Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wisselaandrijving

Gestart door diesel Thei woensdag 16 januari 2013, 19:29:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wisselaandrijving
diesel Thei
gast

wisselaandrijving
Welke Marklin techneut kan mij helpen met kiezen van wisselaandrijvingen voor mijn C rails?
Moet ik kiezen voor Marklin of van Conrad?
Veel over gelezen met problemen.
Re: wisselaandrijving
linuxer
gast

Re: wisselaandrijving
Geen hulp bij het maken van een keuze, wel informatie.
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2011

offline
Re: wisselaandrijving
Al gedacht aan servo's?
Re: wisselaandrijving
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: wisselaandrijving
Citaat van: agre30 op donderdag 17 januari 2013, 18:19:16
Al gedacht aan servo's?

Maak de keuze maar nog moeilijker..  >:-D
Re: wisselaandrijving
diesel Thei
gast

Re: wisselaandrijving
Linuxer,bedankt.
Er staan hele verhalen.
Servo's heb ik geen zin in.
Ik denk dat ik voor Conrad of Viessmann ga.
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2011

offline
Re: wisselaandrijving
Citaat van: agre30 op donderdag 17 januari 2013, 18:19:16
Al gedacht aan servo's?
Thei,

Ik kan servo's echt aanbevelen. Ik zag er eerst ook als een berg tegen op om er mee aan de slag te gaan. Ben geen echte techneut. Maar nu de eerste servo's op mijn proefbaan onder de wissels liggen, snap ik zelf ook niet meer waar ik mij nu zo druk om heb gemaakt. Er is online zoveel te vinden over servo's inbouwen dat het echt, echt niet moeilijk is. Ik stuur ze aan met de Switchpilot Servo van ESU. Gaat ook super, zeker met mijn Ecos2.

Succes met je afweging.

Gr. Bert
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2009

offline
Re: wisselaandrijving
Servoos de rest is bagger... geloof me ik was ook eigenwijs.....
Rob
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: wisselaandrijving
Ook ik kan alleen maar zeggen: Servo's

Werken heel betrouwbaar. Aansluiten kost iets meer tijd, maar is niet echt moeilijk.

Overigens is dit wel iets voor een vast baan, als je een tapijt baan legt is het minder geschikt

Meine
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2011

offline
Re: wisselaandrijving
Ik zit overigens nog wel wat te worstelen met de vraag of ik over bij en onder kan komen als ik mijn servoos wil monteren. Daarom overweeg ik ook nog de Viessmann wisselaandrijving. Wel kostbaar vind ik, maar soms is bovenbouw wel zo makkelijk, bijvoorbeeld in mijn schaduwstation.

Heeft iemand hier trouwens ervaring mee in combinatie met K-rail? (sorry Thei, voor het misbruiken van jouw draadje :D

Hier staat tie uitgebreid beschreven voor C-rail:

http://www.mscdh.nl/viessmann-4554-wisselaandrijving/

Groet, Bert
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: wisselaandrijving
Ik ben erg tevreden over de Tortoise motoren. Ze zijn wat groot, maar zeer betrouwbaar. Via een kleine schakeling heb ik maar 1 draadje peir wissel nodig samen met aarde. Plus spanning is ene kant om en min spanning de andere kant.

Groet,
Bert
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2010

offline
Re: wisselaandrijving
ik heb conrads die op dit moment uitstekend voldoen. wat wel goed is om te doen is of een weerstand er tussen of een klein lampje, geeft ook weerstand, de conrads zijn tot 16 volt erg goed, zodra je met het voltage erboven zit is de kans aanwezig dat ze vast slaan. nadat ik er een lampje tussen heb gezet is er niet een meer gesneuveld. als ze dan nog niet goed omgaan kun je de bekrachtigingstijd misschien nog een tiende van een seconde verlengen.
groet
jan
Re: wisselaandrijving
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: wisselaandrijving
Er zijn bij Stummisforum ook voorbeelden (met foto's) te vinden van horizontale servo aansturing (dus van opzij, bijvoorbeeld). En onderste boven, is alleen een kwestie van de servo ondersteboven monteren, toch?