Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn nieuwe baan

Gestart door atomic woensdag 02 mei 2012, 14:47:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Mijn nieuwe baan
Nu ik als (her)nieuw(d) lid van dit prachtig forum terug mag meedoen, wil ik in bijlage een 4-tal foto's van de prille start van mijn nieuwe baan in Italë invoeren. Later zullen er waarschijnlijk meer volgen  :D.
Frederic
Re:Mijn nieuwe baan
michiel(BE)
gast

Re:Mijn nieuwe baan
in italie leeeeeuk :P]
je baan ziet er al leuk uit
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Oeps  >:-D. ik denk dat ik deze topic op een verkeerde plaats heb gezet. Kan de moderator dat voor mij op de juiste plaats zetten.. Dank U
Frederic
Re:Mijn nieuwe baan
michiel(BE)
gast

Re:Mijn nieuwe baan
waarom zou dat op de verkeerde plaats staan  :help: :help: :help:
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
En als je goed kijkt staat de onderbouw volledig op wielen, zodat ik de baan volledig kan verzetten en zo langs alle zijden aankan.
Frederic
Re:Mijn nieuwe baan
trein02
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Citaat van: atomic op woensdag 02 mei 2012, 14:55:15
ik denk dat ik deze topic op een verkeerde plaats heb gezet.

hoe bedoelt u , dat u dit in de verkeerde  Board heeft gezet?
zo te zien is dit een modelspoorbaan dan zit u hier goed.
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Ik denk dat ik dit moest plaatsen onder rubriek : Foto/Videohoekje modelspoor
Re:Mijn nieuwe baan
trein02
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Citaat van: atomic op woensdag 02 mei 2012, 14:59:58
Ik denk dat ik dit moest plaarsen onder rubriek : Foto/Videohoekje modelspoor

nee dit is de het goede Board .
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
OK  :P
Re:Mijn nieuwe baan
br_86_132
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Hoi

Dat ziet er goed uit. Vooral het uitzicht door je raampje :) Daar droom ik van :) Met wat voor materieel ga je rijden?

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Hoi Leon, ik rij al jaren met duits materiaal, zodat ik onmogelijk kan overschakelen naar een ander land. Dus Märklin Duitse Spoorwegen
Frederic
Re:Mijn nieuwe baan
Lid sinds: 2011

offline
Re:Mijn nieuwe baan
Citaat van: br_86_132 op woensdag 02 mei 2012, 15:18:53
Dat ziet er goed uit. Vooral het uitzicht door je raampje :) Daar droom ik van :) Met wat voor materieel ga je rijden?

Alleen dat zicht al door dat raampje heen ja! Schitterend! Ook ik droom ervan! Ook een mooie ruimte hoor voor je baan!
Re:Mijn nieuwe baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Mijn nieuwe baan
Wauw zeg dat ziet er al strak uit zeg.
Lekker de ruimte zo.

Tony :thumbup:
Re:Mijn nieuwe baan
Wim N
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Hallo Frederic,

Ja dit is wel erg strak ziet er super netjes uit, een zee van ruimte tussen de wolken en bergen. :thumbup:
Vraagje volgens bij komen er meerder niveau's maar is de tussen ruimte niet aan een te krappe kant.
Je hebt geen last van een schuine kap waardoor je heel mooi de hoogte in kan.(het trace bedoel ik) :thumbup: :)

Sucecs en blijf dit volgen ben benieuwd.

Groet Wim.
Re:Mijn nieuwe baan
Flotsam
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Hoi Frederic,

Dit is inderdaad een pracht ruimte voor een pracht baan.
Ik had ook zo'n soort ruimte op het oog maar krijg dan ruzie met vrouwlief hahahaha.

Groet,
Sander
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Hallo Wim, er komen inderdaad 3 niveau's. Het onderste niveau is te zien op de eerste 2 foto's, waarbij schaduwstation zeer goed te zien is. Foto 4 is dan al het 2de niveau waarop links het normaal station in aanleg is (is ondertussen reeds af). Rechts van foto 4 komt dan op niveau 3 mijn eindstation.  Vannaf normaalstation kan ik aftakken hetzij via serpentin naar beneden naar schaduwstation, hetzij rond serpentin naar boven naar eindstation. De tussenruimtes tussen ieder niveau is niet te krap en is zo berekend dat de E-loks met panto naar boven kunnen rijden. Mettertijd plaats ik sommerfeld bovenleidingen aan het zichtbaar gedeelte.
Re:Mijn nieuwe baan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Mijn nieuwe baan
Hoi Frederic,

Dat ziet er mooi uit, mijn baan ben ik ook in een kelder (onderhuis) aan het bouwen maar is niet zo hoog als bij jou. Ben je nog wat wijzer geworden over de servo's?

groeten Martin.
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Hoi Martin, inderdaad. Ik heb gisteren je draadje (nou ja draad  :P) gelezen  en dit was boeiend en vooral leerrijk. Ik zal wel via Ebay deze servers en switchpilot van ESU moeten kopen want hier in het noorden van Italië is het mager gesteld met modelbouw. Wel steek ik zo om de 3 weken de zaterdag eens de grens over naar Zwitserland (is maar 30 km van waar ik woon) en neem daar dan de trein om rond te toeren door het land met een dagpas. In Zwitserland zijn zeer veel Märklinwinkels en beurzen, maar ik heb de indruk dat het daar duurder is dan in België of Nederland of Duitsland. En zaterdag is het weer zo ver, dan ben ik terug naar dit prachtig spoorwegenland met zijn eigenste Pünktlichkeit of in het nederlands : stiptheid  ;)
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Hier nog een 4-tal recente foto's van mijn baan in opbouw. Op de laatste foto is rechts reeds een deel van einstation te zien en zal die tot iets verder dan mijn werktafel lopen
Re:Mijn nieuwe baan
trein02
gast

Re:Mijn nieuwe baan
mooie foto's , Frederic
zijn het alleen Duitse treinen of ook uit andere landen

allen ziet er mooi uit

groetjes
Rick
Re:Mijn nieuwe baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:Mijn nieuwe baan
Dit ziet er al indrukwekkend uit! Ben benieuwd naar de aankleding van de baan. Volgens mij kun je met de scenery heel wat kanten uit. :)

Vriendelijke groet,

Henk163
Re:Mijn nieuwe baan
atomic
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Dag Rick, ik rijd enkel met Duits materiaal, behalve 1 Belgische loc type 16 met belgische eurofimawagens (zie foto 6), omdat dit treinstel vroeger tot in Keulen reed.
Frederic
Re:Mijn nieuwe baan
trein02
gast

Re:Mijn nieuwe baan
Citaat van: atomic op vrijdag 04 mei 2012, 13:46:42
Dag Rick, ik rijd enkel met Duits materiaal, behalve 1 Belgische loc type 16 met belgische eurofimawagens (zie foto 6), omdat dit treinstel vroeger tot in Keulen reed.
Frederic

bedankt voor de informatie