Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wat te doen?

Gestart door svw maandag 16 april 2012, 18:57:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat te doen?
svw
gast

Wat te doen?
Hey,

Ik zit met een klein dilemma  :?

Kleine situatie schets  :)

Ik ben ooit als kleine pagadder begonnen met een marklin start-set. Die is zachtjes aan uitgebreid geraakt en nu heb ik redelijk veel sporen (M-rail) en 2 locs (delta digitaal).

Helaas in het slecht geïnformeerde pre-internet tijdperk ben ik een jaar of 2 later op een 2de hands fleischmann spoor gebotst. Uiteraard met de bedoeling deze 2 met elkaar te verbinden. Pas later kwam het besef dat dit niet ging.

Van fleischmann heb ik een 6tal locs maar redelijk weinig spoor.
fleischmann is voor zover ik zie volledig analoog (de locs).

Beide sporen zijn na een verhuis en geen plaats meer op zolder in een doos verzeild geraakt.

Een heel aantal jaren en verhuizingen (samen gaan wonen met het vrouwtje enzo  :) ) later zou ik dus, op een weliswaar beperkte oppervlakte, weer een treinbaan willen uitbouwen.

De ruimte is ongeveer 230cm op 170cm.

Ik ben het in wintrack aan het proberen maar het is vrijwel ondoenbaar om beide systemen onafhankelijk van elkaar op deze oppervlakte te plaatsen  :(

Vandaar mijn twijfel.

Probeer ik toch beide systemen te combineren?
Of ga ik voor de marklin set en probeer ik de fleischman treintjes om te bouwen naar 3rail systemen?

De 2 systemen nog eens samengevat.

De Marklin set is iets moderner (delta tijdperk) en daarvan heb ik redelijk veel sporen. Weliswaar allemaal M-rail. Er zijn helaas wel maar 2 locs/

Bij fleischmann is alles vrij oud (aangezien het al 2de hands was midden jaren 90), heb ik niet zoveel sporen maar wel 6 locs.

Hoeveel zou het kosten om fleischmannlocs om te bouwen naar marklin aangezien ik daar zelf weinig kaas van gegeten heb.

Wat zouden jullie doen?
Re:Wat te doen?
Tomm
gast

Re:Wat te doen?
Fleischman spul op marktplaats zetten en van de opbrengst verder gaan met Marklin en andere 3 rail merken.
Ombouwen van je 2 rail materiaal lijkt misschien een optie maar kan redelijk in de stuivers gaan lopen. 

Succes met je afwegingen.

Groet,

Tom