Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Modelspoorbaan Bergheim --> Bergen en een nieuw station

Gestart door br_86_132 woensdag 11 april 2012, 17:19:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Hoi Gert,

Binnenkort zal ik alles op de baan zetten en eens kijken hoeveel het verbruik is.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Goedemiddag,

Vanmorgen heb ik een testopstelling gemaakt voor het automatisch schakelen van de verlichting in de huisjes. Dit heb ik gedaan met behulp van een basic stamp module en drie ledjes. Als alles naar wens is dan ga ik verlichting maken in mijn huisjes en automatisch laten schakelen. In totaal kan ik m.b.v. vier schakelaars 16 verschillende "verlichtingsgroepen" schakelen. Zo ziet de bineare code er uit:

0000    Alles uit
1000    groep 1
0100    groep 2
1100    groep 3
0010    groep 4

etc.

In de basic stamp taal ziet dat er als volgt uit:

IF i1 = 1 AND i2 = 1 AND i3 = 1 AND I4 = 1 THEN

"PROGRAMMA"

ANDIF

Dit krijg je dus 16 keer onder elkaar. Alleen de waardes zijn dan verschillend. Helaas heeft de basic stamp maar 15 uitgangen. 4 worden gebruikt door een schakelaar. Dus ik kan maximaal 11 groepen maken.

Uiteraard vervang ik de batterij voor een 9V= trafo. De basic stamp module levert een klein stroompje die een transistor schakelt zodat er een spanning van 12 kan gaan lopen om de led strips te voeden.

De witte led moet een TL balk voorstellen. Nu maar naar het filmpje.



Wordt vervolgt

Met vriendelijke groet,

Leon

Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Testopstelling automatisch schakelen van de verlichting
Ziet er al leuk uit!
Ben ook bezig met zoiets maar met de Arduino. Bij mij gaan er 20 LED's aan of uit random en ook nog eens een random tijd tussen 2 LED's.


groeten Dylan
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Beste forumgenoten,

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Woensdag middag was ik alle kleine tegenslagen op mijn baan zat. Ik heb de treinen in hun doosjes gedaan en alles gesloopt.





Voorlopig leg ik een ovaaltje uit met wat wissels. Deze blijft liggen totdat ik een goed doordacht plan heb waar ik wel veel plezier van heb.



Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Gelukkig hebben we de foto's nog ;)
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Inderdaad en anders moet het maar over >:-D
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Er komt vast weer wat moois voor in de plaats!
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Hoi Leon.
Altijd jammer om te lezen dat modelspoorders de baan uit teleurstelling afbreken! :?
Maar het voordeel is wel dat je met de al opgedane ervaring, een mooiere en betere baan kunt maken.
En ondertussen kun je mooi wat dingen uitproberen en een mooi baanontwerp maken.

Veel succes met de nieuwe plannen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Hi Leon,

Komt allemaal wel goed.

Groet
Harald
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Hoi Leon,

Dat is nogal een beslissing, ik snap dat er iets moet gebeuren als je niet tevreden bent met je baan maar blijkbaar was alles niet naar je zin  :?

Dat ovaaltje gaat. Snel vervelen, dus zal een nieuwe baan er hopelijk snel komen, AlbertJan zei het al je hebt nu ervaring opgedaan wat je wel en niet moet doen.

Na de zomer begint het vast weer te kriebelen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Citaat van: AlbertJan op maandag 01 april 2013, 14:48:20
Hoi Leon.
Altijd jammer om te lezen dat modelspoorders de baan uit teleurstelling afbreken! :?
Maar het voordeel is wel dat je met de al opgedane ervaring, een mooiere en betere baan kunt maken.
En ondertussen kun je mooi wat dingen uitproberen en een mooi baanontwerp maken.

Veel succes met de nieuwe plannen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 


Hoi AlbertJan,

Het is jammer, maar het heeft ook zo zijn voordelen.

Citaat van: Haradigi op maandag 01 april 2013, 14:54:15
Hi Leon,

Komt allemaal wel goed.

Groet
Harald

Hoi Harald,

Uiteindelijk komt alles goed.

Citaat van: degeluidsman op maandag 01 april 2013, 14:57:03
Hoi Leon,

Dat is nogal een beslissing, ik snap dat er iets moet gebeuren als je niet tevreden bent met je baan maar blijkbaar was alles niet naar je zin  :?

