Hallo René en AlbertJan,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik zal proberen e.e.a. te verduidelijken, door wat 3D plaatjes te laten zien :
en
Ook hierbij een korte uitleg :
De baan zal volautomatisch moeten kunnen werken met koploper.
Tevens zal ik via koploper wat FCS auto's laten rijden. (In de 3D aanzichten is een opzetje van de FCS baan zichtbaar)
Het schaduwstation heeft 7 doorgaande sporen. De 3 linker rangeersporen zijn bedoeld om wat loc's neer te zetten die niet meer op de 7 doorgaande poren passen. De 2 rechter rangeersporen voor opstellen van wagons.
Via de klimspiraal kunnen de treinen naar boven/beneden, waarbij de buitenste spiraal voor opgaande treinen is (Hoek < 3%).
Vanuit de klimspiraal komend, kom je bij het station. Rechts van het station komt nog een hout / metaal handel. (De 2 gebouwen naast het station)
Vanaf het station kan je
of
1: via tunnel, bruggetje en tunnel weer naar het schaduwstation.
of
2: Naar kolendepot.
of
3: Via tunnel en een wat grotere brug helemaal naar rechts (donkerpaarse route). Daar is een rangeer terrein voor container opslag, vrachtwagen transport etc.
Hier kan gerangeerd worden en kan een loc loskoppelen en naar de andere kant van de wagonnen rijden om daar de wagonnen weer mee te nemen.
Hierdoor is de richting van de trein omgekeerd.
Terugkerend over de paarste route, kan de trein via de rose route, onder het station door wee keren en komt van rechts weer bij het station, volgens de normale rijrichting.
Ik heb de ruimte tussen de sporen op 80 mm gehouden. Volgens mij is dit voldoende omdat ik geen gebruik maak van bovenleidingen.
In het 3D plaatje zie je ook een FCS route lopen. Deze is nog niet in detail uitgewerkt, maar de weg zal zeker onder de 2 viaducten / bruggen lopen om zodoende ook in het schaduwstation uit te komen. Hier worden de FCS wagens geparkeerd en opgeladen.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Groeten,
Pierre