Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

mLelybaan, links foto's hersteld

Gestart door KdeB vrijdag 04 mei 2012, 15:47:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mLelybaan, links foto's hersteld
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
mLelybaan, links foto's hersteld
Beste Allen

Na ruim 2 1/2 maand bouwen is dit het resultaat van mijn knutselwerk.

De laatste tafel rechts wordt nu nog gebruikt als werkbank, moet nog 1 spiraal en tafel maken, maar is afhankelijk wat ik met niveau 1 wil gaan doen, misschien maak ik ook een niveau 1 op het rangeergedeelte (middentafel) dan krijg ik een geheel ander sporenplan op niveau 1, later meer hierover.

Links en rechts in de schaduwstations heb ik spiegels besteld en komt er led verlichting onder, de hoogte is 40 cm. de looppaden zijn 75 cm, dus met dit lijf hoop ik overal nog redelijk bij te kunnen.

Onder de tafels is ruimte voor rolwagens waarop ik alle M dozen en overige zaken kwijt kan zodat mijn vrouw haar eigen hobbykamer weer terug krijgt, waar nu alles ligt opgestapeld. Daarna wordt het afgewerkt met een strak gordijn o.i.d., want het oog wil ook wat volgens mijn vrouw.

Op niveau 0 en het spiraal ligt 4 mm kurk (op advies van Hero en John(Tilly)) voor geluiddemping, kost wat maar dan heb je ook wat, voor niveau 1 waarschijnlijk roofmate o.i.d. 2 cm+ dik ivm het maken van water voor nederlands polderlandschap.

Het spiraal heb ik als 8 hoek gemaakt ( zie het draadje van Hero) , het spiraal staat als los geheel op een aparte tafel, zodat het verschoven kan worden voor een goede aansluiting.
De voordelen van een 8 hoek  zijn; het minste materiaalverlies, planken (berken triplex) 55 mm dik en 20 cm breed laten zagen bij een bouwmarkt, deze planken bij een meubelmaker laten zagen op 68 cm en exact 45 graden,
plankjes om en om verlijmen, gaten boren voor draadeinden en je hebt een bouwpakket, waarop je R5 en R4 bogen kunt leggen. Stijgings% buiten 2,5% en binnen 2,8%.
Spiraal getest met een NS 1702 Lokpilot 4 en daarachter een torpedowagen M48290 vanwege gewicht, deze combinatie kwam keurig boven.

Het baanplan niveau 0 is het linkerspiraal verplaatst,het rangeergedeelte moet nog definitief uitgewerkt worden maar meegenomen om een idee te geven.

Omdat ik veel C-rails uit het jaar rond 2000 heb, waar zomaar aansluitstukjes van afbreken heb ik voor de schaduwstations nieuwe C-rails en wissels besteld om op deze lastig te bereiken plaatsen de minste storingen wil hebben, wanneer deze binnen zijn kom ik met een volgende update, met de nodige vragen over electronica en ongetwijfeld het besturingsprogramma Koploper.

Kan dan eindelijk rails gaan leggen en treinen rijden. Tot de volgende keer.

Groet
Koos











Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
zo 8o
dat is een grote baan
mooi en netjes gewerkt bij de onderbouw :thumbup:
gr mark
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Dat is een geweldige mooie grote baan voor thuis.
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
waar laat je dat  thuis ?
bij opa Ruud is het 1 kleine kamer met 3 verdiepingen waar de trein kan rijden .
ik geef je een compliment  :thumbup: :thumbup:
het is echt heel groot, hoor .

groetjes Rick
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
poeh,
meneer is ambitieus... 8o
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Wat een prachtige mooie ruimte zeg.
Dat word een giga baan. :thumbup: :thumbup:

Tony
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Een goed begin is het halve werk. Klasse :thumbup: Nu komt er voor Hans en John wat concurrentie op het forum.

Gelukkig is er een volg optie op het forum :)

Succes

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Prachtig Koos, netjes uitgevoerd en veelbelovend. Dit ga ik volgen.

groet,
Michiel
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Gevonden.  :D

Ziet er netjes uit Koos.
Alleen klopt dat baanplan nog wel?

