Nieuws: Voor de 3railwiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!
+  3rail Forum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Foto/Videohoekje Grootspoor
| | |-+  Lokje in de kraan
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Lokje in de kraan  (gelezen 2457 keer)

Cees B

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Cees Bier
Lokje in de kraan
« Gepost op: dinsdag 24 april 2012, 18:35:36 »

Onlangs werd er een klein lokje afgevoerd na een nieuwe huurder.
Cees
Gelogd


Knalseinen zijn seinen als er problemen zijn.

mark99

  • Gast
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 24 april 2012, 18:42:41 »

Mooie fotos :thumbup:
Gr mark
Gelogd

rob46

  • Gast
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 24 april 2012, 20:09:12 »

Leuke prenten maar waar is dat en van wie is deze O&K loc ?
Gelogd

Laurent

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 24 april 2012, 20:14:56 »

Doet mij denken aan de biodieselterminal in het westelijk havengebied.
Gelogd
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

Cees B

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Cees Bier
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 24 april 2012, 21:21:28 »

De O&K is van een railverhuurder uit Waarland, Be.. rail
De locatie is belasting technisch Rotterdam van oorsprong Rozenburg.
De tanks welke op de achtergrond staan heeft niets te maken met de gebruiker, deze locatie was alleen nodig i.v.m de ruimte. Kraan opstellen draai maken naar de dieplader.
Cees
Gelogd


Knalseinen zijn seinen als er problemen zijn.

rob46

  • Gast
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 25 april 2012, 09:35:13 »

Dank voor de info, ik dacht al een Bemo-huurloc te herkennen.
Gelogd

krokodil68

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
    • Mijn Nebenbahn, Falkensteiner Böckerl.
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 09 mei 2012, 22:09:36 »

Is die dieplader niet een beetje overgedimensioneerd. Dat lokje weegt een fractie van het laadvermogen schat ongeveer tussen 100 en 125 ton.

Laurent

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 09 mei 2012, 22:26:58 »

Lokje zal maximaal 40 ton wegen.
Gelogd
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

mat-60

  • Gast
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 10 mei 2012, 11:12:52 »

....en deskundig opgetild met hijsogen ipv aan de buffers !
Gelogd

rob46

  • Gast
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 10 mei 2012, 13:49:59 »

Ik ben in 50 jaar bij heel wat hijsklussen met locs aanwezig geweest maar ben nog nooit een kraanmcn tegengekomen die de loc bij haar buffers takelt. Hij zal het wel uit z'n hoofd laten. Een loc heeft namelijk speciale hijs- en vijzelpunten.
Gelogd

blauweengel

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 10 mei 2012, 16:44:58 »

Leuke Foto s.

Tony
Gelogd

Wasmi

  • Gast
Re:Lokje in de kraan
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 10 mei 2012, 21:15:07 »

Ik ben in 50 jaar bij heel wat hijsklussen met locs aanwezig geweest maar ben nog nooit een kraanmcn tegengekomen die de loc bij haar buffers takelt. Hij zal het wel uit z'n hoofd laten. Een loc heeft namelijk speciale hijs- en vijzelpunten.

nou.... kijk dan maar in DIT draadje :-)
Gelogd

Cees B

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Cees Bier
Re: Lokje in de kraan
« Reactie #12 Gepost op: maandag 21 mei 2012, 20:59:00 »

Het gewicht van de loc zonder brandstof is 40250 kg
De oplegger is een "dieplader" waar de loc eventueel ingereden kan worden. max laadvermogen 120 ton. Dus zelfs een stoomloc kan er mee vervoord worden.
Om een loc in de dieplader te rijden is ca 40 mtr recht doorlopende verharde weg nodig.
Eigen gewicht dieplader 70 ton.
De loc welke nu inbedrijf is is vrijwel eender gedaan alleen met 2 evenaarbalken erbij om geen oneigenlijke buigspanning te creeeren. Zal zoeken naar een foto van de hijsopstelling.
Hijsen op de buffers heeft een breukrisico, max dwarsschuifspanning is 20 ton voor een buffer.
Cees
Gelogd


Knalseinen zijn seinen als er problemen zijn.

remcy

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • een hele trotse papa van tygo en jamie
Re: Lokje in de kraan
« Reactie #13 Gepost op: zondag 27 mei 2012, 13:04:39 »

hey lijkt wel of er meerdere locjes verhuurd zijn want bij foto 1 staat een scania terwijl bij foto 2 toch echt een volvo staat !???
leuke foto's
groet robert
Gelogd
kijk ook in mijn topic : klik hier voor mijn baan 
groet robert

Lid van de BMM

Locje0.6

  • Gast
Re: Lokje in de kraan
« Reactie #14 Gepost op: zondag 27 mei 2012, 14:24:51 »

Dat kan toch? Zo te zien zijn ze daar met meer dingen bezig dan alleen met dat locje. En overigens, de scania staat op foto 3 gewoon naast de kraan.
Gelogd

Cees B

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Cees Bier
Re: Lokje in de kraan
« Reactie #15 Gepost op: maandag 28 mei 2012, 21:40:36 »

Op foto 3 staat links de vrachtwagen, ook een dieplader met stempelplaten en contra gewichten voor de kraan. In het midden de kraan en rechts de dieplader special ingericht voor vervoer van spoor- / tram- -materieel. Deze dieplader kan verbreed worden waarbij gedurende het beladen of lossen het gehele achterste wielstellen uitgeklapt worden en zo de loc de dieplader inrijdt zonder kraan alleen met een lier op de vrachtwagen.
Cees
Gelogd


Knalseinen zijn seinen als er problemen zijn.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.036 seconden met 25 queries.