Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hollands Molendam: 22-3-'15: Groen & zelfbouwhuis is nu echt bijna af!

Gestart door ykram woensdag 25 april 2012, 19:14:14

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Hollandse baan Molendam: 29-3-13 Vordering van de baan
Citaat van: ykram op zaterdag 30 maart 2013, 18:17:09
Die stoeprand komt er zeker, maar in dit gebied ben ik nog niet klaar met de scenery, eerst moet de weg nog worden aangelegd met faller car system.
Toe maar, een FCS 8o. Dat belooft weer de nodige mooie updates. Succes met het aanleggen daarvan.
Re: Hollandse baan Molendam: 29-3-13 Vordering van de baan
Ja die heb ik al wen tijd, ik heb het DHL busje. Maar ik had eerst aangelegd met dat draad..... Dat werd niks.
Dus nu ga ik band kopen, maar dat doe ik pas ná het examen..
Re: Hollandse baan Molendam: 29-3-13 Vordering van de baan
Hi Mark,

Mooie update, en hierbij mijn late reactie; :oops:
Gras, begroeiing en bomen zijn top, ziet er erg natuurlijk uit.
Het shopping hoekje vind ik knus en (daardoor) super gezellig. :thumbup: (jaloers op die ah  :wink:)
Succes met je verdere bezigheden!

Jeroen

Re: Hollandse baan Molendam: 29-3-13 Vordering van de baan
Dankjewel Jeroen!!
Maakt niet uit hoor een late reactie, liever een late reactie dan nooit een reactie ;)
Leuk dat je mijn gras, begroeiingen en bomen mooi vindt!
Het shopping hoekje heb ik vanavond al wat verder afgewerkt, laat binnenkort nog wel wat foto's hiervan zien. Die AH heb ik zelf gemaakt van een oude garage.

Nogmaals dank Jeroen!

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Hallo allemaal.

Nouja.. de titel zegt het eigenlijk al :D: vandaag zit ik precies 1 jaar op 3rail forum! Ik ben erg blij met het forum want je kan er veel inspiratie opzoeken en je kan er je eigen ideeën kwijt. Nu op maar de 2 jaar! Ik hoop hier nog lang op te kunnen blijven!

Fijne dag allemaal.

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
"Ja die heb ik al wen tijd, ik heb het DHL busje" U bedoelt?
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Citaat van: ykram op woensdag 03 april 2013, 09:05:23
Hallo allemaal.

Nouja.. de titel zegt het eigenlijk al :D: vandaag zit ik precies 1 jaar op 3rail forum! Ik ben erg blij met het forum want je kan er veel inspiratie opzoeken en je kan er je eigen ideeën kwijt. Nu op maar de 2 jaar! Ik hoop hier nog lang op te kunnen blijven!

Fijne dag allemaal.

Groetjes Mark ;)
Gefeliciteerd met de "verjaardag" en nog vele jaren hier.
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Dat verdient een blo................................neeeen toegewenstee doe toch maar een biertje  :-) Nog vele forumjaren toegewenst  ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Gefeliciteerd met je eerste verjaardag.

De taart houden we wel tegoed.

gr. Arno
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Super!
Ben erg benieuwd wat je ons het 2e jaar allemaal zult brengen. :)

Jeroen
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Wauw!! Thx voor de reacties!

@johnnytrein: ik bedoel dat ik het DHL vrachtwagentje van faller car system al een tijd heb..

@Gerard: Thx Gerard ;) ik ben zeker nog van plan om hier 'de vele jaren' waar te maken ;)

@Janvis: Een bloemetje is ook goed :thumbup: :-) neuj, geef toch maar bier!! :P thx

@destrikjes: Dankjewel!! Nu heb ik dus 2 verjaardagen in het jaar :P En die taart mag je zelf opeten! Cadeautje van mij! ;)

@Roeny: thx!! Ja ik ben ook benieuwd wat ik dit jaar ga brengen, hopelijk nog veel updates en een grote vordering aan de baan! Ik wil dit aankomende jaar (na mijn examen) beginnen aan: alle rails goed te maken om er op te rijden, een gracht vullen met water :P, mijn faller car system aanleggen en een achtergrondfoto plaatsen!! Nog genoeg te doen dus!! Thx

Fijne dag nog allemaal!!

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Dus wij moeten zelf voor jouw taart zorgen en ze dan nog zelf verorberen ook. Dus kan het geen foptaart zijn deze keer. :-(
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Precies  :D Doe er maal lekker veel sambal in :P
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Hoi Mark,

gefeliciteerd met je jubileum.

