Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...

Gestart door ^Rook donderdag 19 april 2007, 03:22:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Ik ben gewoon KLAAR :shock: :?: :D :!: Dit moet 'em worden. (Kan 't bijna niet geloven, I have spent many hours behind the computer...for over a year and a half.) Zal ongetwijfeld nog wel wat finetunen maar ik ben echt zeer tevreden. Voor wie het leuk vindt om een idee te krijgen van mijn plannen, check below ;) (when you're bored...flick the channel)...

Als eerste het totaalplan, een redelijke chaos als je alles aan zet in Wintrack. (Click the pictures to enlarge them):

l=http://i11.tinypic.com/4dhkzfq.jpg][/url]

De kamer meet 3m82 bij 2m36 en ik zal moeten bukken om de kamer binnen te komen, in 't midden plek voor twee stoelen. De baan kent drie niveaus: -1, 0 en 1. De niveaus hebben een hoogteverschil van 11cm. De twee hellingen in de baan (donkerdere stukken, zie onder) zijn beide nagenoeg exact 3%. De baan wordt (gefaseerd) gelegd met C-rail (en één stukje K ;)). In totaal zal er ruim 62m aan rails komen te liggen.

Het schaduwstation op niveau -1 (-11cm):

=http://i12.tinypic.com/2pshu2d.jpg][/url]
Opstelsporen voor 4 treinen van max 1m80, 1e keerlus en 1e helling...

De "begane grond", niveau 0 (0cm):

=http://i11.tinypic.com/4gt6mj6.jpg][/url]
In de hoofdbaan (buitenste ovaal) is alleen gebruik gemaakt van R5 of ruimer. Naar aanleiding van een tip van Johan (mijn dank :)), ben ik iedere R5-bocht voorgegaan met een 24912 (de ruimste bocht in 't C-rail programma). Daardoor hoop ik zo hoog mogelijke snelheden te kunnen bereiken (given the available space) voor sneltreinen en hogesnelheidstreinen, zonder dat 't er gek uit ziet (zo vloeiend mogelijk). De tunnel is lang genoeg om de langste treinen op de baan (rond 1m80) geheel te verbergen. Verder zijn er in het buitenste gedeelte alleen slanke wissels gebruikt.

De binnenbaan loopt gedeeltelijk wat speelser. Dit om verschillende treinbewegingen te kunnen zien. In de binnenbaan is minimaal R2 gebruikt, hier geen inleidende bochten of slanke wissels. Een ander gedeelte van de binnenbaan volgt de buitenbaan, zodat je twee treinen elkaar kunt zien passeren danwel samen op kunt zien stomen.

Het station is bescheiden, deze biedt plaats aan 2 treinen van max 1m80 (perronlengte is echter beperkt, lange treinen zullen uiteraard uitsteken). Daarnaast is een doodlopend pendelspoortje beschikbaar van rond de meter. Kan hier dus drie treinen voor "'t publiek" (lees: in ieder geval ikzelf en de kleine ;) 8)) opstellen en één voor één laten vertrekken.

Als laatste zijn er nog drie doodlopende sporen. De korte is bedoeld als laadstation voor de Rollende Landstraße, deze vormt samen met de overige twee een piepklein (rustiek) rangeerterreintje cq. laadstationnetje (totale lengte 1m80).


Buiten de 2 ovalen om kan via de 2e helling de 2e keerlus bereikt worden. Deze bevindt zich op niveau 1 (+11cm):

=http://i14.tinypic.com/483p1l4.jpg][/url]
Behalve een keerlus is er op 11cm hoogte ook nog een volledig "rondje" te maken. Dit zorgt ervoor dat er zonder seinen en zonder tussenkomst van de bestuurder drie treinen tegelijkertijd rijdende te aanschouwen zijn (de baan kan in principe zo'n 8 á 10 treinen tegelijk kwijt). De keerlus bevat minimaal R2, het "rondje" R1.

Tevens een aftakking op niveau 1, hier een piepklein locdepot annex pendelstationnetje/-halte. Ruim 1m80 beschikbaar voor het opstellen van locs, pendelhalte rond de 90cm.


