Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

bomen op een baan uit de jaren 50

Gestart door gerardje vrijdag 13 april 2012, 15:11:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bomen op een baan uit de jaren 50
hallo
ben bezig met de bouw van een baan  met marklin M rails met doorlopende middengeleider
ook komen bij de baan allerlei blikken gebouwen te staan,wil een baan maken annex 1950
nu zit ik mee het volgende probleem stonden er in de jaren 50 ook al bomen op een marklinbaan
en zoja welke.??
hoop dat iemand mij kan helpen.

m.v.g.....gerardje
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Hallo Gerardje

In die tijd had je in ieder geval plastic insteek dennenbomen van Faller. Op een voet kon je toen steeds naar boven toe kleinere dennenkransen steken. Ze waren destijds verkrijgbaar in diverse grotes.
Succes met de eventuele zoektocht.

Minto Tighfield :)
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Goede avond Gerardje,
Als je spoorwegovergang bomen bedoelt is het antwoord ja. Onder catalogus nummer7054 uit 1959 wordt aangeboden een Mechanisch werkende overgang voor enkelspoor met puntcontacen. Met drukraam, dat door de wielen omlaag gedrukt wordt en daardoor de bomen sluit. Wachtershuisje  en hekken. Waarschuwingsbord met rood lampje, dat gaat branden als de bomen dicht gaan. Grootte 13x18cm. De lengte is gelijk aan de lengte van een rail 5106. Maar dat kostte ook wel wat. (13 gulden)
Catalogusnummer 7192 is ook een overweg alleen hebben de bomen daar een rok en is volautomatisch met twee electromagnetisch werkende bomen. (iets duurder: 30 gulden) Als je mij je e-mail adres laat weten maak ik een scan die ik naar je kan mailen.
groetjes
Hubertleonard
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Gerardje,
Er kan dus verwarring ontstaan over het begrip "bomen". Als je die natuurverschijnselen bedoelt die ook wel met veel samen met  de naam "bos"worden aangeduid dan is het antwoord dat die dingen in ieder gaval niet in de 1959 Marklin catalogus staan.
groetjes maar weer,
Hubertleonard
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
hallo
ik bedoel dus gewone bomen om een bos te maken
ik weet dat faller die insteek bomen heeft gehad maar vindt deze foei lelijk
heb ook al de marklin catalogussen nagekeken tot 1950,maar hier staat niks in
hopelijk kan iemand mij op weg helpen om aan bomen uit die tijd begin jaren 50 te komen

m.v.g.....gerardje
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
beste,
dat kan niet meer he man we zijn 52 jaar later bestaan die nog vraag aan de natuur verdringers die thuis open haard hebben  :D :D :D :P
grts
jos
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Hoi Gerard.
Ik weet niet wanneer Faller begonnen is met de verkoop van bomen, heggen en struiken maar ik weet wel dat ik deze op mijn baan in 1959 al had staan.
In mijn oudste Faller catalogus (1962) staan de plastic steeksparren, populieren, berken, loof- en bloeiende bomen, struiken en heggen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
hallo
albert-jan bedankt voor je reactie
zal eens in oude faller catalogussen gaan zoeken
zouden er ook bomen zijn van blik.???

m.v.g....gerardje
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Fleischmann catalogus 1957. Hele bossen.
loofbomen Hoog 9 cm ( f0,95) art.no 6141, hoog 10,5 cm art.no 6143 ( f 1,10) Populier f 1,50 Den 7, 9 en 11,5 cm (van f 0,90 tot f 1,65) struiken van 6 en 7,5 cm (f 0,75 - f 0,95)
Ook combinaties met gazon, park of prieeltje (duurste f 4,50)
Alles op voet
Materiaal onbekend. Eerste blik? Giet-plastic!
groetjes
Hubertleonard
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
hallo hubertleonard
zeer erg bedankt voor jou reactie,hier kan ik wat mee
ga dit vanmiddag eens nakijken,moet dan wel een fleischmann catalogus uit de jaren 50
zien te downloaden.of heb jij voor mij een scan van de pagina's waar de bomen opstaan
bij voorbaad mijn dank

m.v.g....gerardje
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
hallo
werd er in die tijd geen denneappels gebruikt als sparren

gr. arno
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Dag Gerard.

Als jouw kennis van de Duitse taal voldoende is,
zou je hier eens een kijkje kunnen nemen . . .

Groeten,

Erik.
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Goede avond Gerardje,
Bijgaand mijn scans. Ik ben geen held in het meesturen van bijlagen in dit soort berichtenverkeer. Ik hoop dat het gelukt is. Zo niet dan hoor ik het wel.
groetjes
Hubertleonard
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
Het ging niet zo goed geloof ik. Het moeten totaal 4 bladzijden zijn. Wellicht moet dit per bladzijde. Er komt dus meer
gr
Hubertleonard
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
en nog een.
Re:bomen op een baan uit de jaren 50
en de laatste