En dat je nog veel mag bouwen en hier posten ;) :thumbup:

groeten Martin
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Zo lang alweer :O wat gaat de tijd toch snel

Moge er nog vele updates komen
Misschien nu wel weer een idee een nieuw diorama te maken over korea? aangezien de recente activiteiten valt daar wel een mooi dioramatje over te maken of niet? ;)

Mvg Danny
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
@martjo: Dankjewel! Ik ben van plan om in ieder geval nog veel te posten ;) THX

@oetbeem: jaja, zo lang alweer danny! De tijd gaat zeker snel, ik had al geprobeerd om de klok stil te zetten, maar dat werkte helaas niet..
Die updates komen er zeker! Die diorama over Noord korea ben ik van plan om te maken, die oude ligt ondertussen al weer ergens op een vuilnisbelt.. dus de nieuwe komt naar mijn examen!!


Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Citaat van: ykram op woensdag 03 april 2013, 22:59:18
Die diorama over Noord korea ben ik van plan om te maken, (...) dus de nieuwe komt naar mijn examen!!
Mooi, want je hebt die zwarte limousine toen toch niet voor niets gekocht in Houten? :wink:
Re: Hollandse baan Molendam: 3-4-'13 Hoera! 1 jaar op het forum!
Klopt ;)

Edit by Nameless: Citaat uit voorgaand bericht verwijderd. Sinds Februari hebben wij besloten om citaten van het voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden.
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik op bezoek geweest bij Myron. Echt een prachtige baan! 8o
We hebben echt veel gelachen, té veel!!
Ik was met de trein gegaan (voor de eerste keer alleen :|)
Helaas is de dag alweer bijna om, maar gelukkig hebben we de foto's nog:









Zoek de verschillen :P

Zo zat ik in de Plan-V:


En zat ik in de sprinter:


Myron, nogmaals ontzettend bedankt voor de ontzettend leuke dag!!

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Het was inderdaad een hele leuke dag en idd heel veel gelachen :-).
En gelukkig is het allemaal goed gegaan, de eerste keer met de trein :P.

Gr, Myron
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Zo zeg 8o, er is weer heel wat scenery bijgekomen sinds ik de laatste keer in Maardrecht was :thumbup:.

Via de verwarmingsbuizen in de wandelgangen hoorde ik al eerder dat het een zeer geslaagde dag geweest is :thumbup:. Bedankt voor de foto's.
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
De eerste keer alleen op stap? Grote jongen, geen nachtmerries over gehad?  >:-D

Zo te zien was t erg leuk  :thumbup:
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Ziet er naar uit dat je je wel hebt vermaakt bij Myron
Erg mooie foto s ;)

Het verschil is ook wel te zien tussen beide treinstellen maar de plan v vind ik toch even wat mooier :D

Mvg Danny
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Nu kan je ons veel wijsmaken maar ik zie niemand zitten op die trein zoals jij dus beweert.  :)
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Wauw! Thx voor de reacties  :D

@Myron: het was idd een erg leuke dag!! Haha ik ben blij dat het allemaal goed was gegaan met de trein, anders hadden we elkaar niet gezien gister :P

@Gerard:Dan heb je erg goed geluisterd door die buizen!! Het was echt top

@Julian: haha ja denk wel een van de eerste keren op stap, volgend jaar moet ik elke dag met de trein!
Dan heb ik misschien wel elke dag nachtmerries  8)

@oetbeem: Dat zie je heel goed Danny. Het verschil is echt te zien, maar ik vindt de plan V van buiten stukken mooier dan van binnen. Maar wel erg nostalgisch! :thumbup:

@jonnytrein: ?  :|

Thx voor de reacties

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
"Zo zat ik in de Plan-V" "En zat ik in de sprinter:" Maar ik zie je helemaal niet zitten dat waren lege stoelen op die foto's. Dus volgens mij vertel je zo maar wat.
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
-.-  neem nou eens een keer niet alles zo letterlijk.. Het begint mee steeds meer te irriteren. Elk normaal mens snapt wel wat ik daarmee bedoel. Dat jij er nou weer zo over moet klagen moet je zelf weten. Maar doe dat dan niet meer in mijn topic!

Edit Ad: Citaat uit voorgaand bericht verwijderd.
Sinds Februari hebben wij besloten om citaten van het voorgaande bericht niet meer toe te staan.
We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden.
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Heey Mark,
Was bij mijn topic ook al voor gevallen en begin er mij ook steeds meer aan te ergeren.
Je reactie vind ik dan ook op zijn plaats. :thumbup:
Groeten,
Rienk
Re: Hollandse baan Molendam: 13-4-'13 Op bezoek geweest bij Myron
Ja rienk idd, het is gewoon vervelend.
Ik denk dat meer mensen zich eraan ergeren.


