Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Modelspoorbaan Bergheim --> Bergen en een nieuw station

Gestart door br_86_132 woensdag 11 april 2012, 17:19:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modelspoorbaan Bergheim --> Bergen en een nieuw station
 Welkom in:



Nadat mijn vorige baan een enorme teleurstelling was geworden ben ik opnieuw begonnen met het zelfde baanplan uit te werken. De grootste wijzigingen zitten in de hoogtes. Om een voorbeeld te noemen. Eerst lag het goederenstation op 180mm nu op 200mm. Nu ligt hij niet meer scheef en blijven de wagons staan en rollen ze niet naar het laagste punt. Ook komt er een extra spoortje in de berg om wat meer afwisseling te krijgen in het rijdend materieel.

Het landschap

Het landschap wordt bergachtig zoals de naam van het plaatsje eigenlijk al zegt. Er komen niet zo heel veel huisjes omdat er geen ruimte is. Wel komt er een knus dorpje met een weg erdoor heen. Hier komt een mooie bus door te rijden. Ik zit te denken aan Dynamo MCC.


Het baanplan


Laag 0: Het Schaduw

Het schaduw blijft ongewijzigd. In de toekomst komt er nog een extra spoortje bij om nog een trein op te zetten die heen en weer pendelt tussen 2 stations. Totaal kunnen er in het schaduw 4 treinen van 90 cm, 2 kleine treintjes van 40 a 50 cm en 2 lange treinen van ongeveer 1,5m te staan. Over dat laatste zit ik nog te twijfelen of ik de lange blokken ook kort moet maken.



Laag 1

Aan de rechterkant is een inhaal/opstel spoor gekomen en de helling ( van A naar B ) is veel steiler geworden. Dit wordt het spoor wat naar beneden gaat en krijgt dus een lagere maximum snelheid in koploper. Hier moet ik zelf een stukje op maat maken want Tante M heeft geen 52mm paststukjes :(



Laag 2

Deze bestaat uit een stukje spiraal. Niet heel spannend.



Laag 3

Laag 3 bestaat uit een klein vracht stationnetje waar het pendel treintje zich eens in de zoveel tijd laat zien. Het andere spoor gaat nog verder omhoog naar het kopstation. Vlak na de afsplitsing komt een zelfgemaakte brug. Hier komen nog een paar slapeloze nachten van omdat het op een helling ligt en de brug moet een heel stuk moet overbruggen zonder steunen of pilaren. Verder komt hier het kopstation met omloop spoor. Hier komt (als het goed is) ook een depot. Alleen weet ik nog niet hoe ik dit moet aansluiten op het kopstation omdat het lastig te tekenen is en ik niet weet hoe het gemaakt moet worden in het echt.



De Technische gegevens

Besturing

Tante M CS1 (R)
Tante M MS1
AJ S88 en S88 van een onbekend merk.
Koploper op een Macbook met windows XP ;)

Wisselaandrijving

Servo's
Servo decoder zelfbouw/esu

Seinen

Over seinen heb ik nagedacht. Deze komen er in de toekomst wel.

Eind mei hoop ik te beginnen met de bouw. Maar nu eerst examens.

Tot ziens in



Met vriendelijke groet,

Leon

De Inhoudsopgave

-

Re:Modelspoorbaan Bergheim
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Modelspoorbaan Bergheim
Leon,

Alles ligt wel heel recht, als je het scheef legt kun je meer lengte kwijt. (Bij mij helaas wat te laat achter gekomen). Kijk eens of je het de bovenste laag kopstation scheef naar achteren kunt leggen.

Upload je baanplan ook in het bericht, misschien kan ik je wat inspiratie geven.
Re:Modelspoorbaan Bergheim
Citaat van: Wijbe op woensdag 11 april 2012, 18:33:07
Kijk eens of je het de bovenste laag kopstation scheef naar achteren kunt leggen.

Hoi Wijbe,

Dit is helaas niet mogelijk want daar zit het schuine dak. Ik weet ook niet of daar een spoortje kan komen naar het depot. In theorie zou het net passen maar of het in de praktijk ook zo gaat daar heb ik nog mijn twijfels over.

