Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

2x CS1 op 1 crosscable

Gestart door wacojaco zaterdag 14 april 2012, 20:27:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
2x CS1 op 1 crosscable
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
2x CS1 op 1 crosscable
Hallo Forum leden.

Is het mogelijk om 2x een CS1 op één cross kabel te zetten?
Zodat koploper via de ene CS1 de treinen laat rijden en via de andere CS1 alle wissels bedient?

Nu zul je je mischien afvragen waarom.
Ik heb de mazzel dat ik 2x een CS1 heb, met de eerste heb ik problemen met de S88 bus en de tweede zou het aanraakscherm van stuk zijn, wat na ontvangst niet zo bleek te zijn( er had vocht tussen de rand gezeten), anders had ik van twee één gemaakt.

Ik heb de hoofd baan via koploper rijden en wil de rest met de hand bedienen, waaronder ook de wissels van dat deel.
Nu moet je met de CS1 nog al wat van scherm wisselen als je de wissels en seinen wil bedienen, dus ik dacht als ik nou die wissels via de tweede CS1 bedien, dan hoef ik ook geen schakelpaneel te maken met ledjes en schakelaartjes.

De 1e CS1 bedient de wissels die koploper moet om zetten en de spanning gaat via de baan, nu is het zo dat als er een wissel bedient wordt de lampjes van de loc's en de binnen verlichtinge van de rijtuigen even zwakker gaan branden.
Dit moet ik dus nog veranderen met een extra booster, maar als ik ook deze wissels door de 2e CS1 kan schakelen ben ik ook van dat probleem af.

Groetjes Jac.
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Het kan nog simpelere volgens mij...
Op het CS1 vind je 3 CAN bussen terug. Dit is een centraal bussysteem dat een overdracht over kabels biedt tot 100m.

Je kan je slave CS dacht ik hiermee koppelen aan je Hoofd CS

groeten Dylan
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Bedankt voor je antwoord Dylan.

Ik had hier ook al even naar gekeken, maar ik kwam er niet uit.

Wie kan hier zekerheid over geven?

Groetjes Jac.
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Freak kan je helpen...


groeten Dylan
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Hallo Jac,

Citaat van: wacojaco op zaterdag 14 april 2012, 20:27:51
Is het mogelijk om 2x een CS1 op één cross kabel te zetten?
Is niet mogelijk.
Beide krijgen dezelfde opdracht, echter zullen beide ook naar het programma terugmelden en daar gaat het dan fout.

Mvg,
Peter
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Kan je niet de ene de terugmelding uitzetten? Bij een CS1R kan ik de terugmelding wel uitzetten of gaat het over andere zaken dan de S88?



groeten Dylan
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Hallo Peter,

De tweede CS1 hoeft toch niets terug te melden, hij moet alleen de wissels aansturen.
Of stuurt de CS1 daar ook data van terug naar koploper?

:arrow: Dylan
De terug melding van de S88 gaat via de eerste CS1 en deze neemt ook de loc's voor zijn rekening.

Groetjes Jac.
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Citaat van: wacojaco op maandag 16 april 2012, 19:59:38
De tweede CS1 hoeft toch niets terug te melden, hij moet alleen de wissels aansturen.
Of stuurt de CS1 daar ook data van terug naar koploper?
Er wordt altijd een melding teruggegeven of een programma er wel of niets mee doet. Wat er vervolgens gebeurd is dat er over één lijn twee staan te roepen. Dat geeft problemen.

Verder schrijf je dat verlichting staat te knipperen indien je een wissel omzet, duidelijk een vermogens probleem. Neen een booster voor het aansturen van wissels., b.v. een Delta Control als booster.

Mvg,
Peter
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:2x CS1 op 1 crosscable
Peter bedankt voor dit snelle antwoord.
Dan gaat dit idee naar de prullenbak en laat ik de tweede CS1 alleen de handmatige wissels bedienen.
Ik heb zo'n Delta Control klaar liggen, ik heb alleen op manier geen tijd om hem te plaatsen.
Bedankt voor de tip.

Groetjes Jac.