Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Het land van de IJsengel

Gestart door IJsengel maandag 16 april 2007, 20:59:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het land van de IJsengel
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Het land van de IJsengel
Hola!
Gisteren ook maar eens de demoversie van Wintrack gedownload.
Nu net klaar met een beetje gefrobel. Geinig programmaatje.
Geprobeerd mijn huidige baan weer te geven.
Aardig gelukt dacht ik zo! Heb alleen nog niet zo door hoe je verschillende hoogten en niet zichtbare sproen kunt weergeven.


Wat vinden jullie?
Hasta la Pasta
Fred
Re: Het land van de IJsengel
Ziet er leuk uit lange rijlengte heb je.

Groeten,
Davy

Re: Het land van de IJsengel
Fred, wat zijn de afmetingen van de tafel?
Re: Het land van de IJsengel
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Het land van de IJsengel
De tafel is 3.70 bij 3.20 bij 1.35 groot. Zit strak tegen de muren aan. Dus wil ik mezelf niet buiten sluiten en op de gang met m'n mobile station in de weer gaan, zijn dit echt wel de maximale maten.......
De zitplek is nu ter hoogte van de wissels aan de rechterkant van de opstelsporen.  Het achterste spoor (bovenste op de tekening) is een helling met een stijgingspercentage van ca 3.5% en is niet zichtbaar. Het spoor daaronder is ook een helling maar dan naar beneden. Ook dat spoor is aan het zicht ontrokken. De rijrichting gaat van rechts naar links (met de klok mee) wanneer je de opstelsporen als vertrekpunt neemt.

Misschien dat in de toekomst de boel eens dubbelsporig gemaakt kan worden.
Re: Het land van de IJsengel
Mooie baan!
Re: Het land van de IJsengel
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Het land van de IJsengel
Hallo Fred,

mooie rijlengte, maar rondjes rijden gaat gauw vervelen,

Groet,

Walter
Re: Het land van de IJsengel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Het land van de IJsengel
Hoi Fred.
Leuke baan met, zoals Walter al zei, mooie rijlengte maar een beetje weinig speel mogelijkheden.
Maar, denk ik, met een mooie scenery aankleding een hele leuke baan om treinen, automatisch of met de hand, te laten rijden, vooral de combinatie met een mooi gelegen station! 8)
Zelf moet ik, nou ja moeten, een baanplan ontwerpen voor mijn nieuw aan te leggen baan, helaas ben ik niet zo handig in het gebruiken van de programma's hiervoor, dus ga ik eerst maar eens wat uitleggen en wat uit proberen! :lol:   
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Het land van de IJsengel
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Het land van de IJsengel
Hola!
Er staan in principe 6 complete treinen op de baan. Die afwisselend hun rondje maken. Natuurlijk, jullie hebben gelijk dat het slechts een rondje is dat elke keer gereden wordt. De snelste trein (BR103) doet er echter al wel bijna een minuut over voordat ze weer op het startpunt is. En een kruiper als de DXII of een zwaarbeladen BR53 verdubbeld dat makkelijk. Daarna is de volgende aan de beurt. Zo ben je al gauw een minuut of 8 verder voordat de eerste loc weer aan een nieuw rondje begint. Afwisseling genoeg dus! Bovendien is inderdaad de scenery belangrijker dan de hoeveelheid rails. Banen die helemaal volgepropt zijn met rails geven dan wel meer rijmogelijkheden maar zien er in mijn ogen absoluut niet realistisch uit.
Ik kijk nog wel of er op termijn een spoorverdubbeling kan plaatsvinden. Ik schrijf "kan" in de zin van qua ruimte als ook financieel!  8)
Hasta la Pasta
Fred

@Albert Jan: ik heb ook gewoon op gevoel iets op tafel gelegd hoor! Pas naderhand (eergisteren dus) ben ik met de demoversie van Wintrack in de weer gegaan met bovenstaand plaatje als resultaat.