Dat ovaaltje gaat. Snel vervelen, dus zal een nieuwe baan er hopelijk snel komen, AlbertJan zei het al je hebt nu ervaring opgedaan wat je wel en niet moet doen.

Na de zomer begint het vast weer te kriebelen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Er waren een aantal dingen waar ik heel blij mee was, maar ik was zonder goede voorbereiding begonnen met bouwen. En dat is niet heel handig. Voorlopig maar een ovaaltje. Na mijn stage in wijk komt er wel iets nieuws.

Voor degene die niet kunnen wachten is hier een screenshot van het schaduw wat ik in gedachten heb. Deze is nog met tijdelijke keerlus.



En een idee voor een station:



Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Dat ziet er niet verkeerd uit Leon, kom je hier ergens stage lopen?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Modelspoorbaan Bergheim is voltooid verleden tijd!
Hoi Leon

Jammer dat je je baan hebt afgebroken.
Maar kan het wel begrijpen ineens ben je het zat na wat tegenslagen.
Verstandig dat je even rust neemt.

mvg Tony
Re: Modelspoorbaan Bergheim Wisseltruc met koppelingen
Goedemiddag,

Vanmorgen is de postbode op bezoek geweest. Hij had een hele mooie doos met spullen meegenomen. Een van die dingen was dit:



Een setje om kortkoppelingen te monteren onder wagons. Ik ben gelijk maar aan de slag gegaan met de donderbussen die ik aan het begin van het jaar gekocht heb.

Zo Was het:



Ik moest ze wel een klein beetje aanpassen:



Voor de behandeling:



Na de behandeling:



En nog een totaal plaatje:



Ik ben erg tevreden. Binnenkort ga ik een aantal roco universeel koppelingen kopen. Hiervan ga ik ook stroomdoorvoerende koppelingen maken.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim Wisseltruc met koppelingen
Leon,

Prachtig!! Hoeveel mm heb je nou gewonnen? (in dat de afstand tussen de wagons korter is geworden?)

Ga vooral zo door!

Groetjes,
Edwin
Re: Modelspoorbaan Bergheim Wisseltruc met koppelingen
Je had voor 't zelfde geld, of ietsje meer, Symoba kortkoppelmechanismen kunnen aanbrengen.
Re: Modelspoorbaan Bergheim Wisseltruc met koppelingen
Als je dan toch al dat werk doet waarom dan niet gelijk T4T koppelingen geplaatst? 8o
Re: Modelspoorbaan Bergheim Wisseltruc met koppelingen
Beste Wim en Johnny,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb dit setje gekocht om mee te experimenteren. Of ik het ga gebruiken voor mijn andere wagonnen weet ik nog niet zeker.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Presentatie nieuw plan voor L baan 320 cm bij 180 cm
Goedemiddag,

Het is dan eindelijk zover, de presentatie van mijn nieuwe (module) baan. Het duurt nog wel een tijdje voordat ik begin met bouwen, omdat ik me eerst ga verdiepen in een aantal zaken. Denk hierbij aan een car systeem, hoe je het beste modules kunt maken en koploper. Voor het laatste heb ik een testbaantje gemaakt. Het testbaantje lijkt een beetje op mijn nieuwe baan. Later meer hierover.

Mijn nieuwe baan is voorlopig nog naamloos. Het wordt een baan met meerdere landschappen, stad, dorp en industrie. Het is de bedoeling dat er rechts in de baan een klein industrie gebied komt. In het midden komt een groot Duits grensstation. De lengte van de sporen zitten tussen de 1,4m en de 2,4m. De kleinste sporen zijn voor lokale Duitse treinen en pendel diensten. De grotere sporen zijn voor de grotere internationale treinen. Zoals een TEE en een Rheingold. Er komt ook een NS 1100 met plan D's.

Als we verder naar links gaan dan wordt het landschap iets hoger. Hier komt een Duits alpen landschap met een alpen dorpje en stationnetje waar af en toe een pendel treintje langs komt.

Het schaduw station bestaat uit 5 sporen met lengtes tussen de 4,5 en 5,5 meter. hier komen 2 lange blokken van 2,5 meter. De andere sporen zijn tussen de 1,4 en 2,0 meter.

Zo genoeg geschreven nu tijd voor de plaatjes:

Het totaal overzicht


Het Alpen gebied






Het station:










Ik ben benieuwd naar jullie op en aanmerkingen.

