Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

mLelybaan, links foto's hersteld

Gestart door KdeB vrijdag 04 mei 2012, 15:47:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Hoi Koos,

Leuk filmpje. :thumbup:
Altijd leuk om de Big Boy te zien met een lekkere lange sleep. B)

Gr.
René
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Geweldig filmpje. Heb als USA fan wel puntjes van kritiek. Als ik zo vrij mag zijn:
Achter de bigboy hangt een mooie serie wagons, maar de caboose is van de AT SF. Officieel werd de caboose gebruikt van de exploitant van de trein. Wat dus de UP moet zijn  8). Zelfde geldt voor de MWRR, waar de UP caboose achter hangt.

De Bagage rijtuigen zaten ook vooraan de trein, direct achter de loc, ipv in het midden ergens.

De AKI, vrachtwagens en de mega reclame borden maken het geheel wel compleet  :thumbup:.

Grtz Mark
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Hoi Koos.

Indrukwekkend geheel zo  :thumbup:

Harald & Alex
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Hoi Koos,

Mooi filmpje van mooie treinen (hoewel ik zelf geen Amerika fan ben).
Wat ik wel jammer (en storend) vind zijn de spiegels tegen de achterwand.
In een schaduwstation, voor het overzicht, lijkt het me zeker handig.
Nu stoort het bij het kijken.
Sorry niet boos zijn  ;)

Groeten Niels
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Geweldig filmpje Koos, je hebt ook behoorlijk wat Amerikaans materiaal verzameld!
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Beste Koos,
bedankt voor de leuke video!
Dit is een prachtige baan en het landschap wordt al heel mooi,
succes en veel plezier met rijden/bouwen,
groeten, Rolf
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
@ René
Ja die Big boy is een machtig gezicht

@ Mark
Dank voor je info, ga ik aanpassen

@ Harald en Alex
Bedankt

@ Niels
Boos wordt ik nooit, heb liever een ongezouten mening van iemand.
Je hebt een idee in je hoofd met die spiegels om het landschap meer diepte te creeren en om de sporen er achter toegankelijk te maken. Door de lage camera positie wilde ik meer het glooiende spoor laten zien wanneer je zit of staat is het niet zo storend.

@ Frank-103
Dank je, Wil nog 1 lang goederen trein toevoegen maar dat is toekomst.

@ Rolf
Ja ik zit er echt van te genieten, tussen het bouwen door.

Nogmaals allen bedankt voor de reacties en ook voor de waarderingen.

Mvg
Koos


Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Hoi Koos,

Mooie treinen komen er voorbij, die BigBoy komt goed tot zijn recht in dit stukje scenery  :thumbup:


Mvg,

Peter/ degeluidsman.
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Hallo Koos,

Topruimte heb je, geweldig om zo'n enorme baan te kunnen bouwen. Verbaast me wel te lezen dat je met zoveel lengte aan rails een goede stroomvoorziening hebt met slecht één aansluiting.

Je laatste update is een foto met de bouw van een nieuw frame bove het rangeerdeel. Ga je dan de locloodsen ook op het onderste niveau laten staan, zodat ze grotendeels uit het zicht komen?

Groet, Ronald
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, Filmpje van mijn amerikaanse treinen
Hi Ronald

De tafels beneden worden gevoed met 3 boosters, boven komen er 2 boosters.
De locloodsen blijven in het zicht en staan vlak voor mijn werkplek, en zijn een onderdeel van mijn rangeertafel, welke ik handmatig bestuur op 3 binnenkomst en 3 vertreksporen na, deze zijn onderdeel van automatisch rijden met Koploper.

Alle rails, wissels en electronica voor de bovenbaan heb ik nu binnen, gelukkig zijn het nu weer normale temperaturen om aan de baan te kunnen werken, wanneer er weer wat vooruitgang is plaats ik wel een update.