Groeten Robin
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
"bij opa Ruud is het 1 kleine kamer met 3 verdiepingen" Nu probeer ik sedert gisteren me een voorstelling te maken van een kamer met 3 verdiepingen , helaas dat lukt me dus niet.   8o
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Koos,

Kijkend naar je baanplan valt mij een ding nogal op; op de middentafel aan het einde komen alle sporen, in en uitgaand, terecht op hetzelfde kruiswissel. Is dat inderdaad je bedoeling?
Met een dergelijke grote baan zullen er zeker navenant veel treinen rijden. Wanneer de gehele middentafel alleen via dat ene kruiswissel is te bereiken zal daar ongetwijfeld fileverkeer ontstaan, wat natuurlijk weer van invloed is op de rest van de baan.

succes René
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Dat ziet er al indrukwekkend uit! Het baanplan geeft neem ik aan de opzet van de schaduwstations weer. Benieuwd wat de plannen zijn voor het zichtbare gedeelte.
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Dank allen voor jullie reacties hierboven

Het rangeergedelte in het baanplan zoals ik in de opening heb beschreven is nog niet definitief, was alleen meegenomen om een idee te krijgen.

De rails en wisseldecoders voor het linkerschaduwstation zijn binnen, kan nu gaan knippen en draadjes solderen
de spiegels hoorde ik komen volgende week dinsdag dus ga daarna rails uitleggeen voor het dydnamische schaduwstation daarna testen met koploper.


tot de volgende keer

Groet
Koos
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Hoi Koos,

dit ziet er allemaal al super uit :thumbup:

Goed ook dat je zo'n 40cm ruimte gehouden hebt tussen de nivo's, ik tel 13 opstelsporen dus die ruimte heb je wel nodig.

Het plan van de schaduwstations ziet er indrukwekkend uit maar kijk uit dat je het niet allemaal (onnodig) te complex maakt. Dit gaat alleen maar ten koste van de bedrijfszekerheid en die wil je daaronder natuurlijk zo hoog mogelijk hebben.

Ik wens je in ieder geval succes met de verdere bouw en je kunt volgens mij ook nog zeker 10 jaar vooruit :-)

Groetjes, John

Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:M lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Citaat van: Tilly op zaterdag 05 mei 2012, 16:30:58


Het plan van de schaduwstations ziet er indrukwekkend uit maar kijk uit dat je het niet allemaal (onnodig) te complex maakt.

John

Die  :thumbup: ervaar ik van jou als groot compliment, als perfectionist.
Maar wat bedoel je met niet allemaal (onnodig) te complex

Groet
Koos
Re:M Lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
Hoi Koos,

dit is niet eenvoudig uit te leggen maar als ik goed naar je plan kijk dan kan iedere trein via Ă©Ă©n van beide spiralen naar de schaduwstations. Vanuit ieder schaduwstation kunnen dan de treinen via Ă©Ă©n van beide klimspiralen weer naar boven. Om dit voor elkaar te krijgen heb je enkele extra wissels en kruisingen in moeten bouwen. Is het noodzakelijk dat je kunt kiezen via welke spiraal een trein naar boven rijdt?

Begrijp je het nog? :D

Groetjes, John
Re:M Lelybaan, onderbouw bijna af, kan rails gaan leggen.
John ,

Je bent wel duidelijk ( voor mij dan).
Die extra wissels zijn nodig om het middendeel te kunnen bereiken en verlaten naar beide kanten.
Enige wat overbodig kan zijn is de keerlus bij een schaduwstation.

Mvg,Robin
Re:m Lelybaan, begin met schaduwstation dynamische blokken en filmpje
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:m Lelybaan, begin met schaduwstation dynamische blokken en filmpje
Hoi lezers

Nadat in het klimspiraal rails R4 en R5 gelegd en aangesloten was verdergegaan met het schaduwstation, hier komen 12 opstelsporen met 2 dynamische blokken, ik heb de eerste 4 sporen gelegd aangesloten met 2 bezetmelders en ingevoerd in koploper. 2 treinen erop gezet en tot mijn grote verbazing werkte het zoals het bedoeld is, uitgebreid met 7 treinen met diverse lengtes (langste is 4 mtr.) en na wat puzzelen met instellingen werkt het perfect.
Ga nu verder met de overige 8 sporen en daarna de bocht om naar de rangeertafel, wanneer dit getest is komt er wel weer een volgende update, e.e.a.
afhankelijk wanneer de zomer weer begint  :) :)

Een eerste test wil ik jullie niet onthouden let wel kwaliteit is van een fotocamera.



