Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen VERLICHTING! :)

Gestart door minitreintje zondag 22 april 2012, 18:47:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen GRAS & GRIND :)
Hallo,

Hier is dan weer een kleine update! De huisjes zijn geplaatst en de tuinen met omheiningen zijn geplaatst.








De tuinen zijn aangelegd en de hekjes van vliegengaas zijn geplaatst!



En de Chinese Preisertjes hebben al een appartement gehuurd.
Meteen genieten van het uitzicht (station  8o ) op het terras.




groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen GRAS & GRIND :)
Ladies and Gentlemen.... we have GRASS  !!!!!!

Heel mooi gedaan  Dylan, zo krijgt het helemaal de "finishing touch".
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen GRAS & GRIND :)
Citaat van: dani op vrijdag 10 augustus 2012, 16:26:39
Ladies and Gentlemen.... we have GRASS  !!!!!!

Heel mooi gedaan  Dylan, zo krijgt het helemaal de "finishing touch".

Dankje Dani  :D en trouwens het voetpad is al vervangen want ik had er wat op gemorst met verf en lijm  :P


groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen GRAS & GRIND :)
Mooi hoor, knap gedaan! Ook mooie foto's zo met die straatlantaarn.

Keep up the good work!

Groet, Tjerk
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
Hallo,

Aangezien aan een station en een stukje woonwijk ook een bushokje hoort heb ik maar eens in de rommelbak gaan kijken en wat gevonden! Na een schilderbeurt is dit het resultaat:








De details zoals het busnet, dienstregeling, enz. ... worden nog toegevoegd!



groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
Update van het bushokje:




2 stukjes geprint met de lijnen op die hier stoppen





En gekleefd op een stukje styreen van 0,5 mm





Een stukje regenpijp van een bouwpakket genomen en geschilderd



Ook de dienstregeling is bevestigd aan de paal



Eindresultaat, een bushokje naar Belgisch voorbeeld  :)



Graag jullie mening,


groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
Dat is wel donker in dat bushokje, tegenwoordig hebben dergelijke hokjes glas in de rug en zijwanden. Misschien kan je er een ledje in plaatsen.
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
ziet er netjes uit!
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
Citaat van: Johnnytrein op zondag 12 augustus 2012, 09:55:27
Dat is wel donker in dat bushokje, tegenwoordig hebben dergelijke hokjes glas in de rug en zijwanden. Misschien kan je er een ledje in plaatsen.

In België staan er nog die gewoon zonder glas zijn. Maar ik ging er nog een ledje in plaatsen ;)

Citaat van: julian op zondag 12 augustus 2012, 16:00:45
ziet er netjes uit!

Dankje!


groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
Zeer mooi gedaan Dylan  :D
tof die lijn bushokje en bijhorende paal
Groeten Tim
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
Vandaag maar eens het bushokje geplaatst met de paal natuurlijk en een wachtende busreiziger en een bankje voor de senioren om even te rusten voor ze de bus nemen.  ;)







groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen BUSHOKJE :)
toppie !
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen VERLICHTING! :)
Hier is dan weer een update met VEEL foto's  :)  :P
Deze keer gaat het voer de verlichting, de boven- en benedenverdieping zijn apart te schakelen. Als er later een dag- en nachtschakeling zou komen kan ik hier een beetje mee spelen  :thumbup:

Maar goed, hier zijn de foto's:





Om een lichtbak te maken heb ik een vorm uitgetekend op de PC met Inkscape.



Eventjes uitgeknipt, om het geheel stevig te maken plak ik steeds de vorm op een stuk karton.



Doosje in elkaar gezet met simpele plakband.



De scheiding tussen de 2 verdiepingen bestaat uit 2 stukje karton op elkaar gekleefd met een ledstrip.



Het 'luikje' vastgemaakt met simpele plakband opnieuw  :mrgreen:



Zo ziet het er vanbinnen uit.



Natuurlijk moet het lichtmasker zwart zijn dus heb ik weer een printje gemaakt met de PC,
met behulp van het fantastische programma Inkscape  :thumbup:



De ramen worden eerst er op getekend zodat ze er straks perfect in vallen.