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hallo

Na weer de bekende problemen te hebben met de M wisselaandrijvingen op de benedenbaan wil ik voor mijn bovenbaan voor servo's gaan.
Ik herrinerde mij in het topic van Rene (lokkie) dat hij de servo's op de wissels aansloot, afspraak gemaakt om eens te kijken hoe hij dat gedaan had, en hij vertelde dat hij toch bang was dat het toch niet lekker stevig zat.
Na wat nadenken kwam ik tot de volgende oplossing, wat strookjes aluminium 1mm dik op maat geknipt, gaatjes boren, servo bevestigen, en een stangetje van verenstaal buigen, zie hier het resultaat zit stevig vast op de wissel, met alle voordelen zoals makkelijker afstellen met de decoder, geen gekloot onder de tafel.

zie plaatjes


Mijn inspiratiebron van Rene


Bevestiging in de lengte


Bevestiging in de overdwars

en een filmpje


Iemand nog tips voor verbeteringen?
En vind U het en goed idee, probeer het uit, ik ga op deze manier de rest van mijn slanke- en gewone wissels doen incl. kruis en drieweg wissels.

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Ziet er netjes uit! En hoef je inderdaad niks aan de wissel aan te passen  :thumbup:


groeten Dylan
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Ik vind dit echt een super goed iedee, zo hoef je inderdaad niks aan het wissel te verbouwen. Wel 1 dingetje, blijft het steldraadje wel goed aan het palletje zitten als je het wissel rechtop zet? Want op het plaatje zou je zeggen dat ie er vanaf glijd.

M.v.g. Jan Willem
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi Koos,

Dit is een zeer fraaie oplossing. :thumbup:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het steldraad aan het palletje blijft zitten, de foto wekt inderdaad de indruk dat het er zo afglijd.

Gr.
René
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Bijzonder fraaie oplossing Koos!  :thumbup: Ideale oplossing voor mij. Mijn servo's zijn nog kleiner dan die jij gebruikt en ik kan maar één kant van de servo gebruiken om hem op het bodemplaatje van de wissel vast te maken.
Perfect gewoon. Ik ga trouwens geen aluminium strip gebruiken maar heb nog wat dunne plaatjes hard plastic liggen, waar ik reepjes van kan maken.
Bedankt voor dit idee!
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Koos,

Dat heb je snel voor elkaar. Ik was nog in afwachting van het verhaal op de onderplaat van de wissel.
Dit ziet er ook al goed uit.

Je vroeg nog naar tips en/of commentaar. Ik ben nooit te beroerd dat laatste te geven.  >:-D
Lukt het nog het armpje op de servo 180' te draaien.
Hoe rechter de aan drijving hoe beter.
En als je genoeg uitslag hebt als je een gaatje dichterbij het draaipunt pakt,
Gebruik je een groter regelnereik van de servo waardoor hij beter is af te stellen en langzamer kan lopen.  ;)

Mvg Robin
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Goed bedacht Koos. :thumbup:

Ik heb een vraag: naar ik meen wordt de spanning naar de servo door de Digirails decoder afgeschakeld na het bereiken van de eindpositie, dit om jitteren te voorkomen. Kun je dat bevestigen?

Met groet, Ben.
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi  Koos,
Dit was de eerste keer dat ik je topic bekeek. Wat een indrukwekkende baan is dit. Geweldig mooi.
Voor de servo's lijm ik een stukje hoeklijn onder het wissel. Op mijn topic staat daar een filmpje van.

Succes met je baan.

Albert.
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi

@ Dylan
Berdankt

@ Jan Willem
Het steldraadje is lichtjes gebogen niet te zien op de foto maar er is een lichte druk op het palletje.

@ René
De eer van het idee is aan jou, maar anders uitgewerkt

@ Jurrien
Prima, zie jouw foto's wel in je baantopic. let op de reepjes niet dikker dan 1mm anders komen de schroefkoppen onder de ballast uit.

@ Robin
Ik heb 2 voorbeelden gemaakt een in breedte en een in lengte, in de lengte benaderd het de wisselaandrijving van M*.
het bereik is voldoende en afstellen voor langzamer lopen moet je het veertje verwijderen onder de afdekplaat, en dat is wat ik niet wil. voor mij geldt betrouwbaarheid.
Fijne vakantie nog.