Heb getracht zo veel mogelijk regels waar ik over gelezen heb te eren (bijv: nergens twee tegengestelde bochten zonder recht stukje ertussen, hoe klein ook...). Concessies heb ik echter ook moeten doen. Heb rekening gehouden met een redelijke hoeveelheid scenery (veel natuur &  -wederom bescheiden- bebouwing). Er ligt vrij veel spoor in het zicht, dit is vooral omdat ik de treinen wil kunnen zien. Enkele tunnels en zeker ook nog de weeldige beplanting & bebossing brengen hopelijk genoeg rust.

3D-snapshots:

=http://i11.tinypic.com/3yqkufm.jpg][/url]
't Enige dat me stoort is het aantal tunnelopeningen in zicht. Daar moeten er een aantal van aan 't zicht ontrokken worden.

=http://i16.tinypic.com/3zw3ubm.jpg][/url]

Anyway... ...ik hoop met dit baanplan genoeg rijmogelijkheden en verrassingselementen te hebben om 't aantrekkelijk te maken de baan te bedienen en bekijken als deze operationeel is. Zodra de kamer gereed is begin ik met de bouw van het schaduwstation. Over het van voldoende stroom voorzien en aansluiten van de bedrading (ringleiding, boosters, blokken, enz...) hoop ik tezijnertijd met jullie te kunnen communiceren. Ik snap de basics goed maar over de implementatie zijn er nog wel een paar vragen. Iedereen die me tot nu toe reeds van advies gediend heeft, bij deze hartelijk dank :!:

Pfff...half vier alweer, ik ga m'n sleeping beauty van de bank sleuren en ook lekker maffen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
hello,

hoe ga je doen voor het schaduwstation (1-sporig)..ga je daarvoor een speciale electronica module kopen?  Is wel een goed idee die 2 schaduwstations waar de treinen achter elkaar aankomen... ik neem aan dat je dat zo ehbt gedaan omdat je weinig plaats hebt (2 keren achter elkaar komt de trein in een schaduwstation terecht)....
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hallo Rolf.
Dat ziet er al heel goed uit, zo zeg je nog voorlopig geen plek te hebben en nu alweer een nieuwe ruimte en een, na een kritische 2e blik, zeer goed uitziend baanplan.
Op het eerste oog leek mij het baanontwerp een onontwarbare kluwen rails maar na het vergroten van het ontwerp en volgen van de lijnen lijkt mij dit een heel leuk ontwerp, natuurlijk zijn er nog wel op- en aanmerkingen te plaatsen, b.v. zoals Metpo al schreef, het doorrijden van je ene schaduwstation naar de andere, maar hier zul je bewust voor gekozen hebben.
Verder zal voor de baan de aankleding, zeker gezien de niveau's, heel belangrijk zijn, maar gezien jouw oog voor detail, zal dit zeker, al of niet met hulp van vrouw en zoontje, zeker goedkomen! 8)
Kortom alles bij elkaar een ontwerp waar je heel veel rij- en speelplezier mee kunt creëren. :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Rolf, ziet er ingewikkeld uit, snap het niet helemaal maar als jij het maar snapt toch? Lekker veel verassingen in treinbewegingen lijkkt me. Kom eens kijken in Nieuwegein....


Succes, Lodewijk.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Ha die Lodewijk.
Geld deze uitnodiging voor iedereen of is dit alleen voor Rolf bedoeld!? :roll:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Ja hoor, iedereen is welkom. Ik heb al eens een topic geopend om te vragen of iedereen zijn woonplaats zou willen vermelden om misschien eens iets af te spreken met elkander. Ik weet dat Rolf dichtbij woont maar uiteraard is iedereen welkom. Ik ben wel in een opbouwend stadium want we wonen hier nog maar 9 maanden maar het begin is er.
Groet, Lodewijk.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: metpo op donderdag 19 april 2007, 06:07:01
hoe ga je doen voor het schaduwstation (1-sporig)..ga je daarvoor een speciale electronica module kopen?