Met vriendelijke groet,

Leon

Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Presentatie nieuw plan voor L baan 320 cm bij 180 cm
Geweldig mooi plan! Zou je ook het gewone plan kunnen laten zien en niet alleen de 3D versie? Ik ben op dit moment zelf ook nog aan het stoeien met een plan en heb ongeveer het zelfde idee als jou voor ogen. Ik rijd dan wel periode V/VI en jij meer III/IV zo te zien?

Groeten Dewey
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Presentatie nieuw plan voor L baan 320 cm bij 180 cm
Hoi Dewey en anderen

Bedankt voor je leuke reactie :thumbup: Hieronder staat het meest recente baanplan. Ik rij eigenlijk alles wat ik leuk vind. Stoom en diesel locomotieven vind ik het mooiste, maar er staan ook een aantal E-locs uit modernere tijdperken op mijn lijstje. De baan zal gebouwd worden in het stoom diesel tijdperk. Dit houdt dus in dat er geen bovenleiding gaat komen. Dit vind ik persoonlijk minder mooi.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Presentatie nieuw plan voor L baan 320 cm bij 180 cm
Bedankt Leon!

Hier doe ik heel veel inspiratie mee op! Ik ben zelf wel van plan om in het zichtbare gedeelte van mijn baan bovenleiding te plaatsen. Hoop dat je toch aardig snel kan beginnen, want ik blijf dit volgen!

Groeten Dewey
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Presentatie nieuw plan voor L baan 320 cm bij 180 cm
Hoi Dewey,

Graag gedaan. Het zal helaas nog even duren voordat ik ga beginnen met bouwen. Op zijn vroegst in de herfstvakantie, maar het is nog niet zeker of ik dan vakantie heb. :(

Vanavond komt er nog een kleine update aan. En van de week heb ik nog een leuke update maar later meer hierover.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Presentatie nieuw plan voor L baan 320 cm bij 180 cm
Leon,

We wachten in spanning af!!

Mvg
Edwin (Spoorbrug^^)
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Goedenavond,

Hier is hij dan: de beloofde update.

Tijd om wat nieuwe aanwinsten te showen. Ik verontschuldig me nu alvast voor de mindere foto's. Mijn camera heeft er weinig zin in, dus ik heb mijn telefoon even gepakt.

Een tijdje geleden heb ik een Roco NS 1145 op de kop kunnen tikken voor een leuk prijsje.





De kerstbonus is ook nuttig besteed. Hiervoor heb ik een Marklin 33041 gekocht. Dit is een BR80. Deze stond al een tijdje op mijn lijstje, omdat het een mooi klein locje is.



Vandaag was dan de grote dag. De esu basic decoder werd vervangen voor een ESU V4 decoder. Dit omdat ik gek werd van het mfx gebeuren. Als de loc op een slecht contactje stond dan was ik gelijk mijn loc kwijt :( Ook zijn de oude gloeilampjes vervangen voor mooie SMD leds.



Voor mijn verjaardagsgeld heb ik een ESU BR 218 gekocht. Het is een fantastische locomotief met een flink aantal leuke functies, waaronder de rook generator. De locomotief heeft power genoeg. In februari trok hij een ketel trein van maar liefst 32 ketel wagens. Dit zal zeker niet mijn laatste esu locomotief zijn.





Dit was het weer voor vandaag.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Hallo Leon,

Dat zijn grootse plannen  :thumbup:

Je nieuwe aanwinsten mogen er zijn, ook ik heb loc,s van Esu en die rijden geweldig, de BR 218 staat ook nog op mijn verzamel lijstje.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Inderdaad een mooie loc! Misschien een filmpje van de functies?
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Hallo Leon,

Je plannen zijn prachtig, wacht af hoe je bouw gaat verlopen.

De nieuwe aanwinsten zijn ook mooi, veel plezier ermee.

Gr.
Piwie.
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Goedemiddag,

Bedankt voor de leuke reacties  :thumbup:

Peter,

Ja, het zijn behoorlijke plannen, maar met een goede voorbereiding moet ik een heel eind komen. De esu locomotieven blijven geweldig. Ik zal hem een keer meebrengen ;)

Kees,

Een filmpje lijkt me een prima idee. Ik zal zo even een andere camera regelen.