Edit Ad: Citaat uit voorgaand bericht verwijderd.
Sinds Februari hebben wij besloten om citaten van het voorgaande bericht niet meer toe te staan.
We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden.
Re: Hollandse baan Molendam: 16-4-'13 Station Molendam tijdelijk gesloten!
Hallo allemaal,

Gisteren is de zolder van het station eens opgeruimd. De stations-chef kwam toen een oude vochtige foto tegen van het station rond 1954.
Aan de foto was te zien dat het station aan een enkel spoor lag. Dit was stukken praktischer omdat de treinen dan niet moesten rangeren om hun passagiers uit te laten stappen. De stations-chef was uiteindelijk naar de burgemeester gegaan om de foto te laten zien (hij slijmt soms een beetje bij de burgemeester). De burgemeester heeft nu besloten om het gehele station te verplaatsen naar het enkele spoor en het perron wat gemaakt is in 1979 te slopen! Het wordt een groot project, maar de Molendammers krijgen er wat moois voor terug. Hier de oude foto:



-Het idee is gekomen door station Soest-Zuid-

Binnenkort meer!

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 16-4-'13 Station Molendam tijdelijk gesloten!
Leuk gedaan :thumbup:.
Soest-Zuid, top :-).

Gr, Myron
Re: Hollandse baan Molendam: 16-4-'13 Station Molendam tijdelijk gesloten!
Zo zeg 8o, die foto is waarschijnlijk net op tijd gered van de ondergang. Ik zou hem inlijsten en op een mooi plekje ophangen als herinnering aan vroeger toen 2400-en nog lichtblauw waren :wink:.
Re: Hollandse baan Molendam: 17-4-'13 Station Molendam deel 2
Hallo allemaal,

Het station in Molendam wordt steeds beter. Het 1-sporig station wordt een station wat veel praktischer word voor de Molendammers.
Er komt nu ook een veel groter stations-plein! De bewoners van Molendam zijn er erg blij mee. Na lang klagen hebben ze hun zin gekregen!

Hier de foto's met daaronder beschrijving:


Hier een foto genomen vanuit vogel perspectief. Hierbij een overzicht van het 'nieuwe' station.
Het plein komt te liggen achter het perron.



Hoe zou ik de belijning maken?? Streepjes op de langere 'tegels'of de lange regels wit met daarachter de halve weer wit? Help me maar met ideeën!!


Wat zou ik op dat gedeelte gaan maken? Een woonhuisje of wat anders? Tips zijn zeer welkom hier!!


Hier wordt een Taxi/Bus stopplaats gemaakt. Voor het station.




Tips zijn erg welkom!! Zeg ze me plz!

Groetjes Mark
Re: Hollandse baan Molendam: 17-4-'13 Station Molendam deel 2
Citaat van: ykram op woensdag 17 april 2013, 20:46:06
Het station in Molendam wordt steeds beter. Het 1-sporig station wordt een station wat veel praktischer word voor de Molendammers.
Er komt nu ook een veel groter stations-plein! De bewoners van Molendam zijn er erg blij mee. Na lang klagen hebben ze hun zin gekregen!
Zo zie je maar dat "zeuren" soms wel degelijk zin heeft, als je het maar lang genoeg volhoudt :mrgreen:.

Citeer<foto>
Hoe zou ik de belijning maken?? Streepjes op de langere 'tegels'of de lange regels wit met daarachter de halve weer wit? Help me maar met ideeën!!
Ik dacht dat een onderbroken lijn normaal is?

Citeer<foto>
Wat zou ik op dat gedeelte gaan maken? Een woonhuisje of wat anders? Tips zijn zeer welkom hier!!
Wat dacht je van een klein bedrijfje?

Citeer<foto>
Hier wordt een Taxi/Bus stopplaats gemaakt. Voor het station.
:thumbup:
Re: Hollandse baan Molendam: 17-4-'13 Station Molendam deel 2
Citaat van: ykram op woensdag 17 april 2013, 20:46:06
Hoe zou ik de belijning maken?? Streepjes op de langere 'tegels'of de lange regels wit met daarachter de halve weer wit? Help me maar met ideeën!!
Natuurgetrouw is de kantlijn (tegel) grijs met daarachter een witte streep markering op de halve tegels. Maar, het komt ook voor dat de kantlijn óók een witte lijnt is, met daarachter de streepmarkering op de halve tegels. Het is dus maar net wat je wilt, maar de kans op een witte kantlijn is het grootst bij moderne (gemoderniseerde) perrons. Kortweg, modern = allebei, traditioneel = enkel streep op de halve tegels.

Citaat van: ykram op woensdag 17 april 2013, 20:46:06
Wat zou ik op dat gedeelte gaan maken? Een woonhuisje of wat anders? Tips zijn zeer welkom hier!!
Iets wat jou inwoners graag dicht bij het station willen (bereikbaar). Een openbare bieb, speel/sport hal, bios, tuincentrum, school, overdekt winkelcentrum, noem maar op. :)

Citaat van: ykram op woensdag 17 april 2013, 20:46:06
Hier wordt een Taxi/Bus stopplaats gemaakt. Voor het station.
Nice!