De baan zal geheel computergestuurd moeten gaan worden, geen electronica-modules dus. Blokindeling is de volgende stap in 't baanplan.

Citaat van: metpo op donderdag 19 april 2007, 06:07:01
ik neem aan dat je dat zo ehbt gedaan omdat je weinig plaats hebt

Correct :D

Citaat van: metpo op donderdag 19 april 2007, 06:07:01(2 keren achter elkaar komt de trein in een schaduwstation terecht)....

Citaat van: AlbertJan op donderdag 19 april 2007, 08:24:08
het doorrijden van je ene schaduwstation naar de andere, maar hier zul je bewust voor gekozen hebben.

Ben bang dat ik niet zo goed begrijp wat bedoeld wordt met twee schaduwstations. In mijn beleving is het gehele niveau -1 één schaduwstation. Hier de mogelijkheid om 4 langere treinen op te stellen terwijl er dan nog één doorgaande route beschikbaar blijft. Deze vier opstelsporen zullen op niveaus 0 en 1 voor wat afwisseling kunnen zorgen in het treinverkeer. Een trein kan in de tunnel rechts-onder verdwijnen, waarna deze na enige tijd weer opduikt. Deze trein kan echter ook "weg" blijven, waarna er na enige tijd een andere trein uit de tunnel opduikt.

Citaat van: AlbertJan op donderdag 19 april 2007, 08:24:08
Verder zal voor de baan de aankleding, zeker gezien de niveau's, heel belangrijk zijn.

De aankleding zal inderdaad van groot belang zijn. Deze zal tot in de kleinste puntjes verzorgd worden, ik verheug me er erg op hieraan te beginnen. Alvorens het zo ver is zal echter nog genoeg werk verzet moeten worden. Ben totaal niet handig met hout dus het bouwen van de tafel(s) zelf zal een uitdaging zijn. Maar goed, niet geschoten is altijd mis en de aanhouder wint 8).

Citaat van: Marklinlover op donderdag 19 april 2007, 08:57:41
Rolf, ziet er ingewikkeld uit, snap het niet helemaal

Zo werd er hier thuis ook gereageerd. 't Lijkt ingewikkeld maar als je 't stapje voor stapje opbouwt dan valt dit erg mee. Het ontwerpen van de buitenbaan met alleen R5 en ruimer was de grootste uitdaging. Hierin is de meeste tijd gaan zitten.

Citaat van: Marklinlover op donderdag 19 april 2007, 08:57:41Kom eens kijken in Nieuwegein....

Citaat van: AlbertJan op donderdag 19 april 2007, 08:24:08
Geld deze uitnodiging voor iedereen of is dit alleen voor Rolf bedoeld!?

Heb Lodewijk, naar aanleiding van een eerder voorstel, ooit al eens een vrij uitgebreid bericht gestuurd. Daarop heb ik volgens mij echter geen antwoord mogen ontvangen. 't Lijkt me tof om eens te komen kijken bij een baan die zich reeds in een wat verder gevorderd stadium bevindt (rijd je digitaal, Lodewijk ?). Dusss...AlbertJan, mocht je een keertje afzakken vanuit Nijkerk, feel free to swing by my place, misschien kunnen wij dan tesamen eens bij Lodewijk gaan kijken :?: (ennuh, bring the bridge, ik heb ijzersterke industrielijm ;))

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Rolf, sorry als er geen antwoord gekomen is maar je bent welkom hoor. Ja, ik rij digitaal met een 2 tal 6021 en een control 80f. Schakelen gaat wel volledig analoog maar dat is omdat ik a niet zoveel geld over heb voor dure seinschakelingen en b omdat ik hoofdzakelijk m-rails rij en dan is de treugmeldingen moeilijker te realiseren dan via k of c-rail. Persoonlijk vind ik het bouwen van de baan wat scenery betreft leuker dan ingewikkelde trajecten volledig digitaal te bereiden, maar voordat je kunt beginnen met de scenery moet de rails wel klaar zijn. Ik ben redelijk perfectionistisch dus het schiet maar moeizaam op. We zien elkaar.

