Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wisselaandrijving 74444

Gestart door staal donderdag 12 april 2012, 10:33:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wisselaandrijving 74444
Lid sinds: 2011

offline
Wisselaandrijving 74444
Hallo,

Ik lees veel over de wisselaandrijving van M*

Maar is set 74444 al beter? Of heeft iemand anders een beter idee?
Voorwaarde is wel dat het net zo makkelijk in te bouwen moet zijn.

Vincent
Re:Wisselaandrijving 74444
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wisselaandrijving 74444
This een set, dus even kijken wat er in zit. Als de 'verbeterde' versie 74991 erin zit, of de 'oude' versie 74490.
Re:Wisselaandrijving 74444
Lid sinds: 2011

offline
Re:Wisselaandrijving 74444
Hoi Wijbe,

Dit is wat er bij Lippe op de site staat;

Komplettes Einbau-Set für alle C-Gleis-Weichen (außer Dreiwegweiche 24630). Besteht aus dem elektromagnetischen Weichenantrieb 74491 und dem Einbau-Decoder 74460.

Mit neuem verbessertem Antrieb 74491 !

Dus dit zou een goed produkt moeten zijn?

Re:Wisselaandrijving 74444
Lid sinds: 2011

offline
Re:Wisselaandrijving 74444
Ik ben ff verder wezen googlen;

Weet iemand hoe de Viessmann 4554 is?
Re:Wisselaandrijving 74444
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:Wisselaandrijving 74444
Citaat van: staal op donderdag 12 april 2012, 14:14:36
Ik ben ff verder wezen googlen;

Weet iemand hoe de Viessmann 4554 is?

Toevallig afgelopen weekend getest. Bevalt prima. Wel lastig om van adres te veranderen, de handleiding is niet echt duidelijk. Nadat het toch gelukt was kreeg ik nog een aangepaste handleiding van Viessmann via Jan. Daar staat het allemaal wat duidelijker in.

Ik heb nu de M* 74490 de 74991 (geen verschil met de eindschakelaars intact) actief met de eindschakelaars eruit gesoldeerd en doorgelast. Werkt goed met de 74460.

De Viessmann maakt een zoemend geluid, dat naar mijn mening iets te luid is. Gaat wel rustig om. Eenvoudig te monteren en voor meerdere railsystemen te gebruiken. Wel prijzig 39.00 euro, maar het is dan ook wisselaandrijving en decoder in 1.

Verder de digiswitch van digirails actief i.c.m. 74460. Werkt goed maar ik heb 'm echt niet door mbt adressen wijzigen. (niet multiprotocol maar DCC)

Dan nog de switchpilot van ESU ook met de 74460. Dat gaat beter. Ik wild deze decoder gaan testen met servo's voor het zichtbare gedeelte.

michel
Re:Wisselaandrijving 74444
Een opmerking die wel past in dit wisselstraatje; het is mij opgevallen dat in Miniatur Wunderland in Hamburg gebruik wordt gemaakt van diverse M wisselbedieningen. Het oude type zowel als het nieuwe. Ook zijn die compleet zichtbaar ingebouwd. Aangezien mijn ervaringen met de M wisselbediening heel 'wisselend' zijn, geeft het gebruik in Hamburg toch wel aan dat ze betrouwbaar moeten zijn. Op hun website kan ik er verder ook niets over ontdekken.
Weet iemand misschien meer? Worden ze anders geschakeld, zijn er andere oplossingen?

René
Re:Wisselaandrijving 74444
Lid sinds: 2008

offline
Re:Wisselaandrijving 74444
Citaat van: staal op donderdag 12 april 2012, 13:31:50
Hoi Wijbe,

Dit is wat er bij Lippe op de site staat;

Komplettes Einbau-Set für alle C-Gleis-Weichen (außer Dreiwegweiche 24630). Besteht aus dem elektromagnetischen Weichenantrieb 74491 und dem Einbau-Decoder 74460.

Mit neuem verbessertem Antrieb 74491 !

Dus dit zou een goed produkt moeten zijn?


In dit product is een VDR toegepast om de spanningspieken over de schakelaar te onderdrukken.
Ik zou daar effe niet te zeer op vertrouwen.

Je kan beter en veel goedkoper servo's inbouwen.
Nadeel: die kan je helaas niet in de rails/wissels zelf monteren.

Er is zat te vinden op het forum betreffende dit alles !

Re:Wisselaandrijving 74444
Citaat van: h0ogovens op donderdag 12 april 2012, 14:50:04
Verder de digiswitch van digirails actief i.c.m. 74460. Werkt goed maar ik heb 'm echt niet door mbt adressen wijzigen. (niet multiprotocol maar DCC)

Dan nog de switchpilot van ESU ook met de 74460. Dat gaat beter. Ik wild deze decoder gaan testen met servo's voor het zichtbare gedeelte.

michel
Hey Michel,
Ik neem aan dat je hier een typefout gemaakt hebt en dat je hier 74490 bedoelt? Maakt het voor het wel of niet omgaan van het wissel verschil welke decoder je gebruikt? Heb je ook bij deze wissels de eindschakelaar verwijderd?

Groeten,
Albert
Re:Wisselaandrijving 74444
Citaat van: RRvdBeek op zaterdag 14 april 2012, 09:06:43
Een opmerking die wel past in dit wisselstraatje; het is mij opgevallen dat in Miniatur Wunderland in Hamburg gebruik wordt gemaakt van diverse M wisselbedieningen. Het oude type zowel als het nieuwe. Ook zijn die compleet zichtbaar ingebouwd. Aangezien mijn ervaringen met de M wisselbediening heel 'wisselend' zijn, geeft het gebruik in Hamburg toch wel aan dat ze betrouwbaar moeten zijn. Op hun website kan ik er verder ook niets over ontdekken.
Weet iemand misschien meer? Worden ze anders geschakeld, zijn er andere oplossingen?

René

Zou interessant zijn uit te vinden, wat daar de ervaringen zijn en hoe ze dat doen. Kan me nauwelijks voorstellen, dat ze bij dat enorme aantal wissels de gebruikelijk ellende zullen accepteren. Ik zal eens proberen of ik in Hamburg ergens een ingang kan vinden. Ik heb overigens sinds een paar maanden en 74491 aandrijving (in originele staat!) in gebruik. Tijd is nog te kort om er wat van te zeggen.

Groeten,
Douwe