Succes met brainstormen! :D

Jeroen

Re: Hollandse baan Molendam: 17-4-'13 Station Molendam deel 2
Waarbij de moderne de halve witte tegels ook nog eens een hele tegel verder naar binnen liggen op het perron.
Wat ik heb begrepen is dat alle perrons worden aangepast.
Zoals ik het heb begrepen zijn de witte lijn langs het perron is om voor slecht ziende mensen de perronrand duidelijker te maken. En is de halve witte tegellijn naar binnen gelegd om te voldoen aan de internationale regels?

Wat ik zo op je foto's  zie is dat het perron van het station aardig dicht tegen / in de bocht zit. Heb je geen problemen met langere treinen dat die het perron raken?
Re: Hollandse baan Molendam: 17-4-'13 Station Molendam deel 2
Hallo allemaal,

@Gerard: Ja idd Gerard zeuren heeft echt wel zin! Daarom blijf ik ook zeuren of die bankjes van jouw baan :P
Ik heb de lijn intussen aangepast. De foto daarvan komt er aan! Klein bedrijfje is  :thumbup:!! Thx ;)

@Roeny: De foto van de beleining komt er aan, vanavond of morgen. Ja idd Jeroen, maar weet je een goed gebouw wat ik daar neer kan zetten? Als je een suggestie heb hoor ik het graag! Super bedankt ;)

@NL-modelspoor: De beleining is aangepast. Dankjewel voor de goede uitleg voor de randen! En het station heb ik een stukje opgeschoven, het stond idd echt heel dicht bij die bocht. Thx :thumbup:

Dankjewel allemaal!

Tips zijn welkom. Als iemand een goed gebouwtje of iets anders weet voor het aangewezen stuk hoor ik het erg graag.

Groetjes Mark  ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Hallo allemaal,

De belijning is aangepast. Zo goed? Ik doe de belijning gewoon zoals het vroeger op het station was.



Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Netjes gedaan :thumbup:.
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Thx Gerard, ik ben er zelf ook tevreden mee! :thumbup:
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Prima toch, zo heb ik het ook gedaan. Lekker traditioneel. :) :thumbup:

Jeroen
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Thx Jeroen! Nu nog meer aankleding op het perron.
Dankje voor je reactie.

Groetjes Mark ;)
!
oetbeem
gast

!
Ik ben benieuwd hoe het totaalplaatje word Mark ;)

Je bent al goed bezig met de baan, het ziet er steeds beter uit!

Mvg Danny
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Dankje Danny!
Ja zelf ben ik ook benieuwd hoe het er uit komt te zien! Thx :thumbup:
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
Hey Mark,
De belijning is tegenwoordig wel wat anders, en volgens mij richt je je perrons echt leuk en modern in. Bijgaand een fotootje...



Maar ik vind het super mooi worden!  :thumbup:
Re: Hollandse baan Molendam: 18-4-'13 Station Molendam belijning
@ernstcramer: oeps, ja dat is wel anders ja. Maarja ik vind zoals ik het gedaan heb ook prima, toch?
Toch bedankt voor de foto. Maar ik laat het denk ik zoals nu.
Thx :thumbup:



Ik heb voor vandaag een NS dagkaart gekocht. Ik ga met de trein naar Valkenburg. Vervolgens door Brabant.
En vanavond met de ICE terug naar A'dam :) Ik maak foto's!

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 21-4-'13 Verslag van gister
Hallo allemaal,

Dit is het verslag van gister. Ik ga hier niks vertellen, klik maar op de link  :D

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=43276.msg783190#msg783190

Groetjes Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 21-4-'13 Verslag van gister
Gisteren zijn Mark en ik naar Modeltreincentrum Hilversum geweest :thumbup:. Hier hebben we een tijd gekeken en wat spullen gekocht, en vervolgens zijn we nog naar Mark's huis gegaan om aan de baan te werken. Ik heb dit weiland begrast:




Verder hebben we ook aan het station gewerkt, maar daar heb ik helaas geen foto's van gemaakt. We hebben niet alles kunnen doen wat we wilden, maar dat blijft dan over voor de volgende keer. het was een hele leuke dag, veel gelachen :thumbup:.

Gr, Myron
Re: Hollandse baan Molendam: 3-5-'13 Foto's van Myron
Thx Myron  :thumbup:
Was idd een erg leuke dag. Maar misschien te veel gelachen!!
De foto's van het station e.d. komen binnenkort wel.. Want ben nu onder andere druk voor mijn examen.

Gr. Mark ;)
Re: Hollandse baan Molendam: 3-5-'13 Foto's van Myron
Dat weiland is schitterend geworden, maar wat wil je als de Grassmaster himself komt.

(Dat bunkertje staat daar ook mooi. Ken ik dat idee ergens van? O:-D)