@ Ben
De decoder stel je in op DCC max 128 stappen, bij het bereiken van een ingestelde stap stopt de motor.
Of bedoelde je dat niet.
Verder kan je met cv waarden nog van alles beinvloeden, maar dat heb ik nog niet uitgetest.

@ Albert
Bedankt
Ook een mooie oplossing, maar moet je ook aanpassing maken aan die afdekplaat?
Gelijk even naar jouw baan gekeken, ziet er ook top uit, mooi baanplan.
Jij ook succes en plezier met bouwen.

Ik ga nu een mal maken voor de bevestiging voor de slanke wissels 42 stuks.
Het is even wat werk, maar hoeksteuntjes maken voor de ondertafel en het juist positioneren hiervan is ook een hoop werk, groot voordeel van de bevestiging aan de wissel is dat je de decoder goed kan instellen

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi Koos,
Bedankt voor je compliment. Voor mijn servo bevestiging hoef je de plaat niet aan te passen. Vetvrij maken met wasbenzine volstaat.

Albert
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi allemaal

Een mini zaagtafel van Proxxon stond aller langer op mijn verlanglijstje wanneer ik met scenery aan de gang zou gaan, maar omdat ik aluminium plaatjes nodig heb voor servo bevestiging aan de rails en rails ga slijpen voor rechtstreekse verbinding aan slanke wissels heb ik dit mooie apparaatje nu maar aangeschaft, goed gereedschap is het halve werk. Werkt prima, zie foto met 2 werkstukken.


Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Mooie aanwinst Koos, daar ga je veel plezier van hebben. :thumbup:

Denk wel om de oren, een beschadiging heb je snel opgelopen.

Citaat van: KdeB op zaterdag 17 augustus 2013, 12:08:47

@ Ben
De decoder stel je in op DCC max 128 stappen, bij het bereiken van een ingestelde stap stopt de motor.
Of bedoelde je dat niet.


Niet helemaal. Op een servo blijft altijd spanning staan met soms gevolg jitteren. Als de spanning afgeschakeld wordt is het jitteren ook weg terwijl de servo netjes z'n stand houdt. Was benieuwd of de DR decoder dat doet.

Achtergrond van m'n vraag was: ik doe hetzelfde kunstje met de OC32 en zit eigenlijk op de update te wachten die die toepassing ook mogelijk maakt. Ik blijf n.l. wat minimaal gesputter en gejitter houden met totaal 38 servo's wat hinderlijk is.

Met groet, Ben.
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi Ben

Citaat van: Spoorman op woensdag 21 augustus 2013, 17:45:38
Denk wel om de oren, een beschadiging heb je snel opgelopen.

Het aantal decibels valt erg mee, heb nu meer last van de motormaaier van de buurman (waarom koopt ie geen electische?) >:-D

Het jitteren van de servo's ga ik wanneer ik zover ben verder uittesten, hoor je van me.

Mvg
koos



Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hé Koos, wat heb je dat met die servo mooi gedaan !  :thumbup:
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Citaat van: KdeB op woensdag 21 augustus 2013, 17:02:40
Een mini zaagtafel van Proxxon
Prima ding. 'k Heb er ook veel plezier van.
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Ziet er prima uit Koos. Mooie oplossing met die aluminium plaatjes. Zie dat de metaalschroeven goed van pas komen.

De Proxxon is een machtig machientje van een prima kwaliteit. Mooie aankoop. Veel plezier ermee.

Groet, Ronald
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hi Koos,

Mooie aankoop, ik heb welliswaar een zwaardere maar ook tevreden. Gebruik ik hoofdzakelijk voor alum. en printen.
Welk zaagblad gebruik jij voor je aluminium?

groet
Harald
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi

Dank voor jullie reacties.

@Harald

Als zaagblad gebruik ik doornsnee 50x0,5 mm proxxon art. 28020

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi Koos,

een prachtige degelijke oplossing :thumbup: :thumbup:

Mooi zaagmachientje trouwens, staat ook hier nog op het (veel te lange) wenslijstje.