Trouwens is ben erg blij dat ik voor Koploper als besturingsprogramma heb gekozen.

Groet
Koos
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
filmpje toegevoegd
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Werkt prima zo te zien. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Hallo Koos,

Vandaag "je database" misbruikt om bij H&A het schaduw station Dynamisch te maken.
Tot zover het mogelijk was om het te zien,werkte alles.(het deel waar de wissels al liggen dan)

Filmpje kwam me bekend voor >:-D

Groeten Robin
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Hoi Robin

Onderwerp hetzelfde, maar met andere treinen, 1 lange 4 mtr., hierdoor gingen er dus wat zaken mis in Koploper, je moet in aanvullende blokdefinities nog een extra vertraging in sec. opgeven, stond niet in de database.
Trouwens leuke reis heb je gemaakt.
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Koos,

Ik zal het ze doorgeven.
Momenteel werkt het met allemaal losse bezetmelders.

Robin
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Hoi Koos

Mooi om te zien hoe het zou moeten werken.Wij komen nog wat wissels tekort om het schaduwstation helemaal af te krijgen.Toch zitten we al wel te denken om een proef te doen met 2 bezetmelders ipv alles apart.Zogauw we de ontbrekende rails binnen hebben gaan we het proberen.Alvast bedankt voor de inspiratie  ;)

Harald & Alex
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Hoi Harald en Alex

Zelf heb ik de uitrij wissels ontdaan van binnenwerk zodat ze makkelijker opengereden kunnen worden, heb tot nu toe geen last, scheelt toch weer aandrijvingen en digitaliseren.

Trouwens ik volg jullie baan ook, steek er veel van op met name de scenery, maar zover ben ik nog lang niet, al met al prachtige baan.
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
hallo Koos

ziet er goed uit de eerste test.

maikel  ;)
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Citaat van: KdeB op maandag 04 juni 2012, 19:52:41
Hoi Harald en Alex

Zelf heb ik de uitrij wissels ontdaan van binnenwerk zodat ze makkelijker opengereden kunnen worden, heb tot nu toe geen last, scheelt toch weer aandrijvingen en digitaliseren.

Trouwens ik volg jullie baan ook, steek er veel van op met name de scenery, maar zover ben ik nog lang niet, al met al prachtige baan.

Koos

Bedankt voor de complimenten.De uitgaande wissels worden niet voorzien van aandrijvingen.We hebben op de baan zelf ook diverse wissels die open gereden worden en dat geeft geen problemen dus dat gaan we in het schaduwstation ook zo doen.

Harald & Alex
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Blijven die wissels dan open staan of wat doe je als je toevallig achteruit moet door een of ander probleem.
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rails gelegd en test dynamische blokken met filmpje
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 05 juni 2012, 14:24:53
Blijven die wissels dan open staan of wat doe je als je toevallig achteruit moet door een of ander probleem.

Ja Johnny, daarom ook het veertje verwijdert van de wisseltongen. Bij achteruitreiden wel natuurlijk op rangeersnelheid.
Re: m Lelybaan, ontwerp rangeertafel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, ontwerp rangeertafel
Hoi allemaal

Inmiddels ligt alle rails in het linkerschaduwstation, bezig met draadjes solderen aan de ringleiding maar door een onhandigheidje van mij met als resultaat gekneusde ribben ligt dit stil  :-(, maar kon wel al jullie draadjes lezen, weer een hoop geleerd voor de toekomst.
Verder heb ik voor de rangeertafel een nieuw ontwerp gemaakt, ik wilde toch wel mijn draaischijf hierop hebben, ik vond het toch wel moeilijk, na vele uren op internet gezocht te hebben naar baanplannen met opstelsporen voor goederenwagons en rangeren heb ik nagenoeg niets gevonden. Op sporenplan.nl wel voorbeelden gevonden maar dat is niet te realiseren in H0.
De bedoeling is dat Koploper automatisch binnenkomt, daarna de trein op handmatig zet zodat ik handmatig kan gaan rangeren, samenstellen enz. daarna de trein op de vertreksporen zet en weer deel laat nemen aan het automatische treinverkeer.
Graag jullie reacties op mijn ontwerp (ik doe dit ook maar voor het eerst) en oh ja scenery komt op een hoger niveau maar dat is voor later.