Groet, Lodewijk.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: ^Rook op donderdag 19 april 2007, 03:22:10
De baan wordt (gefaseerd) gelegd met C-rail (en één stukje K ;)).

Waarom één stukje K???
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Een vermoeden...  8)

Op de middelste detail-tekening is een 2209 ingetekend, ik denk zomaar hiervoor:
Citaat van: ^Rook op donderdag 19 april 2007, 03:22:10
Als laatste zijn er nog drie doodlopende sporen. De korte is bedoeld als laadstation voor de Rollende Landstraße, deze vormt samen met de overige twee een piepklein (rustiek) rangeerterreintje cq. laadstationnetje (totale lengte 1m80).[/i]

De Rollende Landstraße kan blijkbaar alleen door een k-rail bediend worden.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: Marklinlover op donderdag 19 april 2007, 13:49:15
Rolf, sorry als er geen antwoord gekomen is maar je bent welkom hoor.

That's completely oke, you seem like a busy man.

Citaat van: Marklinlover op donderdag 19 april 2007, 13:49:15
Ja, ik rij digitaal met een 2 tal 6021 en een control 80f.

Ben wel benieuwd hoe mijn locs zich met deze controllers zouden gedragen.

Citaat van: Marklinlover op donderdag 19 april 2007, 13:49:15Persoonlijk vind ik het bouwen van de baan wat scenery betreft leuker dan ingewikkelde trajecten volledig digitaal te bereiden, maar voordat je kunt beginnen met de scenery moet de rails wel klaar zijn. Ik ben redeleijk perfectionistich dus het schiet maar moeizaam op.

I hear ya', scenery (en rijden natuurlijk) vind ik zelf ook het meest aantrekkelijke aspect van de modelbaan. De rest is voor mij een noodzakelijk kwaad. En ook bij ondergetekende is perfectionisme een (soms wat irritante) eigenschap.

Citaat van: Vinysie op donderdag 19 april 2007, 13:55:52Waarom één stukje K???

Omdat de loading ramp van het Faller Car System niet over een C-rail heen past  8)

Citaat van: frankvandevelde op donderdag 19 april 2007, 14:17:27
Een vermoeden...  8)

Op de middelste detail-tekening is een 2209 ingetekend, ik denk zomaar hiervoor:
Citaat van: ^Rook op donderdag 19 april 2007, 03:22:10
Als laatste zijn er nog drie doodlopende sporen. De korte is bedoeld als laadstation voor de Rollende Landstraße, deze vormt samen met de overige twee een piepklein (rustiek) rangeerterreintje cq. laadstationnetje (totale lengte 1m80).[/i]

De Rollende Landstraße kan blijkbaar alleen door een k-rail bediend worden.

Ja dus :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: ^Rook op donderdag 19 april 2007, 14:19:58
En ook bij ondergetekende is perfectionisme een (soms wat irritante) eigenschap.

Goh.... niets menselijks is mij vreemd....  8)
Tenminste: mijn vrouw 'verwijt' mij wel eens dat ik te percectionistisch wil werken.....  :mrgreen:
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: frankvandevelde op donderdag 19 april 2007, 14:22:52Goh.... niets menselijks is mij vreemd....  8)
Tenminste: mijn vrouw 'verwijt' mij wel eens dat ik te percectionistisch wil werken.....  :mrgreen:

Haha...tja...dat past ook wel bij deze detail-hobby natuurlijk. Op zich een goede eigenschap maar deze heeft de nare gewoonte soms iets te persistent te zijn. Je moet op een gegeven moment ook kunnen zeggen: "tot hier en niet verder". I am learning this...:D

Groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: ^Rook op donderdag 19 april 2007, 14:27:16
Je moet op een gegeven moment ook kunnen zeggen: "tot hier en niet verder". I am learning this...:D

" Ja, maar dan moet ..... nog ..... en dan wordt het ....... beter!!!!  "   
:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Ze heeft nog steeds de verbazing over het feit dat je zomaar de zaag in een treinstel zet om er nieuwe zijwandjes in te zetten......

groet, Frank

en succes met de bouw!
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hahahaha...uuhhmm...die verbazing deel ik wel met je vrouw :shock: De zaag in een treinstel is voor mij (nog) de ver-van-m'n-bed-show, I lack the guts at this moment.