Groetjes, John
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Hoi Koos,

Bedankt voor de tip en je uitleg over de servo. Ik denk dat degene met C- rails hiermee wel uit de voeten kunnen  :thumbup:

Groeten en succes met de volgende projecten

Ronald  :)
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Citaat van: Spoorman op woensdag 21 augustus 2013, 17:45:38
Op een servo blijft altijd spanning staan met soms gevolg jitteren. Als de spanning afgeschakeld wordt is het jitteren ook weg terwijl de servo netjes z'n stand houdt. Was benieuwd of de DR decoder dat doet.

Achtergrond van m'n vraag was: ik doe hetzelfde kunstje met de OC32 en zit eigenlijk op de update te wachten die die toepassing ook mogelijk maakt. Ik blijf n.l. wat minimaal gesputter en gejitter houden met totaal 38 servo's wat hinderlijk is.

Dat klopt, Ben.
Een servo is bedoeld om in een vliegtuigmodel de stand van de roeren, gashendel enz. in te stellen maar ook vast te houden.
Zolang er een puls komt zal de servo actief zijn en afwijkingen van de gewenste stand (aangegeven door de pulsbreedte van het stuursignaal) blijven corrigeren.
De gewenste stand wordt vergeleken met de werkelijke stand - aangegeven door een potmeter - en als de servo tussen 2 standen blijft switchen dan heb je het gedonder......

Ik heb ooit mijn schakeling "verbeterd" door de servo slechts te activeren zolang de gewenste eindstand nog niet bereikt is.
Dat kan met een micro-controller perfect geregeld worden, maar met een gewone schakeling een stuk moeilijker.
Je mag de pulsen alleen beginnen te onderdrukken in de pauze-periode, dus tussen de pulsen in.
Doe je dat niet en de laatste puls wordt b.v. gehalveerd dan gaat de servo weer draaien en dat willen we nou net niet......
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Koos, als fan van servo's vind ik dit een hele mooie oplossing.  :thumbup:

Ben, Huib, het afschakelen van servo's is toch al beschikbaar voor de OC32 in de nieuwe (experimentele) firmware 0.0.2.3.? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga dat binnenkort wel doen.
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Arjan,

Dat zou mooi zijn want we hebben hier helemaal geen constant werkende servo's nodig.
Bij de wissels dan.
Trouwens het is Huub, van Hubertus  :)

grv Huub
Re: m Lelybaan, andere servo bevestiging aan de C-rail wissel
Citaat van: ArjanM op vrijdag 30 augustus 2013, 15:30:04

Ben, Huib, het afschakelen van servo's is toch al beschikbaar voor de OC32 in de nieuwe (experimentele) firmware 0.0.2.3.? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga dat binnenkort wel doen.


Hoi Arjan / Hubertus, :)

Ik meen van niet. Het is slechts voorbereid. Maar misschien vergis ik me, zal eens even speuren.

Mocht ik wat weten post ik wel in je bouwtopic.

Met groet, Ben.
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hallo allemaal

Even een kleine update van hoever we zijn.
Na deze heerlijke zomer verder kunnen gaan met de bovenbaan. Een helling gemaakt en spriraal aangepast voor rondrijden naar het station, heb 3cm dik styrodur platen neergelegd, kunnen mooi de wissel servo's in worden uitgesneden, C rail wissels balast weggeslepen en alle bezetmelders aangesloten. De 4 stationsporen zijn 280cm lang en 2 doorgaande sporen voor goederen trein en langere IC's. De stationsporen zijn in 2 richtingen te berijden en hebben 2*4 bezetmelders voor alternatieve stopplaatsen.

een paar foto's


gezien vanaf links, het lager gelegen spoor links gaat naar het spiraal


gezien vanaf rechts


wisselstraat zonder aansluitstukjes 24071


Servo bevestiging aan de wissels

Tot de volgende update

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hoi Koos,

Dat zijn mooie lange stationssporen. :thumbup:

Gr.
René
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hi Koos,

Allemaal heel mooi.

groet
Harald
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Ahh Koos,

Nu begrijp ik waar je die steentjes platen voor nodig had. >:-D
Ontwerp ziet er nog bekend uit.
Lekker lange perronsporen.