Groet
Koos
Re: m Lelybaan, ontwerp rangeertafel
Leuk plan met de binnenkomst- en vertreksporen!

Veel succes met het realiseren van je plan.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: m Lelybaan, ontwerp rangeertafel
Hee Koos,

Zoals beloofd. Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan, misschien vind je het wat, misschien vind je het niets.
Ik ben overigens ook erg benieuwd naar de rest van je baanplan boven de schaduwstations onder en boven.


Groetjes Peter.
Re: m Lelybaan, ontwerp rangeertafel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, ontwerp rangeertafel
Hoi Peter

Ik ben blij met je reactie dat je het een prachtig plan vindt, ga jouw aanpassingen er zeker in verwerken, uitbreiding in BW is ook logischer.
Had een paar gekneusde ribben, maar kan mij nu redelijk bewegen zonder pijn. Nu alleen de ontbrekende wissels bestellen en gaan we bouwen.
Nogmaals dank voor je kritische blik en de tijd die je hieraan gegeven hebt, weet nu dat ik op de goede weg ben en het zal veel speelplezier geven.

Vwb de rest van het baanplan niveau1 ben ik nog niet uit, ik speel met de gedachte om links, polderlandschap, uiterwaarden oid, gedeelte boven rangeertafel een stad met station, trammetje, rijdende auto's en rechterpoot bv een amerikaans woestijnlandschap, maar dat zijn nog maar gedachten
ik wil eerst al mijn treinen, wagons, rijtuigen verlossen van hun verpakking.

Heb nu 23 treinstellen staan in het linker schaduwstation, deze rijden nu hun rondjes, spiraal, keerlus en weer terug en dat is al genieten.

Als er wat voortgang is plaats ik wel foto's

Mvg
Koos

PS
Als je in de buurt bent van Lelystad, ben je welkom. (Iedereen trouwens)
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Hallo Lezer

Na wat tips en aanpassingen van Pjedro en Hero (waarvoor dank) en tijdens het werkelijke bouwen nog wat aanpassingen gedaan, is dit het resultaat geworden.
Er liggen 89 wissels, aangelsoten op K83 (motorola) en op digirail 4018 (DCC) aangesloten op de Ecos waarop de formaten doorelkaar geen enkel probleem geeft. :)
De afwerking moet nog plaatsvinden, zoals de haven, containeropslag, kolenbunker, zand- en watertoren enz., maar voor nu het belangrijkste ik kan spelen met de rangeerloks welke voorzien zijn van telexkoppeingen zodat ik overal de wagens weg kan zetten en ophalen.
Pan getekent in Koploper waarbij alleen de 3 binnenkomst en 3 vertreksporen voorzien zijn van blokken en bezetmelders voor het automatisch rijden, na binnenkomst wordt het rijden volledig handmatig bediend.
Ga nu op de rechterpoot een voorlopige keerlus leggen zodat ik vanuit het linkerschaduwstation rond kan rijden en in Koploper zorgen dat er alleen goederentreinen naar de rangeertafel wordt gestuurd, en wanneer treinen op de vertreksporen staan dat zij in het automatisch bedrijf weer worden opgenomen.
Wanneer het in Koploper allemaal goed staat ingesteld, wordt er op de rechterpoot eenzelfde schaduwstation neergelegd zoals aan de linkerkant, en kunnen we daarna gaan bouwen op niveau 1.


Lege tafel om een idee te krijgen van het sporenplan


Deze met treinen en wagons









Tot de volgende update

Mvg
Koos
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
prachtig rangeergedeelte.Wat ik alleen jammer vind zijn de 3 aparte ringlocloodsen.Komt zo onnatuurlijk over.
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Hey Johny

Klopt, is een keuze, als de ringloodsen tegen elkaar staan komen ze veel dichter aan de draaischijf te staan en dat vind ik niet mooi, voordeel nu is ook dat er tussen de loodsen nog een spoor kan liggen.

