Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

delta loc ae 3/6 werkt niet meer..

Gestart door metpo maandag 16 april 2007, 13:33:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
hello,

ik had enkele maanden geleden een delta loc gekocht (zat in een zwitserse startpacket) ae 3/6... samen met de delta control....  en heb er mee gereden.(delta dus).en ze werkte..

Gisteren heb ik deze loc willen laten rijden met een gewone 32 va trafo.. (dus analoog) maar hij reageerde totaal niet...
Help.. wat kan er misgegaan zijn?
moet ik de instelling van delta naar analoog omzetten of zo???

straks probeer ik nog eens (maar dan met de delta control)...

Groetjes

Joan
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Citaat van: Freak op maandag 16 april 2007, 14:17:35
Er zal niet veel mis zijn, de schakerlaartjes moeten zodanig staan dat je hem voor analoog kunt gebruiken.

Betekent alle dipswitches op off  :wink:
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
ok bedankt... ik heb op delta laten rijdne en dan werkt het perfect...
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Maar onthoud dan hoe de dipswitches stonden. Als je terug delta wil rijden heeft dit belang.
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
is dit ook hetzelfde geval met sommige digitale locs??
ik heb de zwitserse loc van de startset "europa"..en ik kan die niet digitaal laten rijden..de loc rijdt enkel analoog.. want als ik die digitaal wil laten rijden dan rijdt die enkel snel en kan deze niet worden bestuurd....
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Ben je zeker dat er een decoder inzit ? Dit klinkt meer als een analoge loc. Of wel staat de decoder op analoog.
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Ja oudere digitale loks bezitten ook een decoder met dipswitches. Dus ff kap er af halen en naar de decoder kijken. Als het met dipswitches is, staat nu alles op off (analoog) en zul je een digitaal adres moeten instellen, om de loc op een digitale baan te laten rijden.

Suc6
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
deze loc is niet oud..is pas enkele jaren geleden uitgebracht... komt uit startset "europa"
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Tis misschien toch ff handig om de loc op te maken en naar de decoder te kijken  :?

De eerste brandweer set met MS heeft ook nog een decoder met dipswitches! Kwam ik achter toen ik ging kijken waarom ie niet wilde programmeren naar een ander adres. En die is ook pas 2½ jaar oud.
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Super Brigitte..dan ga ik dat nakijken.. 8) hoe zit het met de dipswitches? moet ik de loc gewoon op een adres zetten dat in het boekje staat?  heeft iemand fotos van hoe het er allemaal uitziet??

Hartelijk dank..nu sta ik zeker en vast al veel verder..en we leren elke dag bij!!

groetjes

Joan
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Hoi Joan,

Kijk ff hier in mijn stukje (ff scrollen) over delta vind je ook instellingen voor een dipswitch met 4 en 8 schakelaartjes. Moet lukken zo  8) Tevens een fotootje van een decoder met 4 dipswitches, die met 8 is gewoon iets breder  :)

Je kunt een adres uit je boekje overnemen of uit mijn lijstje dat zijn er maar 5 omdat het over Delta gaat en je daar niet meer dan 5 kunt gebruiken, maar dezelfde adressen werken ook met een Mobile Station.

Suc6


Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
hartelijk dank voor info..
Tof om te zien dat er ook vrouwelijk volk is dat iets kent over de treintjes by the way!!!
groetjes

Joan
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
ik heb die Cargoloc SBB van startset "europa" geopend..en in het midden zit de decoder...maar:
er zijn helemaal geen dipswitches......  is dit normaal?
met andere woorden het is via de chip helemaal niet mogelijk om veranderingen te maken...

groeten
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Dan kan het ook met je MS! Heb je adres 24 al geprobeerd op de MS? Die is standaard voor e-locs. Ik heb al gezien welke Hobby loc het is, decoder schakelt automatisch over van analoog naar digitaalbedrijf.

Lees ook ff mijn stukje op de website over programmeren van Hobbyloc decoders!

Startset 29135... het is dus GEEN delta locomotief
Model: Locomotief in metalen uitvoering. Met Digital-decoder en speciale motor. 4 assen over cardan aangedreven. 2 antislipbanden. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein met onderhoudsarme LED?s. Optrekversnelling en remvertraging met Control Unit 6021 of Märklin Systems digitaal schakelbaar.
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
Dit soort locs uit een startset en geleverd met een programmeerbare decoder kan je gemakkelijk programeren met een mobiel station. Probeer een programmeerbare loc uit locdatabase maar bijv. 37540.

Het staat ook in de lokbeschrijving hoe je dit moet doen.

Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
ja, ik heb de tekst al gelezen..en ik heb ook in het Mobile station het adres ingesteld op 24, maar tevergeefs. :(  Ik zal straks nog eens proberen..dank voor de info!

groetjes

Joan
Re: delta loc ae 3/6 werkt niet meer..
hello,

goed nieuws: de loc vans tartset "Europa"rijdt digitaal..
bedankt voor alle info mensen!