Thanks for the support, good luck met zagen ;)

Groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Bbrrrrr, bibber en huiver de zaag in dure wagon, rijtuig of loc zetten. Ik mag er niet aandenken ik zou er een nachtmamapaard van krijgen. (nachtmerrie) .
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Ziet er niet gek uit zeg!
Heb niets an te verbeteren!
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hoi Rolf,

Ziet er super uit!
Ik heb respect voor jou en alle anderen die met dit soort baanplannen komen.

Groeten,
Mads
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hoi Rolf,

een heel mooi baanplan! Lijkt me een hele klus dat met de computer te sturen maar je hebt in elk geval voor de komende tijd een uitdaging!
Houd je ons op de hoogte met foto's?

Groeten, Rob
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hey Rolf,

Ziet er erg gaaf uit hoor!
Erg mooi bedacht lekker orgineel en toch aardig wat spoortjes!
Ben erg benieuwd als je het gaat maken.
Ik ga het dan ook zeer zeker bij houden. ;)
Heel veel succes nog!
(Daar komen de stoomloks van je erg goed tot hun recht. ;) )

Groetjes Antal.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Inderdaad een uitdaging interessant baantje hoor succes.

Groet Frans
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: robmarklin op vrijdag 20 april 2007, 19:38:52
Lijkt me een hele klus dat met de computer te sturen

Dat zal 't zeker zijn :? 't Is danook uiteraard een meer-jaren-plan en ik heb er 't volste vertrouwen in dat 't (met online helpdesk bij de hand) gaat lukken. Just gonna take it one step at a time :)

Allen hartelijk dank voor de complimenten, echt tof om te lezen :D

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hey Rolf,

Ben maar eens even op zoek gegaan naar een banenplan topic van je.... en ziehier :mrgreen:

Ziet er smakelijk uit moet ik zeggen! Ik ben jaloers op de ruime bogen, maar ja... ik heb nog een tandje minder ruimte en het hoofdthema van mijn baan is toch echt het station. Dus dat werd bepalend in het baanplan... geen R5 voor mij helaas ;-)

Je hebt het in ieder geval tot in de puntjes uitgedacht (plan mee naar bed genomen, soms? :-P) maar complex is het wel! Dat wordt inderdaad nog een leuke uitdaging... By the way, ben je al met de bouw begonnen? Je weet wat er het eerst komt hè :mrgreen:

Martijn
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Ha Martijn,

Nice of you to drop by 'my place' ;) Er is inderdaad flink over nagedacht, uitdraaien mee naar bed :!: Hahahaha...

Ja, ik weet wat er eerst komt --> houtbouwww... :? :shock: :( :roll: Nou, op de tweede plek eigenlijk...er moet eerst nog gewit en behangen worden, we zijn net verhuisd.

Maar goed, ik ga gewoon beginnen en dan zien we wel waar het schip strandt :!:

Bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
hoi rolf.

leuk ontwerp is weer eens wat anders.
wat voor landschap heb je in gedachten een slingerend spoor de de bergen is echt heel mooi.

kort om je zal vast wel jeuk in de handen heben om te beginen.
en dat met de r5 ja dat is top ik heb het ook geprobeerd maar ja dan kom ik nergens meer en dan zal er wel een relentje kunnen ontstaan.\

kort om zeer leuk.

groetjes bas
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
(Plafond van de treinenkamer is inmiddels gewit, verwarming, buizen en plinten geverfd...op naar het behang ;))










(.....en daarna krijg ik een nervous breakdown want dan is de houtbouw aan de beurt...)
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hallo Rolf


