Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Sounddecoder

Gestart door Ad48 vrijdag 20 april 2012, 10:33:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sounddecoder
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Sounddecoder
Hallo beste mensen, waarom staat bij een sound beschrijving altijd een functie van piepen remmen uit? Als dit geluid geprogrammeerd is hoeft deze toch niet uitgezet te worden, tenslotte heeft het wel wat.                   

En kun je een stationmededeling over een andere mededeling opnemen?  Ik heb een lok met een Duitse stationmededeling en vroeg mij af of hier een Nederlandse mededeling overheen gezet kon worden en hoe je dat dan moet doen.

Gr. Ad
Re:Sounddecoder
Lid sinds: 2006

offline
Re:Sounddecoder
Ad,

wat voor sounddecoder heb je ? , bij ESU kan je met de Esu Locprogrammer sounds overschrijven op de decoder.

Alle sound functies kun je on/off zetten, kwestie van instellen.

Welke centrale heb je ?

Mvg Gert
Re:Sounddecoder
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Sounddecoder
Hallo Gert,

De decoder die ik bedoel zit in een lint treinstel, ik weet niet wat voor decoder hier inzit. Het is een Marklin treinstel. En het is waar, je kunt alle geluiden uitzetten. :?

Ik bedien mijn baan met een mobiel station 2.

Gr. Ad
Re:Sounddecoder
nobody
gast

Re:Sounddecoder
Citaat van: Ad48 op vrijdag 20 april 2012, 10:33:04
vroeg mij af of hier een Nederlandse mededeling overheen gezet kon worden en hoe je dat dan moet doen.
Bij een ESU loksound kun je geluid toevoegen/overschrijven.
Stationsmededeling kun je zelf inspreken op een WAV bestandje. En dan met echo en nagalm in de soundeditor bewerken, zodat het bericht zowat onverstaanbaar wordt. Net echt :important:
Re:Sounddecoder
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Sounddecoder
Get en Wim,

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Gr. Ad :thumbup:
Re:Sounddecoder
Lid sinds: 2006

offline
Re:Sounddecoder
@Ad,

wat is het marklin nr van het treinstel ?

Mvg Gert
Re:Sounddecoder
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Sounddecoder
Hallo Gert,

Het nr. van het treinstel is 37730.

Gr. Ad