Mvg Robin
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Goed bezig Koos! Liggen vooraan de "aangepaste" railtjes? Hoeveel afstand heb je daar nu tussen de sporen?
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Wat een lekkere grote ruimte koos, lijkt me heerlijk om op die manier aan je baan te kunnen werken.
De winter is in aantocht en het is weer tijd op aan de baan te werken en dat gaat jou goed af  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hallo Koos,

Inderdaad een prachtige rijlengte, daar kan je aardig mee uit de voeten! Maar zijn dergelijke servo´s inderdaad betrouwbaarder dan de Marklin decoders?

Groet,

Tom
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Allemaal bedankt voor de leuke reacties.

@KeesZ
H.o.h. afstand is nu 52mm, met R4 en R5 bochten heb ik geen probleem met 1:87 wagons.

@Tom
De M* wisselaandrijvingen zijn onbetrouwbaar, ik heb spijt dat ik ze gebruikt heb. Servo oplossing is ook veel goedkoper +/- ? 8,- per wissel.

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hi Koos,

Indrukwekkende baan, had je topic nog niet eerder gezien. Erg mooi, blijf het volgen!

Groeten,
Marc
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hoi Koos

Wat heb je toch een mooie giga baan als je zo die foto s ziet.

Tony
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hoi Koos,

Je hebt mooie foto's gemaakt Koos  :thumbup:
Met de lange sporen kun je straks mooie lange treinen laten rijden. Wat ik wel vragen wil, de achterste sporen tegen de muur aan, kun je daar nog bij?
Trouwen een goede tip om een klein stukje schuin af te zagen van de rail, zodat deze prima past bij de overloopwissel  :thumbup:

Veel succes met de inbouw van de wissels.

Groet Ronald  :)
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hoi Koos

Wat een lange sporen voor mooie lange treistellen.
Erg mooie ruimte.

Tony
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Sorry voor de wat late reactie
Marc, Tony, Ronald bedankt voor jullie reactie.

Update zoals het nu is
Alle rails voor de bovenbaan ligt er nu, moet van de middentafel nog wel alle bezetmelders en servo's aansluiten maar wilde eindelijk is een trein rond kunnen rijden zij het nog wel met de hand


Dubbele DDAR past in het station








Genoeg ruimte om een stad te bouwen denk ik zo

Tot de volgende update

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hoi Koos,

Dat ziet er weer geweldig uit!
Ben benieuwd hoe je stad eruit komt te zien.
Is het nu gezichtsbedrog of zit er toch een klein heuveltje/dalletje in je tafel?

Er waren wat kinkjes in de kabel, vandaar dat ik nog geen afspraak heb gemaakt met je.
Moet even kijken wanneer het weer een beetje uitkomt.


Met vriendelijke groet,
Peter
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Hoi Koos,

Iets wat me gelijk opviel: Je DDAR-stam klopt niet. Op de foto is een 3-delig stel icm. een 5-delig stel te zien. Dit hoort eigenlijk 4 om 4 te zijn (toch?).
Verder vind ik de bovenbaan erg mooi. Is het misschien een idee om de rechte stukken op het middenstuk langs de rand van de tafel, te vervangen door iets wat meer bochtig is? Een enkele R4/R5 ergens tussen, waarmee je de rechte lijnen in de rails een beetje doorbreekt, en krijg je denk ik een wat spannender geheel.


Hier het rechte stuk aan de rechterkant bedoel ik dus, of het gedeelte aan de andere kant ;)

Grtzz Jesper
Re: m Lelybaan, voortgang bovenbaan
Een eenzaam station. >:-D   Nu komt de oppervlakte pas echt tot uiting.
Dat je dat niet nog een paar centimeter hoger zet.
Een ingegraven spoor aan de linker zijde. Kun je je stad er mooi omheen bouwen met wat viaducten over die spoorlijn.

Wat heb je nu uiteindelijk als ondergrond gekozen? Het ziet er wel makkelijk bewerkbaar uit.
Alleen die lelijke bulten op de stootblokken ,daar moet je je proxxon nog eens op loslaten. :D

Mvg Robin