Ach je bent er bijna  :mrgreen:
behangetje.................. en bouwen maar......haha
dan verwachten we foto's en filmpjes, zoals jij zelf ook altijd schrijft / zegt  :lol:

dus kom maar op met de foto'ssssss


mvg Frans
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hé Rolf.
Neem nou i.p.v. behang gewoon een hele mooie grote achtergrond voor de trein, hartstikke mooi en in één keer klaar! :lol:
Succes,
AlbertJan.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: some one op woensdag 23 mei 2007, 20:58:24
Ach je bent er bijna  :mrgreen:
behangetje.................. en bouwen maar......haha

You make it sound like so much fun...maar tegen de tijd dat ik je smekend om zaaghulp aan je broekspijpen hang zal het lachen je wel vergaan...BWOEHAHA...HA :twisted:

Citeerdan verwachten we foto's en filmpjes, zoals jij zelf ook altijd schrijft / zegt  :lol:

dus kom maar op met de foto'ssssss

OF...COURSE :!: (foto's van afgezaagde vingers en scheve treintafels zal ik jullie niet onthouden)

Citaat van: AlbertJan op woensdag 23 mei 2007, 21:02:01
Neem nou i.p.v. behang gewoon een hele mooie grote achtergrond voor de trein, hartstikke mooi en in één keer klaar! :lol:

Wel aan gedacht maar doe ik toch niet...vin' ik ssssooonde van de centjes :roll: Eerst goe'koopste behangetje erop en dan een laagje lichtblauwe latex er overheen.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Jaaaaa, en dan op het blauw wat witte wolkjes,
en dan wat bergen
en dan wat huisjes
en wat heb je dan ??

ACHTERGROND VOOR DE TREINBAAN!!
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hahahahaha....naaaaahhh...gewoon alleen blauw....lekker PUH :!:

(of de kunstenares van RailZ moet hier even willen komen 'kwasten')
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citeermaar tegen de tijd dat ik je smekend om zaaghulp aan je broekspijpen hang zal het lachen je wel vergaan

Als je in de omgeving van Utrecht woont, woon je niet zo ver bij me vandaan. Dus wie weet kan ik t.z.t. nog iets voor je betekenen... ;-)

Martijn
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citeerfoto's van afgezaagde vingers... zal ik jullie niet onthouden
Hopenlijk wel nadat ze zijn ingepakt door de plaatselijke medicijnman / -vrouw 8), anders wordt het een bloederig zooitje hier op het forum.
En wie maakt het dan weer schoon? Ik alvast niet :cry:
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Het hoofdkwartier is zo goed als af :) Alleen nog een kleurtje op de muur.



Citaat van: Acido op woensdag 23 mei 2007, 23:46:10
Dus wie weet kan ik t.z.t. nog iets voor je betekenen... ;-)

Tik tak tik tak...;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
CiteerTik tak tik tak...

Uh-oh... ;-)

Vraagje: als ik je baanplan en de foto het HQ bij elkaar optel krijg ik een kamer die tot aan de randen vol zit met treinbaan. Echter... die deur gaat toch echt naar binnen open... hoe ga je dat oplossen? :-P

Martijn
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
The door goes OUT the window ;)
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Okay, en dan kruipen om in de core van het HQ te komen?

(of springen, als je atletisch genoeg bent aangelegd :-P)
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hallo Rolf,

Wat nou alleen een kleurtje
je vergeet het belangrijkste........................
de treinbaan moet erook nog in hoor  :mrgreen:

succes in ieder geval met de bouw verder


mvg Frans
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hoi Rolf,

Ik kom pas kijken op dit forum en ik heb het hele verslag eens gelezen vanaf je banenontwerp tot aan je foto van je kamer waar het in komt te staan. Wellicht is een idee als je de deur eruit haalt er dan een schuifdeur ervoor te plaatsen of zo'n ouderwetse harmonicadeur (Jonny Hoes deur). Zal wel veel schelen in stof! Wel slim van je om in het midden open te laten! Hierdoor benut je wel de hele kamer en haal je het maximale spoor eruit. Inmiddels ben ik zelf ook begonnen met de opbouw van het frame (houtbouw) Alleen ik heb zelf nu een baan van 5 m x 1.40 m. Ik heb een bestaand ontwerp gepakt uit een banenboek en ik heb diverse aanpassingen hieraan gedaan. Alleen ben ik nog aan het stoeien met een keerlus bij mijn schaduwstation en op mijn rangeer-terreintje. Mijn thema wordt het Swarzwald, dus bergen en veel landschap. Ook wil ik mijn Faller Carsystem erin verwerken. Lijkt me leuk om de auto ook eens een bergje te zien op rijden. Ik zal je blijven volgen met je opbouw. Voor wat betreft hout ed. Ik ben zelf eens gaan vragen bij aannemers of hun nog resten hout hebben. Met name stukken raggels en dikkere balken (poten) hebben hun nog vaak in een stoffig hoekie liggen. Ik heb een flinke stapel verzameld en je geeft die lui een krat bier of wat gebak en ze zijn dolgelukkig. Let op want bij de aannemer heb je vaak wel het beste hout. Ik heb vaak bij de Gamma wat gekocht en als je daar dan een bundel raggels opentrekt dan springen ze als spaghetti uitelkaar zo krom zijn ze. Laat je hout wel een paar dagen acclamatiseren voordat je het in elkaar zet. Succes.
Groeten Ronald Varekamp
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: Varekamp op vrijdag 29 juni 2007, 20:01:44
Ik heb vaak bij de Gamma wat gekocht en als je daar dan een bundel raggels opentrekt dan springen ze als spaghetti uitelkaar zo krom zijn ze. Laat je hout wel een paar dagen acclamatiseren voordat je het in elkaar zet.

hey hey hey wil je oorlog  :evil: :evil: :evil: ik werk bij gamma en dat valt best nog wel mee.

mvg mark
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Hallo Ronald,

Nice of you to comment...8)

Citaat van: Varekamp op vrijdag 29 juni 2007, 20:01:44
Wellicht is een idee als je de deur eruit haalt er dan een schuifdeur ervoor te plaatsen of zo'n ouderwetse harmonicadeur (Jonny Hoes deur). Zal wel veel schelen in stof!

Dit is inderdaad het plan :) De deur draait momenteel naar binnen open, daar kan 'ie straks niet meer heen. De hal wil ik 'em ook niet in hebben :|

CiteerWel slim van je om in het midden open te laten! Hierdoor benut je wel de hele kamer en haal je het maximale spoor eruit.

Het heeft voor- en nadelen :? Belangrijkste voordeel en reden van keuze is zonder meer de extra baanmogelijkheden. Op die manier is een rondje met alleen maar R5 of groter mogelijk. Belangrijkste nadelen zijn dat je moet bukken om de kamer in te komen (uitneembaar segment vind ik geen optie, er zal altijd een hobbeltje ontstaan) en dat de werkruimte (te) beperkt is.

CiteerInmiddels ben ik zelf ook begonnen met de opbouw van het frame (houtbouw) Alleen ik heb zelf nu een baan van 5 m x 1.40 m. Ik heb een bestaand ontwerp gepakt uit een banenboek en ik heb diverse aanpassingen hieraan gedaan. Alleen ben ik nog aan het stoeien met een keerlus bij mijn schaduwstation en op mijn rangeer-terreintje. Mijn thema wordt het Swarzwald, dus bergen en veel landschap. Ook wil ik mijn Faller Carsystem erin verwerken. Lijkt me leuk om de auto ook eens een bergje te zien op rijden.

Klinkt goed :) Faller Car Systen is helemaal geweldig ! Heb je op dit forum al in het FCS-board gekeken :?: Zijn een aantal mensen die leuke dingen doen met het FCS. Als je wilt kun je jouw (baan)plannen ook posten, everybody likes a build.

CiteerIk zal je blijven volgen met je opbouw.

Hoop dat je een lange adem hebt ;) Ik ben snel afgeleid :oops:

CiteerVoor wat betreft hout ed.

