Nieuws: Voor de 3railwiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Zelf- en verbouw projecten allerlei
| | |-+  foamboard snijden (kadapak)
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: foamboard snijden (kadapak)  (gelezen 4090 keer)

michiel(BE)

  • Gast
foamboard snijden (kadapak)
« Gepost op: zaterdag 05 mei 2012, 20:33:07 »

ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus zet ik het maar hier

als ik foamboard snij (en andere materialen)
is het altijd scheef of zitten er overal bramen enz
weet iemand hoe je dat kunt vermijden
Gelogd

VT601

  • Wiki Redactie
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • VT601 is one of my favorite trainsets
Re:foamboard snijden (kadapak)
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 05 mei 2012, 21:04:30 »

Ik neem aan dat je polystyreen plaat of isolatieplaten bedoeld.
Deze kun je op een paar manieren bewerken.

1e) snijden met een styreenzaag (gloeidraad in een figuurzaagbeugel)
2e) zagen met een broodmes (gekarteld)
3e) snijden met een zeer scherp afbreekmes. Langzaam steeds iets dieper en vooral het mes het werk laten doen.

Suc6

John
Gelogd
VT601 is my favorite
Ik rij met marklin digitaal , periode IV en CS3+

Youtube: https://www.youtube.com/user/vt601

michiel(BE)

  • Gast
Re:foamboard snijden (kadapak)
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 05 mei 2012, 21:22:08 »

bedankt daar kan ik veel mee
Gelogd

dani

  • Gast
Re: foamboard snijden (kadapak)
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 29 juni 2012, 13:31:20 »

en is dat nu intussen gelukt ?
Gelogd

michiel(BE)

  • Gast
Re: foamboard snijden (kadapak)
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 29 juni 2012, 15:11:21 »

 :o)ik heb het met een broodmes geprobeerd en dat ging goed
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 24 queries.