Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

HSI-88 wil niet werken

Gestart door Daan woensdag 11 april 2012, 23:06:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
HSI-88 wil niet werken
Hoi allemaal,

Vandaag weer een vrij dagje, en dus weer werken aan de baan. Alleen nog niet zo succesvol als ik had gehoopt. Alle terugmeldingen zijn nu aangesloten op de terugmeldmodules, en ook de 24V referentie spanning is aangesloten op de terugmeld modules.

Itrain en de CS1R zijn aangesloten en communiceren met de HSI-88 en de baan(althans Itrain zegt dat de HSI online is).

Echter wil het niet lukken met de HSI aan de praat te krijgen, er komen geen terugmeldingen door in Itrain. Ook met de commandoset voor de HSI-99 die je via een Putty kunt gebruiken komt t niet goed.

Het lukt wel om het versie nummer uit te lezen: Ver 0.62 / 08.07.02 / HSI-88/  (C) LDT

Terminal mode aan en uit zetten lukt ook.

In terminal mode lukt het ook nog om met "m" het aantal modules uit te lezen (in dit geval nog 1):
601057F0200000300000400000500000600000

Maar wat het betekend, weet ik niet.

Zodra ik nu commando S gebruik gaat het lampje van de HSI-88 uit en is de compoort ook niet meer uit te lezen. Dan moet ik de voeding er opnieuw in stoppen.

Iemand een idee waar het fout zou kunnen gaan??

Alvast bedankt,

Groeten,
Daan
Re:HSI-88 wil niet werken
Hoi Daan,

Heb je de terugmeldingen op juiste werking gecontroleerd? Met een multimeter zou je een spanningsverschil moeten meten tussen de spoorstaven. Door ze kort te sluiten, bijvoorbeeld door er een lok op te rijden, wordt dit nul Volt (=massadetectie). Als dit in orde is, zit het probleem elders.

Groet,
Martin