Er staat nog flink wat spul in de schuur, mogelijk zit hier iets bruikbaars tussen. Verder zal ik er goed op letten om rechte stukken te kopen, bedankt voor het advies :) Als het goed is krijg ik wat hulp bij de bouw, als eerste één rechte tafel voor het schaduwstation/testbaantje.

CiteerLaat je hout wel een paar dagen acclamatiseren voordat je het in elkaar zet. Succes.

Bedankt voor de tip :!:

Jij good luck with your projects, be sure to post them onhere :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf

PS: Je hoort het Woody, allemaal niks joh...die rotzooi van de Gamma....hahahaha --> ;) <--
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: woodymax op vrijdag 29 juni 2007, 21:21:43
Citaat van: Varekamp op vrijdag 29 juni 2007, 20:01:44
Ik heb vaak bij de Gamma wat gekocht en als je daar dan een bundel raggels opentrekt dan springen ze als spaghetti uitelkaar zo krom zijn ze. Laat je hout wel een paar dagen acclamatiseren voordat je het in elkaar zet.
hey hey hey wil je oorlog  :evil: :evil: :evil: ik werk bij gamma en dat valt best nog wel mee.

Nou het is waar hoor, al dat hout bij de bouwmarkten is zo krom als een hoepel.. Spreek echt uit ervaring na een jaartje zolder opknappen. Overigens als je naar een gerenommeerde houthandel gaat, krijg je niet alleen rechte houten balkjes, maar ook nog eens netjes/glad geschaafd voor hetzelfde, zo niet minder geld!

@^Rook:
Citaat van: Sascha(begin nou eens met dat hou-hou-hout!!)
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
CiteerAls het goed is krijg ik wat hulp bij de bouw

Is dat een hint? ;-)
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: Acido op vrijdag 29 juni 2007, 22:01:07
CiteerAls het goed is krijg ik wat hulp bij de bouw

Is dat een hint? ;-)

Of een netjes verpakt verzoek (smeekbede?) voor de handig-met-hout-leden op dit forum? :-)
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
That would kill me ;)
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: ^Rook op vrijdag 29 juni 2007, 22:18:01
That would kill me ;)

De houtwormen zullen je wel bijstaan! :wink:

Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: Sascha op vrijdag 29 juni 2007, 22:15:05
Citaat van: ^Rook op vrijdag 29 juni 2007, 21:41:15
Citaat van: Sascha op vrijdag 29 juni 2007, 21:33:31
(begin nou eens met dat hou-hou-hout!!)

Citaat van: ^Rook op vrijdag 29 juni 2007, 21:29:35
Ik ben snel afgeleid :oops:


Ik BAN je wel voor een week ofzo :-)
Of dreigen met iemand zijn schoonmoeder :mrgreen:? Moet je zien hoe hard het ineens gaat.
Re: M'n baanplan (kamer van 3m82 x 2m36)...
Citaat van: Sascha op vrijdag 29 juni 2007, 21:33:31
Citaat van: woodymax op vrijdag 29 juni 2007, 21:21:43
Citaat van: Varekamp op vrijdag 29 juni 2007, 20:01:44
Ik heb vaak bij de Gamma wat gekocht en als je daar dan een bundel raggels opentrekt dan springen ze als spaghetti uitelkaar zo krom zijn ze. Laat je hout wel een paar dagen acclamatiseren voordat je het in elkaar zet.
hey hey hey wil je oorlog  :evil: :evil: :evil: ik werk bij gamma en dat valt best nog wel mee.

Nou het is waar hoor, al dat hout bij de bouwmarkten is zo krom als een hoepel.. Spreek echt uit ervaring na een jaartje zolder opknappen. Overigens als je naar een gerenommeerde houthandel gaat, krijg je niet alleen rechte houten balkjes, maar ook nog eens netjes/glad geschaafd voor hetzelfde, zo niet minder geld!


ik zit maar te ouwe hoeren joh, ik vind ook wel dat de meeste platen en balken zo krom zijn als een.... ja wat eigenlijk banaan ???