen :mrgreen:

Dennis

Nu nog even wachten op het bestelformulier B)

Groeten,
Ton.

Om de belangstelling nog eens aan te wakkeren,hier een filmpje met foto's.

M.v.g.

Hans V200.0

@ Hans, bedankt voor het plaatsen van het filmpje!

Deze gaat er dus zeker komen (whatever the cost may be!!)

En dan doorsparen voor de Lufthansa uitvoering :)