Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hulp gezocht

Gestart door Lobtrain zondag 22 april 2012, 01:38:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gezocht
Lobtrain
gast

Hulp gezocht
Beste medeforum leden,

Ik zit vast in mijn baanontwerp. Punt 1: mijn kennis van wintrack is zo minimaal dat ik nu even tegen een aantal dingen aanloop. 2: Wil jullie tussentijdse mening hebben over het ontwerp.

Even vooraf informatie geven: Het wordt een analoge baan. Fleischmann profi rail wordt gebruikt. Ik ga later de baan nog opdelen in blokken. Ik heb het station/perron al aangegeven. Er komt nog eens stukje water op de tafel.

Even terug komende op punt 1: #1 hoe geef ik hoogte verschillen aan in wintrack, het oranje spoor komt n.l. lager te liggen dan de rest. #2 hoe geef ik dan weer dat ik met een lus vanuit biede roze gedeelte richting oranje wilt. Deze lus komt dus deels onder de tafel te liggen. #3 hoe kan ik om het jullie nog duidelijker te maken aangeven waar een berg komt en waar het water komt? #4 het groene stuk rail heeft nog geen bestemming. Ideeén?

Als bijlage een afbeelding van het plan tot op heden. De afmetingen staan erop.
Als iemand ideeén, suggesties of tips heeft dan hou ik me aanbevolen.


Jeroen
Re:Hulp gezocht
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Hulp gezocht
Hoi,

welkom op dit forum. het is dan wel een forum voor 3-rail (marklin), maar dat betekend niet, dat we je niet helpen.

over hoogteverschillen in wintrack, is al veel geschreven. gebruik even de zoekfunctie boven in het forumscherm,om deze info op te zoeken.

met deze hoogtes kun je ook je spiraal tekenen. Als je vervolgens de rails selecteerd, en met rechts klikt en kiest voor display, kun je in dat scherm "tunnel" aangeven. Dan tekent wintrack die rails verdekt.

Succes. Roy
Re:Hulp gezocht
Fedor
gast

Re:Hulp gezocht
Mijn reactie op je baanplan:

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber geometrisch verantwoorde ontwerpen. Ik zou zeggen, leg je sporen niet te veel evenwijdig aan je tafelrand. Als je zoveel ruimte hebt kun je prachtige secties met ruimere bochten leggen.

maar toegegeven: dat is mijn persoonlijke smaak.
Re:Hulp gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Re:Hulp gezocht
Jeroen,

Ik zou willen beginnen met de opmerking: zorg ervoor dat je goed weet wat je wilt en dat je een duidelijke -plan klaar hebt liggen. wat erg handig is, is de wintrack handleiding. Doen wat er staat op een klein baantje werkte voor mij perfect;).

Nog even een tipje mijnerzijds, gebruik geen bocht 6120 in de buitenbocht. Dit is een bocht R1 bocht en je hebt ook een R2 bocht. Dit is een stuk mooier dan blijven je sporen evenwijdig.


Gr. Dirk
Re:Hulp gezocht
Lobtrain
gast

Re:Hulp gezocht
mede forum-leden bedank voor jullie feedback. Ik heb er wat mee gedaan. Mijn baan wordt nog steeds een vallei. Een stad met rivier die tussen twee bergen ligt. Mijn wintrack probeersel begint eindelijk echt vorm te krijgen. Willen jullie ereens na kijken..

Dank jullie wel alvast.
Re:Hulp gezocht
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Hulp gezocht
Hoi,

op zich best een leuk plan, maar weinig uitdaging. Als je 1 trein laat rijden, rijd hij vanzelf de hele baan rond (beide sporen). Dat was de bedoeling neem ik aan? Hoe ga je het aansturen allemaal? Je zou evt met 2 treinen kunnen rijden.

Roy