Piwie,

Bedankt, Ik verwacht dat de bouw goed gaat verlopen door de goede voorbereiding. Ik heb nog een aantal problemen met mijn inventor licentie, waardoor ik de plannen van de onderbouw niet kan openen. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinsten.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Hoi Leon,

Neem jij die loc maar mee als je deze kant op komt, eens kijken of dit model zich ook op mijn baan thuis voelt voordat ik er een koop  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Nieuwe aanwinsten van ESU, Roco en Märklin
Hoi Peter,

Dat is geen probleem, het enige wat ik vraag is een mooie bijpassende stam  ;)

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Goedemiddag,

Dit weekend ben ik bezig geweest met het ontwerpen van de diverse modules. Dit heb ik gedaan met het programma Inventor Profesional 2013.Omdat hier thuis geen echte vaste plek is waar ik mijn baan kan laten staan en omdat ik over een aantal jaar uit huis ga, heb ik ervoor gekozen om diverse modules te bouwen. De eerste schetsen staan hieronder.

De middelste module.


De middelste en meest rechtse module.


Vanavond maar verder met de laatste modules.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Hallo Leon,

Dat ziet er al goed uit, een prachtig begin.

Gr.
Piwie.
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Hi Leon,

Ziet er goed uit. Dat programma zal vast geen Freeware zijn ?
Heb je er wel eens aan gedacht om je bij een "module" club aan te sluiten ?

groet
Harald
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Ha Leon,
Prachtige weergave in 3D! Je hoeft dus eigenlijk al niet eens meer te beginnen  >:-D.
Krijg het zelf in 3D niet zo snel voor elkaar, dus kijk altijd graag hoe anderen dat doen en er zien hier erg mooie voorbeelden.
Toch een eerste inhoudelijke reactie: waarom heb je die overgang met de meegebogen wissels nog rechts in je schaduwstation? Volgens mij voegen deze niets toe aan rijbewegingen.

groet, Gertjan
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Hoi Piwie,

Dank je wel. Dat dacht ik ook. Een goed begin is het halve werk  ;) Ik laat niks meer aan toeval over.

Hoi Harald,

Dank je wel. Het programma is voor studenten gratis te krijgen. Aangezien ik de komende 6 jaar nog aan het blokken ben, kan ik het doen met studenten licenties.

Hoi Gertjan,

Bedankt voor je reactie  :thumbup: Eigenlijk niet nee >:-D Het is wel weer jammer dat wintrack (V9) geen betere onderbouw planning heeft. Ik heb het geluk dat ik bijna een jaar lang, 3 uur per week, les in Inventor heb gehad.

Die boogwissels hebben wel degelijk zin. Het idee is dat alle treinen met de neus dezelfde kant op staan. Een bijkomend voordeel is, is dat ik 5 4 wisselaandrijvingen + decoders bespaar. Aangezien ik maar een arme student ben....  ;) Als de trein nu van het binnenste spiraal spoor komt dan kan deze via de boogwissels toch naar de buitenste baan. Ik ben nog aan het kijken of ik de bochtwissels kan veranderen voor rechte om zoveel mogelijk de R1 bochten te vermijden.

Donderdag hoop ik verder te gaan met de tekeningen.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Ha Leon,
Dat heb je als je zo (te?) laat plannen zit te bekijken, dan zie je alles niet zo helder meer >:-D.
Zie het nu ook, die triangle die je hebt gemaakt (groen) geeft veel extra mogelijkheden op deze baan. Je kunt hem zelfs als by-pass gebruiken, om direct van het station naar het station te rijden, maar dat zal wel niet zo vaak de bedoeling zijn. Verder lijkt het alsof de treinen in 1 richting gaan rijden, maar door de vele mogelijkheden in het groene deel wordt het toch heel afwisselend. Een goed voorbeeld hoe je met een enkelsporige hoofdbaan, maar wel in 2 richtingen bereden, een heel interessant treinverkeer kunt creeren (je hebt dus helemaal geen dubbelspoor nodig voor dit effect!).

greot, Gertjan
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Ontwerp van de onderbouw
Hoi Gertjan,

Bedankt voor je leuke reactie. Ja, het was best laat, maar niet te laat. Voorlopig laat ik het even met rust, eerst even wat andere dingen regelen. Die triangel is echt een uitkomst voor kleine lokale treinen, maar ook voor goederen treinen etc.. Het was de bedoeling om een afwisselde Nebenbahn te maken met een uit de kluiten gewassen station.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Prima service van ESU
Goedemiddag,

