Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

s88 uitlezen van een CS1

Gestart door JB woensdag 02 mei 2012, 15:03:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
s88 uitlezen van een CS1
Als een van mijn hobby's ben ik een programma aan het ontwikkelen om mijn baan te besturen via een Mac. Een en ander verloopt prima en ik kan op dit moment meerdere systemen aansturen, uitlezen en bedienen. Als sluitstuk van het eerste deel van het programma ben ik begonnen aan het uitlezen van terugmelders. Het lukt me om terugmelders op een CS2 of een HSI-88 uit te lezen maar bij het uitlezen van een CS1 (origineel, dus niet reloaded) loop ik tegen een probleem op.

Na het initialiseren van de CS1 vraag ik eenmalig de status van de verschillende s88 modules uit. Als reactie krijg ik van de CS1 keurig een hex waarde terug waarin bitgewijs de status van de 8 of 16 melders op de module staat beschreven. Een en ander komt keurig overeen met datgene wat ik verwacht op basis van de testopstelling (CS1 met 2 littfinski terugmeld modules) verwacht. Sluit ik een melder "kort"  dan zie ik dit keurig op de CS1 terug en ontvangt mijn programma het bijbehorende bericht.

Echter, als de CS1 vervolgens een statuswijziging doorgeeft aan mijn programma draait hij de waardes om. Met andere woorden ik krijg een nul bij een melder die bezet is en een 1 als hij weer vrij is. Op het display van de CS1 worden de verschillende blokjes wel keurig weergegeven (blokje gevuld is melder bezet....) maar telkens als een blokje "bezet" wordt stuurt de CS1 mijn programma een bericht dat de melder vrij is en omgekeerd.

Is er iemand bekend met dit fenomeen en zo ja, weet die de oorzaak/oplossing hiervoor ?

Jan
Re:s88 uitlezen van een CS1
Dank voor de aandacht maar het blijkt dat ik er gewoon "naast heb gekeken", met andere woorden, het probleem is opgelost.

Jan