Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

3weg wissel c-rail 24630

Gestart door stafmarklin zondag 22 december 2013, 21:02:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3weg wissel c-rail 24630
stafmarklin
gast

3weg wissel c-rail 24630
Heeft iemand ervaring qua werking van de 3-weg wissel? :warning: Ik hoor her en der dat er problemen zouden zijn bij digitale aansturing. Ik heb de wissel opgenomen in mijn baanplan omdat ik geen alternatief heb. Blok tussen de wissels zou anders juist even lang zijn als mijn langste trein en dat is dan maar 90cm.
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Hoi Staf,
wat bedoel je precies met:
Citaat van: stafmarklin op zondag 22 december 2013, 21:02:01
Ik hoor her en der dat er problemen zouden zijn bij digitale aansturing.

Grt Piet.
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Digitaal aansturen is geen probleem bij mij, alleen staan sommige treinen stil als het wissel naar links moet afbuigen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Beste Staf,

Je hebt 2 decoders nodig, als hij in de rechtsafstand staat moet je de rechtse wissel eerst in de middenstand zetten voor dat je linksaf kunt, tenminste zo is het bij de K-Rail 3 weg wissel, er zit simpelweg een tong voor rechtsaf in de weg om linksaf te gaan.

In automatisch bedrijf is dit natuurlijk makkelijk omdat de computer niets vergeet, in handbedrijf wel, omdat de mens wel eens wat vergeet.

Groet, Anne W
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: 3weg wissel c-rail 24630
Het zijn 2 in elkaar geschoven wissels. In de computer kan je ze als 2 afzonderlijke wissels intekenen.
Re: 3weg wissel c-rail 24630
stafmarklin
gast

Re: 3weg wissel c-rail 24630
Bedankt voor de reacties. Zoals ik dan lezen zijn er dan toch geen noemenswaardige problemen met deze wissel en kan ik hem dus behouden in mijn planning.
Piet: Ik bedoel dat ik op de topic van o.a. Tom gelezen heb dat hij de wisssel heeft gewipt en vervangen door 2 gewone wissels.