Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

marklin traxx modellen

Gestart door bask185 vrijdag 20 april 2012, 20:44:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin traxx modellen
bask185
gast

marklin traxx modellen
Ik heb van märklin een paar van die standaard traxx-locs. Deze hebben net als de meeste moderne märklin locs gele/oranje verlichting ipv warmwitte verlichting. Ik wil uiteraad mooie warmwitte led verlichting (ik heb overigens ook een RE460 met gele verlichting) het liefst van een niet-märklin merk. Nu heb ik aan mijn lokale dealer (huider modelbouw te heerhugowaard) gevraagd voor alternatieven, maar hij kon niks bedenken. Er zitten ook van die handige printplaatjes in waarmee je niets kan. Heeft iemand iets nuttigs te zeggen in de vorm van een oplossing of zo iets voor het probleem?
Re:marklin traxx modellen
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin traxx modellen
Hallo en welkom op het forum,

Er zijn meerdere topics geweest op het forum betreffende de ombouw van Traxx locs naar witte verlichting.
Voorbeeld is deze; http://forum.3rail.nl/index.php?topic=22499.0 hier staan ook een aantal handige links waar platines te bestellen zijn. Houdt er wel rekening mee dat je ook een nieuwe decoder nodig hebt dus bij elkaar wordt het wel een prijzig grapje. Voor mijn eigen locs maak ik zelf platines inclusief sluitverlichting en sluit die aan op de decoder die in de loc zit. Dat is een heel stuk goedkoper en heel leuk om te doen, alleen moet je wel kunnen solderen.

Wat betreft de Re460, daar ben ik nog geen platines van tegengekomen.

Succes

mvg

Mario