En uitgesneden! In elk gat past net één raampje zonder dat er nog licht doorkan  :o)



Maar licht alleen is niet goed genoeg.
Dus opnieuw een 3de printje gemaakt met gordijnen.



Dit was de eerste test...



Maar langs de achterkant geplakt is beter,
de lichtbakken vallen dan in de raampjes van het Halve Huisje



Zo, de lichtbak is af en kan worden geplaatst!



Resultaat met gordijnen en LED-verlichting (uitgeschakeld nu) ingebouwd.



De verschillende verlichtingsmogelijkheden. Dus hier kun je een beetje mee spelen.
Bijvoorbeeld alleen de bovenverdieping aan of beide of geen ofzo.



Graag jullie mening,


groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen VERLICHTING! :)
Wauw erg mooi gemaakt :wink: :thumbup:
Mooi dat skalet voor achter het huisje!!

En die foto is ook  :thumbup:!!

GZD!!

Mvg Mark :cool:
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen VERLICHTING! :)
knap gemaakt, Dylan !
Ik heb alleen een beetje schrik dat met 2 x 6 LEDjes in elk huisje het een beetje te veel licht zou kunnen worden...  Ik gebruik normaal voor die grootte van gebouwtje 1 stukje van 5 CM (3 LEDjes).  Maar je kan er nog altijd een weerstandje  bij solderen en dan heb je minder fel licht.  Of je stipt de LEDjes aan met wat Tipp-Ex, dan krijg je een eerder GEEL licht en veel zachter alsof het gedimd is.

Ik volg dit draadje met heel veel belangstelling, het is leuk om je vorderingen te zien.
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen VERLICHTING! :)
Citaat van: ykram op donderdag 23 augustus 2012, 17:21:40
Wauw erg mooi gemaakt :wink: :thumbup:
Mooi dat skalet voor achter het huisje!!

En die foto is ook  :thumbup:!!

GZD!!

Mvg Mark :cool:

Thanks!

Citaat van: dani op donderdag 23 augustus 2012, 17:43:29
knap gemaakt, Dylan !
Ik heb alleen een beetje schrik dat met 2 x 6 LEDjes in elk huisje het een beetje te veel licht zou kunnen worden...  Ik gebruik normaal voor die grootte van gebouwtje 1 stukje van 5 CM (3 LEDjes).  Maar je kan er nog altijd een weerstandje  bij solderen en dan heb je minder fel licht.  Of je stipt de LEDjes aan met wat Tipp-Ex, dan krijg je een eerder GEEL licht en veel zachter alsof het gedimd is.

Ik volg dit draadje met heel veel belangstelling, het is leuk om je vorderingen te zien.

Ik had eerst 2 x 3 LEDjes maar het licht was niet gelijkmatig genoeg. In het midden OK maar de zijkanten was minder verlicht.

Op de animatie foto is dit slecht weergegeven. Maar in het echt is het veel minder door de gordijnen en dat de lichtbak vanbinnen zwart is.

groeten Dylan
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen VERLICHTING! :)
Hoi Dylan,

Mooi gemaakt die lichtbak. Super goed idee. Gelukkig zie ik dit nu voordat ik begin met het maken van een achterwand van huisjes :)

Ik had inmiddels al een half station gemaakt dus daar zal waarschijnlijk wel wat aanpassing aan moeten komen.
Ga zeker het tekenprogramma opzoeken.

Blijf je volgen. Groet,

Ronald
Re: Kibri 8365 Rijwoningen bouwen en naar 'halve' woningen verbouwen VERLICHTING! :)
Citaat van: M.user op zondag 26 augustus 2012, 12:10:48
Hoi Dylan,

Mooi gemaakt die lichtbak. Super goed idee. Gelukkig zie ik dit nu voordat ik begin met het maken van een achterwand van huisjes :)

Ik had inmiddels al een half station gemaakt dus daar zal waarschijnlijk wel wat aanpassing aan moeten komen.
Ga zeker het tekenprogramma opzoeken.

Blijf je volgen. Groet,

Ronald

Dankje! Het tekenprogramma heet Inkscape en werkt voor Windows, Linux en Mac bovendien is de software opensource.
Het voordeel van Inkscape is dat je veel meer details kunt printen omdat deze niet per pixel werkt zoals Paint.NET of The Gimp. Maar deze werkt met vectors.


groeten Dylan