Van de week heb ik nog 2 dagen kunnen knutselen aan de baan :D Was het leren helemaal zat en ik begon last te krijgen van ontwenningsverschijnselen O:-D Samen met Edwin (spoorbrug) heb ik een middagje lopen prutsen op zolder. De draden van en naar de CS zijn verlengt en netjes in meerdere boekbinders gewerkt. Verder zijn er nog wat kleine klusjes gedaan. Een dag later is het hele schaduwstation aangesloten en getest. Ze staan ook al in koploper dus ben weer een stapje verder :)

Met vriendelijke groet,

Leon
Modelspoorbaan Bergheim/ Scenery planning
Hoi Allemaal,

Gisteren heb ik wat huisjes neergezet en het station uit de doos gehaald. De voorlopige planning voor het mini dorpje met vracht/personen station. De weg wordt niet zoals ik het gehoopt had uitgerust met een car systeem. De weg wordt 1 richting en er komt een werkende spoorwegovergang voor de tunnelingang.



Ik ben benieuwd naar jullie reactie en/of aanmerkingen/tips.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Modelspoorbaan Bergheim/ Scenery planning
leuk gemaakt :P

nu nog bouwen  ;)

mvg oetbeem
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Grote update en bezoek.
Hoi allemaal,

Het is een tijdje stil geweest maar ik heb niet stil gezeten. Allereerst even wat nieuwe aanwinsten:

De servo decoders. AnW levert netjes en snel. Binnen 2 dagen had ik ze in huis en ze waren super netjes verpakt.



De servo's heb ik besteld in Duitsland. Deze zijn vorige week afgeleverd. Ze waren er binnen een week.

De decoders en de servo's moeten ook gevoed worden :) Bij opa lag nog een trafo. Het is een 24V DC 5A. Hij geeft dit 2x. ( 2x + 2x - ) Ik heb gemeten. Er komt 26,3V uit. Iets meer maar dat kan geen kwaad.



Toen ik mijn diploma kreeg van school zat er ook gelijk een leuke gereedschapsbox bij. Deze had ik nog niet. Hij is misschien een beetje groot, maar nu weet ik zeker dat er veel in gaat:)



Ik heb bij alle wissels het binnenwerk eruit gehaald en aan de wisseltong een armpje gemaakt. De onderdelen uit de wissels heb ik netjes gesorteerd en bewaard. Ze kunnen zo weer gemonteerd worden.

Ik vind dat de servo's het heel erg goed doen.  :thumbup: Ze zijn ook mooi klein.

De baan is helemaal aangesloten en getest. Vooral in de laatste week is het bouwen erg snel gegaan. Vandaag was Wijbe hier. Hij had wat mooie spullen meegenomen. Hij heeft een paar kleine aanpassingen gedaan in koploper en al snel reden er 5 treinen automatisch rond. Hier horen ook foto's bij.







BR 86 onder stoom. :)

Nu de 55'er nog  :P


Mijn br 86 is even onder handen genomen. Nu heeft hij geen last meer van storingen en stoppen en stil staan. We hebben hem een beetje schoon gemaakt en wat draden gesoldeerd.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Grote update en bezoek.
Aha, dus hier zit Leon :D :D

Is dat ook weer echtgezet. Dat begint er toch allemaal best goed uit te zien. Kan je de tijd toch wel verdelen zo tussen 2 banen?

Mooie treinen hoor!! :thumbup:

groeten Martin
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Grote update en bezoek.
Ja, hier zit ik :p met de tijd verdelen gaat het wel goed. Nu zijn al mijn onderdelen binnen. :) dus kan lekker verder. Zitten nog wat foutjes hier en daar in het plan. Maar dat komt goed.

Vandaag nog een loc geijkt. Dus nu kunnen er 2 van de 7 goed rijden in koploper. De br 86 gaat bij het ijken niet verder dan decoder stap 1. Dit is erg jammer, maar ik ga me er in verdiepen. De 221 heeft een foutje en meld zich niet meer aan.(mfx) morgen maar even proberen bij Edwin of hij wat gaat doen.

Vanmiddag heb ik ook lekker gereden en 100 schaal kilometers gemaakt. Is niet veel maar toch wat.

Mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Grote update en bezoek.
Ziet er goed uit :thumbup:
En inderdaad mooie treinen
Gr mark
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Grote update en bezoek.
Hoi,

Niet al het materiaal op de foto's is van mij. De rijtuigen achter de 55 zijn van Wijbe. Het ns materieel is van hem en de 86 met stoom ook. De rest is wel van mij  :D

Bedankt voor de reacties.

Mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Probleem met br 86 ijken. Wie weet raat?
Hoi

Nadat de br 55 en 89 geijkt waren wilde ik ook de 86 ijken. Alles precies hetzelfde gedaan als bij de andere locs maar iederekeer komt de loc niet verder dan decoder stap 1. Hoe vaak ik het ook doe hij komt niet verder. Weet iemand een oplossing?

Mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Meestal ijk ik ze op de hoogste stap naar beneden.
Dan kan je ingeven bij "ijken tot" 5 km/h.

Zorg wel dat je vinkje bij "ijken tot" heb staan.

Groeten Sander.
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Hoi Sander,

Het maakt niet uit bij welke stap ik het doe. Hij doet alleen stap 1 en daarna gaan de lichten de andere kant op ( de goede rij richting voor de volgende stap ) en dan blijft hij stil staan en doet niks.

Het is geen massa probleem want als ik hem met de hand rijd dan gaat hij gewoon weg.

Mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Staat het vinkje dan wel goed?
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Ik zal zo even een foto uploaden via de pc. Waarom heeft het forum geen upload functie voor de telefoon.  :-(
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?


Zo staat het.

mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Hoi Leon,

Lijkt goed te staan.
Zit er toevallig geen 14 stappen decoder in?

Of is het een MFX decoder?

Groeten Sander.
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Hoi,

Ik kreeg net dezelfde tip van Wijbe, maar dan met 27. Dus hij loopt nu. Als dat niet werkt zet ik hem op 14. Dat was met de 55 ook zo. Maar die liep wel gewoon door.

Nee, het is geen MFX. Alleen de 221 is MFX maar die doet op moment weinig want die meld zich niet aan :-(

mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Begin anders eens op de hoogste stap en ijk terug naar 5km/u
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Hoi,

Het werkt. Hij gaat nu netjes naar stap 2 toe. Dat z'n klein foutje een probleem oplever.

Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ probleem met ijken br 86. Wie weet raat?
Het is dus toch 14 stappen. Hij loopt nu. Ga in de tussen tijd maar wat eten.

Bedankt voor de hulp  :thumbup:

mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim / MFX loc wil niet aanmelden, iemand ideeën ?
Hoi

Het is gelukt.  :) hij is geijkt maar hij loopt me veel te snel. 252 op 14 stappen. Dus die gaat omlaag. Naar max 80. Hij kan toch niet sneller op mijn baantje.

Sinds vrijdag meldt de 221 zich niet meer aan op mijn cs en ms. Vandaag ben ik nog even bij Edwin geweest maar daar doet hij ook niks.

Ik heb geprobeerd op een programmeer spoor wat te doen met de cv waardes. De lichten knipperde. Even en hij reed een paar cm en daarna niks meer. De cs heb ik gereset maar dat deed weinig.

Iemand enig idee hoe hij het weer gaat doen.

Mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ ijken gelukt maar mfx loc meldt zich niet aan
Je hebt vast wel een reset naar de decoder gestuurd ?
(cv 8 moet 8 naartoe gestuurd worden)
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ ijken gelukt maar mfx loc meldt zich niet aan
Hoi Huub,

Dat is inderdaad gebeurt. En cv 1 waarde 21 ook. Maar hij doet niks.

Mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ ijken gelukt maar mfx loc meldt zich niet aan
Probeer hem eens in Motorola 1 op adres 21 (als dat het adres is wat je het laatst gebruikt hebt.)

Zo heb ik een van mijn 6400 ook weer aan de praat gekregen.

Robin
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ ijken gelukt maar mfx loc meldt zich niet aan
misschien een hele domme vraag maar hoe stel je motorola 1 in? Gewoon cv 1 en dan waarde 21?

mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ ijken gelukt maar mfx loc meldt zich niet aan
Nee in je centrale / koploper even Motorola I kiezen bij de decodertype / aansturing.
En gewoon gas geven.Als je geluk hebt wordt de loc weer wakker.
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ ijken gelukt maar mfx loc meldt zich niet aan
Ik heb het geprobeerd maar helaas.  :-(

Re: Modelspoorbaan Bergheim/ ijken gelukt maar mfx loc meldt zich niet aan
Hoi,

Ik heb hier nog even een foto van het pruts werk onder de kap. :(



Zou ik het met een loc programmer van esu kunnen oplossen :help:

mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Loc is uitgelezen met een loc programmer.....
Hoi,

Gisteren heb ik een esu loc programmer op gehaald. Vandaag heb ik deze aan mijn pc gehangen en de decoder uitgelezen. Hij wordt vanavond nagekeken en dan horen jullie het.

Mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ loc is uitgelezen maar..
Hoi,

Vanmiddag is de loc uitgelezen via een esu loc programmer. Er zijn wat dingentjes veranderd. Als ik hem via decoder test laat rijden is er niks aan de hand. Lampjes gaan aan als ik wil en hij rijd gewoon. Maar als ik hem daarna op de baan zet dan doet hij niks. De eerste keer schoot hij 4 cm vooruit en daarna niks meer:(

Ik ga morgen nog eens alle opties na lopen.

Al met al word ik er niet blijer van

mvg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ loc is uitgelezen maar..
Misschien niet van toepassing (heb geen zin om het hele verhaal na te pluizen >:-D) maar staat de lok niet al in je CS ?

Ik heb dat ook gehad en dat mfx-ding wil zich dan niet meer aanmelden.
Maar ook kon ik de lok niet laten rijden.
Bleek na een tip van Walter dat ie toch ergens "verborgen" aangemeld stond.
Na wissen meldde de lok zich wel weer opnieuw aan.

grv Huub
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ loc is uitgelezen maar..
Hoi Huub,

Dat is gebeurt. Ik heb namelijk mijn cs al terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas.

Vandaag heb ik hem getest met een control unit en hij deeg het gewoon. Daarna op de cs en ms en hij bleef staan. :(


Vg

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ loc is uitgelezen maar..
Citaat van: br_86_132 op woensdag 18 juli 2012, 16:42:12
Hoi Huub,

Dat is gebeurt. Ik heb namelijk mijn cs al terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas.

Vandaag heb ik hem getest met een control unit en hij deeg het gewoon. Daarna op de cs en ms en hij bleef staan. :(


Vg

Leon

Schakel MFX compleet uit... Meer problemen mee dan iets anders  :thumbdown:
Sommige hier op het forum zullen dit wel tegenspreken maar ik ben echt niet voor dat MFX-gedoe geef mij maar DCC en Railcom  :)

Na het uitzetten van het MFX procotol rij je gewoon op MM protocol zoals met je CU. Maar als deze loc veel functies heeft kan je deze niet allemaal bedienen en je kan ook geen 128 rijstappen meer gebruiken :(



groeten Dylan
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ loc is uitgelezen maar..
128 rijstappen ondersteunt koploper bij mijn weten niet. En de CS1 kun je helaas het mfx nog niet uitschakelen. Mijn vermoeden is dat Leon hem met het knopje 'm4/mfx loc aanmelden' op de CS1R hem weer aan de praat krijgt. Maar op de R moet hij nog even wachten.
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ loc is uitgelezen maar..
Citaat van: Wijbe op woensdag 18 juli 2012, 20:12:11
128 rijstappen ondersteunt koploper bij mijn weten niet. En de CS1 kun je helaas het mfx nog niet uitschakelen. Mijn vermoeden is dat Leon hem met het knopje 'm4/mfx loc aanmelden' op de CS1R hem weer aan de praat krijgt. Maar op de R moet hij nog even wachten.

Ah oké ik dacht dat hij al 'R' was :(



groeten Dylan
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ De 221 doet het :)
Hoi,

De esu update is inmiddels binnen en geïnstalleerd. Ik ben zeer tevreden over de verbeteringen. Ik geprobeerd heb de 221 aan te laten melden met het aanmeld knopje. Dit werkte helaas niet. Toen heb ik het mfx uitgezet en de loc op de baan gezet. Rijden als een trein deed hij  :P

Sinds kort heb ik weer een folderwijk. Dus met het nieuwjaars geld ga ik in januari een loc sound van esu kopen. deze gaat dan in de 221. De mfx decoder die uit de loc gaat dan in een delta loc die ooit nog een keer op de ombouw lijst.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ De 221 doet het :)
 Hoi Leon,

ik zie dat je ook goed begonnen bent, in elk geval ook een goede keus van koploper te nemen.
Je zal dan pas het nut van digitaal rijden echt zien  ;)


Plezier in elk geval !


Steven
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ De 221 doet het :)
Hoi Steven,

Bedankt, inmiddels ben ik al een stuk verder en alle sporen die er liggen zitten in koploper. Voor de rest ben ik begonnen me het maken van de laatste omwenteling richting het grote kopstation. Morgen hoop ik deze af te ronden. Pas sinds 2 jaar rijd ik digitaal. Doorvoor reed ik delta en analoog. Het digitale rijden bevalt me goed en koploper is een mooie aanvulling. Voorall met verjaardagen en kleine neefjes en nichtjes is het ideaal.

Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groet,

Leon

Re: Modelspoorbaan Bergheim/ De 221 doet het :)
Hoi Leon

Het ziet er allemaal goed uit waar je mee bezig bent.
Ook heb je leuk treinen materieel.

Tony
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ De 221 doet het :)
Hallo Leon,

Zie je de laatste tijd niet meer bij ons? Zo te lezen gaat het nu goed op je baan. Hoop dat je binnenkort weer eens komt kijken.

Groeten,

Hans
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ De 221 doet het :)
Hoi Hans,

Ik zou heel graag willen maar de laatste tijd heb ik een beetje weinig tijd. Werk, sport en vooral school vraagt veel aandacht. :-( Mijn baan gaat op moment langzaam, maar we gaan vooruit :)

Tot zaterdag op de gastendag.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Ombouwen van BR 81 200 deel 1
Kuch kuch. Eerst dit draadje maar eens afstoffen.

Het is een tijdje stil geweest, maar ik heb niet stil gezeten. Een tijdje geleden ben ik begonnen met het ombouwen van mijn BR 81 200. De delta decoder heb ik vervangen voor een ESU lokpilot v4.0 en de oude gloeilampjes voor smd leds. Ik heb er een aantal functies ingezet.

f0 = wisselend 3 puntsfrontsein
f1 = rangeersein
f2 = drijfwerkverlichting
f3 = standaard esu functie
f4 = standaard esu functie
f5 = rookgenerator

Helaas ben ik 1 van de lichtgeleiders kwijt geraakt. Als iemand die nog heeft liggen hoor ik het graag. De rookgenerator is nog niet in huis, maar komt er wel snel.

Nu maar naar de foto's

Het slachtoffer:


De verouderde elektronica:


De onderdelen die ik niet meer nodig heb:


Het gestripte frame met de nieuwe decoder:


De drijfwerkverlichting wordt nog gevoed door een ledtester.


De verlichting


Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Ombouwen van BR 81 200 deel 1
Nog een beetje dimmen, of hogere weerstand ervoor ;)
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Ombouwen van BR 81 200 deel 1
Leon, je hebt een PB'tje over de lichtgeleider!

Grtzz Jesper/Jessendelft
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Goedemorgen,

Op moment ben ik al mijn delta loc's aan het ombouwen. Een aantal personen rijtuigen zijn inmiddels voorzien van verlichting. In de komende 2 jaar komen daar nog zeker 3 stammen met binnen verlichting bij.  Dan rijden er 4 personentreinen met verlichting rond op mijn baan. Tel daar 2 sound loc's bij op en 3 locomotieven met een rook generator. Als ik met koploper rij dan rijden er gemiddeld 6 treinen tegelijk.

Ik heb een CS1R met een 90VA trafo van esu.  Nu mijn vraag. Wanneer kom ik aan de grens van de CS1R?

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Hoi Leon,

Misschien is dit niet het antwoord waar je op zit te wachten maar,
Als je problemen krijgt heb je ze >:-D >:-D

Het is allemaal uit te rekenen. In verschillende topics is daar al wat over gezegd.
Bij Sander (seinwezen) rijden ook behoorlijk wat treinen rond met binnen verlichting enz.
Ook hij heeft geen booster aan zijn baan hangen en rijdt met een ECOS.
En het rijdt nog allemaal.
Zelf ben ik ook bezig mijn baan aan het opbouwen en ook daar zal de komende jaren nog wel wat bijkomen.
Ik maak me niet zo druk om het verbruik en of de ECOS het allemaal wel aankan.
Als het moment daar is zie ik wel weer verder.

Zoals ik al zei misschien niet het antwoord waar je op wacht of verwacht maar wel mijn menig >:-D
Hoop dat het een klein beetje hou vast geeft.

Groeten Niels
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Zit er in de cs1 geen verbruik meter? Zowel de ecos 1 en 2 hebben dit aan boord.
Een cs 1 is eigenlijk een ecos 1 dus ik vermoedt dat jij deze functie ook hebt.

Maar zoals Niels al aangaf, er kunnen veel treinen met verlichting geluid en rook tegelijk rijden voordat je stroom te kort komt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Heren,

Het is me helemaal duidelijk  :thumbup: bedankt voor jullie reactie. Misschien was ik een beetje overbezorgd.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Modelspoorbaan Bergheim/ Booster vraag.
Op de CS1R kan je precies je verbruik in mA zien !.

Mvg Gert