Groet
Koos
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Hoi Koos,

Dat ziet er waanzinnig groot uit. :thumbup: Ik wens je heel veel rangeer plezier.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
is wel juist maar heb je geen restanten meer om ze aan elkaar te bouwen ? Dan heb je nog 2 overdekte sporen bij.In mijn dozen van Faller zaten voldoende delen om bijna 2 loodsen te bouwen.Heb hier nog dakresten,gevels enzovoort over.Ik heb de loods met 3 lange sporen en die met 2 lange en een kort spoor aan elkaar gebouwd.
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
@ Leon
Bedankt

@Johny
Het zijn marklin loodsen 7288 helaas is M niet zo scheutig, als het mij gaat irriteren kan ik het altijd nog veranderen.

Groet
Koos
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
 :O :O Woow. Hier ligt spoor, veel spoor. Misschien overheen gelezen, maar hoeveel (kilo)meter spoor denkt je hier verwerkt te hebben?
Het ziet er echt goed uit.

groeten Martin
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Martin

Leuke vraag, heb even gekeken in Winrail die zegt 154 mtr

Groet
Koos
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Gaaf zoveel spoor thuis hebben liggen. Ik dacht ik al een redelijk grote baan had maar dit is wel heel groot. Als ik zoveel plaats had dan had ik een heuvel erbij gemaakt om te heuvelen want heuvelen in model vind ik wel super.
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
wat een drukte daar op die tafel zeg, wat een hoop materieel staat daar opgesteld.   Laat me daar es in los, ik zou me als een klein kind in de speelgoedwinkel voelen.... 
YUMMY !
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
@Loc6400

Heb ik aan gedacht, maar het probleem is het afremmen van het rollend materiaal. maar we kunnen niet alles hebben of nabootsen dus wat ik nu heb ben zeer blij mee en geeft heel veel speelmogelijkheden (plezier) mee.

@Dani

Zo voel ik me ook een groot kind, en dan te weten dat ik nog veel moet uitpakken, en is elke keer weer een verassing want ik weet echt niet meer wat ik allemaal heb.


Groet
Koos
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
en in al mijn opwinding en na dat ik me de ogen had uit gekeken, vergat ik dan nog je een komplimentje te maken over je interessante en originele lay-out !   Knap werk to hier toe.
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Dat snap ik ja dat afremmen een probleem wordt. Speel mogelijkheden heb jij zeker meer dan genoeg. Ik zou met zo,n baan van jou ook uren kunnen vermaken. Op mijn baan heb ik een draaischijf en rolbrug liggen. De havenkraan met magneet is ook besteld. Aan de andere kant van de zolder heb ik een dieselwerkplaats gerealiseerd dus ik heb ook wel redelijk wat speel mogelijkheden.
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Hallo Koos.
Wat een prachtig en indrukwekkend gezicht nu de 1e laag met rails en materieel gevuld is.
Het is wel een heel verschil om eerst de lege treintafels, het baanontwerp en nu de sporen te zien.
De treintafel is een prachtig en solide geheel geworden, duidelijk een goed ontwerp en prachtig uitgevoerd.

Nog wel een vraag, hoe stabiel is de 2e laag t.o.v. de treintafel, kun je hier nog een beetje op "leunen" tijdens het bouwen of heb je zoiets als Hans (Krokodil) nodig?

Veel plezier en succes met de bouw van jouw prachtige baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
154 meter? Dan ben je wel even bezig met leggen. En onderhoud. Maar ondanks dat blijft het imposant.

groeten Martin
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Kom ik met m'n 2 rangermodules aanzetten van bij elkaar 2.40 bij 60.

Indrukwekkend groot! Lekker die ruimte hoor!
Re: m Lelybaan, rangeertafel is operationeel
Wat een prachtig brede rangeertafel! Wauw, wat een heerlijk indeling en je kan er zo lekker op het materiaal kijken. Mooi uitgedacht Koos!

vriendelijke groet,
Michiel