Het is een tijdje stil geweest. Dit heeft meerdere redenen. De grootste rede was mijn zomerhobby windsurfen. Vooral de laatste dagen waren mooi  :D :D Een tijdje geleden was ik op bezoek bij Peter de geluidsman. Speciaal voor Peter had ik mijn esu loc meegenomen. Nadat de locomotief enkelen rondes had gereden heb ik de generator vol gegooid met rookvloeistof. Toen Peter koploper de opdracht gaf om te roken kwam er een oorverdovend geluid uit de generator. Ik heb contact gezocht met de handelaar. Hij verwees me door naar ESU en uiteindelijk mocht ik de loc opsturen naar Ulm.

Na een lange radio stilte was er vandaag post uit Duitsland. Ik heb een compleet nieuwe locomotief gekregen.  :thumbup: :thumbup: top service van ESU.

Binnenkort komt het langverwachte filmpje online.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Prima service van ESU
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Prima service van ESU
Hoi Leon,

Ik zat er vanmiddag nog aan te denken om jou een pb te sturen over de loc.

Super dat de service van Esu zo werkt, ik deel dezelfde ervaring.
Het filmpje zien we graag tegemoet, veel plezier met je loc.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Prima service van ESU
Jij hebt een leuke baan op een beperkte oppervlakte ontworpen :warning:
Wil ook wel graag dat filmpje zien.

mvg Frans
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan
Goedenavond,

Dat filmpje houden jullie te goed. Op moment ben ik druk bezig met mijn zomer hobby: windsurfen.

In de vakantie heb ik een nieuw baanplan uit de hoed getoverd. :D Het huidige plan is toch iets te veel van het goede. Bovendien waren de rij opties iets te beperkt.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Wordt vervolgd...

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan verzonnen
Kan u de sluier ook oplichten en tonen?
Het liefst het plannetje hier ter download aanbieden.Kan ik de nummertjes nakijken.

Mvg Robin

Die het deel onder de sluier veel intressanter vond.
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan verzonnen
Ik sluit me aan bij Robin.
Nu kunnen we eigenlijk niets bijzonders zeggen over dit plan.

Dus plaatjes graag en ook het tra bestand zou erg leuk zijn.
Tenminste als je echt goed bedoelde commentaren wilt hebben.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan verzonnen
Goedemorgen,

Meer plaatjes heb ik nog niet. Zal vanmiddag windows eens opstarten en de rest posten.

Moet rennen. Voordat de baas boos wordt  :P

vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan verzonnen
Een dagje later dan beloofd. De plaatjes.

Vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan verzonnen
Ha,

De plaatjes met de cijfertjes erbij. :thumbup:
Dat jat je plannen wat makkelijker. :D
Ik heb het idee dat sommige van je plaatjes wat in elkaar gedrukt zijn.

Ik vind het een mooi plan vooral voor de gebruikte ruimte.
Jammer dat je net niet wegkomt met R2.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet op een stuk hout.

Groeten Robin
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan verzonnen
Bedoek je zoiets?

Re: Modelspoorbaan Bergheim --> Compleet ander baanplan verzonnen
Ik zeg bouwen!
Re: Modelspoorbaan Bergheim --> De eerste module is af. :)
Goedeavond,

Deze week heb ik een bezoekje gebracht aan miniatur wunderland. Ik wilde een mooi foto verslag plaatsen, maar ik was zo stom geweest om de accu van de camera in het hotel te laten liggen. :-( Gelukkig had ik mijn hero 3 bij me. Hiermee heb ik wat filmpjes gemaakt.

Intussen is de oude baan met de vloer gelijk gemaakt. Al het hout etc heb ik naar de dump gebracht. Vrijdag heb ik mezelf een nieuwe dremel cadeau gedaan. Vandaag heeft hij z'n eerste test goed doorstaan.  :D

Gisteren heb ik samen met mijn opa een plaat hout in stukjes gezaagd. Vandaag heb ik alles samengevoegd tot een module bak. Op naar de foto's:







vriendelijke groet,

Leon

P.S.

Deze foto is een soort making of van het beloofde filmpje. ;) Als ik tijd heb dan monteer en upload ik hem.